جنرال موتورز

معرفی نسخه مجلل جی‌ام‌سی یوکان دنالی اولتیمیت، ورود به قلمروی اسکالید!

جی‌ام‌سی در پاییز گذشته هم‌زمان با رونمایی از فیس‌لیفت پیکاپ سی‌یرا، نسخه لوکس‌تری از آن را هم با نام دنالی اولتیمیت معرفی کرد. حال این شرکت از یوکان دنالی اولتیمیت هم پرده‌برداری کرده است که پرچم‌دار جدید خانوادهٔ یوکان محسوب می‌شود. جی‌ام‌سی در این نسخه، یوکان دنالی را با تریم‌های اختصاصی هم در بیرون و هم در داخل تزئین کرده است. در بیرون، قسمت‌های کرومی تیرهٔ جدید در جلو، لوگوی مشکی‌رنگ GMC، زه کرومی روشن دور پنجره‌ها، کروم بیشتر در پایین درها و رینگ‌های ۲۲ اینچی هفت پرهٔ ویژهٔ اولتیمیت با ترکیبی از رنگ تیره و کروم جلب‌توجه می‌کند.

هرچند این تغییرات بیرونی برای افراد تیزبین قابل‌توجه خواهند بود اما تفاوت‌های واقعی یوکان دنالی اولتیمیت با دنالی معمولی در داخل خود را نشان می‌دهند. در اینجا، هر سه ردیف صندلی‌ها با چرم خالص و باکیفیت تمام دانه‌دار یا همان فول گرین پوشیده شده‌اند درحالی‌که در جلو، راننده و سرنشین از تنظیم برقی ۱۶ جهتهٔ صندلی‌ها با ماساژور هم بهره می‌برند. علاوه بر این، دوخت متضاد و نشان‌های اولتیمیت به همراه‌ تریم چوبی قهوه‌ای و تریم آلومینیومی هم کابین این یوکان مجلل را زیباتر و لوکس‌تر کرده‌اند. این نسخه همچنین به سیستم صوتی Bose با ۱۸ بلندگو هم مجهز شده که تعدادی از این بلندگوها به‌طور یکپارچه در پشت‌سری‌های جلو تعبیه شده‌اند.

در بخش تکنولوژی هم دنالی اولتیمیت اولین یوکانی است که به سیستم نیمه خودران سوپر کروز مجهز شده است. این سیستم قابلیت تغییر خط خودکار و یدک کشی تریلر در جاده‌ها به‌صورت هندز فری یا بدون نیاز به دخالت دست را دارد. نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد به‌صورت استاندارد به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است درحالی‌که وای فای هات اسپات هم قابل سفارش خواهد بود.

در بخش قدرت و پرفورمنس اما یوکان دنالی اولتیمیت چیز جدیدی ارائه نمی‌کند زیرا پیشرانه‌های قابل انتخاب برای آن، همان ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل با ۲۷۷ اسب بخار قدرت هستند که به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شوند. البته در این نسخه سیستم کنترل سواری مغناطیسی، تعلیق بادی تطبیقی و سامانهٔ چهارچرخ محرک همگی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

یوکان دنالی اولتیمیت در پاییز امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد و با مدل ۲۰۲۳ به فروش خواهد رسید. جی‌ام‌سی هنوز قیمت این شاسی‌بلند لوکس را اعلام نکرده است ولی قطعاً از یوکان دنالی معمولی که در نسخهٔ پایهٔ محرک عقب با پیشرانهٔ دیزلی بیش از ۷۰ هزار دلار قیمت دارد گران‌تر خواهد بود و می‌تواند وارد قلمروی کادیلاک اسکالید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اپشن های رفاهیی ش از اسکالید کمی کمتره

    تو اسکالید میشینن ردیف آخر با فرمان صوتی به راننده دستور میدن یه دقیقه پارک کن برو پیاز بخر . این اون آپشن رو نداره

    موافقم 32
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کافر مقدس

      حالا شما زیاد سخت نگیر ازین که آپشن پیاز بخر بیار نداره !
      به کیفیت چرم و متریالش توجه بکن که به چه زیبایی هرچه تمامتر مکمل چوب و آلومینیوم شده !

      یه آشنایی داریم که یِکمی زیادی پولداره و خارج از ایران کسب درآمد میکنه اما وقتی خونَش میریم همیشه میبینیم بهترین اجناس را میخره اما همیشه هم وسایلش تو ذوق میزنه چون سلیقه‌ی چیدمان ، رنگ‌شناسی و سِت کردن را بَلَد نیست و فقط پول داره و میخره و البته خداروشکر کت‌وشلوارش را با کتونی سِت نمیکنه و اگر نه جنسش جور میشد !

      این را گفتم که بدونید فقط استفاده از متریال عالی مِلاک نیست و باید درست جایگذاری و مکمل دیگر متریال‌ها باشه و حتی رنگ‌ها هم به هم جور در بیاید ( مثل دیزاین‌های منصوری که نمکش را زیاد میکنه و متریال را با تمام کیفیتی که داره به گند میکشه از بس که جواد چیدِمان میکنه و شیک و دلنشین نیستند و بیشتر به درد عرب‌ها هندی‌ها پاکستانی‌های پولدار میخوره دیزاین‌های منصوری ، با اینکه بسیار به ایشون افتخار میکنم که اینقدر موفق و تلاشگر هستند که جرئت میکنند خودروهایی را دیزاین و تیونینگ کنند که هر کسی جرئت این کار را ندارد ) !

      ترکیب چیدِمان و رنگ‌‌ها همیشه در خودروهای رده بالای آمریکایی بینظیر و دلنشین بوده و آدم احساس گرمی و خودمانی میکند و لذت میبرد و از قدیم هم همیشه همین بوده که امروزه در نویگیتور و گرند‌چروکی و اسکالید و اکثر پیکاپ‌هایشان میبینیم و لذت میبریم !

      یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها را دوست دارم ( البته برخی انگشت‌شمار کله‌پوک‌های فن‌هایشان که جدیداً تسلا هم به آن اضافه شده را حساب نکنید که تعصب کورشان کرده 😂🤦‍♂️ ) همین گرمی و دلنشینی آن‌هاست که زندگی را هم با کیفیت زندگی میکنند و هم با سلیقه‌ی بسیار !

      البته بحث سلیقه داشتن با شیک بودن فرق میکنه و اگر بخواهین شیک بودن را تعریف کنیم ، بهتره به اروپایی‌ها و خودروها و سلیقه‌هایشان نگاهی بیندازیم !

      اگر دنبال جوامع جواد میگردید یه نگاهی به هندی‌ها پاکستانی‌ها و برخی عرب‌ها بیاندازید که میشه جریان همان آشنای ما که پول دارند اما سواد چیدمان و سلیقه ندارند و انتخاب‌هایشان تو ذوق میزند !

      البته سلیقه‌ی همه محترم هست و اینجا بحث کلی هست و اگر نه که دیدیم تو همون اروپا مد شده کت‌و‌شلوار رنگ توسی را با کتونی سفید سِت میکنند اما مشکل اون‌جایی شکل میگیره که هندی پاکستانیه هم همین مدل را پیاده میکنند با رنگ پوست تیره یا سبز با آپشن اضافه از بدلیجات زرقوبرق دار جواد که مثلاً یه زنجیر طلای فِیک درشت با انگشترها و دست‌بندها و فاجعه‌ی سِت کردن ( خداشاهده از نزدیک دیدم که میگم 🤦‍♂️ و جالبه که اصلاً به چشم دخترهاشون هم نمیان اما فاز دیکاپریو بر میدارند بندگان خدا ) !

      البته سلیقه‌ی آدم‌ها به تَبع گرمی و سردی آن‌ها و درونگرا و برونگرا بودنشان هم مربوط میشود !

      از حق هم نگذریم در خاورمیانه ما ایرانی‌ها بیشترین تشابُه سلیقه را با ایتالیایی‌ها داریم و حتی مردم محلی هم به زیبایی هرچه تمامتر سلیقه‌ی متناسب و درخوری دارند و با کمترین امکانات هم سلیقه‌اِشان توی ذوق نمیزند و شما این را در خانه‌ها و لباس‌های محلی هم میتوانید ببینید از زاهدان تا مازندران تا شهرکرد تا شیراز تا اصفهان مشهد تبریز خوزستان و … حتی در زندگی چادرنشینی عشایری یا روستایی و و و … !

      موافقم 21
      مخالفم 19
      1. کافر مقدس

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        آمریکایی ها پول دنیارو دارن انتظار داری مثل ما زندگی کنن!

        انگلیسی ها کلی پول دارن ولی به قیمت 200سال غارت شدن آفریقا و معادن ش

        موافقم 14
        مخالفم 7
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          جریان آمریکا و انگلیس ، جریان روباه و گُرگِ !
          روباه ( انگلیس ) نقشه میچینه و آقا گرگِ ( آمریکا ) شکم پاره میکنه !

          آمریکا پول دنیا را داره اما عقل و لیاقت استفاده کردنش هم داره !
          اما ما چی !
          ما که از نظر جغرافیایی نسبت به جمعیت کشور‌های جهان تمام ثروت‌های خدادادی را یکجا داریم و این حال و روزمان هست !

          ما ایرانی‌ها اصلاً انگار مشکل فکری روحی داریم که اگر کسی خوب زندگی کنه به هزاران روش میخواهیم بِکِشیمش پائین و حتی نمیدانیم چرا این اخلاق را داریم ( حسادت نَهُفته ) و در مقابل اگر کسی سخت زندگی میکنه و پول نداره هَمَش با او اِبرازِ همدردی به درد نخور میکنیم در حالی که یکی از فرهنگ‌ها و دانایی‌های کشور‌های پیشرفته که به آن رسیده‌اند و عمل میکنند اینه که کسی که ثروتمنده را ستایش و پایدار نِگهَش میدارند و کسی که فقیر و سخت زندگی میکنه را به او انگیزه میدهند تا تلاش کند و زندگی بهتری بسازد و تمام قد به او کمک میکنند و خود آن فرد هم انگیزه میگیرد ، چیزی که اصلاً در ایران رعایت نمیشه و همیشه میخواهیم با افراد فقیر همدردی کنیم اما ماهیگیری را یادش ندهیم و همیشه محتاج نگه داریمشان و فرد ثروتمند هم بَلایی به سرش می‌آوریم که یا دلسرد از تلاش کردن میشود یا فرار را بر قرار ترجیح میدهد !

          چه عرب‌ها چه آمریکایی‌ها اگر امروز خوب زندگی میکنند برای اینه که لیاقتش را دارند و انتظار هوری و پَری در آن دنیا را نمیکشند که اگر هم بکشند حداقل این دنیا را از دست نداده‌اند !

          موافقم 10
          مخالفم 9
  2. net

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    پستهای قبلی که مقایسه بین لکسوس lx و دنالی معمولی بود جلوپنجره استیل بزرگ روشن دنالی بد بود ولی این جلوپنجره و قاب استیل اطراف جلوپنجره و آرم gmc جلوپنجره که تیره تر شده بهتره.چراغ جلو اگر c شکل نبود و جلوپنجره کوچکتر بود و قاب استیل بزرگ اطراف جلوپنجره نداشت قشنگتر میشد.این مدل اس یو وی ها که مثل هیوندای پالیسید و کادیلاک اسکالید و بنز gle مدل ۲۰۲۰ ستون شیشه عقب مشکی و ستون درب دوم اضافی جدا از ستون مشکی شیشه عقب هست و باعث میشه خط سفید اطراف شیشه دربها به ستون شیشه عقب نرسد و خیلی بده این مدل ستون سقف.اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد.رینگ بد هست

    موافقم 4
    مخالفم 16
    1. net

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      لینکلن نویگیتور hpe600 هم همچین ستون سقف شیشه عقب بدی داره.اسم این مدل اس یو وی ها که ستون سقف شیشه عقب جدا از ستون سقف درب دومه مثل لینکلن نویگیتور hpe600 و اسکالید و بنز gle مدل ۲۰۲۰ و یوکان دنالی چی هست؟این مدل اس یو وی ها بخاطر ستون جدا سقف شیشه عقب خیلی بد هست

      موافقم 1
      مخالفم 9
  3. Hamid

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    عجب هیبتی
    دلمون خواست

    موافقم 21
    مخالفم 3
  4. Humer

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    خوبه ولی من هنوز به یک یوکان نگاه میکنم درسته خیلی لوکس و با ابهت هستش
    ولی اگه GMC یه مدل جدید که پایه و اساسش لوکس بودن باشه رو رونمایی کنه خیلی بهتره
    مثل جیپ که واگنییر رو به عنوان خودروی لوکس خودش معرفی کرد
    من هنوز این خودرو را در حد یک خودروی قابل مقایسه با اسکالید نمی دونم
    چون هرجا بری بگی یوکان اولتیمت دنالی دارم همه فکر می کنند که خب اره یه یوکان داره

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. As

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (118 ديدگاه)

      خط آخر چقدر شبیه به صحبت های کلارکسون و هموند توی گرند تور بود

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. احمدرضا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    من چهره اینو بیشتر از اسکالید خوشم اومد
    اما لینکلن به نظرم جذابتره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. Jdm باز

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    ااسکالید با ابهت تر و لوکس تره
    چون کادیلاک فلسفه اش لوکس بودنه ولی شورولت لوکس نیس هر چقدرم اپشن روش بزاره بازم یه یوکانه

    موافقم 6
    مخالفم 7
  7. meysam

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    عجب ابهتی داره لاکردار

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. Elmiraj

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    با ابهت ترین SUV دنیاست ….

    با اختلاف زیادی

    موافقم 9
    مخالفم 6
  9. حسین دهمرد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    ظاهرش از اسکالید قلدرتر و مردونه تره.

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا