دوج

معرفی نسخه تولیدی وانت برقی رم 1500 REV با شعاع حرکتی 800 کیلومتری

نسخهٔ تولیدی پیکاپ الکتریکی رم که ۱۵۰۰ REV نام گرفته است، برخلاف نسخهٔ کانسپت، اشتراکات زیادی با همتای درون‌سوز دارد.

تنها چند هفته پس از معرفی کانسپت رم روولوشن BEV در نمایشگاه CES، حالا نسخهٔ تولیدی این پیکاپ الکتریکی با نام ۱۵۰۰ REV معرفی شده است. با کمی دقت می‌توان دید که این پیکاپ شباهت زیادی به همتای درون‌سوز خود دارد و در اصل یک نسخهٔ الکتریکی از رم ۱۵۰۰ درون‌سوز محسوب می‌شود. این یعنی برخلاف انتظاراتی که کانسپت روولوشن با طراحی منحصربه‌فرد خود ایجاد کرد، نسخهٔ تولیدی ۱۵۰۰ REV صرفاً تغییرات نه‌چندان بزرگی را نسبت به همتای درون‌سوز تجربه کرده و مثل فورد F150 لایتنینگ، حال و هوای سنتی دارد.

پیکاپ الکتریکی رم همان فرم نسخهٔ درون‌سوز را دارد و تفاوت‌های اصلی در جلو و عقب آن به چشم می‌خورد که از طراحی نسخهٔ کانسپت تقلید کرده است. این تفاوت‌ها شامل چراغ‌های آینده‌نگر، جلوپنجرهٔ مسدود با لوگوی چراغ‌دار و رینگ‌های اختصاصی می‌شود. فعلاً از داخل ۱۵۰۰ REV تصویری منتشر نشده اما انتظار می‌رود کابین به‌جز نمایشگری که شبیه جیپ گرند واگنییر به مقابل سرنشین جلو اضافه می‌شود، نسبت به رم ۱۵۰۰ درون‌سوز بدون تغییر باقیمانده باشد.

این پیکاپ الکتریکی همچنین مثل رقبای خود به صندوق بار جلو مجهز است که ضدآب بوده و خروجی برق در آن تعبیه شده است.

۱۵۰۰ REV روی پلت‌فرم جدید STLA Frame ساخته شده که به‌طور خاص برای خودروهای الکتریکی با شاسی مستقل توسعه پیدا کرده است. سازندهٔ آمریکایی برای وانت برقی خود وعدهٔ بردی بیش از ۸۰۰ کیلومتر را داده است که اگر صحت داشته باشد نسبت به رقبا برتری خواهد داشت. رم همچنین ادعا کرده است که با شارژرهای سریع ۸۰۰ ولتی با حداکثر توان ۳۵۰ کیلووات می‌توان با ۱۰ دقیقه شارژ ۱۶۰ کیلومتر به برد پیکاپ اضافه کرد. رم هنوز ظرفیت یدک کشی ۱۵۰۰ REV را اعلام نکرده اما آن را پیشتاز کلاس خود دانسته است.

تولید و فروش رم ۱۵۰۰ REV اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد اما هم‌زمان با معرفی، پذیرش سفارشات خرید آن از طریق یک وب‌سایت اختصاصی با هزینهٔ ۱۰۰ دلار آغاز شده است. اطلاعت بیشتر در مورد این وانت الکتریکی در ماه‌های آینده اعلام می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4700 ديدگاه)

    پیکاپای همیشه محبوب بین مردم آمریکا که همیشه تو بازار آمریکا تو صدر جدول فروش و جزو پرفروش‌ ترینا هستن و حالا اگه ماشینای اس یو وی و کراس اوور رو هم تو این دسته بندی بزاریم میشه گفت بیشتر از ۷۰ درصد ماشینایی که تو آمریکا فروخته میشن سایز بزرگ هستن چون مردم آمریکا به این ماشینا علاقه بیشتری دارن

    موافقم 44
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (4700 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بدونم واسه چی آمریکاییا تا این حد به پیکاپا و شاسی بلندا معتاد و وابسته شدن و انگار خریدن ماشینای شاسی بلند و پیکاپ یه جورایی سیگنال به حساب میاد که گویای جایگاهو وضع اجتماعی آمریکاست

      موافقم 36
      مخالفم 4
      1. همایون

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (12 ديدگاه)

        باید داشته باشی و سوار شید و لذت ببرید خودبخود به پاسخ سوالت می‌رسی البته من خودم نداشتم ولی می‌دونم چیه لامصب

        موافقم 8
        مخالفم 0
      2. نوید A.J

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        چون از هر نظر کابردی تره. فروش بالاش هم به خاطر بیزینس های مختلفیه که کارشون با همین تراک ها راه میفته.
        یه مورد که به نظرم مهم تره اینه که کمپانی های امریکایی، تمرکزشون روی تراک هاشونه و اونا رو خیلی خوب میسازن، ولی ماشینای سواریشون تو باقالیا هستن. کیفیتشون رو یه بار سوار شی متوجه میشی. تراک مثل بچه ی ته تاغاریه که بهش رسیدن، سواری مثل بچه ی وسط، کراس اوور مثل بچه ی اول که بیشترین امکانات رو نداره ولی بیشترین انتظارات رو ازش دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    به عنوان یک رم که همیشه زیبا یا حداقل متناسب بوده، طراحی جلو و عقبش متناسب نیست اما درکل قابل قبوله!
    درآینده بهتر میشه قطعا

    موافقم 7
    مخالفم 23
  3. پرهام و رهام

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    چقدر جذابه واقعا ازش خوشم اومد واقعا زیباتر از فورد اف150شده عااالی

    موافقم 32
    مخالفم 4
  4. Ferrari

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    عکس های کابین‌اش هم معرفی شده ولی
    اصلا به زیبایی سیلواردو الکتریکی، نمیرسه
    ولی از فورد F 150 لایتینگ خیلی مدرن تر
    و زیباتر هست برد خوبی هم داره و در کل
    عالیه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. Mercede kaviani

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (551 ديدگاه)

    فکر کنم باتری سدیم گرافن است که ام ای تی در حال توسعه ان بوده است

    موافقم 14
    مخالفم 2
  6. amir

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    به نظرم از کانسپتی که معرفی شد خیلی دور شده و این انگار رم های بنزینی که هنوز دارن فروخته میشن باشه انگار یه فیس لیفته
    به اعداد ارقام گفته شده هم که اصن نمیشه توجه کرد چون این کلاس فقط فقط باید تو شرایط سخت تست بشه
    فورد لایتنینگ هم اعداد ارقام خوبی داره ولی موقع کشیدن بار بردش نصف میشه
    من انتظار فروش فوق العاده ی این کلاس(( وانت های برقی)) رو ندارم چون تا اینجای کار توانایی رقابت با برادران بنزینی شونو نداشتن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    کانسپتش خوش قیافه تر بود اما خب کارایی برای این کلاس مهم تره تا قیافه ولی همچنان معتقدم تا ۲۰۳۰ که باتری و موتور های برقی به تکامل نرسیدن انتخاب پیکاپ برقی نسبت به همتای درونسوزش فکر نکنم انتخاب جالبی باشه ، الان شما با موتور همی یا دیزل کامینز این ماشین چند تن بار رو دائم از شرق به غرب آمریکا جا به جا کن ، بدون دغدغه خراب شدن یا فشار به موتور و گیربکس ولی آیا این ماشین با تکنولوژی فعلی برقی ها میتونه اینکارو بکنه؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. TESLA

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    نظرسنجی پیکاپ های الکتریکی :
    فورد f150 لایتنینگ : لایک
    رم ۱۵۰۰ rev : دیسلایک

    موافقم 8
    مخالفم 25
  9. TESLA

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بر طبق گفته car and driver : فورد در حال کار بر روی نسخه پرفورمنس f150 لایتنینگ هست که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره و در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسه پدال جان لطفا اخبارش رو پوشش بدین

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. Hamilton1970

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    با کمال احترام، اصلا به این عکس نمیخوره که نسخه تولیدی باشه. کاملا انگار رندره. حالا این هم میتونه خوب و جالب باشه هم بالعکس. در کل که نظر خاصی ندارم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا