بی ام وتسلامرسدس بنز

مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

خودروهای مرسدس بنز C300e و بی‌ام‌و ۳۳۰e از جمله بهترین سدان‌های پلاگین هیبریدی بازار هستند که رقابت تنگاتنگی با تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس در میان خودروهای برقی دارند.


بی‌ام‌و ۳۳۰e و مرسدس بنز C300e دو مورد از بهترین سدان‌های پلاگین هیبریدی موجود در شرایط کنونی هستند. اما آیا وجود تسلا مدل ۳ تمام برقی در این کلاس، می‌تواند زنگ خطری برای خودروسازان آلمانی باشد؟ ادامه مطلب را در پدال بخوانید تا متوجه شوید، کدام‌یک از این سه خودرو برتری نسبی دارند.

به گزارش کارواو، در بازار سدان گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر تصمیم‌گیری در این زمینه به اندازه کافی دشوار نباشد، در قدرت نیز گزینه‌های مختلفی وجود دارد: پیشرانه بنزینی، دیزلی، هیبریدی یا تمام الکتریکی.

مرسدس بنز و بی‌ام‌و همیشه در بازار سدان بسیار مسلط و قوی بوده‌اند، اما تسلا نسبتاً «عضو جدیدی در این کلاس» به شمار می‌رود و همیشه به دنبال آن بوده است که بخش بزرگی از بازار را در اختیار بگیرد.

با بی‌ام‌و ۳۳۰e، مرسدس بنز C300e و تسلا مدل ۳، سه سدان با کیفیت بالا وجود دارد که از دو نوع مختلف پیشرانه بهره می‌برند. ۳۳۰e و C300e دارای سیستم مولد قدرت بنزینی-هیبریدی هستند، درحالی‌که تسلا مدل ۳ تمام الکتریکی است.

اما کدام یک از این خودروهای برقی بیشتر برای شما مناسب است؟

طراحی

هیچ یک از این سه خودرو به گونه‌ای نیست که شما آن را «زشت» بنامید. اما یکی از آن‌ها قطعاً به انتهای مقیاس نزدیک‌تر به نظر می‌رسد و آن تسلا است.

مرسدس بنز کلاس C

با طراحی آینده‌نگر، تسلا مدل ۳ فاقد جلوپنجره و کاملاً صاف است؛ اما نمی‌توانیم فکر نکنیم که جلوی آن کمی شبیه لب ماهی به نظر می‌رسد. در سال ۲۰۳۵، خطوط صاف روی بدنه خیلی نامناسب به نظر نمی‌رسند و شاید نسبتاً خوب باشد؛ اما این شکل ساده و لغزنده ممکن است هنوز به مذاق همه خوش نیاید.

اگر دنبال خودرویی اسپرت‌تر هستید، بی‌ام‌و ۳۳۰e مطمئناً گزینه‌ی مناسبی است. این خودرو به اندازه‌ی تسلا ساده یا صاف نیست، زیرا خطوط زیادی در سرتاسر کاپوت و بدنه وجود دارد تا ب‌ام‌و عضلانی‌تر از بسیاری از سدان‌های دیگر به نظر برسد.

اما این مرسدس بنز است که از بین سه خودروی مورد بررسی در طراحی، بهترین به نظر می‌رسد. خطوط صافی در بیشتر قسمت‌های بدنه وجود دارد، اما با اعمال برخی جذابیت‌های بصری در اطراف جلوپنجره و سپر عقب، زیبایی بیشتری دارد. به‌طور خلاصه، مرسدس بنز کلاس C فوق‌العاده جذاب به نظر می‌‌رسد.

فضای داخل کابین و سیستم سرگرمی

مرسدس بنز از نظر کیفیت طراحی داخل کابین نیز پیشتاز این سه خودرو به شمار می‌رود. مرسدس بنز کلاس C اساساً یک مینی S کلاس، دارای صفحه‌نمایش لمسی پرتره عالی در مرکز داشبورد و صفحه‌نمایش واضح با گرافیک بالا برای راننده است. همچنین به لطف تودوزی چرمی و تزئینات فلزی، در داخل بسیار شیک احساس می‌شود.

کابین مرسدس بنز کلاس C

اگرچه این گزینه، محکم‌ترین نیست، زیرا برخی از پنل‌ها کمی ارزان هستند و آن‌طور که می‌توانست در کنار هم قرار نمی‌گیرند. با این حال، مطمئناً از بین این سه خودرو، سدان پلاگین هیبریدی مرسدس بنز زیباترین به نظر می‌رسد.

برای تسلا، آینده به وضوح همین اکنون است. این خودروی برقی از روکش داخلی تمیز و مرتب بهره می‌برد که تقریباً کاملاً بدون دکمه است و فقط دکمه‌هایی روی فرمان و درها دارد. نمایشگر مرکزی ۱۵ اینچی تسلا مدل ۳ فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما از آنجایی که تقریباً تمام تنظیمات خودروی الکتریکی را در خود جای داده است، استفاده از آن در حین حرکت می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

کابین بی ام و سری 3

تسلا مدتی پیش به دلیل کیفیت پایین ساخت داخل کابین محصولات خود بدنام بود، اما مدل ۳ دقیقاً نشان می‌دهد که آن‌ها تا چه اندازه به برندهایی مانند بی‌ام‌و و مرسدس بنز رسیده‌اند. این پیشرفت بزرگی برای تسلا است، اما هنوز هم با دو خودروی پلاگین هیبریدی مرسدس و بی‌ام‌و کاملاً منطبق نیست.

اگر کابین مرسدس بنز یا تسلا برای شما کمی پر زرق و برق به چشم می‌آید، پس ۳۳۰e را پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر به کیفیت ساخت و سهولت استفاده متکی است تا سبک. نه اینکه بگوییم هیچ فناوری مناسبی ندارد؛ در حقیقت این خودروی هیبریدی از صفحه‌نمایش لمسی سیستم سرگرمی بهره می‌برد که استفاده از آن ساده است، درحالی‌که نمایشگر خوبی برای راننده دارد. گفته می‌شود، همه از نمایشگرهای ۶ ضلعی خوششان نمی‌آید.

اما بی‌ام‌و در زمینه‌ی کیفیت ساخت تخصص دارد. تمام قطعات بسیار محکم و با کیفیت هستند و از مواد کمی خش‌دار یا کاملا بدون خش در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. خیلی هیجان‌انگیز نیست، اما فوق‌العاده کاربردی است.

فضای اتاق و کاربردی بودن

در سه خودرویی که باید آزمایش می‌کردیم، مشخصات مرسدس بنز C300e کمی راحت‌تر بود؛ اگرچه مرسدس بنز و بی‌ام‌و هر دو از یک نقص رنج می‌بردند. هر دو دارای تونل بزرگی برای سیستم انتقال قدرت هستند که از وسط خودرو می‌گذرد، به این معنی که فضای پاهای سرنشینان و فضای قرارگیری سرنشین صندلی وسط به خطر افتاده است.

صندلی‌های C300e کمی راحت‌تر از صندلی‌های دو خودروی دیگر هستند، زیرا تناسب بیشتری با ارگونومی بدن سرنشین دارند و در موقعیت عالی قرار گرفته‌اند. بی‌ام‌و ۳۳۰e نیز مشابه خودروی مرسدس بنز است، اما صندلی‌ها کمی صاف‌تر هستند. فضای پاهای سرنشینان در بی‌ام‌و تا حدودی بهتر به نظر می‌رسد، درحالی‌که فضای بالای سر بین این دو تقریباً برابر است. از نظر کابین، بی‌ام‌و فقط به دلیل زیادی فضا نسبت به مرسدس بنز برتری دارد.

کابین خودروی برقی تسلا مدل 3

حتی با وجود اینکه تسلا دارای کف مسطحی است، به‌راحتی اجازه می‌دهد سه نفر در ردیف عقب بنشینند و صندلی‌های آن کمی بالاتر از دو خودروی دیگر قرار گرفته‌اند. به این معنی که پاهای سرنشینان کمی بالاتر قرار گرفته‌اند و نمی‌توان به اندازه‌ی حضور در صندلی‌های بی‌ام‌و راحت بود؛ زیرا سرنشینان عقب تسلا مدل ۳ نمی‌‌توانند مانند سرنشینان بی‌ام‌و ۳۳۰e، پاهای خود را زیر صندلی‌های جلو قرار دهند.

با این حال، برای فضای بار و فضای ذخیره‌‌سازی، تسلا برنده‌ی واضح مقایسه است. هر دو خودروی مرسدس بنز و بی‌ام‌و صندوق عقب کوچک‌تری نسبت به حالت عادی دارند که دلیل آن تجهیزات اضافی برای سیستم هیبریدی است. مرسدس بنز از صندوق عقب با ظرفیت ۳۱۵ لیتری بهره می‌برد، درحالی‌که بی‌ام‌و دارای ۳۷۵ لیتر فضا در صندوق عقب است. هر دو خودروی آلمانی دارای سیستم خم کردن صندلی‌های عقب هستند که در تسلا نمی‌توانید آن را ببینید. در نتیجه افراد می‌توانند با فشار دادن یک دکمه یا کشیدن یک اهرم، صندلی‌ها را تا کرده و جای بیشتری برای قرار دادن اشیا در صندوق عقب خالی کنند.

در تسلا مدل ۳، شما صندوق عقب ۴۲۵ لیتری دارید که هم‌اکنون بزرگ‌تر از دو مدل دیگر است. اما پس از آن تسلا به لطف صندوق ۱۲۰ لیتری در جلو، مزیت بیشتری برای علاقه‌مندان به مسافرت ارائه می‌دهد. این خودرو از سیستم خم کردن صندلی‌های عقب شبیه بی‌ام‌و بهره نمی‌برد، اما همچنان می‌توانید صندلی‌های عقب را به سمت پایین جمع کنید تا سطح صافی ایجاد کنید؛ اگرچه باید این کار را از صندلی‌های عقب انجام دهید.

رانندگی

اگر ب‌ام‌و و مرسدس بنز استاندارد (بنزینی) را در مقابل تسلا قرار دهید، سدان‌های آلمانی جذاب‌تر و زیباتر خواهند بود. اما با استفاده از قدرت هیبریدی در ترکیب، ممکن است شگفت‌زده شوید.

هنگام رانندگی با بی‌ام‌و ۳۳۰e، به لطف حسی که از فرمان می‌گیرید، بسیار شبیه بی‌ام‌و سری ۳ معمولی است. اما وزن اضافه شده سیستم الکتریکی به این معنی است که سیستم تعلیق باید سفت‌تر باشد تا وزن را حفظ کند. به عبارت دیگر، ضربه‌ها در این خودروی هیبریدی بیشتر احساس می‌شوند.

بی ام و 330e پلاگین هیبریدی

بی‌ام‌و ۳۳۰e به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی متصل به موتور الکتریکی مجهز شده است که قدرت ترکیبی آن را به ۲۹۲ اسب بخار می‌رساند. هنگامی که فقط در حالت برقی حرکت کنید، برای طی کردن ۶۰ کیلومتر (۳۷ مایل) در دسترس است و وقتی می‌خواهید سرعت خود را افزایش دهید، پیشرانه بنزینی در واکنش کند است. مطمئناً رانندگی به اندازه مدل‌های بنزینی بی‌ام‌و سری ۳ که فقط سوخت فسیلی دارند، اسپرت یا سرگرم‌کننده نیست.

بسته باتری ۱۲ کیلووات ساعتی بی‌ام‌و، کوچک‌تر از واحد ۲۵ کیلووات ساعتی مرسدس بنز است و شما فقط می‌توانید آن را با استفاده از جریان AC با حداکثر ۲۲ کیلووات شارژ کنید. از سوی دیگر، باتری مرسدس بنز را می‌توان با جریان مستقیم (DC) با نرخ تا حداکثر ۵۵ کیلووات شارژ کرد تا سریع‌تر به بیشینه شارژ برسد.

در مرسدس بنز، گزینه‌های پیشرانه بنزینی ۲ لیتری یا ۲ لیتری دیزلی همراه با موتور الکتریکی برای انتخاب ارائه می‌شود که به ترتیب ۳۱۲ و ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارند. در اینجا با نسخه‌ی بنزینی، تغییر از برق به قدرت بنزینی بسیار نرم‌تر است. گفته می‌شود، شما این تغییر را به دفعات انجام نخواهید داد، زیرا مرسدس بنز می‌تواند مسیر ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) را با سیستم برقی طی کند.

مرسدس بنز C300e نسبت به بی‌ام‌و دارای تنظیمات راحت‌‌تری است و اگرچه می‌توانید وزن اضافی را در گوشه‌ها احساس کنید، اما به خوبی خود را نگه می‌دارد. این موتور به اندازه بی‌ام‌و پیشرفته است، اما وقتی پای خود را روی پدال گاز می‌گذارید، موتور در ابتدا می‌تواند کاملاً خسته به نظر برسد.

خودروی برقی تسلا مدل 3 آبی رنگ در جاده

در مقایسه با ۳۳۰e و C300e، تسلا مدل ۳ برنده واضح رانندگی است. ساکت و آرام است و وقتی پای خود را روی پدال گاز قرار می‌دهید، نسبت به خودروهای رقیب عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. مدل پایه استاندارد رنج پلاس تسلا مدل ۳ از موتور برقی تکی با قدرت ۲۷۲ اسب بخار بهره می‌برد و درحالی‌که قدرت آن در مقایسه با هیبریدی‌ها کم است، بسیار سریع‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین خریداران می‌توانند باتری ۵۸ کیلووات ساعتی را بسیار سریع‌تر از بسته‌های باتری کوچک‌تر خودروهای هیبریدی شارژ کنند و شبکه گسترده سوپرشارژر تسلا به این معنی است که هرگز از ایستگاه شارژ خیلی دور نخواهند بود. بین این سه خودرو، تسلا سرگرم‌کننده‌ترین رانندگی را دارد و اگرچه هیچ احساس واقعی از فرمان فوق‌العاده سریع آن وجود ندارد، اما به اندازه دو خودروی دیگر تنبل به نظر نمی‌رسد.

بسته باتری ۵۴ کیلووات ساعتی تسلا مدل ۳ از مجموع باتری‌های مرسدس و بی‌ام‌و بزرگتر است. همین باعث می‌شود مسافت ۴۴۷ کیلومتر (۲۷۸ مایل) را بتوان با یک‌بار شارژ طی کرد و به لطف ظرفیت شارژ ۱۷۰ کیلووات، می‌توان مدل ۳ را سریع‌تر از هر یک از خودروهای هیبریدی کاملاً شارژ کرد.

درحالی‌که خودروی برقی تسلا مزیت‌های زیادی نسبت به خودروهای هیبریدی بی‌ام‌و و مرسدس دارد، واقعیت این است که اگر برق شما تمام شود، می‌توانید در مدل هیبریدی فقط با موتورهای بنزینی کار کنید. اما اگر برای سفرهای طولانی خود برنامه‌ریزی کنید و به یاد داشته باشید که می‌توانید همیشه در خانه سوخت‌گیری کنید، تسلا کمتر از خودروهای دیگر، کاربردی نخواهد بود.

نتیجه نهایی

هر سه خودروی این مقایسه بسیار توانا هستند و می‌توانند انتخاب‌های معتبری باشند. با این حال، بین دو گزینه‌ی هیبریدی، مرسدس بنز نسبت به بی‌ام‌و برتری دارد و از نظر شیک‌تر، راحت‌تر و قابل استفاده‌تر بودن در نیروی الکتریکی، پیروز می‌شود.

تسلا مدل 3

اما برای آزمایش کلی، تسلا مدل ۳ خودروی متعادل‌تری به نظر می‌رسد. این خودرو برای رانندگی بهتر، کاربردی‌تر و نسبت به بی‌ام‌و و مرسدس بنز بسیار کمتر در معرض خطر است. بله، باید مطمئن شوید که در سفرهای طولانی‌تر، توقف‌های مناسبی برای شارژ کردن خودروی برقی وجود دارد. با این حال در رانندگی روزانه، برتری زیادی برای تسلا نسبت به خودروهای هیبریدی احساس می‌شود.

آزمایش کنونی فقط ثابت می‌کند که خودروهای الکتریکی راه طولانی را طی کرده‌اند و هیبریدی‌ها دیگر برای رانندگی روزانه چندان کاربردی نیستند. اما اگر هنوز با استدلال ما برای خرید خودروی تمام الکتریکی قانع نشده‌اید، مدل‌های پلاگین هیبریدی هنوز هم عالی هستند. از بین دو خودروی پلاگیی هیبریدی (PHEV)، مرسدس بنز C300e مدل انتخابی در نشریه پدال است.

قیمت خودرو

هم‌اکنون می‌توان تسلا مدل ۳ را با قیمت‌هایی که از ۵۵،۳۸۵ دلار (۴۰،۹۹۰ پوند طبق نرخ ارز فعلی) خریداری کرد. بی‌ام‌و ۳۳۰e یکی از مدل‌های باکیفیت سری ۳ است و اگر با استایل شما مطابقت دارد و می‌خواهید با خرید آن مقداری پول پس‌انداز کنید، باید بدانید که قیمت بی‌ام‌و سری ۳ از ۴۸،۶۴۰ دلار (۳۶،۰۰۰ پوند) شروع می‌شود. با توجه به شروع نشدن فروش، هنوز قیمت مرسدس بنز C300e مشخص نشده است.

مشخصات

مرسدس کلاس C

تیپ اسپرت

تیپ پایه دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌‌های جلو LED، صفحه‌نمایش لمسی سیستم سرگرمی ۱۱/۹ اینچی، نمایشگر ۱۲/۳ اینچی راننده و چند سیستم دستیار راننده است.

تیپ آ.ام‌گ لاین

تیپ آ.ام‌گ لاین (AMG-Line) با کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، پدال‌های فولادی ضد زنگ، فرمان چرمی اسپرت و تزئینات چرمی اضافی در دسترس قرار می‌گیرد.

تیپ آ.ام‌گ لاین پریمیوم

مرسدس برای تیپ آ.ام‌گ لاین پریمیوم (AMG Line Premium) رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، سیستم نور بالا تطبیقی ​​پیشرفته و دوربین ۳۶۰ درجه اضافه می‌کند. خریداران همچنین واقعیت افزوده را برای سیستم ناوبری ماهواره‌ای دریافت می‌کنند.

آ.ام‌گ لاین پریمیوم پلاس

بالاترین تیپ مرسدس بنز کلاس C با نام آ.ام‌گ لاین پریمیوم پلاس (AMG Line Premium Plus) با سقف پانوراما کشویی، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی مختلف، نمایشگر هدآپ و کنترل تهویه مطبوع خودکار چهار منطقه‌ای عرضه می‌شود.

بی‌ام‌و سری ۳

تیپ ام اسپرت

بی‌ام‌و ۳۳۰e تنها در دو تیپ موجود است که تیپ ام اسپرت (M Sport) از کیت بدنه‌ی اسپرت M، صندلی‌های اسپرت، فرمان چرمی، چراغ‌های LED تطبیقی ​​و تهویه مطبوع خودکار بهره می‌برد.

تیپ ام اسپرت پرو

تیپ ام اسپرت پرو (M Sport Pro) دارای ترمزهای M Sport، سیستم تعلیق تطبیقی، دستیار پارک همه جانبه و تغییرات اضافی برای اسپرت‌تر شدن است که با پرداخت کمی هزینه‌ی بیشتر نسبت به تیپ پایه در دسترس قرار می‌گیرد.

تسلا مدل ۳

استاندارد رنج پلاس

تسلا مدل ۳ با انتخاب طراحی داخلی پریمیوم (Premium) یا پارشال پریمیوم (Partial Premium)، دارای صفحه‌نمایش لمسی ۱۵ اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، سقف شیشه‌ای رنگ‌شده و سیستم صوتی ممتاز است.

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    حقیقتش بنظر من پلاگین هیبریدی ها هنوز برتری هایی رو نسبت به برقی ها دارن که یکی از اونا پکیج باتری کوچیک تره و در نتیجه وزن کمتر سیستم الکتریکی هست در رابطه با این مقایسه خیلی سلیقه ایه ولی حقیقتا از ظاهر تسلا واقعا خوشم نمیاد و یکی از فاکتور های مهم خرید خودرو (طراحی داخلی و خارجیه)

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۹
  2. ممد ژانگولر

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    hi mash watson see u soon 🙌

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  3. GT

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (663 ديدگاه)

    آقای اسلامی ممنون، مطلب کامل و دقیق و فوق‌العاده ای بود. 🌹

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  4. Clean Energy

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    مخالفم با این نتیجه
    به نظرم بنز بهترینه بعدش تسلا و در آخر بی ام و چون اصلا به دلم ننشت بی ام و…
    به نظرم بهترینشون بنز هست و من بنز رو می پسندم
    مخصوصا کابین زیباش

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۸
    1. محمد امین

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1444 ديدگاه)

      باورم نمیشه با پول تسلا میشه یه مرسدس لوکس و راحت خرید و با یه طراحی بی نظیر و دلنشین
      تنها ایراد مرسدس برای مقایسه با تسلا این بود که برقی نبود
      در واقع نکته ی اصلی این هست که داخل کابینماشبن های تسلا عملا هیچی نیست ، جایی که برند هایی دیگه کلی ظرافت و طراحی و دکمه و … به‌کار میبرن ، تسلا اومده با یک مانیتور تمام این کار هارو انجام داره ، از نظر هزینه ، خیلی به نفعش میشه ولی چیزی که من رو ناراحت میکنه این هست که به ماشین به عنوان‌ یه آشغال فکر می‌کنن، و اصلا به فاکتور طراحی و زیبایی و جذابیت چه در عناصر طراحی داخلی و خارجی فکر نکردن ، فقط خواستن سودشون رو حداکثر کنن با ساده سازی ، در اصل کار هوشمندانه ای هست ، ولی برای ما ماشبن فن ها یکمی تحملش سخته…..آخه حداقل کیلومتر رو میزاشتن تا رانتده حوصلش سر نره
      اینا همش از ذهن یه دلال بر می خیزد، یعنی سود و سود و سود بدون توجه با جزئیات

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۶
      1. Silent

        ۱۸ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (441 ديدگاه)

        همین دلااال

        SF90 و با خاااک یکسان کرد و اسب رقصان فراری شد: قاطر لرزان 😂 با جعبه دنده بی خاصیتش

        موافقم ۵
        مخالفم ۳۸
        1. Sina10

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2198 ديدگاه)

          چه جالب همین تسلا ( بهتر بگم پنکه برقی متحرک) با اون همه گرد و خاک تو پیست جلوی M4 با قیمت ۵۰ هزار دلار کمتر ، هیچ کار خاصی نکرد (ماشینی که تو موتوراش قوانین فیزیک از نو نوشته میشه😂) کلا از الفا جولیا ، چند ثانیه سریعتر رفته اونم با قدرت دوبرابری

          من به تسلا احترام میزارم ولی وقتی طرفداراش حرفای عجیب میزنن منم مجبورم ابنجوری جواب بدم

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۰
        2. AMG GT R

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (699 ديدگاه)

          البته با یه هوراکان اختلاف گشتاور که اصلا چیزه خاصی نیست

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        3. Elon mask

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (695 ديدگاه)

          پنکه برقی متحرک ؟؟
          این را از کجا آوردی
          تسلا اینجا بهتر از بقیه هستش

          موافقم ۲
          مخالفم ۷
        4. Erfan

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (218 ديدگاه)

          آره توی ۴۰۰ متر 😂😂😂
          حالا یه مقداری از ۴۰۰ متر بیشتر شه یا خدای نکرده یه دور کامل پیست باشه اونموقع تسلا چیکار میخواد بکنه؟

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
      2. Clean Energy

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (280 ديدگاه)

        بله بله…
        کاشکی بنز یا بی ام و یه مدل برقی هم توی این رنج میزدن و با کیفیت و زیباییشون تسلا رو پودر بکنن…

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۰
    2. aqa awmir

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (8 ديدگاه)

      فاقد اهمیت که نپسندیدی چون یک بنز بازی!
      و منی که با افتخار در هر حالت عاشق بیمر هستم چون یک بیمر بازم !

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. Clean Energy

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (280 ديدگاه)

        😐🤐
        من گفتم بی ام و در برابر این رقبا جالب ظاهر نشده و ولی خب خیلی ها بی ام و دوست دارن خیلی ها هم مثل دکتر سایلنت و آیودی آر اس جی ترون تسلا و الکتریکی دوست دارن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. aqa awmir

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (8 ديدگاه)

          داش نظرت قابل احترامه …. خلاصه هرکی یه برندی رو دوست داره باید نظر بدن دیگه در موردش تا بیانش کنن
          اما بحث یچی دیگس.. یسریا میان حاشیه میزنن
          مثلا …. اره بیمر از بنز بهتره ..بنز مفتش نمی ارزه .. یا در مورد بیمر بلعکس یا یا یا برندایه دیگه !
          یا میاد میگه کابین این برند از اینکی برند بهتره.. خلاصه خب سلیقه ها متفاوته یسری ظاهر بیرونی مهمه براشون ..یسری پاور موتور… یسری راحتی … اونی که علاقه داره به یه برندی فکر نمیکنم لزومی داشته باشه از یه برند دیگه بد بگه..کامنت خودت رو چک کن .. میگی بیمر به دلم ننشست ! اوکی داداشم خوشت نیومد اسم بیمر رو نیار پس بگو من بین این ۳ تا برند بنز رو بیشتر دوست داشتم ! البته ناراحت نشی داداش فقد خطاب به اون کامنتم بود که بهتر متوجه شی منظورم رو ..یه ماشینباز رو یه برندی ک علاقه داره تحمل این حاشیه سازیارو هم نداره …ادعام‌نمیشه که مثلا ۶ تا بیمر تو گاراژمه ن داداش من بیمر ندارم ..ولی خلاصه بقول تو علاقه هس دیگه .

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        2. Clean Energy

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (280 ديدگاه)

          آره دقیقا هرکسی نظری داره و از برندی خوشش میاد منم گفتم این بی ام و به دلم ننشت ولی کل ماشین های بی ام و رو نگفتم
          مثلا همین ام سه جدید که به نظرم خداس خداااا

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. Reza Waffen SS

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      خدایی خوشگلتر از کابین مرسدس مگه داریم

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  5. (JONATHAN (TESLA

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    کلاس سدان های میان سایز پریموم
    خیلی وقت دست تسلا افتاده
    حداقل تا پنج سال دیگه هم رقیبی براش نمی‌بینم
    این اتفاق کم کم در کلاس مشابه ( کراس اوور های میان سایز پریموم ) هم در حال اتفاق افتادن
    دو کلاس بسیار مهم که این دو خودرو ساز آلمانی
    مدت ها در دست داشتن عملا داره از دستشون خارج میشه
    کلاس بعدی هاچبک های کوچک شهری هستش
    جایی که فلکس واگن و فورد و پژو
    در اختیار دارن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳۳
    1. Silent

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (441 ديدگاه)

      پلاگین هیبریدی: آخرین دست و پا زدن های نافرجام بنزینی ها و درون سوزها برا بقا! پیچیدگی بدون خروجی

      سال ۲۰۲۳ از روی تعداد خودروهای TESLA در حال تردد می شه مرز جهان سوم و توسعه یافته رو از تصاویر تشخیص داد

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳۱
      1. MC20

        ۱۸ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (710 ديدگاه)

        تا سال ۲۰۲۳ نیومده ۱.۵ سال وقت داری برو اپیزود ۷ سریال بازی ماهی مرکب رو چند بار ببین . . . اگه تو هم دوست داری یکی از اسب هایی باشی که روش شرط می بندن . . . خرید تسلا رو به بقیه اسب ها هم پیشنهاد بده . . . من ترجیح میدم در جهان سوم انسان باشم تا اینکه در جهان اول گوسفند باشم . . . کاش عکس منشور . . . . . . ها رو دیده بودی و پایین ترین منزل در این منشور که جایگاه گوسفندانه . . . موفق باشی جهان اولی . . .

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱۲
        1. Silent

          ۱۸ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (441 ديدگاه)

          “”من ترجیح میدم در جهان سوم انسان باشم تا اینکه در جهان اول گوسفند باشم “”

          تبریک می گم به شما و اوون ۷ نفر. کاش اونا رو هم می شناختیم 😂😂😂

          موافقم ۶
          مخالفم ۱۹
  6. Philipp

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    “مرسدس بنز کلاس C فوق‌العاده جذاب به نظر می‌‌رسد”

    البته اگه از خواب بیدار بشه
    نمیدونم چطور یهویی همه طراحی خارجیا به فنا رفت که مجبور شدن این خوابالو رو زیباترین اعلام کنن!

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۶
    1. Clean Energy

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (280 ديدگاه)

      این بده خدا فقط کمک بکنه به چیزی که از نظر تو خوب باشه…

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
  7. امیر

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (610 ديدگاه)

    توی بحث طراحی سلیقه من ب ام و رو می گه. کابین تسلا به نظر من فوق العاده
    خالیه و اصلا بدم میاد همه چیز ماشین یه نمایشگر بی خود باشه.
    کابین بنز هم شلوغ هست ولی ترکیب رنگی خوبی داره که اگر همین ترکیب رنگی توی
    کابین ب ام و بود بهتر بود. در مورد کیفیت هم من به ب ام و اطمینان می کنم.
    مشخصات فنی هم که اشاره کردید ب ام و واکنش کندی توی حالت بنزینی داره باید
    عرض کنم من اگر بخوام ماشین الکتریکی یا پلاگین هیبریدی بخرم دنبال لذت رانندگی
    نیستم و در این مورد قطعا نمونه های بهتری وجود داره. در کل انتخاب من ب ام و
    هست. دو ماشین دیگه هم خوب بودن.

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    انتخابم بنزه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  9. net

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1683 ديدگاه)

    زیر چراغ جلو دندانه دار بی ام و که مثل زیر چراغ جلو دندانه دار زشت ائودی a8 جدید هست خیلییییی بد هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۰
    1. •Mohamad•

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (167 ديدگاه)

      شما اصلا از چه ماشینی خوشت میاد؟!
      من هر موقع کامنت شما رو دیدم شما داری از یه ماشین ایراد می گیری

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  10. مهردادکمال

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (774 ديدگاه)

    برای ایران خودمون جهان پنجمیم تسلا که عملا قابل استفاده نیست پس نظرم رو دو گزینه دیگه اس

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  11. Khosrow

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    یه عده ارابه ران اینجا شدن ماشین باز ..

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  12. AMG GT R

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (699 ديدگاه)

    عجب دو راهی سختی
    کیفیت و تکنولوژی مرسدس بنز
    ظاهر اصیل و زیبا در کنار رانندگی بسیار خوب بیمر

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  13. فرامرز

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1395 ديدگاه)

    من بشخصه ب ام و ۳۲۰ پلاگین هیبریدی رو انتخاب میکنم. درسته قدرت و آپشن ۳۳۰ رو نداره ولی ۱۰ هزار دلار ارزونتره و از نظر قیمت با تسلا قابل مقایسه نیست

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  14. Sina10

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    این بشر مارو مسخره کرده!!
    مت واتسون دیگه مقایسه هاش از رده خارجن
    قیمتا رو نگاه کنید متوجه مشکل میشین
    ، اصلا تسلا تو رده قیمتی دیگه ایه ب‌ام‌و و مرسدس تو سطح قیمتی متفاوت ، ۷ هزار دلار اختلاف قیمتی عددکمی نیست مخصوصا تو این سطح قیمتی ، چیزی بین یک هشتم تا یک هفتم قیمت کل ماشینه
    توی بحث قیافه هم کاملا سلیقه ای رفتار کردن ، همین سی کلاس کم به طراحیش انتقاد وارد نکردن.نمیگم بده ولی اونقدرم عالی نیست
    فعلا از اونجا که توانایی های نسل جدید سی کلاس در روزمره مشخص نشده ، ب‌ام‌و بخاطر قیافه بهتر ، کابین بهتر ، قیمت کمتر به نظرم کمی بهتره ، تسلا هم عملکرد فنی خوبی داره ، امکانات جالب ولی در کل حساب کنیم قابل مقایسه با تسلا نیست چون تسلا یه تمام برقیه و ب‌ام‌و و مرسدس یه هیبرید و ب‌ام‌و در سطح قیمتی پایین تری داره کار میکنه ،
    در کل ربطی به هم ندارن ولی بین تمام برقیای ارزون ، تسلا مدل ۳ با اختلاف بهترینه

    و در انتها ، مقایسه مسخره ی دیگه ای توسط مت واتسون😂😂

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  15. حسین

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (627 ديدگاه)

    واقعا هنوزم یه عده نظرشون اینه کابین بنز تسلاییه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  16. میثم

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    تسلا خیلی بهتره
    فقط اینکه کنترل همه چیز از مانیتوره اصلا چیز خوبی نیست

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
  17. پارسا

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این هیبریدی خیلی یه جوریه تکلیفش با خودش مشخص نیست به نظرم فقط میخرن که از مزایای دولتی مثل پارکینگ و بیمه که تو کشور های اروپایی میدن استفاده کنن ، مدل ۳ هم که هیچی ۵۰ هزار بدی بری تو همچین کابینی خدایی توهین به خودته ، توی این قیمت شاسی بلند های الکتریکی خیلی بهتر از سدان ها هستن مثل مک ای که به نظرم اگر خیلی عاشق سدان نباشی ازین ۳ تا بهتره

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  18. یاس ی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (893 ديدگاه)

    خدای من صندلی جلوی مرسدس را از نمای بغل ببینید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لعنتی انگار رباته یا موجود زنده ای هستش. برای من همین صندلی به تسلا ارجحیت داره. زیبایی و کیفیت را ببینید!!!! دیونه صندلیش شدم خودش که دیگه مرسدس هستش و نیازی به معرفی نداره. یا استیل بی ام خداییش نمیزاره به تسلا نگاه کنی.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  19. یاس ی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (893 ديدگاه)

    آخر فیلم که سه ماشین کنار هم پارک هستند را نگاه کنید. خداییش بنز و بی ام کجا تسلا کجا !!!!!!!!!!!!!! از نظر طراحی حتی به اونا نزدیک هم نیست. درسته تکنولوژی آینده همینه ولی ایکاش روی طراحی بیرونی ماشین بیشتر بها میداد. طراحی داخلی که اصلا جای بحث نداره چون مرسدس در حد لوکستر از خودش لوکس هستش و بی ام هم کیفیت در عین اسپورت بودن را نشون میده.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  20. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    قطعا ژرمن ها رو به اون پنکه چهارچرخ ترجیح میدم، کیفیت و طراحی از سرتا پای بنز و ب‌ام‌و میباره تسلا ته پیازم نیست!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا