در طول رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ وبسایت روداندترک، کوروت Z06 در پیست ۳ کیلومتری مونتچلو به مصاف رقبا رفته است.
وبسایت روداندترک (Road&Track) هم مثل موتورترند هرسال اقدام به برگزاری رقابت خودروی پرفورمنس سال میکند. امسال دهمین دورهٔ برگزاری این رقابت است و برترین خودروهای اسپرت جهان در آن حضور پیدا کردهاند. این رقابت شامل آزمایش خودروها در دو بخش پیست و جاده میشود که بخش پیست آن دو سال است در پیست مونتچلو موتور کلاب در شمال نیویورک برگزار میشود. مردان روداندترک چند روزی را صرف نابود کردن لاستیکها در این پیست کرده و سپس راهی جادههای عمومی میشوند.
آئودی RS3، بامو M4 CSL، شورلت کوروت Z06، هوندا سیویک تایپ R، هیوندای الانترا N، لامبورگینی اوراکان تکنیکا، نیسان Z پرفورمنس، پورشه کیمن GT4 RS، سوبارو WRX و تویوتا GR کرولا شرکتکنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ روداندترک هستند. مهمترین بخش آزمایش این خودروها در پیست رقم میخورد زیرا اینجا ایمنترین مکان برای استفادهٔ حداکثری از تمام توان خودروهای پرفورمنس فوقالعاده قدرتمند امروزی محسوب میشود. همهٔ خودروهای این رقابت اقدام به تایم زنی در پیست میکنند و سریعترین تایم آنها ثبت میشود. البته در این رقابت، آزمایشکنندگان بیش از آنکه به دنبال زدن لپ تایمهای سریعتر باشند، میزان دسترسی به حداکثر پرفورمنس هر خودرو را بررسی میکنند.
پیست ۳ کیلومتری مونتچلو با ۹ پیچ مکان مناسبی برای انجام این کار است زیرا همهچیز دارد. از پیچهای سریع و مستقیمیهای طولانی گرفته تا پیچهای تنگ و قسمتهای ترمز گیری شدید. این یک مسیر آزمایشی عالی برای دریافت تصویر کاملی از تواناییهای یک خودرو محسوب میشود. در مونتچلو هر خودرو یک دور گرم کردن میزند و سپس سه دور رسمی با استفاده از تنظیمات پیشنهادی سازنده زده میشود تا نهایتاً سریعترین زمان ثبت شود.
ازآنجاییکه کوروت Z06 تاکنون در یک پیست بزرگ و چالشبرانگیز اقدام به تایم زنی رسمی نکرده است، این رقابت روداندترک میتواند معیار مناسبی برای محک زدن پرفورمنس آن در برابر رقبا باشد. اصلیترین رقبای این خودرو در رقابت سال ۲۰۲۳ لامبورگینی اوراکان تکنیکا و پورشه کیمن GT4 RS بودند و به همین دلیل، از همان ابتدا انتظار میرفت که کوروت سریعترین خودرو در پیست باشد زیرا با ۶۷۰ اسب بخار قدرت، قویترین خودروی این جمع محسوب میشود. این کوروت همچنین به پکیج تهاجمی Z07 هم مجهز است که تواناییهای آن را در پیست بیشتر میکند.
سوپرکار جدید شورلت در مونتچلو با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۰.۶ ثانیه، بهراحتی کیمن را با اختلاف دو ثانیه شکست دارد و ۲.۵ ثانیه از اوراکان تکنیکا سریعتر بود. همانطور که در ابتدا اشاره شد، رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ روداندترک نیز در همین پیست برگزار شد و شرکتکنندگان سال گذشته که شامل بنتلی کانتیننتال GT اسپید، بامو M4 کامپتیشن xDrive، کادیلاک CT5-V بلکوینگ، لامبورگینی اوراکان STO، مرسدس AMG GT بلک سریز، پورشه ۹۱۱ GT3، تویوتا GR86 و فولکسواگن گلف GTI میشود هم در مونتچلو تایم زدهاند؛ بنابراین، زمان کوروت Z06 را با این خودروها هم میتوان مقایسه کرد.
