چانگانخودروهای چینیمکسوسهفته نامه

چینی‌ها تا کجا پیشرفت کرده‌اند؟ مقایسهٔ چانگان CS75 و مکسوس D60

این روزها در بازار خودروی چین تنوع بسیار زیادی وجود دارد و انتخاب بین گزینه‌های مختلف واقعاً دشوار است. یکی از سگمنت‌های بسیار شلوغ بازار خودرو، سگمنت کراس‌اوورهای میان سایز است که در اینجا قصد داریم دو نمونه از جدیدترین خودروهای این بخش با ظاهری مدرن و سطح بالا و تجهیزات فراوان را باهم مقایسه کنیم. یکی از این کراس‌اوورها چانگان CS75 و دیگری مکسوس D60 است. این دو خودرو را برای این انتخاب کرده‌ایم که قیمتی نسبتاً نزدیک به هم دارند به‌گونه‌ای که CS75 تنها ۱۷۰۰ دلار گران‌تر از D60 است؛ بنابراین در چنین شرایطی چگونه می‌توان خودروی بهتر را انتخاب کرد؟

D60 طبق زبان طراحی خانوادگی مکسوس بنام «هوش در همهٔ جهات» شکل گرفته و در CS75 هم از جدیدترین نسخه از زبان طراحی چانگان بنام «بال پروانه‌ای» استفاده شده است. ظاهر D60 شیک و فانتزی به نظر می‌رسد درحالی‌که CS75 اغراق‌آمیز و اسپرت است اما از لحاظ جذابیت و زیبایی هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در چراغ‌های جلوی D60 از طرح دوقسمتی استفاده شده که قسمت بالایی شامل دی‌لایت‌ها و راهنماها می‌شود و چراغ‌های اصلی در پایین جای گرفته‌اند. بین این چراغ‌ها هم جلوپنجرهٔ بزرگی قرار گرفته که از طریق بخش شخصی‌سازی مکسوس امکان سفارش طرح تارعنکبوتی برای توری داخلی آن وجود دارد. در CS75 اما چراغ‌های جلو یکپارچه هستند و با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. علیرغم شکل مختلف چراغ‌های جلوی دو خودرو اما در هردوی آن‌ها از لامپ‌های LED استفاده شده است.

طراحی بخش عقبی D60 کمی پُف‌کرده به نظر می‌رسد و یک نوار LED چراغ‌های باریک آن‌را به هم متصل کرده است. گرافیک داخلی چراغ‌ها نیز بسیار زیبا طراحی شده و طرح خرده الماس مانند داخل آن‌ها نمای سطح بالایی را ایجاد کرده است. از سوی دیگر، طراحی عقب CS75 تکرار طرح بال پروانه‌ای جلو بوده و خطوط تیز به این قسمت هم کشیده شده‌اند. سر اگزوزهای دوتایی که از طرفین سپر بیرون آمده‌اند به همراه چراغ‌ترمزهای دوتایی روی بال عقب نیز نمای جذاب و اسپرتی را ایجاد کرده‌اند. چراغ‌های عقب CS75 تند و اغراق‌آمیز هستند و مانند D60 در همهٔ قسمت‌های آن‌ها از LED استفاده شده است.

رینگ‌های هردو خودرو ۱۹ اینچی است اما طرح دورنگ رینگ‌های D60 نمای اسپرتی را ایجاد کرده درحالی‌که فرم رینگ‌های CS75 نسبتاً سنتی است. برای پوشاندن این رینگ‌ها، چانگان از لاستیک‌های ۲۲۵ هانکوک و مکسوس از نمونه‌های ۲۳۵ کانتیننتال استفاده کرده است. در پروفیل جانبی D60 تریمی کرومی که از زیر پنجره‌ها آغاز شده و با عبور از روی ستون‌های C در ریل‌های روی سقف ادغام می‌شود جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که حرف S در بالای گلگیر جلو و نواز تزئینی قرمزرنگ در پایین درها هم از ویژگی‌های قابل‌توجه پروفیل جانبی CS75 هستند. کراس‌اوور میان سایز مکسوس ۴,۷۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۳۶ میلی‌متر ارتفاع دارد درحالی‌که این اعداد در چانگان به ترتیب برابر با ۴,۷۰۰ میلی‌متر، ۱,۸۶۵ میلی‌متر و ۱,۷۱۰ میلی‌متر هستند. فاصلهٔ محوری خودروها هم ۲,۷۶۰ میلی‌متر برای D60 و ۲,۷۱۰ میلی‌متر برای CS75 است.

کابین مکسوس D60 و چانگان CS75 هم قابل‌توجه است و هرکدام مزیت‌های خاص خود را دارند. طراحی داخلی D60 خطوط منحنی بیشتری دارد درحالی‌که کابین CS75 اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. در کابین هردو خودرو از متریال نرم استفاده شده و قسمت‌های مختلف با چرم پوشیده شده‌اند درحالی‌که مونتاژ قطعات هم بسیار عالی است و دوخت‌ها یکنواخت هستند. غربیلک فرمان هردو خودرو از نوع D شکل بوده و هردو با چرم پوشیده شده است. همچنین از لحاظ ویژگی‌های کنترلی هم هردو غربیلک کاملاً مجهز هستند و از روی آن‌ها می‌توان کروز کنترل، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سیستم صوتی را کنترل کرد. البته غربیلک فرمان D60 کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر احساس می‌شود.

صفحه آمپر استاندارد D60 از نوع دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی LCD با سه حالت نمایش پویا، ساده و کلاسیک است درحالی‌که در CS75 هم از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی LCD با سه حالت اکو، معمولی و اسپرت استفاده شده که با توجه به حالت رانندگی قابل تغییر است. D60 همچنین به نمایشگر سربالا هم مجهز است که می‌تواند به نمایشگر مرکزی و صفحه آمپر متصل شود. با اتصال گوشی هوشمند به خودرو می‌توان یک اتصال چهار صفحه‌ای را در D60 شکل داد که این ویژگی در CS75 وجود ندارد.

اما جذاب‌ترین ویژگی کابین D60 صفحه‌نمایش مرکزی عظیم ۱۴ اینچی است. این نمایشگر به سیستم اتصالی Zebra Zhixing مجهز شده که به‌طور مشترک توسط سایک و علی‌بابا توسعه یافته است و می‌تواند عملکردهای مختلفی مثل تهویه مطبوع، سیستم صوتی، ناوبری و پنجره‌های جانبی را کنترل کند. نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CS75 اما زاویه‌ای ۸ درجه‌ای را با صفحه آمپر تشکیل داده است اما این دو نمایشگر در واقع به هم متصل نیستند. نمایشگر مرکزی CS75 هم مثل D60 به سیستم اتصال هوشمندی مجهز شده که به‌طور مشترک توسط چانگان و Tencent توسعه یافته است. هردوی این سیستم‌ها از کنترل صوتی هم پشتیبانی می‌کنند.

D60 موردبررسی ما که از تیپ اکسکلوسیو ادیشن بود، به شش صندلی با طرح ۲+۲+۲ (سه ردیفه) مجهز است که همهٔ آن‌ها با چرم و جیر پوشیده شده‌اند. برای فردی با ۱۸۰ سانتی‌متر قد، فضای سر زیادی در صندلی راننده وجود دارد که در کنار سانروف پانورامیک باعث می‌شود راننده هیچ‌گونه احساس خفگی و گرفتگی نداشته باشد. در ردیف دوم هم دو صندلی مجزا تعبیه شده که قابلیت حرکت به سمت جلو و عقب را دارند و هنگامی که در عقب‌ترین حالت ممکن قرار داشته باشند فضای سر و پای سرنشینان نسبتاً زیاد خواهد بود. البته در این صورت فضای پای سرنشینان ردیف سوم هم قربانی نمی‌شود. در ردیف سوم همچنین فضای سر زیادی هم وجود دارد و بنابراین صندلی‌های این قسمت فقط مناسب نشستن موقت نبوده و کاملاً کاربردی هستند.

CS75 اما طرح صندلی پنج‌نفرهٔ سنتی (دو ردیفه) را ارائه می‌کند و صندلی‌های اسپرتی دارد که به‌خوبی بدن را در برمی‌گیرند. این ماشین هم مثل رقیب به سقف پانوراما مجهز است و سرنشینان فضای سر بسیار بازی در اختیار دارند. سرنشینان عقب نیز در CS75 از فضای سر و پای کافی برخوردارند که تفاوت چندانی با D60 ندارد. در D60 هنگامی که صندلی‌های ردیف سوم باز باشند، همچنان دو چمدان ۵۰ سانتی‌متری در صندوق بار جای می‌گیرد و بنابراین فضای بار برای استفاده‌های روزانه مناسب است. هنگامی که صندلی‌های ردیف سوم جمع شوند نیز فضای بار کاملاً مسطح و بسیار زیادی فراهم می‌شود. فضای صندوق بار CS75 هم مسطح است اما در مقایسه با D60 با صندلی‌های ردیف سوم خوابانده، صندوق بار چانگان کمی کوچک‌تر است.

D60 با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که تیپ اکسکلوسیو به موتور قوی‌تر مجهز است. این موتور یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. چانگان هم برای CS75 دو موتور مختلف را در نظر گرفته که تیپ پرچم‌دار آن (نمونهٔ موردبررسی) با موتور قوی‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود. این موتور که از سری موتورهای نهنگ آبی چانگان است، ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتور D60 توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد درحالی‌که در CS75 این وظیفهٔ بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه است.

در D60 هنگام آغاز حرکت حجم کوچک پیشرانه بسیار واضح است اما وقتی دور موتور به محدودهٔ کار توربوشارژر می‌رسد، تغییر گشتاور ناگهانی نیست و بنابراین تأخیر توربو به‌سختی احساس می‌شود. پیشرانهٔ ۲ لیتری نهنگ آبی چانگان هم در ابتدا پاسخگویی خوبی از خود نشان می‌دهد و پس از ادامهٔ فشار روی پدال گاز، هنگامی که دور موتور به ۱۹۰۰ rpm می‌رسد، می‌توان به وضوح مداخلهٔ توربوشارژر را احساس کرد. عملکرد گیربکس D60 نسبت به محصولات قبلی مکسوس بهبود پیدا کرده و سرخوردگی دوکلاچه در سرعت‌ها و دنده‌های پایین به حداقل رسیده است. در طول افزایش سرعت نیز عملکرد گیربکس خوب است و احساس تعویض دنده‌ها تقریباً غیرممکن خواهد بود.

ضریب دنده‌های نزدیک به هم گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه CS75 هم از وقفهٔ قدرت بین دنده‌ها کاسته و تعویض دنده‌ها بسیار ملایم صورت می‌گیرد. این گیربکس در حالت‌های رانندگی اکو و معمولی دنده‌ها را زودتر تعویض می‌کند اما در حالت اسپرت، دور موتور برای تعویض دنده به حدود ۳۵۰۰ rpm می‌رسد. به منظور کاهش مصرف سوخت، گیربکس هردو خودرو هنگام حرکت با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، دور موتور را روی ۱۵۰۰ rpm نگه می‌دارند.

هرچند در هردو خودرو در جلو از تعلیق مک‌فرسون و در عقب تعلیق چند اتصالی استفاده شده است اما تنظیم سیستم تعلیق آن‌ها کاملاً باهم متفاوت است. در D60 میزان نوسان کمک‌فنرها کم است که این هنگام حرکت با سرعت پایین روی مسیرهای شنی و ناهمواری‌های کوچک می‌تواند لرزش‌هایی را به کابین وارد کند اما هنگام عبور از روی سرعت‌گیرها یا دست‌اندازهای بزرگ، تکان چندانی به کابین منتقل نمی‌شود. سیستم تعلیق CS75 اما بسیار سفت است و ناهمواری‌های کوچک را به وضوح به سرنشینان منتقل می‌کند اما با این حال کراس‌اوور چانگان هم هنگام عبور از روی دست‌اندازهای بزرگ خودروی بسیار راحتی است. همچنین همین تعلیق سفت موجب شده CS75 در مسیرهای پیچ‌درپیچ کوهستانی چابک‌تر باشد.

در پایان این مقایسه باید گفت این دو کراس‌اوور میان سایز نمایانگر میزان پیشرفت چشمگیر خودروسازان چینی هستند. چانگان CS75 و مکسوس D60 به‌وضوح نشان می‌دهند که چینی‌ها چقدر فاصلهٔ خود با برندهای معتبر جهانی را کم کرده‌اند تا جایی که شاید همین الآن هم بتوان این دو ماشین را قابل مقایسه و قابل رقابت با کراس‌اوورهای جهانی دانست. در هردوی این کراس‌اوورها طراحی بیرونی زیبا، کابین جذاب و تجهیزات زیاد و کاربردی، مشترک است و در عین حال قیمت مشابهی هم دارند که این انتخاب خودروی برتر از بین آن‌ها را دشوار می‌کند؛ بنابراین تعیین پیروز این رقابت چینی را به شما واگذار می‌کنیم.

چانگان CS75

مکسوس D60

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۱.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۳۰ اسب بخار ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
طول ۴,۷۰۰ میلی‌متر ۴,۷۲۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۶۵ میلی‌متر ۱,۸۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۱۰ میلی‌متر ۱,۷۳۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۱۰ میلی‌متر ۲,۷۶۰ میلی‌متر
وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم ۱۵۶۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۶ نفر
حجم صندوق بار ۶۲۰ لیتر ۱۷۰ تا ۹۰۰ لیتر
ظرفیت باک ۵۸ لیتر ۵۰ لیتر
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر ترکیبی ۷.۲ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۵,۳۰۰ دلار ۱۳,۴۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۱,۷۰۰ دلار ۲۰,۰۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. آرش وان

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (316 ديدگاه)

    آی لاو یو چاینا ???

  2. البرز

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به کجا داره می رسه چین لعنتی

  3. Hl>i

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    سرعت پیشرفتشون تو خودروسازی از کره ای ها که خیلی بیشتر بوده

  4. ali

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (776 ديدگاه)

    پیشرفت بدون ادعا و حرف… حرفی ندارم

  5. تنها

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    الآن چینی سوارها میان چنان تعریف و تمجیدهایی از ماشین چینی میکنن که اون سرش ناپیدا !!

    1. سورنا

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      خسته نشدید واقعا ؟
      من نه چینی داشتم و نه دارم و نه هیچوقت میگیریم ولی چینی سوار بهتر از اشغال سواره ایرانیه
      باز اون چین یه چیزی داره از خودش میساره
      تو و کشورت چی دارین ؟

      اول مشکلای خودتو درست کن بعد از بقیه ایراد بگیر

      موافقم 5
      مخالفم 2
  6. پارسا عشقی

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    خوب زیاد بالا نرفتن می تونیم با k135 سر مون رو بالا ببریم ولی چانگان ای لاو یووووو

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. Ali

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یجا شنیدم ، از کسی ک پراید سوار هست راجب بنز سوال نکن
    شده ما ایرانیا ، ی نگاه ب خودروهای تولیدی خودمون بندازیم بعد ب اینا بگیم تخه..
    درسته به سطح اول جهانی نرسیدن ک میرسن ولی خیلی ازما جلوترن خیلیییییی…
    پراید شد 90 تومن در جریان باشیم..?

  8. new reventon

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (86 ديدگاه)

    به جرات میگم چانگان آرزوی 96 درصد ایرانیاس!
    چه صندلیایی! اگزوز کواد! عقب عالی! از همه مهمتر هم قیمت یه هاچ بک!

    1. آرمان

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      میشه سطح آرزوی پایین خودتو با بقیه ایرانیا جمع نبندی!!

      1. AMIR-REZA

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        برا ما آدمای معمولی همینم خیلی خوبه شما که بی ام و سوار میشی آرزوی لامبورگینی و فراری کن

        1. حمید

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (371 ديدگاه)

          خوبه به جای کیش ،چنتا چانگان جدید بهمون بدن حداقل ?

        2. AMIR-REZA

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (333 ديدگاه)

          اگه هم بدن انقد با قیمت نجومی میدن که من نمیتونم بخرم شما رو نمیدونم!؟

        3. MehdiTurbo

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2317 ديدگاه)

          اونا کیش دادند که کاخاشون و لامبورگینیا خودشونو تکمیل کنند بعد بیاند به جاش به تو و بقیه چانگان بدند اونا دارند همینطوری که من تو عکسای این ماشینا رو میبینم سکارش میشند و سفرای لاکچریشون میرند.

      2. new reventon

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (86 ديدگاه)

        لاکچری!

    2. new reventon

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (86 ديدگاه)

      اره داداش واقعا راضیم بهمین!
      الان دوساله ماشین ثبت نام کردن ندادن میگن واردات نداریم دیگه! با پولیم که دادم بهشون یه ساندرو الان نمیدن! یه جوری شده میخام برم پولمو پس بگیرم برم 206 بخرم! اره واقعا تو این شرایط که همین چانگان بیاد ایران زیر 1 تومن نیست، آرزومه!

  9. بهنام

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    وقتی دیروز با آریزو فایو توربو داداشم با چهار سرنشین و صندوق تقریبا خالی رفتیم جاده ی هراز و برگشتیم با رانندگی خودم فهمیدم هنوز خیلی فاصله هست بین خودروی چینی با ماشین قبلیش که مزدا تری بود. بقیه رو نمیدونم ولی این ماشین در مقابل مزدا انگار شاسی از حلب ساخته شده و فرمانش به جایی وصل نیست.

    1. AMG///

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      عزیز اون چریه
      چری با چانگان خیلی فاصله داره
      نظر سنجی
      چانگان ??
      مکسوس ??

  10. مهدی

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    این موتور ۱۵۰۰ تو چینی ها داستانی شده اگر اشتباه نکرده باشم این موتور از نحصولات میتوسو شعبه چین هستش و اکثر برندک های چینی این موتور رو محصولاتشون میزارن که از تکنولوژی قدیمی تر میتسوبیشی استفاده شده تو ایران هم کم نیستن برند های چینی با این موتور

  11. Mahdi

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این هم از این چین اونوقت ما دو تا چراغ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عوض می کنیم می گیم محصول جدید نمونه اش k132

  12. مازراتی

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    رینگ های هر دوتاشون هیچ جوری با ماشین همخونی نداره مثل این می مونه ی بسکتبالیست کت و شلوار بپوشه بعدش دمپایی انگشتی سایز ۳۷ بندازه دم پاش
    کلا ماشینایی چینی همشون اینجورین

  13. JDM

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چانگان خودش یه پا لکسسه

  14. امیر

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    این چینی ها باید یه دونه متخصص زیبایی انحنا برای تیم طراحیشون استخدام کنن خداییش نمای عقب مکسوس با پتک میزنه رو مغز آدم

  15. فرشاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (47 ديدگاه)

    مسلما همه مایی که بنز و بی ام و وتویوتا و لکسوس رو دیدیم،بازهم نظرمون رو اوناست
    ولی اگر بخوای واقعیت رو ببینی،چینیا عالی پیشرفت کردن
    بهیچ وجه نمیگم قراره بیان جای المان و امریکا و ژاپن و کره رو بگیرن،ولی جای خودشون رو خوب دارن باز میکنن
    حداقل برای مردم خودشون و یا کشورای مشابه به لحاظ درامد،محصول مناسبی تولید میکنن
    ای کاش مدیران لایقی داشتیم که از پتانسیل مملکتمون استفاده میشد و چینیا برای امروز خیلی از ماها حسرت نمیشدن

  16. Mahdi

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (124 ديدگاه)

    یکی شبیه لکسوس شده جلو پنجرش یکی شبیه فورد و جی ام سس
    ولی در کل کابین خوبی دارن هر دو………

  17. ارشیاsvj

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    چرا چینیا تو همه ماشیناشون از دیفرانسیل جلو استفاده میکنن؟
    واقعا که!!

  18. Fa

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط قیمت را مقایسه کنید تو امریکا قیمت یک میراژند پاشون به اونجا باز بشه بازار رو قبضه میکنند

    1. مهدی

      ۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      میراژ از این چینی ها بهتره هر ارزانی بی دلیل نیست

      1. loRd

        ۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (21 ديدگاه)

        اینهمه گوشی چینیه خفن داریم با نصف قیمت و دوبرابر امکانات و ویژگی های گوشیای سامسونگ و بقیه
        چرا فک میکنین تو ماشین اونجوری نمیتونه بشه.

        1. مهدی

          ۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1327 ديدگاه)

          سامسونگ و سونی کیفیتی دادند که در گذر زمان نشون میدم همین گوشی دست من سامسونگ مدل ۲۰۱۶ نزدیک به ۵ سال کارکرد هستش که حتی باتری هم خراب نکرده و هر وقت بفروشی به راحتی فروش میره و نفر بعدی استفاده میکنه کم نبوده اطرافیان که گوشی هواوی و لنوو و ایسوس خریدن و همه خراب شد و افتاد گوشه ای

  19. حسین دهمرد

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2637 ديدگاه)

    چجوری میتونن اینقدر قیمت مناسب بزنن؟(واسه خودشون)

  20. علی مهری

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اقا اینقدر متفی ندید توروخدا. این سپر و جبهه ای که در مقابل ماشینای چینی گرفتید رو بردارید. اره یه موقه افتضاح بودن هنوزم کپی میکنن درست ولی خدایی بهضیاپون اصلاادمو مجذوب میکنه مثل همین دوتا. من عاشق چانگان شدم. طراحیش عجیب غریب به دلم میشینه. حالا یکی میاد میگه از فلانی کپیه. باابا بخدا تا این فکرو از سرمون نندازیم بیرون که خوشبحالشون که دارن پیشرفت میکنن هرچند کمونیستن ،ماهم هیچی نمیشیم. باز اونا کمونیستن باز کپی کارن اصن مشخصه ولی راه و روششون. ما چی؟ دیکتاتوریم؟ دموکراسیم؟ سظلنتیم؟ خودمون تو هیچ صنعت که هیچ تو خونواده ها هم بخدا بیشت مردممون تکلیفمون روشن نیست طرز تفکر و هدفمون چیه بعد میایم خودمونو با ابر قدرت دنا چین و امریکا مقایسه میکنیم. بابا بسه توروخدا بردارید این سپر حسادت و هرچی که هست از رو چین. نه با بنز و بی ام و مقایسه کنیم نه با اشغالای داخلی خودمون. چین چینه اگر مقایسه ش میکنی برو یه صنعت خودروسازی پیدا کن در حد خودش مقایسه کن باهاش. ولی اگرم مقایسه میکنی با بی ام و و بنز برو ببین کدوم ماشین بنز20 هزار دلار نسخه اکسکلوسیوشه بعد اونو بیار با این مقایسه کن نه اس کلاس که با پولش میشه 6 تا ازینا خرید. ما هنوز تو تشخیص درست ساده ترین چیزا موندیم اونوقت جسارت میکنیم به چین که خدای صنعت دنیاست کنار چندتا کشور دیگه ایراد میگیریم.
    بقران که اگر تو مملکت خومون کپی میکردن اصن ماشینای روز دنیارو همتون صف میبسستین جوری که سایت منفجر شه پس جمع کنید این بساطو و قبلش فکر کنید به حرفاتون.
    بازم میگم چین چینه چانگان هم قابل مقایسه نیست با المانیا که همتون اونارو ملاک قرار دادین برای مقایسه.

  21. کورش کبیر

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چینی ها هم پیشرفت کردند و ما روز به روز پسرفت

  22. رحیم

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چانگان در طراحی عقب و جلو مخصوصا جلو پنجره و شبکه به وضوح از لکسوس الگو برداری کرده ولی به نظرم اشکالی نداره، بازم دمشون گرم.

  23. Mohsen. G

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    هر دو خوبند… ولی به فرمون مکسوس دقت کردید؟ یه پلاستیک بی کیفیت روی ایربگ فرمون قرار گرفته… قطعات این خودروها تو جاهای مختلف چین و دنیا تولید میشه و واسه مونتاژ میاد کارخونه اصلی… چینیها تو مدیریت تولید و توزیع قطعات مشکل دارند… شبیه ساپکو… خط تولید خودروسازان و قطعه سازان ما طبق الگوی فرانسوی ها طراحی شده، حتی شیوه انبارداری و تامین قطعات خط تولید. جدیدا الگوهای چینی داره اجرا میشه… نتیجه اش سالهای آینده مشخص میشه

  24. حسین قاصدی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    نه چانگان نه مکسوس فقط چری جتور x70 پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا