فیات

فروش ناامیدکننده فیات ۵۰۰e جدید در ابتدای کار

فیات به ۵۰۰e جدید امید زیادی داشت اما عملکرد این خودرو در بازار فعلاً بسیار ناامیدکننده بوده است. مدیرعامل فیات گفته بود این برند انتظار دارد بتواند تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵ هزار دستگاه از این هاچ‌بک کوچک الکتریکی به فروش برساند اما آمارها نشان می‌دهند که در این سال تنها ۶,۳۵۳ دستگاه ۵۰۰e به فروش رسیده است. اگرچه احتمالاً شیوع بیماری کرونا روی فروش این خودرو تأثیر داشته اما بازهم این شروعی فاجعه‌بار محسوب می‌شود خصوصاً وقتی فیات فروش سالانه ۸۰ هزار دستگاه را هدف قرار داده است.

احتمال رسیدن به چنین فروشی بسیار اندک است زیرا طبق تخمین‌ها، از جولای ۲۰۲۰ تا آخر فوریهٔ ۲۰۲۱ حدود ۱۰ هزار دستگاه ۵۰۰e به فروش رسیده که تقریباً ۱۲۵۰ دستگاه در هر ماه بوده است و با این میزان فروش، فیات سالانه می‌تواند به حدود تنها ۱۵ هزار دستگاه فروش برسد. گفته می‌شود فیات تاکنون ۳۲ هزار دستگاه ۵۰۰e تولید کرده که بسیاری از آن‌ها در انبارها مانده‌اند. به همین دلیل، گزارش شده که تولید این خودرو کمتر شده و هفتهٔ آینده تنها به یک شیفت کاهش پیدا خواهد کرد؛ اما با همهٔ این‌ها، خبرهایی از برنامهٔ ساخت ۵۰۰e ون به بیرون درز کرده است. فعلاً اطلاعات کمی در مورد این نسخه در دسترس است اما ظاهراً صندلی‌های عقب آن حذف و بجای آن به قفسه‌های بار مجهز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    کرونا روی همچی تاثیر گزاشته
    نمی دونم چرا کسی اینو نمیخره ? یه ماشین کوچولو و فانتزی خوشگل با پیشرانه الکتریکی ? خداییش من بودم میخریدم ?

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۶
    1. S

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (352 ديدگاه)

      بنظر من شرایط فروش و قیمت های فیات با عقل جور در نمیاد

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
      1. Sina7

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (376 ديدگاه)

        شرایطش تا جایی که من دیدم بد نبود
        ماهی ۹۹ یورو برای یه سری مشاغل و ۲۰۰ یورو برای عموم
        با هزینه اولیه پایین و …
        ولی خب مردم هنوز نسخه دیزل و بنزینی رو بیشتر قبول دارن انگار

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. محمد مختاری آذر

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (933 ديدگاه)

      کجای این خوبه؟؟؟ هوندا ای از این بهتر هستش

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
      1. احمدرضا

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (541 ديدگاه)

        اون موقع که فیات ۵۰۰ تولید میشد هوندا کجا بود دقیقن؟ ??
        فیات سلطان این سگمنت هستش ?

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
  2. GT

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    احتمالا دلیل اصلی قیمتش باشه، چون فکر کنم از رقبا گرون تر هست

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
  3. RezaRs

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1614 ديدگاه)

    خوشم نمیاد چون ماشین بزرگ دوس دارم و از رانندگی تو شهر هم متنفرم

    ولی اینو قطعا دخترا ببینین میگن جووون چه کیوته 😑 باوا به فلیتوود بپردازین ملاعین 😎🤏 ولی خب تو شهررواقعا نعمتی اند

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  4. Mad.z.Max

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    شعاع حرکتیش خیلی پایین بود آخه، هم این، هم اسمارت فور تو ی الکتریکی، جفتشون زیر ۲۰۰ کیلومتر. البته دوستان که تجربه داشتن میگفتن پیمایش های داخل شهری برای اروپاییا اکثرا کوتاه هست و این میزان شعاع پیمایش جوابگوی حتی چندروزشون هم هست
    ولی بازم فکر میکنم این مقدار نسبتا کم شعاع حرکتی بی تاثیر نبوده توی این فروش کم..

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  5. Amirreza

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    نمیدونم چرا طراحیش منو یاد بامزی میندازه ??

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  6. BMW

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (446 ديدگاه)

    آقا ماهان من متوجه شدم که شما از خودرو خیلی سر رشته دارین سوالی داشتم
    من یه ب ام و M5 ده سیلندر دارم احساس میکنم قدیمی شده و میخوام بفروشم
    حالا اگه بفروشم چه گزینه ای خوب هست که خریداری کنم کمی پول هم کنار گذاشتم غیر از پول فروش
    یا شما پیشنهاد میکنین نفروشم الان؟
    ممنون میشم جواب بدین

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۱
    1. new reventon

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (74 ديدگاه)

      m5 f10 1014رو بگیر
      یا amg e63 2104
      اگه بتونی آکیورا nsx بگیری ام عالیه

      موافقم ۲
      مخالفم ۷
      1. ارشیا

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1602 ديدگاه)

        اکورا nsx??????????

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. new reventon

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          تلفظ اصلیش آکیوراس، یعنی تو ژاپن میگن
          امریکا اکورا

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
    2. RezaRs

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1614 ديدگاه)

      رامین
      Byd میخرم بقیش کمپلیت فقرا ?

      موافقم ۵
      مخالفم ۶
    3. mahan

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      سلام bmw جان ارادت.لطف داری.اول اینکه m5تون مدلش چنده به احتمال زیاد E60هستش که از (سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰)تولید شده.۵۰۰۰ سی سی با شتاب ۴و خورده ای.(البته میدونید که یکی از زیباترین نسل های بی ام و هست ولی خب حق رو بهتون میدم عوض کردنش خالی از لطف نیست).اول اینکه توی کدوم کشور زندگی می کنید و چه قدر حاظرید روی ماشینتون بدید.بازه ی قیمت ماشینتون به دلار بستگی به سلامت و کارکردش و سال ساختش بین ۲۰هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار قرار میگیره.ازون جایی که بی ام و سوار هستیم میدونید که جای یک بی ام و رو فقط بی ام و میگیره ولی بنا به دلایلی اگه خودرو های دیگه ای خواستید بخرید اونام می نویسم.احتمالا هم سدان بخواید بخرید اگه کوپه و کروک و کراس اوور و شاسی بلند خواستید بگید پیشنهاد های دیگه ام بگم فعلا در مورد سدان اسپرت ۴در میگم.
      ۱.اگه زیاد نمی خواید خرج کنید ولی یک جانشین واقعی برای m5 می خواید.به نسل ۵ بی ام و m5 فکر کنید (f10) سرعت بیشتر شتاب بیشتر کیفیت و هندلینگ بالاتر و از جالب تر که مصرف سوخت کمتری برخورداره.بازه قیمتش از ۴۰هزارتا هست تا ۶۰ هزار تا.(بنظرم روی مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ فکر کن که قیمت معقولش ۵۰ تا ۵۵ هزارتاست. ولی اگه خواستی کمتر هزینه کنی سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ رو تو بازه ی ۴۵تا میتونی بخری.
      ۲.میتونی نسل ششم(f90) رو بخری که اخر سدان های سری ۵ هست.که از ۸۰ هزار دلار شروع میشه تا ۱۱۰ هزار دلار
      از ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار مدل های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ با کارکرد های ناچیز و رنج ۹۵ تا ۱۰۰ هزار ۲۰۲۰ رو میتونی بخری.
      ۳.میتونی m6 gran coupe بگیری که به تجربه ای که توی ۶۵۰ گرن کوپه داشتم اصلا یک پله بالاتر از سری ۵ هستش و لذتش فرق داره.
      مدل ۲۰۱۶:بین ۴۰ تا ۵۰هزار—–مدل ۲۰۱۷:بین ۴۳تا۵۰ هزار—–مدل ۲۰۱۸:بین ۶۰تا۶۵——اخرین مدل ۲۰۱۹:بین ۷۰ تا ۸۰ هزار.ولی چون همه یک مدل هستند و فرقی ندارند مهم اینه که کم کارکرد و سالم بگیری فرقی بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ نیست.
      ۴خودم cls 63 amg داشتم.یکی از بهترین تجربه های طول زندگی بنظرم بخوای بخری نسل دومش رو بگیر زیباترین نسلش هست.مدل های بین ۲۰۱۱تا۲۰۱۵:بین ۳۵هزارتا تا ۵۰ هزارتا و مدل های سال ۲۰۱۷تا۲۰۱۸:میتونی بین ۶۰ هزارتا تا ۸۰ هزارتا بخری.ولی بازه ی معقول قیمت (((۴۵تا۶۰ هزار دلار هست)))نمونه های سالم و سال جدیدتر
      ۵.مدل های e63 amg رو از مدل های ۲۰۱۵ میتونی بخری تا ۲۰۲۰.قیمتش هم تو همون بازه های بالا هست.
      ۶.ائودی rs7 از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میتونی با ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار بخری.
      ۷.همچنین ائودی a5.a8.s5.s8 این ها هم هستند توی همین رنج قیمت ها میتونی بخری.
      ۸.پورشه پانامرا (۴s.turbo s) از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ هست.مدل های ۲۰۱۵تا۲۰۱۸ چیزی بین ۵۰تا۸۰هزار دلار. و مدل های ۲۰۲۰ رو میتونی از ۸۵ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار بستگی به تریم های مختلف بخری.
      .)من برات پرچمدار های بنز و بی ام و ای که میخری رو گفتم ولی حتما لازم نیست مثلا سری ۵ بخری یا ای ام جی میتونی مدل های ضعیفتر هم بخری مثلا ۵۵۰,۶۵۰.e53.e450
      میتونی لکسوس و جگوار و اکورا رو بخری که در حد موارد بالا نیستند.روحیه موارد بالارو ندارن

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. BMW

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (446 ديدگاه)

        مرسی از پاسخت ماهان جان خودم نظرم روی cls نسل دوم هست منتها میخواستم یه آمار دیگه از بازار بگیرم دستت درد نکنه ?
        محمد جان در پاسخ به شما بگم ما همینجا داخل ایران خودمون هستیم?

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. taha malek

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (259 ديدگاه)

          تو ایران v10 برگااااااااااااااااااام نفروش نفروش ایسا من پولدارشم بیام بخرمش

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
    4. محمد رستمی نژاد

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      BMW جان کجا زندگی میکنی BMW M5 V10 داری?

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
    5. Rman

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (108 ديدگاه)

      پشمام. دمت گرم بابا اقای دهقان. چه اسی رو کردی. ترکوندی. پرچم بی ام دبلیو تو سایت بالاست. ?????
      اقا نفروش حیفه. من اصلا قیمت بازار و انتخاب هات رو نمی دونم اما ماشین خودت خیلی تکه. قبلا یه ۵۴۰ ایکس درایو تو کوچه مون بود. می گفت ۲ تا بیشتر ازش تو ایران نیست. خدا رو بنده نبود. ماشین شما پیش اون پادشاست.
      خلاصه خیلی مبارکت باشهِ انشاالله جاش یه چیز اس تر بگیری. مقاله هات هم خیلی عالیه ?????

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  7. ae86

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (388 ديدگاه)

    امیدوارم فروش الکتریکی ها در دوران کرونا کم باشه و فروش بنزینی ها بیشتر بشه الهی آمین

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  8. Sina10

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2205 ديدگاه)

    یه سوال
    الان فیات داره ۵۰۰e رو میسازه که تمام برقیه
    آبارث که تیونر محصولات فیاته هنوز فیات ۵۰۰ رو بنزینی میسازه ( فکر کنم بهش میگن ۵۹۵) و همین چند وقت پیش هم نسخه ی سال جدیدش اومد
    الان سوالم اینه که فیات دیگه ۵۰۰ بنزینی رو نمیسازه ، بعدش آبارث از کجا ۵۰۰ های جدید و لازم برای تیونینگش رو پیدا کرده؟
    مگه هنوز نسخه نسل قبل ۵۰۰ ساختش ادامه داره؟
    یا فیات ۵۰۰ های بنزینی نسل قبل رو بصورت اختصاصی برای آبارث میسازه؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. Amir Machine

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (983 ديدگاه)

      نسل قبلی ۵۰۰ هنوز داره تولید میشه، موقع رونمایی از این ۵۰۰ الکتریکی، فیات گفت نسل قبلی حداقل تا دو سال در کنار نسل جدید تولید خواهد شد
      حالا با وجود فروش پایین ۵۰۰ الکتریکی ممکنه این زمان بیشتر هم بشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  9. mahan

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    من حاظرم پیاده برم و کل پولی که به این شیطونک(یک توپ کوچیکی بود خیلی باحال بود)رو به خیریه بدم ?و عوضش فقرا دعا کنند که سریعتر و اسانتر به مقصد برسم مثلا توی مسیر یک اس ال ار سوارم کنه و منو به مقصد برسونه موقع برگشت هم یک برابوس منو سوار کنه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا