آئودی

تجربه رانندگی با آئودی TT کوپه 2019

امسال شاهد ۲۰ سالگی آئودی TT در بریتانیا هستیم و این خودرو در طول سال‌های گذشته از جایگاه خوبی در کلاس اسپورت های شیک برخوردار بوده است.

Audi TT Coupe
از بین ۶۰۰ هزار آئودی TT کوپه‌ی فروخته شده در طول این ۲۰ سال بیش از ۱۴۲ هزار دستگاه از آن روانه‌ی بازار بریتانیا شده است و مردمان این دیار TT را دوست دارند.

Audi TT Coupe
بیستمین سالگرد تولد آئودی TT با فیس لیفت سومین نسل آن همزمان شده است. این خودرو از دسامبر سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار حضور داشته و بنابراین انجام عمل جراحی روی آن ضروری بوده است. تغییرات ظاهری این خودرو باعث ایجاد حالتی گیراتر شده و اگرچه آئودی روی استفاده از تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات استاندارد بیشتر تمرکز داشته اما در زیر کاپوت هم تغییراتی رخ داده است.

Audi TT Coupe
خودروی پایه که با استفاده از ساختار نام‌گذاری آئودی با عنوان TT 40 TFSI شناخته می‌شود استفاده از پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری توربو را کنار گذاشته و هم‌اکنون دارای قلب آهنین ۲ لیتری توربوی جدید با قدرت بیشتر می‌باشد. مدل حاضر در تست ما نیز از نوع TT 45 TFSI بوده که قدرت ۲۴۲ اسب بخاری دارد.

Audi TT Coupe
مدل‌های دیفرانسیل جلوی TT با گیربکس ۶ سرعته دستی هم در دسترس هستند اما مدل‌های چهار چرخ محرک کواترو با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جدید همراه شده‌اند. یک فیلتر ذرات بنزین نیز نصب شده تا از پاس شدن استانداردهای جدید WLTP اطمینان حاصل شود.

Audi TT Coupe
برای شکستن قوانین مرسوم هاچبک ها باید از حالت رانندگی دینامیک استفاده کنید تا به این ترتیب بتوانید توانایی‌های این خودرو را دریابید. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو آزادانه دور گرفته و گشتاور زیادی در دورهای میانی دارد. البته پیشرانه احساس کم نفسی در دورهای پایانی را داشته و قدرت زیاد دورهای میانی ناگهان به صدایی مصنوعی تبدیل می‌شود که در میان بهترین صداهای تولیدی خودروهای اسپورت قرار نمی‌گیرد.


البته شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت TT بسیار واقع نگرانه احساس می‌شود. دنده‌های اولیه‌ی گیربکس کاملاً کوتاه و لذت‌بخش بوده و احساس واقعی تیز بودن را القا می‌کنند. البته پدال‌های نصب شده روی فرمان خیلی گران‌قیمت به نظر نمی‌رسند. رمز واقعی TT 45 TFSI عملکرد احساس‌برانگیز آن در خط مستقیم و دورهای میانی است اما نباید از سیستم چهار چرخ محرک کواترو هم غافل شد. به نظر می‌رسد که تا آخرین قطره‌ی ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور به زمین انتقال می‌یابد.

Audi TT Coupe
سیستم کواتروی این خودرو می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور پیشرانه را به اکسل عقب انتقال دهد. البته این به معنی محو شدن ویژگی‌های دیفرانسیل عقب ذاتی TT نیست. این خودرو هنوز هم در پیچ‌ها خنثی بوده و فشار پا روی پدال گاز چسبندگی خودرو را نشان می‌دهد.

Audi TT Coupe
سیستم تعلیق TT بیشتر روی سفتی تمرکز داشته اما در جاده‌های پرپیچ‌وخم عملکرد ناراحت کننده‌ای ندارد. این خودرو بسیار سریع است و خب رانندگی سریع با این‌گونه خودروها غیرعادی به نظر نمی‌رسد. تنها چیزی که اعتمادبه‌نفستان را کم می‌کند فرمان است. فرمان TT بسیار تیز و چابک بوده اما خیلی سبک است و تقریباً بازخوردی از جاده ایجاد نمی‌کند.

فرمان الکتریکی آئودی به‌صورت استاندارد وجود دارد و باعث آسان‌تر شدن مانورها در سرعت‌های پایین می‌شود. البته با سریع راندن TT رانندگان ماهر به دنبال سیستمی بهتر خواهند بود. در این بازه‌ی قیمتی که ب ام و Z4 هم به نوعی حضور دارد باواریایی ها تجهیزات بیشتری در چنته خواهند داشت درحالی‌که سفارش برخی آپشن های گران‌بها در TT همچون پکیج تکنولوژی ۱۴۹۵ پوندی باعث می‌شود این خودرو به محدوده‌ی پورشه ۷۱۸ کیمن پایه وارد شود. با این قیمت پورشه کاملاً پایه و کم تجهیزات است اما قطعاً از نظر دینامیکی در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

Audi TT Coupe
جدای از تجربه‌ی رانندگی، لیست تجهیزات استاندارد TT بهبود یافته و هم‌اکنون شامل آینه‌های برقی است. مدل S Line نیز دارای صندلی‌های اسپورت می‌باشد. در کابین خیلی تغییری وجود ندارد اما هنوز هم اتمسفر راندن یک کوپه‌ی اسپورت وجود داشته و کیفیت متریال بکار رفته نیز طبق انتظارات از آئودی است.

Audi TT Coupe
صفحه‌نمایش مرکزی برای TT وجود ندارد اما همه‌چیز خودرو را می‌توان از طریق صفحه‌نمایش کاکپیت مجازی پشت فرمان انجام داد. می‌توان این صفحه‌نمایش را از طریق دکمه‌های تعبیه شده کنترل کرد.

Audi TT Coupe
شکل حبابی مانند خودرو باعث شده فضای مناسبی در کابین وجود داشته و میدان دید نیز بسیار خوب است. این کوپه خودرویی ۲+۲ است و یک جفت صندلی بسیار کوچک در پشت وجود دارد. اگرچه این صندلی‌ها خیلی کاربردی نیستند اما فضای بار ۳۰۵ لیتری این خودرو در چنین کلاس خودرویی قابل‌توجه می‌باشد. با حذف صندلی‌های کوچک عقب فضای چشمگیر ۷۱۲ لیتری ایجاد می‌شود.

Audi TT Coupe
آئودی TT کوپه خودرویی سریع‌تر و مجهزتر از قبل بوده و به‌طور سورپرایز کننده‌ای فضای داخلی و بار مناسبی دارد. این خودرو بیشتر بر پرفورمنس خود تکیه کرده و حس در اختیار بودن برای راننده‌ای مشتاق اولویت بعدی آن می‌باشد؛ اما نهایتاً باید گفت با توجه به محبوبیت فراگیر این خودرو، TT همچنان به عملکرد مناسب خود ادامه خواهد داد.

مشخصات آئودی TT Coupe 45 TSFI quattro S Line S Tronic

  • قیمت: ۳۸۶۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۲ اسب بخار/۳۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کوچولوی دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    تو دوئلی که بین مزدا MX5 و آئودی TT بود شتاب هارو اشتباه زده بودین الان که نگاه کردم دیدم اصلاح شده، اگه نظراتو بخونید مردم بخاطر ۰.۸ شتاب بیشتری که واسه MX5 زده بودید به مزدا رای دادن. احساس میکنم هنوزم مسافت ۴۰۰ متر تو اون دوئل اشتباست لطفا تو درج اعداد دوئل ها بیشتر دقت کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. هادی نجفی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    طراحی داشبوردش به نظرم خیلی قشنگ نیست
    خیلی ساده طراحی شده
    ولی طراحی بیرونش قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    از فرم بدنه آئودی TT خیلی خوشم می آید،حتی نسل های قدیم این خودرو هم خاص و جذاب هستند و من به شخصه آن را از ب ام و Z4 بیشتر قبول دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. M

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    اما کاش یه نفر مثل اینایی که مینویسن پشت ماشینا لطفا مرا بشویید !
    پشت این مینوشت لطفا نسل مرا تغییر دهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Kazem

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    با این پول bmw 2 series رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا