آکورابی ام وکادیلاکمسابقه درگ

درگ سدان‌های لوکس، کادیلاک CT5، آکورا TLX و بی ام و 330i، کدام سریع‌تر است؟

سه سدان لوکس چهارچرخ محرک با پیشرانه‌های چهار سیلندر از آلمان، آمریکا و ژاپن به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود.

ضعیف‌ترین عضو این جمع کادیلاک CT5 با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزنی ۱۷۰۷ کیلوگرمی را حرکت دهد. خودروی بعدی آکورا TLX است که آن‌هم زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو دارد ولی با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، از همه قوی‌تر است. این خودرو هم مثل رقیب آمریکایی از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد ولی با وزن ۱۸۱۰ کیلوگرم، حدود صد کیلوگرم از کادیلاک سنگین‌تر است.

در آخر هم به ب‌ام‌و 330i xDrive می‌رسیم که با ۲۵۵ اسب بخار قدرت، بین دو رقیب خود قرار می‌گیرد ولی گشتاور بیشتری از هردوی آن‌ها دارد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب‌ام‌و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد تا به هر چهارچرخ برساند. 330i وزنی مشابه کادیلاک دارد و با قیمت ۴۹ هزار دلار، حدود دو هزار دلار از رقبای خود ارزان‌تر است. به‌طورکلی، مشخصات سه خودرو روی کاغذ بسیار به هم نزدیک است و باید ببینیم در عمل نتیجه چه خواهد شد.

در ابتدا دو مسابقهٔ رولینگ بین خودروها برگزار شد که در هردو ب‌ام‌و به‌راحتی برنده شد اما در رولینگ دوم آکورا و کادیلاک تقریباً هم‌زمان به خط پایان رسیدند. پس‌ازاین نوبت به مسابقهٔ درگ از حالت سکون رسید یعنی جایی که بازهم ب‌ام‌و برتری خود را به رخ رقبا کشید درحالی‌که آکورا دوم و کادیلاک آخر شدند. ب‌ام‌و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۹ ثانیه طی کرد، آکورا این کار را در ۱۵.۲ ثانیه انجام داد و ۱۵.۹ ثانیه طول کشید تا کادیلاک به خط پایان برسد.

مقایسه مشخصات فنی

کادیلاک CT5-V آکورا TLX ب‌ام‌و 330i xDrive
پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۳۷ اسب بخار ۳۷۲ اسب بخار ۲۵۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۸۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۰۷ کیلوگرم ۱۸۱۰ کیلوگرم ۱۷۰۴ کیلوگرم
قیمت ۵۱,۰۹۰ دلار ۵۱,۵۹۵ دلار ۴۹,۱۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Nismo

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    کادیلاک و آکورا آن تاپ

    موافقم 19
    مخالفم 23
    1. Cadillac-V

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (190 ديدگاه)

      اصلا خیلی مسخره بود تو درگ هیچ عدالتی رعایت نشده بود نه انتخاب خودرو ها درست بود نه رانندگی راننده ها

      موافقم 8
      مخالفم 11
  2. amir

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3875 ديدگاه)

    یه خبر جالب توی موتور وان بود که توی کارخونه های کیا در طی چند سال نزدیک هزار تا انجین دزدیده شده 😂
    احتمالا دزدای عزیز برای بانک زدن یا چهارشنبه سوری احتیاج به بمب و ترقه داشتن🤣🤣

    موافقم 16
    مخالفم 12
    1. ناشناس

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (282 ديدگاه)

      این موضوع چه ارتباطی با این مقاله داره؟
      با اسپم و ترول بحث های کهنه کودکانه رو میخواید تازه کنید؟

      موافقم 19
      مخالفم 8
      1. amir

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3875 ديدگاه)

        باشه جای اون هزاران مقاله ای که ترولک ها بحثشو باز کردن و ما چیزی نگفتیم
        همش مکه یبار مدینه

        موافقم 10
        مخالفم 11
    2. نه به تصادف

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (242 ديدگاه)

      میخواستن بزارن روی ۱۲۵cc هاشون

  3. Mhosein

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    آکورا واقعا درجه یکه

    موافقم 13
    مخالفم 12
  4. khashayar..

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    توزیع وزن افتضاح و تعلیق لگنی مثل کادیلاک رو میشه در ابتدای ویدیو در لحظه توقف سر خط دید که اثر اینرسی در توقف از سرعت های پایین هم مشهوده. بقیه موارد پیشکش.

    موافقم 24
    مخالفم 20
    1. Nismo

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1813 ديدگاه)

      پلتفرم آلفای این ماشین از توزیع وزن 50 50 بهره میبره و سیستم تعلیق فوق العاده سریع و هوشمند مگنه راید
      خواهشا وقتی اطلاعات کافی ندارید اظهار نظر نکنید

      موافقم 18
      مخالفم 14
    2. R@min

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      فارغ از برندینگ و بحث های احمقانه توی مسیر مستقیم اینرسی چه ربطی به تعلیق و شاسی داره ؟؟ شاسی وظیفه ترمزگیری داره ؟ چرا آکورا بهتر بود؟؟

      موافقم 12
      مخالفم 9
      1. khashayar..

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (20 ديدگاه)

        در مورد تعلیق یک خودرو میشه گفت این یک سیستم ارتعاش اجباری دو جرمی (چرخ + شاسی) است که دو نیرو خارجی به اون وارد میشه یکی **نیروی ناشی ناهمواری های جاده ** و دیگری ** اثرات گشتاور خمشی ناشی از نیروی اینرسی ** است.
        هر نیرویی چه اینرسی و چه ایرودینامیک دو اثر داره که یکی نیروی خطی و دیگری گشتاور است که ناشی از خروج از مرکز بودن نیرو است.
        توزیع جرم و خروج از مرکز جرم مستقیما روی گشتاور خمشی تاثیر داره و گشتاور خمشی هم تاثیر مستقیم روی پاسخ سیستم تعلیق داره. ///
        ————————————————————————-
        نوشتن روابط ریاضی اینجا سخته و گرنه کامل توضیح میدادم .
        ————————————————————————-
        مشکلی هم با برند خاصی ندارم. در واقع با همه برندها مشکل دارم. به نظرم بجای مسابقات مسخره درگ و تایمزنی های بی فایده باید روی کاهش وزن و بهبود فرایند احتراق کار کنن که متاسفانه اصلا اهمیتی به این موضوعات نمیدن. که عواقبش رو هم با ورود چین دارن میبینن.

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. R@min

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2236 ديدگاه)

          البته تعریف اینرسی نمیخواستم 😄 مبحث شتاب و ترمزگیری ربطی به اینرسی نداره، این قانون در پیچ ها اهمیت داره و آزمون شاسی و تعلیق اونجا مشخص میشه که چقدر در برابر شتاب جانبی وارده تاب میاره !

          کنترل ارتعاش گشتاور بر عهده دیفرانسیل هست و ترمزگیری هم برعهده ترمز و ست لاستیکه که وزن هم عامل موثریه، آکورا شاسی بسیار ضعیف تر و قدیمی تری از دو تا داره و در پیست اصلا نزدیک این دو ماشینم نمی تونه بشه اما تم این ویدیو ترمزگیری بهتری داره چرا چون کیت ترمز و لاستیک بهتری داشته که اصلا ربطی به شاسی نداره. یه نگاه به تست ترمزگیری کارانددرایو بندازین هم مثال بسیار ساده ای هست.

          موافقم 6
          مخالفم 8
        2. khashayar..

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (20 ديدگاه)

          نه رامین جان . فکر کنم منظورمو نگرفتی
          اینرسی خاصیتی از یک جسم است که در برابر ** تغییر سرعت** یا ** تغییر جهت حرکت** مقاومت می‌کند. و فقط به پیچ ها محدود نمیشه. توی مسیر مستقیم هم اثر داره
          ———————
          اگه به مباحث دینامیک و ارتعاشات مراجعه کنی متوجه منظورم میشی. اتفاقا اینرسی ارتباط مستقیمی با شتاب و ترمزگیری داره.
          شاسی حول یک محور فرضی (در جهت حرکت خودرو) که به شرایط مرزی و توزیع وزن بستگی داره تمایل به پیچش داره و همچنین در محور عمود بر جهت حرکت هم ما ممان اینرسی داریم که اثرش رو در پیچ ها نشون میده.
          ——————————————–
          در مباحث پیشرفته ارتعاشات و دینامیک خیلی در موردش بحث شده. کنترل ارتعاشات کار سیستم تعلیق ه. حالا چه ناشی از گشتاور باشه چه ناهمواری های جاده.

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. khashayar..

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (20 ديدگاه)

          منظور من از گشتاور ، گشتاور موتور نیست که دیفرانسیل اونو به لاستیک و چرخ انتقال میده. منظور من گشتاور اینرسی کل خودرو است که با تغییر سرعت روی شاسی اثر میگذاره و باعث تغییر زاویه شاسی و فشار بر سیستم تعلیق میشه . توی ارتعاشات کامل درموردش بحث شده و چیز جدیدی نیست.

          موافقم 5
          مخالفم 3
        4. R@min

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2236 ديدگاه)

          آها اوکی حرفت راجب گشتاور اینرسی که درسته بگذریم ولی سوال من راجب این بود که اینرسی چه تاثیری بر شاسی و تعلیق داره مثال هم زدم حالا مقداری بازش می کنم مثلا ماشینی مثل دارک هورس توی توقف عملکردی تو لول سوپرکارها داره که خیلی سر و صدا کرد و این موضوع که چطور یه ماشین 1.8 تنی همچین عملکردی داره خب قاعدتا با وجود وزن بالا اینرسی باید تاثیر بزاره و کنترل ماشین به مشکل بخوره اما نمیشه، این موضوع بخاطر این هست که با استفاده از لاستیک های مدرن و ترمز قوی و تعیلق های نیمه فعال این قانون در ظاهر نقض می کنه ! اما عمیق بشیم همون قانون دقیق اجرا میشه چطور با استفاده از لاستیک های گریپ بالا و ترمزهای قوی که با ایجاد اصطکاک نیروی لازم برای خنثی کردن این اثر و به دنباله اون گشتاور اینرسی وارد می کنه. این یکی از حربه های خودروسازی مدرن هست که با افزایش سایز لاستیک و ترمزهای پیشرفته وزن بالای و فشار وارده به شاسی کنترل می کنن. الان معضل اصلی کنترل اینرسی در پیچ ها برای محصولات سنگین برقی و هیبریدی هست که استهلاک زیادی به ماشین تحمیل می کنه. یکی از راهکارهای شاسی و تعلیق فعال هست که پورشه و مالتیمتیک تلاش هایی کردن ولی انقدر گرون و پیچیده هست که …

          در کل ممنون از پاسخگویی.

          موافقم 1
          مخالفم 2
        5. رامین

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (287 ديدگاه)

          👌👌👏👏

    3. دیمن

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      به کادیلاک میگی لگن؟

      موافقم 5
      مخالفم 5
    4. رامین کریمی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (287 ديدگاه)

      عجب سوادی داری شما مگه مجبورید حرف بزنید وقتی اطلاعات ندارید. خدایا کاپریس و کادیلاک خدای تعلیق هستند شماها کی هستید که بدون علم لایک هم می‌زنید

  5. KAIZEN

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (428 ديدگاه)

    آکورا خیلی خوبه

    موافقم 9
    مخالفم 6
  6. Mr Tiger

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    بی ام و که اوله… بریم بینم کدوم دوم میشه… مگه میشه با وجود بی ام و با این کیفیت و عملکرد و قیمت به بقیه فکر کرد؟

    موافقم 19
    مخالفم 14
    1. sunmartin

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1906 ديدگاه)

      اصلا هیچ خودرویی با بی ام و نباید مقایسه کرد اگه کسی یکبار سوار بی ام و شده باشه دیگه اسم هیچ مدل ژاپنی آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی پیش این برحد نمیاره

      موافقم 10
      مخالفم 5
    2. Taha Ayoobi

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5959 ديدگاه)

      بله میشه

      موافقم 5
      مخالفم 11
  7. 13

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    ماشاالله ب تنبل کلاس

    بابا مرحبا ب عقب مونده ی الکی گرون

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5959 ديدگاه)

      چهار بار دیگه درگو تکرار کنن بی ام و ارور هاش میریزه بیرون.

      موافقم 4
      مخالفم 15
    2. Cadillac-V

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (190 ديدگاه)

      کاملا مشخصه بی ام و M5 عقب موندست یا کادیلاک CT5-V
      https://www.pedal.ir/vision/fastest-sedans-in-the-world-ranked/

      موافقم 5
      مخالفم 13
  8. حسام الدین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چرا آکورا حین درگ ترمز میزد؟! این مسئله دو بار تکرار شد!

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Cadillac-V

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (190 ديدگاه)

      بخواطر اینکه بی ام و پیروز شه و بی ام و فنا خوشحال شن😂

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5959 ديدگاه)

        قشنگ بود 😂، ولی فک کنم اون آخر درگ بود دیگه ۴۰۰ متر رو رد کرده بودن

        موافقم 3
        مخالفم 2
  9. امپراتوری خورشید

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ACURA 💯❤🇯🇵

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. sunmartin

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1906 ديدگاه)

    قبل از دیدن ویدئو و حتی بدون دانستن اینکه کدام برنده است مطمئن بودم خودروی آلمانی بی ام و برنده است کیفیت ساخت بالا توجه به ضرایب دنده و تورک توزین وزن مناسب تر حالت قرار گیری گیربکس و موارد دیگر
    در مورد خودروهای کیا که شخصی اشاره کرده بود چه بخواهی و چه نخواهی خودروهای کیا هیوندای چهارمین خودرو ساز با کیفیت جهان هستند و رنکینگ بسیار بالاتری نسبت به ذهن بسته پشت گوشی نشینان ایرانی دارند
    که فقط ۴۰۵ مربوط به نیم قرن پیش و مشتقات پژو و رنو را دیدار کرده اند

    موافقم 6
    مخالفم 6
  11. Taha Ayoobi

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5959 ديدگاه)

    درگ های مزخرف این یارو.

    تو مسابقه درگ که یک بار! انجام شد بی ام و زود تر از همه و کادیلاک دیر تر از همه شروع به حرکت کرد.

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. مازیار

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1529 ديدگاه)

      یه نجار می‌شناسم که یه بار اندازه در رو اشتباه گرفته بود و حدود ۱۵ سانتیمتر کوتاه شده بود
      خلاصه همونو برد و نصب کرد صاحب‌کار اومد گفت این چیه؟ گفت هوا رد شه گفت آقااا سگ رد میشه😄
      آقااا صد متر اختلاف داشتن😄

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5959 ديدگاه)

        خیلی باحال بود😂

        این کادیلاک 400 متر رو توی 14.7 میزنه، اینجا با این تایم 1.2 ثانیه اختلاف داشت و برای بی ام و 0.2 بالاتر و برای آکورا 0.2 بهبود داشت که نشون دهنده لانچ بد با کادیلاکه و علی رقم لانچ بد، درگ رو 1 بار برگذار کرد که دیگه می‌دونی یعنی چی.
        دیر شروع کردن و قدرت و گشتاور بیشتر بی ام و رو هم بذار کنارش.
        تو همه درگ هاش همین داستانه

        موافقم 1
        مخالفم 2
  12. Cadillac-V

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (190 ديدگاه)

    پدال غلط نوشتی این اصلا سری Vنیست، سری V موتور ۶/۲ لیتری V8 سوپرشارژر داره نه دو لیتر
    دوماً رقیب اصلی CT5، بی ام و سری ۵ هست نه این

    ثانیاً اگه مدلهای عادی باشند که هستند، اصلا درگ و صفر تا صد و حداکثر سرعت مهم نیست و تمرکزی روش نیست، چون کسی که یه سدان عادی و معمولی کادیلاک و بی ام و میخره صددرصد به دنبال آرامش و راحتیه و لوکس بودنه نه پرفورمنس

    اگه راست میگه بین CT5-V و M5 درگ برگذار کنه تا ببینیم نتیجه رو، گرچه چند بار دیدیم کادیلاک رو در برابر بی ام و :
    https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-2021-bmw-m5-competition-cadillac-ct5-v-blackwing-compared/

    https://www.pedal.ir/vision/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1/

    https://www.pedal.ir/vision/fastest-sedans-in-the-world-ranked/#%DB%B5-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9_ct5-v_%D8%A8%D9%84%DA%A9%E2%80%8C%D9%88%DB%8C%D9%86%DA%AF

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5959 ديدگاه)

      این سری V نبود ولی همه V ها هشت سیلندر نیستن فکر کنم.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Nismo

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1813 ديدگاه)

        3 تا موتور داره
        یکی ct5 که موتورش 2 لیتری توربوعه
        یکی ct5 v که موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوعه
        یکی ct5 v blsckwing که 6.2 لیتری 8 سیلندر سوپرسارژعه

        موافقم 2
        مخالفم 2
    2. نویدی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (433 ديدگاه)

      کادیلاک کلا رقیب حساب نمیشه.

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5959 ديدگاه)

        کادیلاک داده پرت حساب میشه، چون با اختلاف از همه بهتره حسابش نمیکنن.

  13. Taha Ayoobi

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5959 ديدگاه)

    پدال جان کلا همه چیز رو دگرگون نوشتی

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5959 ديدگاه)

      این مدل V نیست

  14. ALI

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرم عادلانه نبود
    چرا یک ماشین ۳۷۲ اسبی بیاد با یک ماشین ۲۵۵ اسبی درگ بندازع با اینکه طرفدار بنزم ولی این در عادلانه نبود برای بی ام وهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا