فورد

با قیمت فورد رپتور R چه خودروهای آفرودی دیگری می‌توان خرید؟

زمانی که حدود یک سال و نیم پیش فورد نسل جدید رپتور را با همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی نسل قبلی به جهانیان نشان داد اعلام کرد که نسخهٔ قوی‌تری از این خودرو را هم با نام رپتور R برای رقابت مستقیم با رم TRX ارائه خواهد کرد و حالا سرانجام این هیولای قدرتمند آمریکایی معرفی شده است. رپتور R اما هرگز خودروی ارزانی نیست و ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد. پیکاپ جدید فورد با این قیمت وارد قلمروی بسیاری از شاسی‌بلندهای آفرودی لوکس می‌شود و بنابراین قصد داریم در ادامه ببینیم با این مبلغ چه خودروهای آفرودی دیگری می‌توان خرید.

فورد رپتور R

قیمت: ۱۰۹,۱۴۵ دلار

مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی رپتور R پیشرانهٔ آن است زیرا این پیکاپ هیولایی نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 را قرض گرفته است. البته این موتور در اینجا اصلاحاتی را تجربه کرده تا با شخصیت آفرودی رپتور R هماهنگ شود و به همین دلیل خروجی آن به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور کاهش‌یافته است اما این اعداد هنوز هم بسیار چشمگیر هستند. رپتور R همچنین در تعلیق هم ارتقاءهای فراوانی را تجربه کرده است. بااین‌حال، قیمت ۱۱۰ هزار دلاری این خودرو ۳۰ هزار دلار از رم TRX گران‌تر است که اختلاف قابل‌توجهیخواهد بود ولی باید توجه داشت که رپتور R از تمام آپشن‌های رپتور معمولی مثل لاستیک‌های ۳۷ اینچی، تمام تجهیزات ایمنی فعال، قوی‌ترین سیستم صوتی و لوکس‌ترین کابین با تودوزی چرمی و آلکانترا و تریم واقعی فیبر کربنی بهره می‌برد.

لکسس LX600

قیمت: ۸۸,۲۴۵ دلار

هرچند نسل جدید تویوتا لندکروزر در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما همتای لوکس آن یعنی لکسس LX در این بازار حضور دارد و می‌تواند همراه با سکویا، جای خالی لندکروزر را پر کند. قیمت پایهٔ LX600 از ۸۸,۲۴۵ دلار آغاز می‌شود که به میزان قابل‌توجهی از رپتور R ارزان‌تر است اما در بالاترین تیپ یعنی اولترا لاکچری این رقم به ۱۲۷,۳۴۵ دلار می‌رسد. بااین‌حال، تمام تیپ‌های این شاسی‌بلند ژاپنی با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ارائه می‌شوند که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین ازآنجایی‌که لکسس LX بر اساس لندکروزر ساخته شده است، قطعاً توانایی‌های آفرود افسانه‌ای آن را هم به ارث برده است و با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل کرال کنترل در مسیرهای خارج جاده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت ولی بااین‌وجود از این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی نباید انتظار توانایی‌های آفرود افراطی رپتور R را داشت.

رنجروور P400

قیمت: ۱۰۵,۹۷۵ دلار

شاید عجیب به نظر برسد که شاسی‌بلند مجللی مثل رنجروور از رپتور R ارزان‌تر است. البته این قیمت پایهٔ رنجروور است و این رقم در نسخه‌های بالا رده مثل اتوبیوگرافی با سفارش چند آپشن می‌تواند حتی به ۲۰۰ هزار دلار هم برسد اما بااین‌وجود، حتی رنجروور پایه هم از لحاظ تجمل و تجهیزات چیزی کم و کسر ندارد. این تیپ که P400 SE نام دارد، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. شاید این اعداد در برابر قدرت ماورایی رپتور R خیلی چشمگیر به نظر نرسند اما رنجروور در داخل از کابینی بسیار لوکس، باکیفیت و ساکت بهره می‌برد که قطعاً پیکاپ فورد نمی‌تواند هم‌سطح آن باشد. همچنین این خودرو از توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است که در شاسی‌بلندهای لوکس این‌چنینی کمتر دیده می‌شود. برای رنجروور صندلی‌های ردیف سوم هم قابل سفارش خواهد بود که ظرفیت سرنشینان را به هفت نفر افزایش می‌دهد.

جی‌ام‌سی هامر EV

قیمت: ۱۱۰,۲۹۵ دلار

اگر از نوع قوای محرکه صرف‌نظر کنیم، بعد از رم TRX قطعاً هامر EV را می‌توان اصلی‌ترین رقیب رپتور R دانست زیرا این هم پیکاپی با قدرت و توانایی‌های آفرود فوق‌العاده است و قیمت دقیقاً یکسانی با پیکاپ جدید فورد دارد. بااین‌حال، تفاوت اصلی هامر با فورد در قوای محرکه است یعنی جایی که پیکاپ جنرال موتور بجای پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ از سه موتور الکتریکی با خروجی ویرانگر ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ۱۶۲۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هامر همچنین با برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل فرمان گیری چرخ‌های عقب و کراب‌واک، در آفرود بسیار توانمند خواهد بود. البته مشکل اصلی این ماشین وزن بسیار سنگین ۴ تنی به خاطر وجود باطری‌های بزرگ است که می‌تواند در آفرود برای آن دردسرساز شود. این قیمت ۱۱۰ هزار دلاری متعلق به بالاترین نسخهٔ هامر بنام ادیشن وان است و در سال‌های آینده نسخه‌های ارزان‌تر آن‌هم ارائه خواهد شد که قیمت پایهٔ این پیکاپ الکتریکی را به ۸۶,۶۴۵ دلار خواهد رساند.

لندروور دیفندر V8

قیمت: ۱۱۲,۷۷۵ دلار

یکی از نزدیک‌ترین رقبای قیمتی رپتور R در خودروهای آفرودی حال حاضر بازار لندروور دیفندر V8 است. هرچند قیمت پایهٔ این خودرو از ۵۵ هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخهٔ پرچم‌دار V8 در مدل پنج‌در ۱۱۰ این رقم به بیش از ۱۱۲ هزار دلار می‌رسد که آن را کاملاً رودرروی پیکاپ آمریکایی قرار می‌دهد. این شاسی‌بلند بریتانیایی مثل رقیب آمریکایی در سینهٔ خود یک موتور V8 سوپرشارژ دارد اما این پیشرانه که از نوع ۵ لیتری است، تنها ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که بسیار از رپتور R کمتر است. بااین‌حال، در این خودروها بیش از قدرت توانایی‌های آفرود اهمیت دارد که از این لحاظ دیفندر V8 حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت ولی به‌احتمال‌زیاد بازهم در بیراهه نوردی نمی‌تواند حریف رپتور R شود.

مرسدس بنز G550

قیمت: ۱۳۴,۳۰۰ دلار

حتی ارزان‌ترین نسخهٔ مرسدس بنز G کلاس در ایالات‌متحده یعنی مدل G550 هم حدود ۲۵ هزار دلار از رپتور R گران‌تر است ولی بااین‌حال، این ماشین به‌عنوان یکی از اسطوره‌های آفرود جهان می‌تواند یکی از رقبای قیمتی پیکاپ فورد باشد. توانایی‌های آفرود شگفت‌انگیز G کلاس بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما این خودرو به خاطر قیمت بسیار بالا و تبدیل شدن به نماد ثروت و تجمل، خیلی کم در خارج از جاده دیده می‌شود و همچنین در آفرودهای خشن نیز احتمال آسیب دیدن آن بسیار بیشتر از رپتور R خواهد بود. G550 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند باید سراغ مدل G63 AMG با ۵۸۵ اسب بخار قدرت بروند. البته این نسخهٔ قدرتمند با قیمت ۱۸۰ هزار دلاری، بسیار گران‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (495 ديدگاه)

    همه از دم ……
    همه لوکس فقط واسه چشم کور کردن
    اینا هیچکدوم آفرودی نیستن هیچکس با اینا آفرود نمیره

    موافقم 51
    مخالفم 8
    1. Reza Waffen SS

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      خدای آفرود دیفندره. مقایسه یه پیکاپ با آفرودر ها مسخرس

      موافقم 9
      مخالفم 19
  2. AMIR / ARMI

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    فقط هامر رو میتونم بهش ترجیح بدم
    حتی اگه قیمتش با trx برابر بود باز رپتور R انتخاب بهتری بود
    با این رینگ لاستیک و گلگیر ها بقیه صرفا یه شوخیه باحال هستن

    موافقم 27
    مخالفم 41
    1. Porsche 911

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      فقط هامرو بهش ترجیح میدم
      چون آمریکاییه

      موافقم 46
      مخالفم 16
      1. AMIR / ARMI

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        نه چون مجهز ترین بزرگ ترین قوی ترین سریع ترین خودروی لیست هستش که تکنولوژی ها زیادی داره

        موافقم 21
        مخالفم 41
        1. Porsche 911

          ۲۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          صد در صد ماشین خوبیه ولی نباید با نگاه تعصبانه بقیه رو نادید بگیریم

          موافقم 31
          مخالفم 2
        2. Reza Waffen SS

          ۳۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (5338 ديدگاه)

          مقابل G کلاس و دیفندر حرفی واسه گفتن نداره

          موافقم 24
          مخالفم 11
      2. Kf

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (506 ديدگاه)

        عجب چیزی گفتی کاربر Porsche 😂

        موافقم 19
        مخالفم 5
  3. Aboalfazl demon

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    رپتور r تمام این لیستو تو آفرود میزاره تو جیبش
    خواهشا نگین جی کلاس
    جی کلاس یکی از بهترین آفرودر های دنیاس
    ولی آفرودر تخصصی نیست چنتا کلیپ ببینید متوجه میشید که جی کلاس نسبت به رپتور trx رانگلر 392 آفرودش ضعیف تره

    موافقم 44
    مخالفم 15
    1. Alan.r

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      جی کلاس محور های پرتال داره سه تا قفل دیفرانسیل داره گیربکس کمکی داره حالت های مختلف رانندگی هم داره رینگ های بزرگ داره کافیه یه لاستیک مخصوص آفرود رو باهاش سفارش بدی همه ماشینای این لیستو به قول شما میزاره تو جیبش
      تو تمام تست هایی که من دیدم رانگلر و برانکو و ….. با لاستیک های بزرگ آفرود شرکت می‌کنن و جی کلاس با لاستیک استاندارد البته با این حال هم خیلی قوی ظاهر میشه

      موافقم 25
      مخالفم 19
    2. Porsche 911

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      تو متن هم گفت که نسبت به قبل بیشتر نماد تجمل هست تا آفرود

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. Alan.r

        ۳۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1090 ديدگاه)

        دلیل نمیشه که چون لوکسه آفرودش خوب نباشه

        موافقم 7
        مخالفم 0
  4. imperial

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    فورد پیکاپ فقط F450… اوف…یعنی اوف😍 نسخه فول آپشنش 90هزار دلار هست حدود 20هزار دلار از نسخه پایه رپتورR ارزونتره. نسخه میانیش 70هزار دلار هست که عالی هست خیلی ها که F450 میخرن اونو میخرن. کسی که پیکاپ میخره اولویت اولش جابجایی بار هست نه پرفورمنس. برای جابجایی بار تا وقتی F450 یا حتی F350 وF250هست چرا نسخه ای دیگه باید خرید؟🤔البته اگه هرروز بار جابجا نمکنی میتونی نسخه معمولیه F150 رو بگیری. باید بگم همون F150 معمولی کار بسیاری از مردم آمریکا رو راه می اندازه.(در بحث پیکاپ) اگه کمی قدرت و شتاب میخواهی نسخه رپتور معمولی بهترین گزینه هست.دیگه نسخه رپتور R بنظرم اضافه کاری هست.

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. imperial

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      در جواب کامنت خودم یه نکته بگم=
      فورد رپتور معمولی زوایای ورود خروج شکست مناسبی داره با همین تایر های 37 اینچی به بازار عرضه میشه و رپتور R هم همون زوایای آفرودی رپتور معمولی رو داره با همون تایر 37 اینچی به بازار عرضه خواهد شد فقط فرقشون اینه که نسخه Rموتور قوی تره داره و شتابش بیشتره. رپتور R بیشتر پیکاپ پرفورمنس هست. تو آفرود با رپتور معمولی یه سطح هستن چون زوایای آفرودیشون تاجایی که میدونم یکی هست.

      تو کامنت بالام نوشتم پیکاپ پرفورمنس به خاطر دلیل بالا. اشتباه برداشت نشه

      موافقم 12
      مخالفم 1
  5. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    هیچکدوم تمام آفرود نیستن ، جی کلاس زیر بندیش آفرود خالصه ولی بخاطر اینکه بتونه رو جاده ثروتمندا رو راضی کنه با این رینگ و لاستیک خودشو محدود کرده ، هامر بخاطر وزنش توی آفرود اصلا نمیتونه پتانسیل نهاییشو به نمایش بزاره ، بقیه هم بخاطر ارتفاع و رینگ و لاستیک و سیستم تعلیق به نسبت جاده ای نمیتونن باهاش رقابت کنن ، در کل اگر کسی آفرودر بخواد بین هامر و جی کلاس و فورد یکیو با توجه به نیازش انتخاب میکنه ، اما کسی که آفرودر خالص بخواد فقط فورد راضیش میکنه ، جی کلاس ۴در۴ هم هست که البته خیلی گرونتره ولی میتونه رقابت کنه از نظر آفرود چون دیگه محدودیت های نسخه ۵۵۰ و نسخه های معمولی رو ندابه

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. رحیم

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (104 ديدگاه)

      لابد دیفندر هم بوقه!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. Twin H Power

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (271 ديدگاه)

    رپتور عالیه . واقعا خودروسازی آمریکا به اوج رسیده دوباره .

    ولی راستش این اختلاف قیمت با رم باعث میشه رم رو انتخاب کنم . انتظار این همه اختلاف رو نداشتم !

    موافقم 18
    مخالفم 3
  7. AMANTE

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    ( توانایی‌های آفرود افراطی )
    جمله بالا که تو متن هم بود دقیقا فرق رپتور R و رام TRX نسبت به ماشین های این لیست هست.
    تو خاکی با ۱۰۰ کیلومتر به یک تپه کوچیک نزدیک میشد، حالا تصور کنید کدوم یک از این ماشین های توی لیست میتونن از روی تپه بپرن و نرم و سالم فرود بیان!؟

    موافقم 18
    مخالفم 2
  8. AMIR / ARMI

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    چند تا خبر و متن برای ترجمه
    electrek.co/2022/07/19/tesla-fremont-factory-produced-2-millionth-electric-car
    کارخانه تسلا فرمونت دو میلیونمین خودروی الکتریکی خود را تولید کرد
    electrek.co/2022/07/18/tesla-vehicles-reach-mount-everest-base-camp
    خودروهای تسلا برای اولین بار به کمپ اصلی کوه اورست رسیده اند و در ارتفاع پنج کیلومتری کار می کنند
    electrek.co/2022/07/19/tesla-liable-fatal-crash-teen-dedicated-feature-to
    هیئت منصفه در پرونده تصادف مرگبار یک نوجوان، تسلا را 1 درصد مسئول تشخیص داد

    موافقم 11
    مخالفم 24
    1. مانی

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      خودرو برقی ارتفاع ۱ متری یا ۱۰ کیلوموتری چه فرقی‌ براش داره(بجز تغییر دما)
      اون خبر جالب بود که یونیماگ دیزل به ارتفاع ۶۷۰۰ متری رسید

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. mahan

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خرید همه اینا بستگی به نیاز و علاقه ماست.امروزه دیگه اکثر خودروساز های معروف یک پک کامل از هر نظر رو تو خودروهاشون قراردادن که خرید هر کدومشون رو نمیشه ضرر تلقی کرد و بیشتر به ذوق و سلیقه و علاقه برمیگرده.قیمت بالای رپتور هم بیشتر بخاطر اینه که نسخه سفارشی هست و هر کدوم از لیست رو نسخه فول یا سفارشی بزنن قطعا قیمتشون بالاتر میره.در کل تجربه مالکیت رپتور r ازون تجربه هایی هست که ادم فراموشش نکنه و از طرفی هر کدوم از خودروهای لیست خودروهای قدر و ارزشمند بازار هستن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. یوسف

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (937 ديدگاه)

    قطعا هیچ کس دلش نمیاد با این ماشین های لوکس مثل یه پیکاپ وحشی رفتار کنه…. پس فعلا بی رقیب هست….
    من اگه اون رنجرور یا دیفندر رو داشتم نمی ذاشتم نور بهش بخوره چه برسه آفرود اون از جنس خشن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. GMA

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    تک تکشون فوق العاده هستند،انتخاب من رنجروور

    موافقم 3
    مخالفم 5
  12. Elmiraj

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    اون جامپ هایی رپتور به آسانی میزنه رو با هر کدوم از ماشینای لیست بزنی از هم میپاشن…

    موافقم 14
    مخالفم 14
    1. مزدا

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      نظری بسیار تعصبی

      موافقم 9
      مخالفم 10
  13. ARMAN سابق

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    کسی با رنجروور و جی و LX و اینا آفرود نمیره چون کسی که آفرودر واقعی بدون تجمل و سوسول بازی می خواد بدون تعلل میره سراغ جیپ و فورد رم چون استهلاکشونم به مراتب کمتر از اروپاییا هست

    موافقم 7
    مخالفم 6
  14. Pedram7

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    رنجروور p400 انتخاب منه
    به چند این خودرو رو به بقیه ترجیح
    1-طراحی جذاب و اشرافی🤝
    2-لوکس بودن ♥
    3-قابلیت های آفرود قابل قبول در این رده کلاسی ( البته آفرودش در حد لکسس lx600 نیست)
    رنجوور کلا ماشین های خوبی داره :)

    موافقم 4
    مخالفم 9
  15. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    همیشه گفته می‌شد با گ واگن و دیفندر بخاطر قیمت بالاشون نمیشه آفرود رفت، ولی وقتی پیکاپی مثل رپتر بالای 100 هزار تا قیمت میخوره چه فرقی با همون پیله های تجملی داره(بماند که با این وضع ارزش خرید کمتری هم داره) . قطعا این ماشین هم انتخاب آفرود های اهل دل و حرفه ای نخواهد بود.

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Amir Machine

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      فرقش اینه که رپتور با لاستیک‌های 37 اینچی خاص آفرود، ارتفاع زیاد از زمین، سپرهای مستحکم بدون رنگ با ارتفاع زیاد از زمین، محافظت کامل کف ماشین، کمک‌فنرهای آفرودی فاکس و…، کاملاً آماده آفرودهای خشنه و احتمال آسیب دیدنش خیلی کمتره اما با دیفندر بری آفرود خشن با اون لاستیک‌های فاق کوتاه و ارتفاع پایین و سپرهای پلاستیکی فانتزی، همون اول دخلش میاد و کلی خسارت میبینه
      نمونه‌شو تو ویدئویی که تو همین پدال منتشر شد دیدیم، یه آزمایش آفرود سخت بود بین رانگلر و دیفندر و برانکو که دیفندر همون اوایل مسیر دوبار بخاطر برخورد با سنگ‌های تیز پنچر شد و نتونست مسیر رو ادامه بده
      البته موافقم که این رپتور R که فقط برای رقابت با TRX ساخته شده خیلی گرون شده و همون رپتور معمولی کاملاً برای نیازهای آفرودی کافیه

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۳۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        نمیدونم تعریف شما از آفرود چیه ولی آفرود قطعا فقط جامپ زدن و با سرعت تو جاده خاکی حرکت کردن نیست!
        لاستیک گنده هم کسی رو آفرودر نکرده که اگه مایه آفرودر شدن این باشه کسی که گ واگن یا دیفندر می‌خره اینقدر دست و بالش باز هست که چهارتا حلقه رینگ و لاستیک بندازه زیر ماشینش این از این. و بهتون اطمینان میدم به گ واگن دیزل فابریک با تایر آفرودی شمارو به هرجا که بخوای میرسونه تو بیراهه مگه اینکه قصدتون از خرید یه شاسی بلند درگ گذاشتن یا شواف با سایز لاستیک و تعداد اسب بخار هاتون باشه، خب اون وقت مجبورید یه 392 یا رپتر R دست و پا کنید تا بازدید کانال یوتیوب تون بالا بره!

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. Alan.r

          ۳۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1090 ديدگاه)

          بله دقیقا همینطوره
          به نظر من crawling سخت ترین بخش آفرود هستش و باید ماشین های آفرودر رو بر اساس این آزمون مقایسه کنن جی کلاس در این بخش فوق العاده است و اگه تو اینترنت جستجو کنید با لاستیک های جاده‌ای از سخت‌ترین شیب ها عبور می‌کنه البته رپتور هم فوق‌العاده است ولی حرف اول آفرود رو برانکو،رانگلر و جی کلاس می‌زنن

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. B

          ۳۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (42 ديدگاه)

          درکناربرانکو،رانگلروجی کلاس یه مهمان تازه نفس جدیدهم داره معرفی میشه به زودی:
          بانام«اینیوس گرنادیر»

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. JDM lover

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    هیچکدوم تو افرود سنگین به پای رپتور نمیرسن

    موافقم 5
    مخالفم 5
  17. B

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    درکناربرانکو،رانگلروجی کلاس یه مهمان تازه نفس جدیدهم داره معرفی میشه به زودی:
    بانام«اینیوس گرنادیر»

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا