فراری

فراری 296GTB، سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل عقب دنیا با شتاب 2.4 ثانیه

فراری ۲۹۶ GTB در آزمایش کارانددرایور ظرف ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و به سریع‌ترین خودروی محرک عقبی تبدیل شده که این نشریه تاکنون آزمایش کرده است.

فراری ۲۹۶ GTB بخش سوپراسپرت‌های میان رده را به سطح جدیدی ارتقاء داده و پرفورمنسی را فراهم کرده که چند سال پیش فقط در سوپرکارهای پرچم‌دار می‌دیدیم. درواقع، این خودرو حالا رسماً به سریع‌ترین خودروی محرک عقبی تبدیل شده که کارانددرایور تاکنون آزمایش کرده است. این نشریه از سال ۱۹۵۶ به آزمایش پرفورمنس خودروها می‌پردازد و در جدیدترین آزمایش خود سراغ سوپراسپرت هیبریدی فراری رفته است.

۲۹۶ GTB به یک پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که بین پیشرانه و گیربکس قرار گرفته است. این سیستم مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از تمام رقبای میان رده مثل لامبورگینی هوراکان و مک‌لارن آرتورا بسیار بیشتر است. برای دستیابی به بهترین پرفورمنس ممکن ۲۹۶ GTB، کارانددرایور سیستم‌های لانچ کنترل و کنترل کشش خودرو را فعال کرده است. کنترل کشش فراری می‌تواند بر اساس میزان اصطکاک مسیر، خود را به‌صورت هوشمند تنظیم کند.

به لطف این ویژگی‌ها، ۲۹۴ GTB در بهترین حالت توانست ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. برای مقایسه، دیگر سوپراسپرت‌های محرک عقب سریعی که کارانددرایور آزمایش کرده است مثل لامبورگینی هوراکان STO، مک‌لارن آرتورا و شورلت کوروت Z06 این کار را در ۲.۶ ثانیه انجام داده‌اند. فراری پس از رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۴.۷ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که حدود یک ثانیه از مک‌لارن و لامبورگینی سریع‌تر است. GTB همچنین برای پیمودن ۴۰۰ متر به تنها ۹.۷ ثانیه زمان نیاز داشت که بسیار سریع‌تر از ۱۰.۳ ثانیهٔ آرتورا و ۱۰.۵ ثانیهٔ کوروت است.

اما فقط شتاب نیست که ۲۹۶ GTB را به خودروی چشمگیری تبدیل می‌کند زیرا این سوپراسپرت ایتالیایی به لطف سیستم احیای انرژی ترمزها، لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲R و ترمزهایی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو، در توقف هم بسیار خوب عمل می‌کند. فراری از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ظرف تنها ۳۹.۶ متر به سکون کامل می‌رسد که حتی از مک‌لارن سنا هم کمتر است و فاصلهٔ چندانی با کوتاه‌ترین مسافت توقفی که تاکنون کارانددرایور ثبت کرده ندارد. این رکورد در اختیار کوروت C7 ZR1 با ۳۸.۷ متر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. Enzo Ferrari 2008

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بلاخره بعد مدتی دوباره از فراری یه خبری شنیدیم

    موافقم 66
    مخالفم 1
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    فراری رقیب هارو صدا کن برای مبارزه و باس فایت

    موافقم 39
    مخالفم 1
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (952 ديدگاه)

      باس فایت = Porsche VS Ferrari

      موافقم 9
      مخالفم 8
  3. R@min

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1682 ديدگاه)

    منتظر مدل پیستا با کاپوت S-DUCT هستیم، دیگه این قدیمی شده به درد نمی خوره 😄

    موافقم 18
    مخالفم 14
  4. corvette

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    فراری sf90 xx
    فراری 296
    و هایپرکار آینده فراری که الان داره تست میشه
    دارم به این فکر میکنم . چطوری قراره رقبا ( مکلارن . لامبورگینی . پورشه )
    نزدیک فراری بشن

    الان نزدیک ۴ ساله فکر کنم sf90 اومده . و هنوزم هیچ رقیبی نیست بزنه تو سر این ماشین

    واقعا فراری کارشو بلده

    موافقم 61
    مخالفم 3
    1. M

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (686 ديدگاه)

      موندم چرا فراری ماشینی واسه رقابت با بوگاتی و هایپر کار ساز ها نمیزنه همش تو کلاس سوپر اسپرت فعاله
      لامبو هم همینطور
      مثلا استون مارتین هم سوپر اسپرت میزنه هم هایپر کار
      ولی فراری فقط سوپر اسپرت میزنه
      لافراری هم خیلی خوب بود ولی بازم در حد شیرون نبود

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. وی

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (343 ديدگاه)

        اول اینکه لافراری و شیرون همزمان نبودند
        دو اینکه لافراری واقعا بهتر بود بوگاتی به خاطر قدرت خیلی زیاد در نگاه اول خیلی پرفورمنسش بالا به نظر میاد ولی عملکردش در پیست درحد بعضی از سدان های اسپرت هم نیست که یکی از دلایلش وزن زیاده

        موافقم 15
        مخالفم 1
  5. مهدی دهقانی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عالی کار کرده کلا کار اند درایو سریعترین تست‌ها رو میزنه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. مهدی دهقانی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    رکورد ۴۰۰ مترش فوق‌العاده تر هستش

    موافقم 16
    مخالفم 1
  7. مهراد

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (767 ديدگاه)

    قیافه این ماشین شبیه اسکناسه ! یعنی میبینیش میفهمی صاحبش به موفقیت کامل رسیده تو زندگی

    یکی تمام فراری ها و یکی سری ۹۱۱ پورشه بنظرم اینطورین ، حس ثروت و موفقیت زیاد رو منتقل میکنن

    پرفورمنس این ۲۹۶ هم که زیاده روی و دیوانه واره

    موافقم 33
    مخالفم 3
  8. imanenzo

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    پادشاه مارانلو.بهترین مثل همیشه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  9. علی یوسفی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بازم خودرویی زیبا و متناسب از فراری با عملکردی عالی که با توجه به قدرت ترمز میتونه در شمار سلاطین پیست های مختلف باشه.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (10233 ديدگاه)

    این اگه محدود کننده گشتاور دف عقب نداشته باشه ، هفته‌ای ۷ بار فقط باید لاستیک عقب عوض کنه !

    موافقم 13
    مخالفم 53
  11. امیر

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    کاراندرایورو عجب راننده هایی داره ! با پورشه پانامرا توربو s شتاب ۲/۶ زدن یا با تایکان برقی ۲/۴ ! حتی اگه بدون رول اوت هم حساب کنیم باز حداکثر ۰/۲ ثانیه بیش تر بشه یعنی ۹۱۱ توربو s بدون رول اوت ۲/۴ میزنه ( و نکته جالب اینجاست که همه تست شتاب های C/D روی آسفالت معمولی هست نه درگ ! )

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. blackwing

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (901 ديدگاه)

      اون به کنار شرایط تست خیلی خوبی دارن
      محیط تست ، ارتفاع محل تست از سطح دریا ، کم بودن آلودگی هوا ، فشار درست لاستیک‌ها… همش تاثیر مستقیم داره

      موافقم 14
      مخالفم 3
  12. Deadman95

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    حتی وارد دنیای جدید برقی هام بشیم بازم فراری یه چیز دیگه س و خواهد بود

    موافقم 16
    مخالفم 3
  13. JDM سابق

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (380 ديدگاه)

    فراری جدیدا خیلی تکنولوژی هایF1 انداخته تو ماشین هاش که واقعاً لازم نیستن مثل pre chamber ignition ماهله که رو همین موتور هستن تا mgu h و mgu k که واقعاً لازم نیستن، ماشین های جاده نه محدودیت سوخت نه محدودیت شارژ و…

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. R@min

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      اینا شگردهای تبلیغاتی هست، فراری همیشه رو این موضوع که تکنولوژی فرمول ۱ وارد جاده می کنه مانور میده، به هر حال باید رو هر مدل یه تکنولوژی جدید ارائه بده صرف بدرد بخور بودن یا نبودن.

      تکنولوژی pre chamber ignition واقعا بدرد بخوره و راندمان موتور بالاتر می بره، تو موتور نتونو مازراتی هم هست.

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. JDM سابق

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (380 ديدگاه)

        pre chamber ignition برای موتوریه که نسبت تراکمش خیلی‌ بالاست حجمش کمه بوست زیاد روشه و میخواد دیگه میخواد خودسوزی بیوفته، رو موتوری مثل V6 فراری و مازراتی mc20 با نسبت تراکم ۹:۱ و ۱۱:۱ فقط باعث بالا رفتن قیمت تموم شده است

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1682 ديدگاه)

          این موتورها به این تکنولوژی نیاز دارن چون حجمشون کمه و برای ارتقای عملکردشون باید احتراق شدید و با کیفیتی داشته باشن و از طرفی ردلاین هشت هزارتایی جفتشون برای یه موتور توربو بدون این تکنولوژی قیمت بیشتری اضافه می کرد.
          ضعف هایی هم داره، مثل دوام پایین تر و سیلندر سوزی و رسوب کربن ولی وقتی حجم پایین میاری با این محدودیت‌هام روبرو میشی.

          هیچ وقت موتور شش سیلندر حجم پایین چه تو مسابقات چه جاده نمی تونه جایگزین نمونه های هشت و دوازده بشه، حتی فراری gtb 296 GT3 هم تو مسابقات کاملا ضعیف کار کرده و با اختلاف پشت 488 قرار داره. تو کلاس هایپر کار هم برتری تویوتا بیشتر بخاطر شاسی خیلی بهترش هست تا موتور.

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. Ferrari

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1887 ديدگاه)

          بحث عملکرد یه ماشین در جاده و پیست های مسابقه، ربطی به تعداد سیلندر موتورها نداره، اگر نظر شما درست بود، کادیلاک و پورشه در کلاس هایپرکار، باید حداقل فراری رو شکست میدادن

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. JDM سابق

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (380 ديدگاه)

        pre ignition chamber مال وقتی که نسبت سوخت هوا ضعیف ترکیب شده باشه اصطلاحا سوخت Lean شده بخاطر اینکه تو فرمول یک محدودیت سوخت هست برا اینکه بتونن از ظرفیت کامل سوخت استفاده کنن مجبورن نسبت تراکم رو تا 18 ببرن بالا همه اینا رو یه موتور یک و نیم لیتری رد لاین بالا 10هزارتا و هفتصد اسبی با همچین تراکمی گرفته میشه نه موتور v6 سه لیتری که با استفاده از متریال فورج کار اوکی میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1682 ديدگاه)

          فکر می کنم منم همینو گفتم !!! این تکنولوژی برای یه احتراق با کیفیت هست.

          اگر با متریال قوی تر می شد به این ردلاین و قدرت پایدار رسید که تمام موتورهای توربو کم حجم به راحتی به دورها و قدرت های بالا می رسیدن. متریال سطح بالا چیه ؟؟ یا منیزیم یا تیتانیوم یا طلا و آلومینیوم سطح بالا ! باز می رسیم به بحث قیمت.

          موافقم 3
          مخالفم 0
  14. ARIAN

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    جت جنگنده ایتالیایی ها به به😍 رکورد مسیر چهارصد مترش فقط از تعداد انگشت شماری ماشین توی جهان کمتره! رکورد توقفش از مکلارن سنای 1200 کیلویی بهتره! تازه فقط با شیش سیلندر. این قطعا نسخه قویتری مثل gto هم خواهد داشت اون موقع دیدن داره جررر دادن حریفا😎👌

    موافقم 12
    مخالفم 1
  15. blackwing

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (901 ديدگاه)

    چند ماه دیگه با ورود کوروت C8 ZR1 رکورد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ماشین دف عقب شکسته میشه

    موافقم 16
    مخالفم 16
  16. Soroush

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    فوق العادست این ماشین
    همون چیزیه که از فراری انتظار میره

    موافقم 18
    مخالفم 0
  17. Taha Malek

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (914 ديدگاه)

    عجیبه اما از sf90 بیشتر دوستش دارم

    موافقم 7
    مخالفم 0
  18. Scuderia Ferrari

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3901 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی و بهتر از اون تیم Car and Driver که با نسخه Assetto Fiorano رکورد زدن
    به قول یکی از رانندگان تست فراری که میگفت اگه خیلی به جزئیات سواری دقت کنی متوجه عملکرد متفاوت رینگ های فیبر کربنی با معمولی خواهید شد و این رو یک راننده حرفه ای پیست به راحتی میتونه تشخیص بده !!
    واقعاً دمشون گرم که به همه جوانب و جزئیات توجه میکنن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  19. Viper

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    خیلی جذابه….

    موافقم 6
    مخالفم 0
  20. P

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    ازوناست که خیلی خوب از آب در اومده

    موافقم 7
    مخالفم 0
  21. SR71

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشق ،‌ هنر ،‌ اصالت ، مهندسی = ایتالیا

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. amir

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2355 ديدگاه)

      سوپراسپرت های ایتالیایی رو به هرچیز دیگری ترجیح میدم و حتما تو اون گاراژ رویایی که هممون یدونه اشو داریم میزارمش
      لامبورگینی و فراری یکی از باکیفیت ترین و زیباترین خودروسازان جهانن هیچ کس پیدا نمیشه که از فراری و لامبورگینی بدش بیاد همه هرمدلیشو که میبینن عاشقش میشن

      موافقم 10
      مخالفم 0
  22. سوشیانت

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1934 ديدگاه)

    پر شتاب ترین دف عقب جهان چلنجر دیمون ۱۷۰ هست با شتاب صفرتاصد ۱.۶۶ در ضمن کوروت c8 z06 هم ۲.۲ ثبت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 9
    1. بی خیال اسم ۳

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ای وای
      چه بد حیف شد

      موافقم 3
      مخالفم 1
  23. سوشیانت

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1934 ديدگاه)

    پر شتاب ترین دف عقب جهان چلنجر دیمون ۱۷۰ هست با شتاب صفرتاصد ۱.۶۶ در ضمن کوروت c8 z06 هم ۲.۲ ثبت کرده

    موافقم 3
    مخالفم 47
    1. Heavy-Duty

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      چلنجر دیمون ۱۷۰ کلا بحثش جداست.
      امکانش هست یک سندی برای شتاب کوروت بیارید؟

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1934 ديدگاه)

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.hotcars.com/behind-wheel-2023-chevrolet-corvette-z06/&ved=2ahUKEwjJ4YK6jvaBAxV5gf0HHVJDDLoQFnoECCwQAQ&usg=AOvVaw0Fz4Cf8nR5KyMpL5bZYDlg
        حتی با یه تفکر ساده هم میشه به این پی برد وقتی فراری در شرایط عادی حدود نیم ثانیه کند تره و با شرایط خاص این شتاب میرسه، پس این قضیه درباره ماشین های دیگه هم صدق میکنه در ضمن دوج تونسته این شتاب رو ثبت کنه یعنی چی بحثش جداست؟! فشار هم حدی داره دیگه

        موافقم 3
        مخالفم 20
    2. AMG

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رو آسفالت معمولی دیمن خودشو هم بکشه زیر ۳ نمیزنه .
      سوخت مخصوص ، راننده حرفه ای ، ارتفاع از سطح دریا ، لاستیک و پیست مخصوص درگ ، و …. باید باشن تا بتونه به اون عدد نزدیک شه .

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1934 ديدگاه)

        در هر صورت دوج مجوز ورود به خیابان رو هم داره پس رکوردش کاملا درسته در ضمن وقتی این ماشین به صورت نرمال با تجهیزات درگ تولید میشه چه ربطی به آسفالت معمولی داره؟! از اسمت معلومه که چرا داری حرص میخوری

        موافقم 1
        مخالفم 21
        1. فرشاد

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          منظورت از پکیج درگ اینه که رو کولش اسفالت درگ هم میدن؟
          یا با لاستیکایی که فاقش اندازه نصف کاپوت هس تولید میشه؟
          کدوم کمپانی سوختE85رو میریزه تو ماشین صفر کیلومترش؟
          سوشیانت خیلی پرتی دست و پا نزن

          موافقم 15
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1934 ديدگاه)

          دوج خیلی هوشمندانه فکر کرده یه جوری خودرو ساخته که هم مخصوص درگ باشه هم بتونه تو خیابون تردد کنه هر وقت خواستی جواب بدی بدون واقعیت رو نمیتونی عوض کنی و فقط به این فکر کن: صفرتاصد ۱.۶۶

          موافقم 0
          مخالفم 7
        3. فرشاد

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          هوشمندانه از فکر تو البته و این ینی پشم
          این بحث کاملا از هم جداست نه میشه تو خیابون از لاستیک با اون فاق و سوخت استفاده کرد و نه میشه تو پیست از لاستیک معمولی و سوخت روزمره استفاده کرد
          اگه اینجوری باشه که توام صفرتاصدت1.65هس از دوج هم سریعتری منتها باید اندازه یه وال غذا بخوری اگه نتونی هم مشکلی نیس همینکه ادعاشو داری کافیه
          صفرتاصد دوج با درگ پکیج1,66 (اما.اگر)
          صفرتاصد دوج بی درگ پکیج3.و خورده ای

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1934 ديدگاه)

          آره داداش اینا همه فیکه همه دروغگو فقط آلمانی ها راست میگن دوج دروغ میگه حتی nhra هم دروغ میگه؟! و برام جای سواله که اون ۳ و خورده ای رو از کجا آوردی؟! خودت واسه خودت عدد جدید میسازی بعد میگی دوج دروغ میگه😂 در ضمن این رو من نمیگم با یه سرچ ساده میبینی که میتونه تو خیابون تردد کنه و پشم هم فعلا شتاب آلمانی هاست

          موافقم 0
          مخالفم 5
  24. سوشیانت

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1934 ديدگاه)

    این مثال کوروت رو زدم برای اونایی که میگن آمریکایی ها از یه سیاره دیگه اومدن و بهتر از عدد کمپانی نمیتونن ثبت کنن اگه منطقی فکر کنیم هر ماشینی باشه تو شرایط آب و هوایی خاصی میتونه شتاب بهتر از عدد کمپانی ثبت کنه

    موافقم 2
    مخالفم 38
    1. مازیار

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      بجز خانواده داج که همیشه یک تا دو ثانیه کندتر از عدد اعلامی هستن

      موافقم 25
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1934 ديدگاه)

        وقتی کلا چیزی از فلسفه خودرو دیفرانسیل عقب بالای ۱۰۰۰ اسب که نیازمند مهارت رانندگی بالاست نمیدونی و فقط میخوای الکی کامنت بدی:

        موافقم 1
        مخالفم 26
        1. مازیار

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          همون داستان زمین کج و راننده فلج؟
          چرا می دونم همه می دونن

          و یه حرف جدی خطاب به بقیه دوستان چون با سوشی که حرف جدی نمیشه زد
          برای داج احترام قائلم صرفا چون طرفداران زیادی داره اما این دیدگاه که اتومبیلی بسازی متخصص یک کار (شتاب) اما در ۹۹ درصد موارد همون یک کار رو نتونه درست انجام بده رو نمی پسندم و به نظرم این یه جور ضعف در ساخت یا کامل نبودن ساخت هست. اون موضوع راننده مخصوص و جاده مخصوص و لاستیک مخصوص و سوخت مخصوص هم بدتر از همه. اصلا همون سوخت مخصوص به تنهایی برای بی اعتبار کردن همه چی کافیه، یعنی که چی بعد نزدیک به یک و نیم قرن کار با بنزین؟!!
          دیمن به همین خاطر کلی حاشیه براش ایجاد شد اما کمپانی همون روال رو به شکل افراطی تری ادامه داد (۱۷۰) که قطعا اون هم از حاشیه در امان نخواهد بود
          بهرحال ذهن هر کسی یه جهتی داره

          موافقم 22
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1934 ديدگاه)

          هر وقت بهت گفتم این ماشین دف عقبه و بخاطر اون همه قدرت هرزگردی زیادی داره هیچ جوابی به من ندادی و همیشه از بحث فرار کردی رانندگی با ماسل کار، کار هر کسی نیست شما هم نشون دادی منبعت همون افرادی هستن که بلد نیستن حتی دنده بدن، در ضمن وقتی یک شرکتی به یک موفقیت بزرگ میرسه چیز عجیبی نیست که یه سری افراد مثل خودت سعی کنن بگن دروغه و کسی هم نتونسته این شتاب صفرتاصد ۱.۶۶ رو رد کنه حتی nhra هم تایید کرده که این شتاب واقعیت داره

          موافقم 0
          مخالفم 13
        3. مازیار

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          بله بله تایید کرده
          دف عقب راننده میخواد امریکایی باشه خلبان میخواد😄

          می دونم همیشه منطقی هستی همیشه مطالعه می کنی همیشه حقیقت میگی
          اما نمی دونم چرا همیشه همه باهات مخالفن
          یه نگاه به بالا بنداز

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1934 ديدگاه)

          وقتی فکت داری نیاز به تایید نظر دیگران نداری کسی دنبال تایید دیگرانه که خودش هم میدونه حرفش بی منطقه

          موافقم 1
          مخالفم 5
        5. مازیار

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          فکت 😂😂😂😂😂
          بگذریم حالا سوشیانت کی ظهور میکنه؟😉

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. مازیار

          ۲۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          چقدر جالبه
          تو دنیای سوشیانت فکت رد میشه و حرف بی منطق تایید میشه
          تو بی نظیری😄

          موافقم 4
          مخالفم 1
        7. سوشیانت

          ۲۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1934 ديدگاه)

          فکت یعنی اعداد و ارقام، از کی تاحالا لایک و دیسلایک میتونن اعداد و ارقام یه خودرو رو تغییر بدن تا بشه بهش گفت فکت؟!

          موافقم 0
          مخالفم 6
        8. مازیار

          ۲۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          یا خودتو به اون راه میزنی یا خیلی پرتی

          خوب دقت کن شاید بگیری
          اگه حقیقت رو میگی چرا همه باهات مخالفن؟
          دیگه واضح تر از این نمی دونم

          موافقم 5
          مخالفم 2
        9. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1934 ديدگاه)

          مردم یه زمانی فکر میکردن زمین صافه پس هر چی بقیه میگن درست نیست الان دوج این شتاب رو ثبت کرده و nhra هم تایید کرده دیگه واضح تر از این؟ سعی کن عینک تعصب رو برداری

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. Royal Driver

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    به به یک خبر ناب از ۲۹۶ جی‌تی‌بی! این ماشین علاوه بر الهام گیری از بعضی خطوط کلاسیک فراری، یکی از فان ترین ماشین های فعلی فراری برای روندن هست. در بعضی جهات از پدر معظم خودش یعنی اس‌اف۹۰ بهتره. تونستن یک موتور وی۶ جذاب طراحی کنن که نقش بچه‌ی وی۱۲ رو بازی کنه دقیقا مثل ۵ سیلندر آئودی درقیاس با موتور ۱۰ سیلندرشون. همین درسته! خیلیا عنوان کردن لذت رانندگی با این ماشین تموم نشدنی هست و همینطورم هست!

    موافقم 9
    مخالفم 1
  26. خاص

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    نام شرکت: McMurtry Automotive
    نام محصول: Spéirling ۲۰۲۱
    پیشرانه: الکتریکی
    قدرت: ۱۰۰۰BHP
    دیفرانسیل: عقب
    مجوز تردد در خیابان: ندارد
    ۰-۶۰ مایل : ۱.۴ ثانیه
    ۱/۴ مایل (۴۰۰متر) : ۷.۹۷ ثانیه
    ثبت رکورد: توسط مت‌واتسون (کار واو)
    افتخارات: رکورددار پیست گودوود

    محصول جدیدِ این شرکت:
    Spéirling Pure 2023

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. سوشیانت

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1934 ديدگاه)

      این ماشین مخصوص پیسته و بهش اجازه ورود به خیابان رو ندادن

      موافقم 0
      مخالفم 17
      1. خاص

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (212 ديدگاه)

        شرکتش هم سعی‌‌ای نداشت که محصول خیابانی تحویل بده.
        از طراحی کابینش هم مشخصه که نمیخواستند محصول خیابانی بسازند.

        درضمن اینکه این محصول خیابانی نیست رو خودم همون اول تذکر دادم.

        (( اجازه تردد در خیابان: ندارد ))

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. amir

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2355 ديدگاه)

      رکورد مک مورتی رو مت واتسون زده دستخوش فک نمیکردم از این کارها بکنه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  27. Ferrari baz

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    فراری بهترین سوپر کار ها رو از اول ساخته و میسازه کارش حرف ندارن بهترینها بهترین دمشون گرم با این سوپر کار های خفنشون

    موافقم 6
    مخالفم 1
  28. خاص

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    به پدال:

    این رو ببین👇رکورد دار بودنِ ۲۹۶ زیر سوال نمیره؟

    https://m.youtube.com/watch?v=YRtWpvIRhqY

    این رکورد‌👆توسط نسخه‌ی اسپایدر زده شده. (نسخه‌های اسپایدر، سنگین‌تر از نسخه‌های اصلی هستند).

    موافقم 2
    مخالفم 0
  29. خاص

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    به پدال:

    این درگ 👇 از اون درگ‌های نایاب و استثنایی هست.

    https://m.youtube.com/watch?v=MIkUSLtfado

    این درگ رو [هرچند مال ۲ سال پیشه] ولی حتماً پوشش بدید.

    به ۴ دلیل:

    ۱- از نسخه‌ی بسیار گرون و کمیابِ SuperLeggera درش استفاده شده.

    ۲- از نسخه‌ی H2R [که مجوز تردد در خیابان رو نداره] درش استفاده شده.

    ۳- از دوربین کوییک‌کَم استفاده شده درش.

    ۴- ادمینش [برخلافِ ادمینِ کانال 650ib] مستقیم میره سر اصلِ درگ و پُر حرفی نمیکنه.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا