سایر خودروهای اروپایی

معرفی اولین خودروی تفریحی کانورتیبل در دنیا

خودروهای کانورتیبل و خانه‌به‌دوش دو کلاس خودرویی با موارد اشتراک بسیار کمی هستند اما یکی از سازندگان خودروهای تفریحی با نام اسکای دنسر در حال تغییر این وضعیت بوده و اولین خودروی تفریحی کانورتیبل دنیا با نام آپرو را رونمایی کرده است. رانندگان حتی می‌توانند در جاده نیز سقف را باز کنند تا از هوای آزاد لذت ببرند.


آپرو دارای طراحی دوبخشی است که یک بخش به محفظه استراحت و زندگی تعلق داشته و بخش دیگر نیز کاکپیت راننده است که در ارتفاع بالاتری قرار می‌گیرد. زمانی که سقف خودرو به‌صورت برقی باز شود نور خورشید به بخش بالایی می‌تابد. در این بخش فضا برای نشستن چهار نفر وجود دارد. صندلی‌ها را نیز می‌توان به تخت خوابی با طول ۲ متری و پهنای ۱.۲۵ متری تبدیل کرد. اسکای دنسر ادعا می‌کند این خودرو فضای کافی برای دو خواب دو نفر را دارد.


بخش استراحت و زندگی خودرو دارای دو تخت خواب است. همچنین یک آشپزخانه کوچک با دو اجاقی دو شعله، یخچال ۱۴۵ لیتری، ظرف‌شویی و… وجود دارد.


حمام این خودرو نیز از دستشویی و دوش تشکیل شده است. به منظور ایجاد فضای بهتر، ظرف‌شویی در زمان عدم استفاده جمع شده و در دیواره قرار می‌گیرد. یک تانک ۹۰ لیتری هم برای آب تازه و فاضلاب تعبیه شده است.


آپرو از شاسی فیات دوکاتو استفاده کرده و دارای پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری مولتی جت توربودیزل با قدرت ۱۴۸ اسب بخاری می‌باشد. یکی از ویژگی‌های عجیب آپرو اهرم تعویض دنده‌ای است که از کنسول مرکزی بالا می‌آید.


اسکای دنسر این خودرو را با قیمت ۱۰۸ هزار یورو ارائه کرده و البته با احتساب مالیات‌ها قیمت به ۱۲۸۵۲۰ یورو می‌رسد. پیشرانه‌ی قوی‌تر این خودرو ۱۸۹۰ یوروی دیگر به قیمت اضافه می‌کند درحالی‌که برای گیربکس اتوماتیک و سیستم تهویه مطبوع خودکار نیز باید به ترتیب ۱۹۵۰ و ۶۹۹ یورو پرداخت کنید.


این خودرو فعلاً مختص بازار اروپاست اما وب‌سایت اسکای دنسر به دنبال سرمایه‌گذاران آمریکایی به منظور تاسیس کارخانه تولید در این کشور نیز می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی چیز باحالی هست هم خوش چهرست هم کلی جاداره برای بازار اروپا فکر کنم بهتر باشه و حتی در آسیا هم میتونه موفق باشه در امریکا خیلی بعیده چون اونا با تراک های خودشون کاروان رو می شکن و کاروان باموتور کمتر استفاده میشه ولی خوب شاید فروش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    سقف کروک به درد هوای اروپا نمیخوره ، اما برای کالیفرنیا با اون هوایی که دقیقاً شبیه تهران خودمونه ، و اون همه ثروتمند دیوانه میتونه خوب بفروشه .
    اما در آمریکا رقیب زیاد داره و باید این هم در نظر گرفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا