شورلتمک لارن

درگ رفت و برگشتی جذاب بین مک‌لارن 750S و شورلت کوروت E-Ray

در درگ رفت و برگشتی یا U-Drag، کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت در برابر مک‌لارن ۷۵۰S شانسی خواهد داشت؟

مک‌لارن ۷۵۰S عضوی از دودمانی افسانه‌ای است که لرزه بر اندام رقبا می‌اندازد. از سوی دیگر، شورلت کوروت E-Ray هم سوپراسپرتی قدرتمند است که پرفورمنس چشمگیری از خود نشان داده است. حال ادموندز این دو سوپرکار را در رقابت معروف U-Drag خود در برابر هم قرار داده است. ۷۵۰S سال گذشته به‌عنوان جایگزین ۷۲۰S معرفی شد و هرچند در ظاهر شبیه سلف خود به نظر می‌رسد اما ۳۰ درصد قطعات آن متفاوت است.

در سینهٔ این سوپراسپرت بریتانیایی همان پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربوی قبلی قرار دارد که حالا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سوپراسپرت مک‌لارن تنها ۱۴۴۵ کیلوگرم وزن دارد. از سوی دیگر، E-Ray اولین کوروت چهارچرخ محرک تاریخ محسوب می‌شود. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت استینگری مجهز است که ۴۹۵ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند اما یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری هم در جلو وجود دارد که مجموع خروجی را به ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۷ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، مسابقهٔ بین این دو خودرو یک U-Drag است که با درگ معمولی تفاوت دارد. در این مسابقه، خودروها پس از پیمودن ۴۰۰ متر، دور می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند. این رقابت دو بار برگزار می‌شود و برای اینکه شرایط عادلانه‌تر باشد، در مسابقهٔ دوم راننده‌ها جابجا می‌شوند. در هردو مسابقهٔ، E-Ray به لطف سامانه چهارچرخ محرک ابتدا جلو افتاد اما قدرت بیشتر مک‌لارن باعث شد ۷۵۰S هر دو بار در ادامه شورلت را پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، مک‌لارن ظرف ۹.۹ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کرد درحالی‌که کوروت این کار را در ۱۰.۵ ثانیه انجام داد.

در مسیر بازگشت، ۷۵۰S پیشتازی خود را حفظ کرد و پس از ۲۹.۶ ثانیه، مسیر U-Drag را به پایان رساند اما کوروت پس از ۳۱.۷ ثانیه به خط پایان رسید. این یعنی در U-Drag، مک‌لارن ۲.۱ ثانیه سریع‌تر از E-Ray است. این تایم با مک‌لارن ۷۶۵LT برابر است و ۷۵۰S را به همراه برادر قوی‌تر خود به سریع‌ترین خودروی U-Darg ادموندز تبدیل می‌کند. در این لیست، E-Ray در رتبهٔ پنجم قرار می‌گیرد و نیم ثانیه از Z06 کُندتر است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که اختلاف قیمت مک‌لارن و کوروت حداقل ۳۰۰ هزار دلار است، مهم نیست شورلت چقدر دیرتر از رقیب بریتانیایی به خط پایان می‌رسد زیرا با قیمت یک ۷۵۰S می‌توان چهار E-Ray خرید.

مقایسه مشخصات فنی

کوروت E-Ray مک‌لارن ۷۵۰S
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۵۵ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۸ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۷۸۸ کیلوگرم ۱۴۴۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۱۷,۵۴۵ دلار ۳۲۹,۵۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۸,۲۱۰ دلار ۴۴۹,۷۹۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. الیزابت سوم

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تبریک به بحرین
    فاز مکلارین بالسباق ! 🇧🇭
    زنده باد المکلارن

    موافقم 12
    مخالفم 13
    1. Bmw

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (586 ديدگاه)

      داداش بگی بحرینی که بدتره یعنی یه بحرینی آمریکایی گاری ساز (وانت ساز) پر ادعارو شکست داد ؟ همون مکلارن انگلیسی می گفتی بهتر بود حداقل آبروی آمریکا حفظ می شد 😂

      موافقم 12
      مخالفم 12
      1. الیزابت سوم

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        نگران نباش این امریکن فنا… از نظر خودشون برندن
        حتی یک دقه هم دیرتر به خط پایان میرسیدن بازم برنده بودن از نظر خودشون 😄

        موافقم 10
        مخالفم 8
        1. حسن

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1354 ديدگاه)

          بله دقیقا مث درگ یو بین شلبی و ام 4 کامپتیشن المان فنا هم اونجا گفتن قلبمون میگه بردیم حالا خوبه مک لارن یه خودروی محترم انگلیسیه به شما فنای المان چه ربطی داره

          موافقم 8
          مخالفم 3
      2. سوشیانت

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        اگه آمریکا نبود ماشینت پدال و استارت برقی نداشت🤣

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. حمیدرضا

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (159 ديدگاه)

          خدا روح انزو فراری فقید رو مورد رحمت قرار بده که ماشین ساخت کمپانیش تونست به جنرال موتورز سوپراسپرت سازی یاد بده که الان برای بقیه شاخ بازی دربیارن😂

          موافقم 10
          مخالفم 5
        2. حسن

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1354 ديدگاه)

          حمیدرضا بزرگوار کل عمر تولید خودروی فراری با عمر تولید کوروت یکیه حیف نیست برند معتبر و خاص فراری را برا خوش ایند المانی فنا به فنا میدی لطفا کل کل نکن
          المان فنا فعلا از دکل مکی بالا میرن شما فراری را خراب نکن

          موافقم 9
          مخالفم 5
        3. سوشیانت

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          در جواب به حمیدرضا پایین تر لینک فرستادم فراری هیچ کمکی به شورولت نکرد طرف معنی بنچمارک رو نمیدونه این همه هم ادعا میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 4
      3. حسن

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1354 ديدگاه)

        بزرگوار مک لارن 350 کیلو سبکتره 100 تا قدرت بیشتر داره 2 ثانیه تو 800 متر کندتر بوده که کوروت بسیار عالی عمل کرده
        تو شتاب صفر تا صد اول هم که مک لارن را گذاشت رفت
        مکلارن قابل ترین حریفه و محترم حالا شما جعبه سازای المانی چی دارید بذارید روبرو750 اس که ببره
        والا بی ام و . ام 4 کامپتیشن تو درگ یو به شلبی باخت ولی ما نگفتیم قوطی ساز

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. حمیدرضا

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (159 ديدگاه)

          حسن عزیز البته که زمانی فراری ماشین میساخت و توی مسابقات شرکت میکرد کوروت توی ساقه درخت موز بود ولی چشم به احترام شما امریکایی دوست محترم و نازنین من چیزی نمیگم ولی لطف کن جواب امثال سوشی و اقا ماشالا و یانکی و بقیه رو خودت بده که با حرفا و کامنتای پربارشون ابروی امریکایی و امریکایی باز جماعت رو نبرن😉😉

          موافقم 6
          مخالفم 5
        2. حمیدرضا

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (159 ديدگاه)

          و البته که من کاری به المانی بازا ندارم و صرفا جواب اقا سوشی رو دادم که هرجا باشه برای اینکه ماشین محبوبشو معرفی کنه به بقیه کمپانی ها توهین میکنه‌ و اینکه فراری اینقدر بالا هست که کسی نتونه خرابش کنه و به فنا بره😉🌹

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. امیرعلی

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (23 ديدگاه)

          داره از حسن خوشم میاد. حق میگه. 😁

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          زمانی هم که شورولت تو دهه ۶۰ با کوروت بالای ۴۰۰ اسب قدرت داشت و صفرتاصد کمتر از پنج ثانیه میزد فراری داشت چیکار میکرد؟!

          موافقم 3
          مخالفم 2
        5. بی خیال اسم 2

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          سوشیانت جان
          https://www.britishpathe.com/groupitem/3890/
          فراری دهه 60

          موافقم 5
          مخالفم 0
        6. حمیدرضا

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (159 ديدگاه)

          سوشی جون چی شد نظرت در مورد برتری ماشینا از تاپ اسپید تبدیل شد به شتاب؟؟😂😂
          توی دهه ۶۰ فراری با مدل ۳۱۲p تاپ اسپید ۳۲۰ داشت و ۴۵۰ اسب قدرتش بود از ی موتور ۳ لیتری 🤪 حالا بهم بگو کوروت میتونه بهش برسه؟😂
          بنظرم تو هیچی نگی بهتره کمترین تاثیرش اینه که تنفر ها نسبت به امریکایی ها کمتر میشه😉

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. حسن

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1354 ديدگاه)

      واقعا سطح شماها واقعا فاجعه است مک لارن با تاریخ و نام به این بزرگی در دنیای خودرو را باید خودرو نشناس باشی که مورد تمسخر قرار بدی مک لارن سلطانه برا خودش نکنید این کارا را
      درگ به این خوبی و قدرتمندی انجام شده مطلب به این زیبایی را خراب کردی تو کامنت اول

      موافقم 7
      مخالفم 3
    3. MatriX

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      یه نکته که کسی توجه نمیکنه اینه که تفاوت این ۲ خودرو در حد ۲ ثانیه نیست !
      این یه درگ U شکله و چیز زیادی از خودرو نشون نمیده .
      اگر همین ۲ خودرو میرفتن تو پیستی مثل نوربرگ یا ویرجینیا و غیره اون وقت تفاوت خودشو نشون میداد
      یه درگ u شکل توقع دارین تا چه حد تا سوپراسپرت رو به چالش بکشه ؟
      خیلی ماشینای دیگه هم بیارین میبینید تهش چند ثانیه فرقشونه . این بخاطر ماشینا نیست ، پیست و خود مسابقه ست که محدودیت داره و بیشتر از این نمیتونه تفاوت رو نشون بده .

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. blackwing

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (901 ديدگاه)

        ماتریکس ، حرف درسته اما کوروت Z06 نسخه پیست محور کوروت هاست و فعلاً توی نوربرگ رینگ تایمی ثبت نکرده ولی قطعاً زیر هفت دقیقه ثبت میکنه ، بعید میدونم اختلافش با محصولات مکلارن به چندین ثانیه برسه.
        حالا با رونمایی از ZR1 من حس میکنم حتی میتونه از مکلارن سنا هم سریع تر باشه ، هم تو خط مستقیم هم پیست.

        موافقم 0
        مخالفم 3
  2. KAIZEN

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    مهم نیست شورلت چقدر دیرتر از رقیب بریتانیایی به خط پایان می‌رسد زیرا با قیمت یک ۷۵۰S می‌توان چهار E-Ray خرید.

    به همین دلیل انتخاب من قطعا E-Ray است
    بخاطر 2 ثانیه حاضر نیستم 4 برابر پول بدم

    موافقم 13
    مخالفم 13
    1. mercedes

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (327 ديدگاه)

      یه شوالیه رو با سرباز مقایسه نکن

      موافقم 20
      مخالفم 4
    2. Taha Ayoobi

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      کسی که بخواد مک‌لارن بخره به این چیزا توجه نمیکنه ولی خود منم کروت دوست دارم

      موافقم 19
      مخالفم 1
    3. پیام

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1601 ديدگاه)

      یه خوبیش اینه که هزینه نگهداری کوروت خیلی کمتره. اکثر ماشینای آمریکایی هزینه نگهداری پایینی دارن. هیچ وقت اون کلیپ مقایسه فنربندی ماشین آنریکایی و بنز رو یادم نمیره که اون مکانیک می گفت هزینه دست بردن تو جلوبندی این از مرسدس خیلی کمتره.

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. B

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (366 ديدگاه)

        دقیقا
        از مکانیکا میپرسیدن از تعمیر کدوم ماشینا بیشتر از همه متنفری همشون ماشینای آلمانی رو میگفتن
        ( بنز و بی ام و و آئودی )

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          توی آمریکا افت قیمت آلمانی ها خیلی بیشتره نسبت به بقیه. چون هرچی سال بخوره هزینه ها وحشتناک میره بالا.

          یکی از فامیلامون استرالیا زندگی میکنه، میگه آلمانی رو فقط کسایی می‌خرن که میتونم خرجش کنن، وگرنه هیچکی نگاه نمیکنه به دست 2 هاش.

          پیام، اون مکانیکه، مهدی رو میگی؟

          موافقم 6
          مخالفم 3
    4. Monster 765lt

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      بله قیمت منصفانه هست یه برند عمده ساز با یه برند خاص باید اختلاف قیمت داشته باشه
      همون دو ثانیه توی مسیر های طولانی تر تبدیل به 20-30 ثانیه میشه

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        دقیقا . ۲ نکته مهم رو گفتید
        نمیدونم چرا هیچکی حواسش نیست
        اولا کوروت داره سالی ۳۰ هزار تا میفروشه چرا باید قیمتش با مک یکی باشه ؟
        دوما اختلاف این ۲ خودرو زیاده ولی تو پیست معلوم میشه نه یه درگ U شکل !
        سوما این بیشتر حریف آرتوراست که مطمئن باشید از اونم توی پیست میبازه

        موافقم 6
        مخالفم 2
    5. محمدهادی

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      بهترین نوع مسابقه دو خودروی پرفورمنس همین درگ رفت و برگشتیه بنظرم
      تمام اجزای مهم خودرو تست میشود
      پسر راننده پیرمرده مکلارنو به پرواز دراورد!
      خیلی وحشی بود

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. Terminator

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    امریکا با این C8 بصورت ناموس وارانه از حیثیت و تاریخچه خودش دفاع کرده .
    اولش خیلیا گارد میگرفتن و میگفتن این کوروتی که توقع داشتیم نیست اما خودشو ثابت کرد

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. پیام

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1601 ديدگاه)

    مک لارن نسبت به پولش نمی ارزه! اولشم که سوسک شد.

    موافقم 9
    مخالفم 14
    1. Terminator

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      یعنی مکلارن برنده ی مسابقه هم بشه برای امثال تو کافی نیست و همچنان از بازنده دفاع میکنی 😂
      چرا ؟ چون اولش یه کوچولو جلو افتاد 🤣

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. پیام

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1601 ديدگاه)

        اصلا یه کوچولو نبود!!! اون یه کوچولو بود؟!!! بعدشم برای کل کل خیابانی کاملا کوروت سر هست و حداقل تا ۱۵۰ تا جلو هست! چرا پول رو به مک لارن بدی؟!

        موافقم 5
        مخالفم 10
    2. Monster 765lt

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ببین اون آبیه کورت نیست از خواب بیدار شو
      به لطف چهار چرخ بودن چند ثانیه میوفته جلو بعدش تبدیل به نقطه میشه تو آینه مکلارن شاید به زور دیده بشه
      من اصلا اینا در حد رقابت با مکلارن نمیبینم مکلارن رقیبای قدر تری میخاد مثل فراری و پورشه نه شورلت با احترام به آمریکایی فن ها

      موافقم 5
      مخالفم 0
  5. corvette

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    ای کاش میشد ئی ری سبک تر باشه
    اما با توجه به قیمتش . تقریبا ممکن نیست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. ممد ژانگولر

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3576 ديدگاه)

    بیشتر صلیغه اییه . مثلا در امارات بیشتر خریدارهای کوروت خود آمریکایی هستن ولی مک لارنو بیشتر هندی پاکستانیهای پولدار میخرن .

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. Monster 765lt

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اونام انسانن ولی از موضوع دور نشیم مهم اینه شورلت در حد مکلارن نیست اینجام مکلارن افتخار داده با این عمده ساز مسابقه ای داشته

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. سوشیانت

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    مکلارن که با کمک شرکت ریکاردو موتور هاش رو طراحی میکنه ولی شورولت از کسی کمک نمیگیره پس انتخابم قطعا شورولته

    موافقم 4
    مخالفم 18
    1. Q

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      کاملا درست گفتی
      شورلت کمک نگرفته . بلکه پیشرانه فراری رو خرید و کاملا بررسی کرد که چطور ساخته شده و ازش در تولید پیشرانه میل لنگ تخت خودش استفاده کرد
      اینم لینک که مثل اون شتاب دیمن دبه نکنی و نگی ثابت کن 😄

      https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/

      موافقم 15
      مخالفم 11
      1. سوشیانت

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.thedrive.com/news/44539/chevy-corvette-z06-engineers-bought-a-ferrari-458-engine-on-ebay-to-learn-its-secrets&ved=2ahUKEwiql7Tw5bCFAxXQGFkFHYFgD8wQFnoECD4QAQ&usg=AOvVaw1E3lAZrdkvMIJnJRqs8Voe
        خودت میگی بررسی کرد، بررسی کردن رقبا رو بهش میگن بنچمارک که یه روش رایجه فراری هم تسلا و لامبورگینی رو بررسی میکنه هیچ ربطی به کپی کردن نداره البته کسی که منبعش یوتیوبره مطمئنم اصن معنی بنچمارک رو نمیدونه شورولت موتور lt6 رو خودش طراحی کرد فقط پیشرانه پورشه مکلارن و فراری رو بررسی کرد نه استفاده از طراحی و کپی

        موافقم 3
        مخالفم 8
      2. Monster 765lt

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        شورلت کمک نگرفته کلا اومده موتور فراری کپی زده خدا پدر فراری بیامرزه یه موتور به اینا داد که بیان واسه رقیب خوده فراری شاخ و شونه بکشن

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          کجای لینک گفته کپی کرده؟!

          موافقم 0
          مخالفم 3
    2. B

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (366 ديدگاه)

      مک لارن که معمولا از بیمر میگیره :/ البته مطمئن نیستم ولی اینو چند جایی شنیدم

      موافقم 3
      مخالفم 7
  8. amirboss

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    جدا از قیمت کوروت در مقابل مک لارن کم خودرویی نیست و انصافا با قدرت باخت.
    اگه کوروت هم محرک عقب بود نتیجه بهتری تو درگ میتونست ثبت کنه.

    موافقم 2
    مخالفم 10
  9. Scuderia Ferrari

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3900 ديدگاه)

    دو خط آخر خیلی قشنگ باخت کوروت رو توجیه کردن
    بحث قیمتی بین سوپر اسپرت ها و هایپر کارها خنده داره اونم برندهای با اصالت و معروفی مثل پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن
    همه سوپر اسپرت و هایپرکار میسازن تا اینا رو شکست بدن پس نباید ارزون باشن چون کیفیت و تکنولوژی ارزون به دست نمیاد

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (743 ديدگاه)

      آخه بخوان کوروت رو در سطح فراری و مک‌لارن قیمت گذاری کنن کدوم خدا زده‌ای میخرتش؟!😂
      ماشین ۳۰۰،۴۰۰ هزار دلاری باید اونقدر برندش سطح بالا باشه و پرستیژ داشته باشه که خریدار چشم بسته براش هزینه کنه.فقط بخاطر نشان و اسم برند! چون اون شخص مشخصات و ۱ ثانیه کمتر یا بیشتر براش مد نظر نیست.
      به هیچ وجه قصدم تخریب کوروت نیست و خیلی خوب عمل کرده تو این نسل،ولی باید قبول کرد اگه برتری خیلی بزرگی نسبت به سوپرکار ها داشته باشه فقط قیمت کمتره،نه هیچ چیز دیگه. وگرنه با قیمت لامبورگینی کسی یه شورولت نمیخواد!
      تنها سوپرکار آمریکایی که چنین پتانسیلی داشت فورد GT بود.

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (94 ديدگاه)

        میشه بگی اعتبار از کجا بدست میاد.غیر اینه که از موتور اسپرت بیرون میاد.مگه برا شوی کاری داره سوپر کار گرونتر تولید کنه همین رو با فیبر کربن بسازه خوب به قیمت بالای ۲۰۰ چوب میرسه ولی شوی برندی همه فن حریفی برا همه نوع کاربری میسازه و کوروتشم از قدیمی‌ترین سوپر کارهای دنیاست قدیمی‌تر از ۹۱۱ لامبو مک‌لارن ووو کلی افتخار تو موتور اسپرت
        ی میخوای دیگه.راستی یادت باشه zr1 مونده زورا مونده

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. GMA

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (743 ديدگاه)

          همه این سابقه وقتی می‌تونه پرستیژ سطح بالا برای کوروت داشته باشه که یه برند مستقل باشه و فقط ماشین سطح بالا تولید بکنه. نه زیر سایه شورولت!

          موافقم 5
          مخالفم 4
      2. B

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (366 ديدگاه)

        کلا خودشون نخواستن خیلی قیمت بالایی بدن که در دسترس تر باشه برای مردم یه سوپر لسپورت از برند با اصالت حدود ۱۰۰ هزار دلار واقعا تحریک کنندست

        موافقم 2
        مخالفم 4
    2. الیزابت سوم

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بلخره باید زورکی توجیه کنن دیگه
      امریکا ببازه ، رویا و خیال خیلیا باهاش تخریب میشه :)

      موافقم 7
      مخالفم 9
  10. Kamran_Aghaei

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    کسی که مایه داره نگاه به قیمت نمیکنه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. blackwing

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (901 ديدگاه)

    ۵ روز دیگه کوروت ZR1 رونمایی میشه و حریف قدر مکلارن و پورشه برمیگرده به بازی 😎💪🏼💪🏼

    البته این کوروت با یک چهارم قیمت خیلی خوب عمل کرد
    بعد از فراری ۲۹۶ ، این کوروت سریع ترین شتاب صفر تا صد رو بین تمام سوپرکارهای دیفرانسیل عقب داره

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. R@min

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      کی گفته این هفته میاد ؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. blackwing

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (901 ديدگاه)

        دوازده آپریل زده بود رونمایی کوروت C8 ZR1 ، چندتا از پیج‌هایی که خودشون C7 ZR1 داشتن ، دائماً دارن میگن

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1682 ديدگاه)

          gm authority که خبری نزده.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. blackwing

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (901 ديدگاه)

          پیج united horsepowers تو اینستاگرام واسه خودمه یه سری اخبار رو اونجا میزارم ، ۳ سال پیش اخبار Z06 رو کامل پوشش دادم.
          فکر کنم دوازده آپریل event کوروت باشه ، معمولاً توی همین event ها رونمایی میکنن

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. blackwing

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (901 ديدگاه)

        Gm Authority دو سال پیش مقاله کامل ZR1 رو گذاشته بود البته هر چندماه آپدیت میکرد

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. زیزیگولو

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4987 ديدگاه)

    کوروت داره یکی، یکی یقه همه سوپراسپرتای بزرگو معروف دنیا رو میگره و گوش مالیشون میده در حالی که نصف اونا هم قیمت نداره💪💪

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. Wizard

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با باخت خودش گوشمالی میده ؟

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4987 ديدگاه)

        اگر دقت کنی راننده کوروت ناشیانه عمل میکرد ….. بنظرم هر دوتا راننده حرفه ای نبودن

        موافقم 5
        مخالفم 6
  13. Amir Machine

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    دوستان عزیز اگه تعصبتون اجازه داد به 350 کیلو وزن بیشتر، 100 اسب بخار قدرت کمتر و موتور تنفس طبیعی پوشراد کوروت در برابر توئین توربوی مکلارن هم نگاهی داشته باشین بد نیست

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. Wizard

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چارچرخ محرک و بهره وری از موتور برقی و گشتاور آنی چطور ؟

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Amir Machine

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        با 170 نیوتن متر گشتاور آنی چکار میشه کرد؟
        637 نیوتن متر از اون گشتاو 807 نیوتن متری کوروت توسط موتور بنزینی تولید میشه اونم تو دور 5200 rpm
        چهارچرخ محرک هم توی همچین رقابتی بجز فراهم کردن کمی شتاب اولیه سریعتر هیچ فایده دیگه‌ای نداره

        موافقم 6
        مخالفم 8
  14. BMW

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    مکی مکی مکی از دست میری با این عرب ها😂🥲

    موافقم 0
    مخالفم 4
  15. Siyavash

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (665 ديدگاه)

    جدا از تمام جوانب..هم مک‌لارن هم کوروت تویه نسل عالی عمل کردن..💯

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. American V8

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    تا کجا تعصب ؟ این همه سوزش چشماتون رو خیییلییی کور کرده دیگه . چشم دیدن موفقیت کوروت رو که صد درصد ندارین ولی
    اختلاف وزن
    اختلاف اسب بخار
    دو تا از مهم ترین عوامل شتاب به نفع مکلارنه
    همچین پرفورمنسی با 1 چهارم قیمت مکلارن ؟

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. مازیار

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2521 ديدگاه)

      دوست عزیز کسی حرفی زده؟😄
      اصلا کسی از کوروت انتظار برد داشته؟
      حتی یه فن مک لارن نیومد یه کری بخونه
      اینم یه درگ نابرابر بود و رفت
      بیشتر از هر چیزی این برافروختگی بی مورد شما بود که جلب توجه کرد

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        یه فن مکلارن هم نیومد😐😂 پس لابد همه اینا منم و دارم به شورولت هیت میدم

        موافقم 0
        مخالفم 4
  17. Dark Knight

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (454 ديدگاه)

    توقعات از 750s خیلی بیشتر از این حرفا بود ! این دقیقا همون 720s هست که فقط ۲۰ اسب قویتر شده ، با اینکه 720s تو رولینگ رقیب نداشت ولی همیشه تو لانچ به خاطر دیفرانسیل عقب بودن خراب می‌کرد و الان این اتفاق هم برای 750s افتاد اما تو دور واقعا خوب جبران کرد هر چند کسی که این ماشین ها رو فقط برای درگ می‌خره الان دیگه با وجود پلاگین هیبریدی ها مثل فراری 296gtb یا برقی ها مثل تایکان توربو gt یا تسلا plaid ، خیلی انتخاب های سریع تری داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  18. Dark Knight

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (454 ديدگاه)

    ولی برنده از نظر من کوروت هست چون به نسبت قیمت و امکاناتی که داره و البته قابلیت استفاده روزمره ( چیزی که برای مکلارن ها به جز مدل gt قفل هست ) خیلی سر تر از 750s هست و باید توجه کرد که تایم ۱۰/۵ ثانیه یعنی سریع تر از آونتادور svj ، هوراکان پرفورمانته یا حتی نسل قبلی ۹۱۱ توربو s که همه اینایی که گفتم بالا ۲۰۰ هزار قیمت دارن

    موافقم 3
    مخالفم 8
  19. دانیال_Surrey،England

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2782 ديدگاه)

    این همه کامنت گذاشتین یک نفر نگفت رقیب مستقیم e ray،مک لارن آرتوراس که اونم اعدادش کاملا گویاس.
    این 750 اصلا یه کلاس بالاتره و سوپر اسپرته.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. Domestic

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      «این 750 اصلا یه کلاس بالاتره و سوپر اسپرته.»

      کوروت سوپر اسپرت نیست ؟
      شاید استینگری رو نشه خیلی قاطی سوپراسپرت حساب کرد اما همین e.ray و بالاتر قطعا سوپراسپرت هستند

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2782 ديدگاه)

        Domestic
        کوروت در حال حاضر سوپر اسپرت تو سبد محصولاتش نداره.
        باید منتظر zr1 باشیم با زورا.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Ferrari

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      کلا مکلارن فاقد اهمیته

      موافقم 1
      مخالفم 13
      1. Monster 765lt

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        دقیقا مثل کامنتت کاملا فاقد اهمیت

        موافقم 5
        مخالفم 0
  20. حسن

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1354 ديدگاه)

    امریکا و انگلیس
    بزرگان جهان
    رقابت بین خوبان دنیا بسیار زیبا و عادلانه و به جا
    مک لارن چقد طرفدار المانی داره نیفتید

    موافقم 5
    مخالفم 3
  21. ناخدا

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    کوروت دلبرتره

    موافقم 1
    مخالفم 4
  22. Dan

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (607 ديدگاه)

    مکلارن دلمو دزدید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. ابوالفضل

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    کسی که دنبال پرفورمنس با قیمت مناسب باشه هیچوقت سراغ مک لارن نمیره
    بخاطر چند ثانیه شتاب ثانویه بهتر بری ۴ برابر پول بدی ؟؟!!
    یه کوروت میگیری تقویت میکنی نصف هم پات در میاد بعد خدمت مک لارن می‌رسی 😉
    کسایی میرن مک لارن میگیرن که این پول ها براشون رقمی نیست
    بعدشم به قدرت بیشتر و وزن کمتر مک لارن دقت کنید
    ۳۵۰ کیلو برای یه سوپر اسپرت کم نیست
    تنها برتری کوروت چهار چرخ محرک بودنه که تو همچین مسافتی کاری از پیش نمیبره

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. Dan

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (607 ديدگاه)

      ۳ برابر نه ۴

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Monster 765lt

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      بخاطر چند ثانیه نیست این اختلاف قیمت
      بخاطر اینه که برندی مثل شورلت که از ون تا وانت داره ماشین تولید میکنه هیچوقت نمیتونه قیمت از این بالاترم بذاره
      اگر مکلارنم وانت ساز بود قیمتش زیر 100 هزار تا برآورد میکرد وگرنه کمپانی شورلت عقلش معیوب بوده تو قیمت گذاری؟ میدونه قیمت بالاتر باشه نمیخرن وقتی برندهای خاص و کمیاب هستن
      داستان داستانه خاص بودنه نه چند ثانیه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  24. hiwa7887

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    در جواب حمید رضا اولا که تاپ اسپید فراری اول تو اون زمان بلکه فورد جی تی چهل بود که 341 تا سرعت داشت که تا دهه نود رکوردش شکسته نشد فراری خوبه من خودم که عشقم فراری ولی تو پرفورمنس و توان واقعی آمریکایی ها بهترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamidreza72

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (159 ديدگاه)

      چرا قیمه ها رو میریزی توی ماستا برادرمن؟؟ من با یکی دیگه در مورد ی موضوع و ماشین دیگه حرف میزنم شما از فورد جی تی۴۰ دورگه سخن میگی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. یوسفی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    با سه برابر قیمت باید مک‌لارن 30ثانیه زودتر از کوروت به خط پایان می رسید
    کوروت 💐❤️

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. AmooRoohee

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جدیدا اینقدر خبرای su7 شیائومی پخش شده که الانم وقتی اولش عکس سایت رو دیدم فکر کردم درگ اونه😂😂

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا