از سال ۱۹۰۸ تاکنون، جنرال موتورز بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده که رقمی حیرتانگیز میباشد. این شرکت از مشتریان این برند در طول ۱۰۷ سال فعالیت سپاسگزاری کرده و تخفیفهای ویژه ای را نیز بهعنوان هدیه درنظر گرفت.
مری بارا، مدیرعامل GM پس از اعلام این خبر، با هدیه دادن کلید یک شوولت مالیبوی ۲۰۱۶ به یک سرباز جنگ عراق، وی را سورپرایز کرد.
همزمان با اعلام این خبر، سرمایهگذاری جدید برای کارخانه و خطوط تولیدی کانزاس نیز تأیید شد که تا یک سال بعد، خط تولیدان به بهرهبرداری میرسد. اولین محصول این کارخانه، شورولت مالیبوی جدید خواهد بود.
۵۰۰ میلیونمین خودروی ساخت جنرال موتورز، یک اوپل زفیرا بود که بهعنوان هدیه از سوی توماس نیومن، مدیرعامل اوپل به آنا کاترینا دیونیسیوس بهعنوان مشتری وفادار شرکت اهدا شد. اوپل نیز در طول چرخه تولید خود تاکنون ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است.
از نکات جالب دیگری که در این رویداد، عنوان شدند، معرفی یک کشاورز بازنشسته از مینهسوتا بود که ۳۸ سال پیش یک وانت شورولت مدل ۱۹۵۷ کارکرده را به مبلغ تنها ۷۵ دلار خریداری کرد و هنوز هم از آن استفاده میکند. همچنین یک مشتری اوپل که به همراه شوهرش به سفر دور دنیا رفت. یا یک زن برزیلی که فرزند خود را روی صندلی سرنشین یک شورولت کوروت به دنیا آورد و هنوز هم یک مشتری وفادار باقی مانده است.
ELDORADO
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴WOW خدای من.واقعا به جنرال بابت زحماتش تبریک میگم خدارحمتت کنه لوییس خدابیامرزتت دورانت
Carroll Shelby
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴بیهتریییین خودرو ساز
sj
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴چی میشه گفت جز اینکه ایول داره کارشون دم هرچی مشتری مدار گرم
شلبى
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴500 میلیون خودرو!!!!! خیلى جالبه ،ماشیناى جنرال موتورز فوق العادن،طرف هنوز داره از وانت مدل1957 استفاده میکنه
ماشیناى اپل هم خیلى خوبن ،تجربشونو دارم واقعا عالین
(((RETOLEX(((REZA
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴Oh my god
کَدیلاک
شورلت
جی ام سی
بیوک
اُپل
.
.
.
شورلت و کَدیلاک بهترین ها هستن
حامد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴باباااا کَدیلاک!!!
ویشتاسپ
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴تولیداتشون ک خوب هستن به کنار
لذت بردم از احترام به مشتریشون
احسان(احسان سابق)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴تبلیغ زیبا و جالبی از جنرال موتورز بوده.با اینکه تعداد خیلی زیادی شرکت خودروسازی امریکا توی دترویت تاسیس و نابود شد اما جنرال موتورز بخوبی سرپا موند
(((RETOLEX(((REZA
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی ممنون از سردبیر و نویسندگان عزیز
این مطالب تاریخی خیلی جذاب هستن
❤❤
michael jackson thriller - { مایکل جکسون - تریلر سابق }
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من هم مثل آقای الدورادو به کمپانی معظم جی ام و همه طرفداراش تبریک میگم و امیدوارم و آرزو میکنم هیچوقت سایه جی ام از صنعت خودروسازی کم نشه و موفقیتهاش همینطور ادامه داشته باشه . تصمیم دارم عکس چهارمی رو برای آواتارم { یا به قول برخی پروفایل } انتخاب کنم .
کافر مقدس
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴GM جان تشکر بابت مشتری نوازی ت تشکر بابت عظمتت
تشکر از این که اولین خط تولید GMدر خاورمیانه رو دادی ایران
کمال تشکر از مسئولین که 35سال ـه محصولات GM تو ایران رویت نمیشه:(
GM اگه صدامو میشنوی بدونکه بیوک B3 ـه 1969ت در اینجا آرزوست:( بدون که دنیایامون خیلی کوچیک ـــــــــه در گوشه ای از خاور میانه:(
زیگما
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان
دوست قدیمی(کافر مقدس)
مگه بی 3 از 76 تا 88 تولید نشد؟پس 1969 چیه؟
اسکایلارک 1969 داشتیم
ولی بی 3 نداشتیم توی اون سال
باید بگم بیوک اسکایلارک در هفت نسل تولید شد که نسل چهارمش در ایران مونتاز شد(تحت عناوین مختلف در ایران تولید شد که معروف ترین اسمش، بیوک ایران هست)
مجتبی(ساروی)
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بچه ها زیگما هنوز زندست هروقت پیام میذاری یاد اندرتیکر تو wweمیافتم اونم خیلی خیلی کم پیداست
زیگما
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴:D
خیلی خوشحالم که هنوز یادی ازم مونده
رهگذر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴اپل رو من آلمانی میدونم حتی اگه تو دیترویت یا لس آنجلس تولید بشه راستی اوپل چیه؟
زیگما
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوست عزیز
جی ام هم اکنون هیچ کارخانه مونتاژی در کالیفرنیا (از جمله لس آنجلس) نداره
مراکز جی ام در کالیفرنیا، بیشتر تحقیقاتی هستن
جی ام تا الان 4 کارخانه مونتاژ در کالیفرنیا داشته که هر چهار تاش بسته شده
(کالیفرنیا قوانین مالیاتی سختی برای تولید خودرو داره برای همین هم اکنون کمتر خودروسازی در این ایالت خودرویی مونتاژ میکنه، البته بغیر از تسلا)
که البته هر کدوم از این 4 کارخانه مونتاژ سابق، داستان جالبی دارن!
فریا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
خوبی زیگما جان ؟
داستان این 4 تا چیه ؟
زیگما
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴یکی مرکز مونتاژ سوث گیت بود ( ماشین هایی همچون دویل اینجا مونتاژ شدن، در دهه 80 بسته شد این تاسیسات)
یکی مرکز مونتاژ ون نایز بود (ماشینایی مثل کامارو و فایربرد توش مونتاژ شدن که دهه 90 بسته شد)
یکی مرکز مونتاژ اوکلند بود(قدمت این تاسیسات بر میگرده به اواخر جنگ جهانی اول و تا دهه 60 به کارش ادامه داد)
و آخری مرکز مونتاژ فریمانت بود
برای مثال داستان فریمانت جالبه
که چجوری این تاسیسات ابتدا با مونتاژ وانت کارشو شروع کرد
بعد جی ام با تویوتا قرار دادی بست که داستانش به طور مختصر در مطلبی در پدال هست
این تاسیسات بعد از اون قرارداد، زیر نظر شرکت انتفاعی رفت که جی ام و تویوتا هر دو تاسیسش کرده بودن تا همکاری ها بهتر انجام بشه(بنام NUMMI که سال 2010 منحل شد)
و بعد از این قرارداد ماشینایی بر اساس تویوتا ولی تحت برند های جی ام عرضه شد(جئو پریزم و شورلت نوا نسل پنجم و پونتیاک وایب)
از سال 2010 تا الان هم این تاسیسات به روز رسانی شده و در دست تسلا هست و در اون تاسیسات تسلا مدل اس ساخته میشه.
این خلاصه داستان یکیشون بود
اینکه این همکاری ها چجوری انجام میشدن و مشکلات چی بوده و چجوری حل میشدن و مدیریت مشترک تویوتا و جی ام چجوری بوده در این تاسیسات، خودش بحث طولانی میطلبه
هم چنین داستان جئو Geo و اینکه چی بود و چی شد.
P.G
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴زیگما جان ارادت
میگم آقا کلاً یه مدتى بود که کم کامنت میذاشتى که هیچ،یه دفعه رفتى تو غیبت کبرى،نگرانت شده بودیم!:)
اتفاقاً الان که کامنت شما رو در مورد سایت هاى جى ام و همکاریش با تویوتا خوندم مشتاق شدم بیشتر در مورد این قضیه از اطلاعات خوب شما استفاده کنم،داداش خب چرا به عنوان یه پست مفصل تر تو سایت قرار نمیدى تا همه ى دوستان ازش استفاده کنن و غیبت طولانى مدتت هم جبران بشه؟!
ما همیشه از اطلاعات خوب شما استفاده میکنیم و دوست داریم کامنت هاى شما رو تو مطالب بیشتر ببینیم
زیگما
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلاااام
دوست عزیز و قدیمی
سخت مشغول بودم، برای همین نمیتونستم بیام
وگرنه چه جایی بهتر از پدال
اونم با حضور دوستای خوبی مثل شما
راستش دیکه فکر نمیکنم صلاحیت اینو داشته باشم که برای پدال مطلب بنویسم برای همین بیخیال اینکار شدم
در مورد همکاری تویوتا و جی ام مطلب زیاد هست که سر فرصت باید در موردشون صحبت کنیم
———————————————–
P.G گرامی دوست داشتم در مورد بی 29 بدونم
بمب افکن پر افتخاری بوده
و البته خیلی هارو هم کشته!فقط در دو حمله اتمی بیش از 200 هزار نفرو کشت!
و اینم میدونم که بخشی از مونتاژش در کارخانه های جی ام بوده .(با شروع جنگ تولید خودرو در 90 درصد کارخانه های جی ام در امریکا متوقف میشه و در اون کارخانه ها سلاح های جنگی و تانک و موتور هواپیما و بمب افکن و…. میساختن. همین طور ریخته گری های جی ام نیز شروع میکنن به ساختن تجهیزات نظامی)
نظرت در موردبی 29 چیه؟
علیرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من تعجب می کنم که جنرال موتورز با این همه عظمت چجوری سال 2009 ورشکسته شد؟
یه پسر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴تو آمریکا وقتی کمپانی اعلام ورشکستگی می کنه تا زمانی که رو پا بیاد از مالیات معاف میشه و کمک دولتی می گیره اتفاقی که سالهاست برای ایرانخودرو می افته
یه پسر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴به سلامتی قراره شورلت وارد ایران بشه
در ضمن دوستان اون آرم سمت راستی تو تصویر دوم آرم فاو ( بسترن بی 50 اف ) نیس ؟؟!!!!
زیگما
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
خوفی؟
اره اون لوگوی فاوه
طبق قوانین چین، برای تولید یا عرضه گسترده خودرو در این کشور، باید شریکی چینی داشته باشید
مثلا برخی از اصلی ترین شرکای فولکس در چین، shanghai vw و FAW vw هستن
یکی از شرکای تویوتا در چین، sichuan FAW toyota هست
جی ام هم 3 تا شریک اصلی در چین داره، یکی SAIC-GM-wuling
و دیگری FAW-GM
و دیگری shanghai GM
برای همین لوگوشونو میذارن
احمد باقری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴میشه گفت شورولت بهترین برندش هست.
milad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴تمامب محصولات gmدوستاشتنی هستن..اصلا عضو خانواده میشن..
کافر مقدس
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴درود بر زیگمای عزیز
کجا بودی برادر؟ غیبت کبری؟ تصمیم کبری؟ کبریت کبری؟
منظور همون اسکایلارک هست که سدانش اینجا میشه همون B3
ashkan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی جالبه که جنرال موتورز مارو تحریم کرده ولی اپل وارد کشور میشه ولی تا اسمه بقیه شرکتا مسلد میگن ما تحریمیم
سروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ارزان ، ساده ، با دوام ، با ارزش = جنرال موتورز
کاپریس 87 موجود تو ایران هنوز از ماشینای جدید نصف برندای جهان بهتره . مرگ نداره .
P.G
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عاشق دوتا ماشینم،یکى کاپریس اسپیس مدل ٩٠(که تو ایران به کاپریس تخم مرغى معروفه!)،دیگرى کادیلاک سیویل (که همون کادیلاک ایران باشه)
این دوتا ماشین جزء نوستالژى هاى دوران کودکى و نوجوانیم بودن و البته هنوز هم هستن
هر چند نسبت به بقیه ى محصولات جى ام هم همین حسو دارم
فریا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴PG جان 91 تخم مرغیه . 90 همون نسل قبلی بود .
P.G
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴حالا فریا جان سر یه سال معامله رو به هم نزن داداش!:)
سروش
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴هر دو موتور v8 305 و گیربکس 700 دارن و با مدل کلاسیک 90 فقط بهینه سازی شدن و امکانات بیشتر شده. البته خودروهایی که وارد ایران شدن وگرنه هردو خودرو جند مدل موتور و گیربکس دارن .
http://dande6.com/2575/%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D9%84-1.html
سروش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴کاپریس تخم مرغی که عالیه آقا ایشالا نصیبمون بشه . ولی میگن کاپریس کلاسیک بخرین بهتره چون قطعاتش مثل اینکه کمه .کادیلاک سویل هم که ماشین عالییه.
سروش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴فریا جان مدل۹۱ تا ۹۶ تخم مرغیه .
P.G
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سروش جان دلیلش اینه که کاپریس کلاسیک از نظر فنى و به خصوص برقى و الکتریکى خیلى ساده تر از کاپریس اسپیسه و واقعاً کاپریس اسپیس تو دوران خودش یکى از پیچیده ترین ماشین ها به حساب میومد و حتى نسبت به اکثر ماشیناى آلمانى اون مدل هم پیچیده تر و با امکانات تر بود!به همین دلیله که استهلاک(و صد البته امکانات و پیچیدگى) کلاسیک نسبت به اسپیس کمتره و قطعات اسپیس هم یکم سخت گیر میاد
من خودم یادمه یه بار تو یه گاراژ معروف ارمنى سمت خیابان مجیدیه که متخصص ماشین آمریکایى بودن رفته بودم،اونجا دو سه تا کاپریس اسپیس تمیز و آس پارک بود،پشت یکیش نشستم سرگیجه گرفتم!اینقدر روى در و پنل جلو و کنسول وسطش سوییچ و دکمه و کنترل هاى مختلف بود که آدم باید یه دوره آموزشى میرفت تا ازشون سر دربیاره!ولى صندلى هاى مبله اى داشت که نظیرش رو دیگه امروز نمیشه پیدا کرد:(
البته این موضوع براى بیش از ١٢،١٣ سال پیشه!اون موقع بر خلاف این روزها ماشین آمریکایى خیلى رو بورس بود و زیاد هم بود.الان دیگه به ندرت تو خیابون به چشمت میخورن:(
یه زمان میخواستم یه کاپریس اسپیس بخرم و دو سه تا هم دیدم اما اونجور که میخاستم تمیز نبودن،یعنى اینجور ماشین ها تمیزهاش خیلى سخت پیدا میشه و معمولاً صاحاباش هم فروشنده نیستن،یعنى مثل بچه شون دوستشون دارن!:)
سروش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام .
من هم سوار هر دو مدل شدم . کاپریس 91 فقط فیس لیفت کاپریس کلاسیکه .فکر کنم یه ذره گیربکسش هم تقویت شده باشه. امکاناتش بیشتره .سیستم ورود بدون کلید ، سنسور هوشمند نور و کروز کنترل داشت. که همین الان هم تو ماشینای تولید داخل نیست . از هر نظر عالی . بیشتر قطعات بدنه و تزئیناتش گیر نمیاد .
P.G
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴البته سروش جان کاپریس اسپیس فیس لیفت کاپریس کلاسیک هاى تا مدل ١٩٩٠ نیست،هرچند که اون هم به عنوان کاپریس کلاسیک شناخته میشه ولى فیس لیفت کلاسیک هاى دهه ى ٨٠ نیست،بلکه اون چیزى که در کشور ما به عنوان کاپریس کلاسیک شناخته میشه نسل سوم کاپریسه و اون چیزى که به عنوان کاپریس اسپیس شناخته میشه نسل چهارم کاپریسه و در واقع از دو نسل متفاوتن
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Caprice#/search
فریا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴بله درست میفرمایید سروش جان
یکی از جالب ترین امکانات کاپریس تخم مرغی سنسور الکل ـه که من نشنیدم توی ماشین دیگه ای استفاده شده باشه .
عملکردشم اینجوریه که اگه بوی الکل رو از بدن راننده تشخیص بده روشن نمیشه :D توی ایالات متحده هم که مردم همیشه در صحنه فیوزشو قطع می کنن :)
تخم مرغی درسته لوازمش توی بازار کمه ولی استهلاک به مراتب پایین تری نسبت به 89 و 90 داره .
سعید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴به طور متوسط بیش از 4.6 میلیون خودرو در سال،یعنی تقریبا همیشه تو اوج بوده.
کسی تعداد کل تولید شرکتهای دیگه مثل فولکس و تویوتا رو میدونه؟
زیگما
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴فولکس واگن با تمامی زیر مجموعه ها و احتساب تمامی سال های فعالیتش، تا اکتبر 2014 تونست 200 میلیون ماشین بسازه
تویوتا هم در ژوئیه سال 2012 تونست 200 میلیون ماشین بسازه
فاصله ها زیاده
درسته که بیشترین فروش سالیانه از دست جی ام تا حدودی خارج شده
ولی در این فاکتور فاصله بسی زیاد است
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون زیگما جان.
یعنی جنرال موتور بیشتر از مجموع تویوتا و فولکس تاحالا ماشین تولید کرده،دمش گرم!
زیگما
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴فولکس واگن با تمامی زیر مجموعه ها و احتساب تمامی سال های فعالیتش، تا اکتبر 2014 تونست 200 میلیون ماشین بسازه
تویوتا هم در ژوئیه سال 2012 تونست 200 میلیون ماشین بسازه
فاصله ها زیاده
درسته که بیشترین فروش سالیانه از دست جی ام تا حدودی خارج شده
ولی در این فاکتور فاصله بسی زیاد است.
امیر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴تیراژ تولید تویوتا از کل جنرال موتورز بیشتره
زیگما
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اره درسته
تولید سالیانه تویوتا و فولکس از جی ام بیشتره
ولی مجموع تولید از وقتی که شرکت تاسیس شده تا الان، به همون ترتیبی هست که گفتم
از اول تاسیس تا الان جی ام 500 میلیون
فولکس 200 میلیون تا 2014
تویوتا هم تا 2012 200 میلیون (یعتی بیشتر از220 میلیون تا 2014)
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به به داداش زیگمای عزیز!
چطوری زیگما جان؟نبودی یه مدت؟
خیلی خوشحال شدیم.در هر حال داداش این یکی دو هفته برای ما که طرفدار پر و پا قرص شورولت هستیم بهشته چون کاماروی 2016 معرفی میشه.تو Belle Isle.
خداوکیلی جنرال موتورز ضرر بزرگی رو تو دوران رکود اقتصادی آمریکا متحمل شد اما مطمئنم تا چند سال دیگه به دوران اوجش برمیگرده.
تویوتا و فولکس فعلاً طول میکشه تا به تعداد فروش کلی GM برسن.
خیلی ارادت دارم زیگما جان. ;)
زیگما
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
خوبم مرسی :)
اره چند روز دیگه بالاخره معرفی میشه این کامارو
جی ام با این تیزر های روزشماری که منتشر میکنه و اخباری که از کامارو به رسانه ها میده، حسابی انتظار هارو از کامارو نسل جدید بالا برده
آرش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ما کلا باید بریم بمیریم
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴از نظر خودم بهترین زیرمجموعه ی GM، کادیلاکه
البته ارادت خاصی هم نسبت به شورلت ایمپالا نسل 4ام دارم (دهه ی 60)
P.G
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴من خوشحالم که تا حالا مالک دو دستگاه از اون 500,000,000 بودم و هنوز هم یکى از اون پانصد میلیون واس ماس!D:
به قول یکى از خواننده هاى رپ دوزاریمون “من هم یکى از اون پونصد میلیونم!”:)