این سوپرکار آمریکایی در پیست ۳ کیلومتری مذکور ۱.۱ ثانیه از پورشه ۹۱۱ GT3 و ۱.۳ ثانیه از اوراکان STO سریعتر بوده و تنها با اختلاف ۱.۲ ثانیه حریف AMG GT بلک سریز نشده است. این نشان میدهد که Z06 جدید در پیست واقعاً خودروی توانمندی است. شاید به نظر برسد کوروت Z06 Z07 با این قدرت و ویژگیها باید خودروی ترسناکی باشد اما در عمل، یک شریک قابلاعتماد در سرعتهای بالا بوده و در تنظیم شاسی کاملاً از مزیتهای پلتفرم موتور وسط بهره برده است. البته همانطور که اشاره شد، پیست فقط یک قطعه از پازل رقابت خودروی پرفورمنس روداندترک است و آزمایش جادهای ۳۰۰ کیلومتری ممکن است داستان بسیار متفاوتی را در مورد خودروها نشان دهد.
بااینحال، کوروت Z06 روی جاده هم عملکرد خوبی از خود نشان داد زیرا کمکفنرهای مغناطیسی این ماشین آنقدر خوب تنظیم شدهاند که میتوان بهراحتی با Z06 بهصورت روزانه رانندگی کرد. به همین دلیل، در زمان تصمیمگیری برای انتخاب برندهٔ امسال، درحالیکه آزمایشکنندگان دور سه خودروی برتر رقابت یعنی کیمن GT4 RS، کوروت Z06 و سیویک تایپ R جمع شده بودند، نهایتاً سوپرکار شورلت را انتخاب کردند. این ماشین به همان اندازه که در پیست هیجانانگیز است و پرفورمنس خیرهکنندهای دارد، در جاده هم فوقالعاده است و به همین دلیل بهعنوان قهرمان رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ روداندترک انتخاب شد.
لپ تایم شرکتکنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ روداندترک در پیست مونتچلو
خودرو | قدرت | وزن | قیمت | زمان |
مرسدس AMG GT بلک سریز | ۷۳۰ اسب بخار | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۳۳۵,۰۱۷ دلار | ۱:۱۹.۴ |
شورلت کوروت Z06 Z07 | ۶۷۰ اسب بخار | ۱۶۶۳ کیلوگرم | ۱۶۶,۲۵۰ دلار | ۱:۲۰.۶ |
پورشه ۹۱۱ GT3 | ۵۱۰ اسب بخار | ۱۴۵۱ کیلوگرم | ۱۹۵,۸۵۰ دلار | ۱:۲۱.۷ |
لامبورگینی اوراکان STO | ۶۴۰ اسب بخار | ۱۵۳۷ کیلوگرم | ۳۵۴,۷۱۲ دلار | ۱:۲۱.۹ |
پورشه کیمن GT4 RS | ۵۰۰ اسب بخار | ۱۴۶۴ کیلوگرم | ۱۹۵,۱۰۰ دلار | ۱:۲۲.۷ |
لامبورگینی اوراکان تکنیکا | ۶۴۰ اسب بخار | ۱۵۷۴ کیلوگرم | ۳۴۲,۵۹۵ دلار | ۱:۲۳.۱ |
بامو M4 CSL | ۵۵۰ اسب بخار | ۱۶۵۱ کیلوگرم | ۱۴۵,۳۹۵ دلار | ۱:۲۴.۲ |
بامو M4 کامپتیشن xDrive | ۵۱۰ اسب بخار | ۱۷۶۰ کیلوگرم | ۱۰۱,۷۹۵ دلار | ۱:۲۵.۴ |
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | ۶۶۸ اسب بخار | ۱۸۶۹ کیلوگرم | ۱۱۲,۸۴۵ دلار | ۱:۲۶.۰ |
آئودی RS3 | ۴۰۰ اسب بخار | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۶۷,۶۹۰ دلار | ۱:۲۸.۹ |
بنتلی کانتیننتال GT اسپید | ۶۶۰ اسب بخار | ۲۲۷۳ کیلوگرم | ۳۵۲,۰۹۰ دلار | ۱:۲۹.۰ |
هوندا سیویک تایپ R | ۳۱۵ اسب بخار | ۱۴۴۴ کیلوگرم | ۴۵,۷۷۱ دلار | ۱:۳۱.۶ |
تویوتا GR کرولا | ۳۰۰ اسب بخار | ۱۲۷۵ کیلوگرم | ۵۱,۴۲۰ دلار | ۱:۳۲.۲ |
هیوندای الانترا N | ۲۸۰ اسب بخار | ۱۴۴۷ کیلوگرم | ۳۴,۱۴۵ دلار | ۱:۳۳.۰ |
فولکسواگن گلف GTI | ۲۴۵ اسب بخار | ۱۴۳۰ کیلوگرم | ۴۰,۱۸۵ دلار | ۱:۳۳.۱ |
نیسان Z پرفورمنس | ۴۰۰ اسب بخار | ۱۵۹۰ کیلوگرم | ۵۳,۲۱۰ دلار | ۱:۳۳.۴ |
سوبارو WRX | ۲۷۱ اسب بخار | ۱۵۴۲ کیلوگرم | ۳۷,۴۹۰ دلار | ۱:۳۴.۸ |
تویوتا GR86 | ۲۲۸ اسب بخار | ۱۴۴۵ کیلوگرم | ۳۱,۷۵۰ دلار | ۱:۳۶.۱ |
TESLA
۷ بهمن ۱۴۰۱در خوب بودن zo6 شکی نیست ولی خداییش لامبو عجب رخی داره 😍😍🇮🇹🇮🇹🔥🔥🔥
RENAULT5
۷ بهمن ۱۴۰۱هیوندای N مقامش خیلی بالاست چهاردهم شد!
اگه پولم کم باشه تویوتاgrکرولا
اگه ۱۵۰تا داشته باشم بامو M4 CSL
phonix
۷ بهمن ۱۴۰۱بالای گلفه:/
اونم GTI چگونه؟
RENAULT5
۷ بهمن ۱۴۰۱طعنه زدم چهاردهمه! و فقط یه ماشین از این لیست کره ای بود
Ehsan
۸ بهمن ۱۴۰۱هیوندای رو ول کن،نیسان Z رو بچسب که با ۵٣ هزار دلار قیمت و ۴٠٠ اسب بخار و بقول خودشون این همه تجربه زیر ماشین ٣۴ هزار دلاریه 🤣
با یه پس گردنی از ماشینی که کلا ٢ ساله تولید شده خودش و سوبارو و جی ار ٨۶ رفتن زیر🤣
لامصب چطوری با قیمت ۵٣ هزار دلاری و ١٢٠ اسب بخار بیشتر اونم با برچسب پرفورمنسی که ١۵ سال تجربه داره حریف النترا نشدی،واقعا مهندسی حرفه ای میخواد این حرکت
علی
۷ بهمن ۱۴۰۱کاری به تایم ندارم !! از بالای جدولیها لامبورگینی را دوست دارم و از متوسط به پایین انتخابم هوندا سیویک و تویوتا کرولا هست والسلام !
Car love
۸ بهمن ۱۴۰۱همه اینا یک طرف رتبه نیسان زد با اون همه دبدبه و کبکبه یه طرف :)))
Reza Waffen SS
۷ بهمن ۱۴۰۱از بهترین تنفس طبیعی های ساخته شده ای هستش که توعمرم دیدم 👌
MOHAMMAD.DEMON
۷ بهمن ۱۴۰۱هم از تکنیکا هم از sto هم از gt3 سریع تر هستش شک ندارم سریع تر از gt3rs هستش
اونم فقط 160 هزار دلار از m4cls فقط 20 هزار دلار گرون تر هستش
HS
۷ بهمن ۱۴۰۱دیگه بیا پایین
MOHAMMAD.DEMON
۷ بهمن ۱۴۰۱چی شده ناراحت شدی ؟ میخوای برات اب بگیرم ؟
علیx76
۷ بهمن ۱۴۰۱پورشه GT3RS توی نوربرگرینگ تایمی که زده بسیار به AMG GT بلک سریز نزدیکه
فکر میکنم توی این پیست زیر ۱:۲۰ بزنه و کوروت رو شکست بده.
اگه شورولت بخواد GT3RS رو شکست بده، باید یه نسخه پیست محورتر از همین Z06 Z07 بده بیرون.
تعلیق سفت تر، ادوات رفاهی و عایق صوتی کمتر، کیت ایرودینامیک تهاجمی تر و …
جالبه طبق بررسیها، کوروت با وجود اینکه تو پیست خیلی عالی تایم میزنه، تو جاده و شهر هم بسیار نرم و راحته و قابلیت استفاده روزمره رو داره (برخلاف اوراکان STO و GT3RS)
MOHAMMAD.DEMON
۷ بهمن ۱۴۰۱اگه همین پیست معیار قرار بدیم من فکر نکنم gt3rs از gt3 بتونه بیشتر از 1.5 ثانیه سریع تر باشه
یه جورایی اگه تو همین پیست رکورد بزنن باهاش کند تر از z06 نباشه سریع تر نیست
Mf1
۸ بهمن ۱۴۰۱توی هر پیستی نتایج مختلفه اینجا فاصله نیم ثانیه شاید توی یه پیست دیگه دو ثانیه باشه ولی جدای از این شورلت بهترین خودرو ساخته با کمترین قیمت
مازیار
۷ بهمن ۱۴۰۱یک ثانیه از GT3 سریع تره
یعنی به نظرت GT3RS تو این پیست کمتر از یک ثانیه از GT3 سریع تره؟؟
مازیار
۷ بهمن ۱۴۰۱بدون شک Z06 جدید قابل تحسینه اما تخمین هم اگه هست باید بگنجه
amirboss
۷ بهمن ۱۴۰۱کوروت شده یه شاخص برای به چالش کشیدن سوپراسپرت ها.
مهران
۷ بهمن ۱۴۰۱بنظرم تموم این خودروها باید با یه راننده و شرایط کاملا یکسان تست بشن.
کمی نابلدی و یه دنده اشتباه و یا دیر و زود خیلی تاثیر داره که این ربطی به پرفورمنس خودرو نداره.
من هیچوقت نمیتونم به خودم بگم مثلا ماشین رتبه اول با برای مثال خودرو ی چهارم همه جوره بهتره و عملکرد بهتری داره تمام اجزائش.اینم با این تایم فشرده.مگه اینکه اختلاف واقعا زیاد باشه
R@min
۷ بهمن ۱۴۰۱راننده های این سایت و سایت کار اند درایو در رقابت سالانه لایتینگ لپ یکسان هستن، با لاستیک های مشابه و در یک روز با نظارت تیم مهندسی برندا و ستاپ خود تیم برند تایم می زنن.
R@min
۷ بهمن ۱۴۰۱میشه این پیست رو اولین معیار و فعلا تنها معیار پرفورمنس بین gt3 و z06 در نظر گرفت چون تو پیست خوبی تایم زدن. واقعا کاری که جی ام با این ماشین کرد در تاریخش بی سابقه بود.
نکته جالب توجه دیگه تایم فوق العاده سیویک بود که از همه رقباش سریع تر عمل کرده و همون چیزی هست که باید باشه.
اوراکان در مدل STO بیشتر پسرفت عملکرد بوده تا ارتقای نسخه پرفورمانته و ساختار قدیمی تک تک اجزاش باعث شکستش از gt3 در اکثر پیست ها هست.
بازم باید یه تشکر از میراث فراری کرد که با موتور F136 بخصوص نسخه F در F458 و F154 بخصوص نسخه C در F488 باعث خلق موتورهای استثنایی و شاهکارهای مهندسی مثل وودو، M840T، LT6 و M179 LS2 شد.
بی خیال اسم
۷ بهمن ۱۴۰۱فراری همیشه دنیای ماشین رو زیبا کرده
دمش گرم
Royal Driver
۸ بهمن ۱۴۰۱فراری همون موقعی که اومد صنعت خودرو رنگین شد
بی خیال اسم
۷ بهمن ۱۴۰۱رامین حواست باشه الان سوشیانت نیاد
سراغت
سوشیانت
۱۰ بهمن ۱۴۰۱بذار رامین هرچی دلش میخواد بگه تا چند وقت پیش خودش میگفت نباید گفت موتور lt6 ربط داره به موتور f136 الان خودش حرف خودش رو قبول نداره😂 فقط یه متعصب میاد بخاطر یه قطعه بگه که تکنولوژی فلان انجین برای یه شرکت دیگه ست جالبه که همون میل لنگ تخت رو هم خود مهندسی شورولت گفتن تمام بخشش برای فراری نیست و خودشون هم تو ساختش نقش داشتن در آخر باید گفت که یه تشکر هم باید از شورولت کرد بخاطر اینکه با اون مهندسی عالیش تونست فراری رو شکست بده
بی خیال اسم
۲۸ بهمن ۱۴۰۱آفرین
ولی تا جایی که یادمون میاد
بچه های سایت
نظرات رامین رو بیشتر از شما قبول داشتن
و آقا رامین رو به یکی از پر بار ترین افراد سایت می شناسن
که همیشه نظراتشون منبع خوبی هست برای یادگیری
بی خیال اسم
۷ بهمن ۱۴۰۱رامین جنرال موتورز
چند سال زمان سر موتور ال تی ۶ صرف کرد؟
و چقدر هم هزینه کرد؟
R@min
۷ بهمن ۱۴۰۱از سال ۲۰۱۴ شروع شد و این موتور از تیم کوروت ریسینگ میاد و هزینه هاش با توسعه کل نسل ۸ ترکیبی هست و تا آخر نسل ۶ میلیارد دلار گذاشتن برای توسعه و سرمایه گذاری تو این نسل.
بی خیال اسم
۷ بهمن ۱۴۰۱ببخشید رامین جان
ترمک حاصل سرمایه گذاری مشترک دو شرکت فورد و جی ام هست درسته؟
حالا کدوم دو شرکت سهم بیشتری دارن؟
و تو کدوم کشور هست این ترمک؟
ممد ژانگولر
۷ بهمن ۱۴۰۱و باز هم مرسدس با شایستگی اول میشه
تو این لیست ماشینهای قابل تامل عبارتند از :
۱: مرسدس بنز بلک چی چی به عنوان قهرمان 👏
۲: شورلت کوروت با قیمت مناسب 👌
۳: هیوندایی الانترا به عنوان عجایب ! 👍
۴: فولکس گلف به عنوان پایین تر از هیوندا الانترا بودن !!!☹️
بقیه هم ی فندک و چهار لیتر بنزین چون چه چیز خاصی وجود نداره
آلمانی باز
۷ بهمن ۱۴۰۱چهار لیتر بنزین و فنک؟اینو جدی گفتی؟
۹۱۱ که تو پیست پابهپای بلک سریز میره(gt2 rs حتی سریع تره)
ام فور کامپتیشن دومین ماشین زیر ۱۰۰ هزار پونده(اولیش همین کوروت استینگری عه) که شتاب زیر ۳ زده
اوراکان که لازم نیست دلیل بیارم ی افسانه ثابت شدس
GRکرولا که مهندسی ناب ژاپنی ازش میباره!
چهار لیتر بنزین و فندک؟!؟!
ممد ژانگولر
۷ بهمن ۱۴۰۱داداش آلمانی من نگفتم بد هستن که
این جمله از اصطلاحات منه همه میدونن
یعنی چی یعنی اینکه چهار گزینه قابل تامله
بقیه با یک ثانیه اینور اونور تو یک سطح هستن
آخه مگه همه چی شتابه داداش ؟!!
phonix
۷ بهمن ۱۴۰۱سیویک؟
علیرضا
۷ بهمن ۱۴۰۱گلف ار بود جذاب میشد
محمدهادی
۷ بهمن ۱۴۰۱عجایب این ارقام بدست آمده به آئودی هاچبکی اشاره میکنه که از بنتلی هیولای ۶۰۰ اسب بخاری سریعتر بوده
این واقعا تعجب انگیزه
رکورد بی ام و M4 هم بلافاصله بعد از سوپر اسپرت های تا دندان مسلح جالب هست
عملکرد گلف چرا انقد ظعیف ارزیابی شده؟؟
شاید راننده ش گند زده!
راستی شگفتی بعدی باز میتونه جایگاه چند پله بالاتر کرولا از جی آر ۸۶ کوپه باشه!
به حال این آمار و رکورد ها خیلی چیزهارو از ماشین ها بهمون میفهمونه…
Taha Malek
۷ بهمن ۱۴۰۱بی نظیر
شرکتی اقدام به تیونینگش نکرده؟(میدونم زوده یکم)
Alan.r
۷ بهمن ۱۴۰۱مرسدس همه رو با خاک یکسان کرد
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
ARMAN سابق
۷ بهمن ۱۴۰۱فعلا کوروت با قیمتش همرو با خاک یکسان کرده
ماشینی که 330 هزار تا قیمتشه اول نشه فقط به درد سطل آشغال میخوره
نویدی
۷ بهمن ۱۴۰۱قیمت و تایم النترا N تحسین برانگیزه.
RENAULT5
۷ بهمن ۱۴۰۱چهاردهم شده
سیویک وکرولا تایمشون بهتر بود
Ehsan
۸ بهمن ۱۴۰۱حالا تو که سیویک و کرولا رو دیدی بیا نیسان زد و سوبارو و gr86 و گلف هم ببین که با قیمت بیشتر و بعضا قدرت بیشتر زیر ماشینی هستن که کلا برندش ٢ ساله با چیزی بنام بخش پرفورمنس اشنا شده🤣پز سیویک و کرولایی رو میده که قیمتشون ١٧ هزار دلار بیشتره 😂😂 هنوز میترسی از پشت رنو بیای بیرون؟ زشته خدایی
بهزاد
۸ بهمن ۱۴۰۱پسر جون اینجا با تغییر تایر میشه لپ تایم را کلی تغییر داد تا شخصی مثل شما دچار بحران خوددرگیری نشه.
تایر الانترا N میشلین pilot sport 4s هست که در پیست عملکردی فراتر از تایرهای ۴ فصل معمولی نیسان Z داره و اگر تایرهای اسپرت در خودروهایی که موجب نگرانی شما شدن استفاده بشه نتایجش باعث سرگیجه ی شما خواهد شد.
حالا ممکنه شخصی مثل شما بیاد بگه چرا از این تایرها به صورت استاندارد استفاده نمیکنند ؟
چون عمر این تایرها بسیار کمه و بسته به عملکرد راننده بین ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر بیشتر نمیشه استفاده کرد.
بازهم اگر درگیری هات تموم نشده میتونی اینجا سوالتو بپرسی پسر جان.
امیرحسین
۷ بهمن ۱۴۰۱پورشه 911 چقد قشنگه
amirmohammad
۷ بهمن ۱۴۰۱بنز واقعا شاهکار کرد با بلک سری.قابل پیش بینی بود اول شدنش.کوروت هم بنظرم شاهکار کرد. جایگاه دوم میتونست برای پورشه باشه اگر گزینه اصلی رو میاوردن.فکر میکردم جایگاه کادیلاک بهتر باشه
عجیب ترین قسمت هم برای من رتبه الانترا بود که با این قیمت و قدرت کم تونست از گلف و نیسان زد و جی ار و سوبارو بهتر عمل کنه که همشون کوله باری از تجربه هستن
تویوتا جی ار کرولا هم فکر میکردم رتبه بهتری کسب کنه
S
۷ بهمن ۱۴۰۱بنازم مرسدس بنز که همیشه و همه جا اوله دلم برا یه سریا میسوزه که بدجوری فشاری میشن از بهترین بودن مرسدس بنز 🔥🔥😂😂
phonix
۷ بهمن ۱۴۰۱فقط کانتیننتال با 2 تن وزن
13
۷ بهمن ۱۴۰۱کادیلاک با بیش از ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر و حدود ۱۷۰ اسب بخار بیشتر از M4 کامپتیشن و حدود ۱۲۰ اسب بخار بیشتر و بیش از ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر از M4csl چه عملکرد نا امید کننده و افتضاحی داره
حیف پول،، چقدر بلک وینگ رو الکی گنده کرده بودن
Amir Machine
۷ بهمن ۱۴۰۱زیادی خوشحال نشو عزیز!
گیربکس کادیلاک اینجا دستی بوده، تو پیست ویرجینیا با گیربکس اتوماتیک حتی از M5 CS هم سریعتر بود!!!
https://www.pedal.ir/vision/lightning-lap-2022/
بی خیال اسم
۷ بهمن ۱۴۰۱https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pedal.ir/cadillac/tesla-cadillac-bmw-drag-race/&ved=2ahUKEwiH872vs-j8AhXKqaQKHThbDMoQFnoECCQQAQ&usg=AOvVaw3iYd0pIiqj85lKhs0uSqYR
می دونم بحث بحثِ درگ نیست ولی تو
درگ هم مقایسه کنیم بد نیست
Amir Machine
۷ بهمن ۱۴۰۱توقع داری کادیلاک RWD با گیربکس دستی و بدون لانچ کنترل تو درگ حریف اون هیولای AWD ب ام و بشه؟!!
بلک وینگ حتی با گیربکس اتوماتیک هم تو درگ حریف CS نمیشه
تاثیر AWD رو میتونی یه پست بالاتر از این تو درگ CT5-V معمولی 360 اسبی با چارجر 485 اسبی ببینی
بی خیال اسم 2
۷ بهمن ۱۴۰۱توقعی ندارم
چون می دونم
گنده تر از سی تی 5 بلک وینگ هم حریف سی اس نمی شه
فقط گفتم تا شما هم با نتیجه پیست زیاد خوشحال نشید
Amir Machine
۸ بهمن ۱۴۰۱عیار این ماشینا تو پیست معلوم میشه، وگرنه 400 متر مستقیمو که میشه با یک درگستر Top Fuel تو 5 ثانیه زد
مهم توانایی ماشین تو پیچیدن و هندلینگ و ترمز گیریه، نه صرفا سریع بودن تو یه خط صاف
بلک وینگ قبلا بارها خودشو ثابت کرده، دیگه نیازی به دفاع بیشتر نمیبینم
بی خیال اسم 2
۸ بهمن ۱۴۰۱ولی موقعی که حرفی برای زدن در پیست ندارید
حرف درگ میارید وسط جالبه
Amir Machine
۸ بهمن ۱۴۰۱من هیچوقت حرف از این درگهای بیارزش و تایم دیمن و این مزخرفات نزدم
حرفای یه مشت عقب مونده رو به حساب من ننویس
بی خیال اسم 2
۸ بهمن ۱۴۰۱بحث کلی گفتم
حالا کادیلاک تو یک فاکتور سریع تر بوده قرار نیست
با همین یک فاکتور ماشین برتر انتخاب شه
آلمانی باز
۱۰ بهمن ۱۴۰۱چیزی که ی ماشین باز باید درک کنه اینه که رضایت راننده مهمتر از رضایت زمانسنج پیسته!
https://www.pedal.ir/bmw/amg-gt63-s-comparison-test-review/
یوسفی
۷ بهمن ۱۴۰۱کادیلاک و کوروت ❤️❤️
محمدهادی
۷ بهمن ۱۴۰۱از آمریکایی ها فقط کوروت
شاخص ترینشون بوده امسال
carslover
۸ بهمن ۱۴۰۱شاهکار 👑
ehsan
۸ بهمن ۱۴۰۱GT3 لذت ، بدون ترس و استرس 🤩🤩
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ بهمن ۱۴۰۱جانم بنز باخت نمیده
Siyavash
۸ بهمن ۱۴۰۱آقا بدون تعصب نظر بدیم ..من خودم اصلا با این مدل کوروت حال نمیکردم ولی کم کم دارم بهش ایمان میارم واقعا شاسی بینظیری داره و یه موتور عالی داره ..بارها گفتم بازم میگم ..از یه ۸ سیلندر گرفتن ۶۷۰ اسی واقعا مثل جادو میمونه…نمیخام از لامبورگینی خرده بگیرم یا تخریبش کنم چون خودم خیلی دوسش دارم ولی لامبورگینی هنوز از ۱۰ سیلندر خودش به بدبختی ۶۴۰ اسب قدرت گرفته حالا شما حساب کن کوروت چه کار بزرگی کرده….راجب تایمشم واقعا قافلگیر شدم خیلی عالی کار کرده فقط از بلک سریز کمتر تایم زده…..دمت گرم کوروت بعد سالها بلاخره یه ماشین پیست محور که بتونه با اروپایی ها سرشاخ بشه تولید کرد…