بوگاتی

نسخه تولیدی نهایی بوگاتی بولاید معرفی شد؛ ابرخودرویی با قیمت 4.3 میلیون دلار

بوگاتی چند ساعت پس از انتشار برخی تصاویر تیزری در شبکه‌های اجتماعی مشخصات کامل نسخه تولیدی نهایی بولاید را منتشر کرد. تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو با قیمت ۴.۳ میلیون دلار تولید خواهد شد.

بوگاتی تصاویر رسمی و جزئیات نسخه تولیدی نهایی هایپرکار مختص پیست خود را منتشر کرده و آن‌گونه که قبلاً دیده بودیم تفاوت خاصی با نسخه قبلی وجود ندارد. بولاید هم‌اکنون وارد فاز بعدی توسعه خود شده است، فرایندی که از سال ۲۰۲۱ شروع شده بود. بوگاتی اشاره خاصی به تفاوت نسخه نهایی بولاید نکرده اما می‌توانید برخی تفاوت‌ها همچون اسپویلر بازنگری شده را ببینیم. همچنین برخی تفاوت‌های کوچک در ورودی‌های هوای بزرگ وجود دارند و ورودی هوای روی سقف نیز کمی بزرگ‌تر شده است.

متأسفانه بوگاتی تصاویر جدیدی از بخش عقب بولاید منتشر نکرده بنابراین نمی‌دانیم که آیا دیفیوزر بزرگ و چهار خروجی اگزوز مدل قبلی تغییری داشته‌اند یا خیر هرچند با توجه به تصاویر پروفایل جانبی بولاید می‌توان گفت تغییر چندانی در این بخش رخ نداده است. بولاید چیزی بیشتر از شیرون بازطراحی شده است و به همین خاطر بازمهندسی وسیعی در آن انجام می‌شود. سیستم تعلیق، گیربکس و خنک‌کننده بهبود یافته‌اند تا بتوانند در بولاید عملکرد بهتری داشته باشند.

عبور سریع از پیچ‌ها اولویت این هایپرکار پیست محور بوده و به همین منظور بوگاتی تقریباً تمامی قطعات را تحلیل و بررسی کرده تا حداکثر پرفورمنس به همراه کاهش حداکثری وزن حاصل شود. در حال حاضر پیشرانه W16 سیلندر کواد توربوی بوگاتی قدرت ۱۵۷۸ اسب بخار را تولید می‌کند و وزن خودرو نیز ۱۴۵۱ کیلوگرم اعلام شده است. رئیس بوگاتی می‌گوید:

بولاید عصر جدیدی را برای بوگاتی رقم می‌زند. تا پیش‌ از این خودرو ما چنین پیشرانه پرقدرتی را با طراحی بسیار سبک‌وزن ترکیب نکرده بودیم. حاصل این فرمول تولید خودرویی پیست محور با عملکردی در حد موتور اسپرت است.

بوگاتی در زمان معرفی اولیه بولاید در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو با قیمت ۴.۳ میلیون دلار خواهد ساخت. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود اولین نمونه‌های نسخه تولیدی نهایی بولاید در سال آینده به دست مشتریان ثروتمند خود خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    بولید/سولوس/T50s/AMRpro/ردبولRB17
    کدوم یک اول از خط میگذرن؟؟

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. SFXSuperFast

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      FXX K EVO
      پادشاه این کلاس
      1100 KG
      6.3L V12 NA 1050HP +KERS
      800KG DOWNFORCE+
      پاسخ پدال گاز و چابکیش تو پیچهای سرعت پایین و ترمزگیری بهترش بخاطر وزن پایین تر
      از بولید بهتره
      ولی AMR PRO و T50S ازش سریعترن
      البته نه با فاصله خیلی زیاد مخصوصا اگر تو یه پیست سرعتی مثل مونزا باشه حتی شاید از گوردون موری سریع تر باشه
      T50S Sسی درصد قدرت کم تری داره دوبرابر دانفورس بیشتری تولید میکنه و وزنشم 200کیلو کمتره گیربکسش هم دوکلاچه نیست
      AMR PRO تقریبا هم وزنشه و فقط 100 اسب کمتر تولید میکنه گیربکس تک کلاچه و 2 برابرش دونفورس.
      ماشینایی ک همه تازه ب مرحله تولید رسیدن ولی کا اوو برا 2018 عه پنج سال پیش.
      ی چیز دیگه با اینکه ردلاین انجینای کازوورث استون مارتین و گوردون موری بالاتره ( ب ترتیب 11هزار و 12هزار ) صدای تولیدی کا اوو تو 9هزار و پونصد از صدای هردوتاشون باشکوه تر و سنتی تره.عاشق خرناسه های استارت و دونشیفتاشم.
      هان/ خوشگل تر هم هست.

      موافقم 9
      مخالفم 26
      1. مازیار

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        آره خوشگل تر هم هست

        موافقم 11
        مخالفم 3
    2. حسین

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      بولاید مانستر واقعیه حاجی
      اون موتور با اون وزن و طراحی تو پیست !!!!
      مگه اصلا کسی جرات نگاه کردن بهش رو داره
      فکر کنم بیاد تو فرمول وان ماشینا به صف میشن
      براش

      موافقم 29
      مخالفم 8
  2. GMA

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (727 ديدگاه)

    آیا از والکری AMR pro سریع‌تر خواهد بود؟؟

    موافقم 41
    مخالفم 6
    1. ❤ ب ت bugatti

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (179 ديدگاه)

      بله

      موافقم 20
      مخالفم 7
    2. حسین

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      بنظرم یک کلاس بالاتر از اونه
      چون مقایسش تو فقط خط مستقیم خالی
      حتی تصورش غیر ممکنه
      اون پیشرانه ۱۶ سیلندر به کسی امون نمیده با ۲ تن وزن
      شما خودت چیزی بیشتر از پانصد کیلوگرم
      وزن از این ماشین کم کن ؟
      ۵۰۰ خودش بار وانت محسوب میشه
      این حالا فقط مقیاس قدرت بر وزنه
      این ماشین قطعا به خاطر پیست محور بودنش ضرایب آیروداینامیک و ارتفاع و تعلیق و ضرایب گیربکس تغییر هجومی کرده
      کشش هم به طبع در کنار همه اینا بالا رفته
      وااای که منتظر تست واقعیشم !!
      میخوام مو به تنم سیخ بشه

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. محمدهادی

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2106 ديدگاه)

        مسلما در انتخاب تایرها و ابعادش هم بازنگری خواهد شد
        این اگر با همین ویژگی ها که دارن میگن آسفالت پیست رو لمس کنه،قطعا پادشاه جدید خواهد شد
        ببینیم رونمایی ازش میشه و دوراشو در پیست میزنه یانه فقط صرفا جنبه ی کلکسیون بازی و جنگولک بازی بهش خواهند داد
        امیدوارم به مرحله ی عمل و کاربردی شدن واقعی برسه و رکوردهارو در بنورده
        لامبورگینی اسنزا و مکلارن سنا هم پیست محورهای پرهیجانی ن فعلا

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. حسین

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          فکر میکنم سنا مجوز جاده داره

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ❤ ب ت bugatti

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (179 ديدگاه)

          راستش رو بخوای سنا وحشی هست اما نه به اندازه
          پی وان

          موافقم 4
          مخالفم 0
  3. Djawad

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    جنبه کلکسیونی داره

    موافقم 20
    مخالفم 8
  4. Amir

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    واقعا شاهکاره

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      این نشان از ظرفیت های تولید فوق العاده
      بوگاتی داره
      تنها .. هدف ساخت محصولات کمپانی
      چیز دیگریست

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. Bavaria

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (581 ديدگاه)

    مطالب مشابه 😅

    ساعت بوگاتی
    عینک بوگاتی
    تخم مرغ بوگاتی

    موافقم 40
    مخالفم 9
  6. Daruosh

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خیلیییییی خفنه😍🤤

    موافقم 19
    مخالفم 6
  7. d1123

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    تقسیم وزن فاجعه

    موافقم 9
    مخالفم 29
    1. ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نکنه سوار شدی میدونی😂

      موافقم 16
      مخالفم 3
    2. محمدهادی

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      از کجا میدونی
      چیزیکه دراین مورد ارائه نکرده
      بعید میدونم با این چهره تقسیم وزن فاجعه یی داشته باشه!!

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        صرفا تصورات ذهنی یک فرد
        از شکل و شمایل سه بعدی یک ماشین …
        😑

        موافقم 4
        مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    بیشتر شبیه ماشین بتمنه تا بوگاتی

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      بیشترین ماشینی که میتونه بتمن باشه

      موافقم 7
      مخالفم 0
  9. ❤ ب ت bugatti

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    عاشق بولاید هستم
    چهارمین خودروی سریع دنیا

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      بر چه اساس گفتی شما ؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. R

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      ببخشید سه تا اولی کدومن اونوقت؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. ❤ ب ت bugatti

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (179 ديدگاه)

        دویل سیکستین
        تواتارا (اگر بدون تقلب باشه)
        جسکو ابسولت
        البته اگر نسخه کانسپت سرعتش رو بگین از جسکو سریعتر خواهد بود(نسخه تولیدی از جسکو کند تر و از هنسی ونوم اف ۵ سریعتر خواهد بود)

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. R

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          از کلیپای اینستا یاد گرفتی؟
          اینا همشون ادعا و خالی بندی ان هر وقت رکورد زدن بیابگو
          سریعترین ماشین جهان بوگاتی سوپر اسپرت با ۴۹۰ تاست✌️

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          خب اولا این بنده خدا تنها فاکتور سرعت رو در نظر گرفته بود که اون هم
          دول سیکستین ک خودتون میدونید قضیه اشو
          تواتارا هم بله در حال حاضر در بخش نهایت سرعت
          فقط در این بخش
          رتبه یکم رو داره
          ابسلوت که مدعی نهایت سرعت هست
          و هنوز وارد رینگ نشده
          و هیچ عملکردی ازش دیده نشده
          این وسط اگر مشتری های شیرون ۳۰۰ پلاس بخوان رکورد رسمی بزنن
          باز هم مشخص نیست رتبه بندی
          پیش بینی های رکورد ۵۱۵ کیلومتری هم در نوادا داده شده
          اما این ماشین
          شما فاکتور نهایت سرعت رو
          وارد تمام زمینه ها میکنی
          و بعد قدرت واقعیش رو البته بعد از وارد پیست شدنش متوجه خواهید شد

          موافقم 1
          مخالفم 0
  10. blackwing

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (820 ديدگاه)

    به احتمال زیاد رکورد AMG One رو تو نوربرگ رینگ میشکونه ، قطعاً تو مسیر‌های صاف خیلی سریع تره

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      بسیار بسیار سریع تره

      چون ؟ …

      شیرون عادی
      نسخه پایه
      سریع تر از پروژکت وانه
      مابقی ک ف بها

      موافقم 7
      مخالفم 5
    2. GMA

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (727 ديدگاه)

      AMG one؟؟؟! بولاید؟؟؟!
      مقایسه رکورد خودرو جاده ای با خودرو مخصوص پیست بدون محدودیت به‌ نظر خودت عقلانیه؟؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 0
  11. حسین

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    من این ماشین رو خواهم خرید

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      من نیز یدونه میخرم…

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        بله قطعا
        انشالله 😄

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. ❤bugatti

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    راستش نباید به این گرون بگی
    نسخه های کلاسیک فراری بالای ۷میلیون دلارن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. MasouD

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    نوربرگرینگ دیگه استاندارد تایم زنی شده
    هر شرکتی که اقدام به تایم زنی نکنه واقعا معلومه کاسه ای زیر نیم کاسه داره
    بحث هندلینگ و لاستیک تقریبا برای همه هیاپرکارهای پیست محور یکی هست و در سرعت عبور از پیچ تفاوت در دهم ثانیه هاست
    اینجا رقابت دوباره برمیگرده توی سنت قدرت انجین برای مسیر صاف
    البته نباید وزن انجین زیاد باشه که هندلینگ رو ببازه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  14. Arsalan

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با بولاید کار رگرا تمومه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا