مدیرعامل جنرال موتورز «مری بارا» همچنان مطمئن است که این شرکت میتواند در تولید خودروهای الکتریکی از تسلا پیشی بگیرد. وی اخیراً در مصاحبهای گفته است جنرال موتورز میتواند عنوان بزرگترین سازندهٔ خودروهای الکتریکی را از شرکت ایلان ماسک بگیرد. بارا معتقد است که جنرال موتورز به پیشتاز بازار خودروهای الکتریکی تبدیل خواهد شد همانطور که در گذشته برای خودروهای درونسوز بوده است. وی دراینباره گفته است:
ما تمام مراحل را برای انجام این کار طی میکنیم. ما گفتهایم که تا اواسط دههٔ جاری بیش از هر شرکت دیگری ازجمله تسلا در آمریکا خودروهای الکتریکی خواهیم فروخت
البته حرف با عمل کاملاً متفاوت است اما هرگز نمیتوان برنامههای جاهطلبانهٔ جنرال موتورز را نادیده گرفت. یکی از راههای این شرکت برای عبور از تسلا ساخت خودروهای الکتریکی ارزانتر است. بارا دراینباره گفته است:
ما صرفاً در قیمتهای لوکس و سطح بالا خودرو نمیفروشیم و خودروهای برقی با قیمت ۳۰ هزار دلار هم خواهیم داشت
اشارهٔ او به شورلت اکوئناکس الکتریکی است که قیمت آن از زیر ۳۰ هزار دلار شروع میشود. در حال حاضر نیز ارزانترین خودروی الکتریکی جنرال موتورز، شورلت بولت با قیمت پایهٔ ۳۱,۵۰۰ دلار است. برای مقایسه، قیمت مدل ۳ بهعنوان ارزانترین محصول تسلا از ۴۷ هزار دلار آغاز میشود و این شرکت مرتب قیمت محصولات خود را افزایش میدهد.
از بین خودروهای الکتریکی جدیدی که جنرال موتورز بهزودی راهی بازار خواهد کرد، شورلت سیلورادو EV با قیمت ۴۰ هزار دلار ارزانترین خواهد بود درحالیکه کادیلاک لیریک و جیامسی هامر به ترتیب با قیمتهای پایهٔ ۵۸,۷۹۵ دلار و ۸۰ هزار دلار، در بخش لوکس بازار قرار میگیرند. در آینده اما به لطف همکاری با هوندا، خودروهای الکتریکی جنرال موتورز ارزانتر خواهند شد. یکی از این خودروها، کراساوور کامپکتی است که در سال ۲۰۲۷ به بازار خواهد آمد. البته تا آن زمان، احتمالاً تسلا هم مدل ۲۵ هزار دلاری خود را به بازار عرضه خواهد کرد.
سال گذشته، تسلا با سهمی نزدیک به ۱۴ درصد، پیشتاز بازار خودروهای برقی در کل جهان بود درحالیکه جنرال موتورز با سهم ۷.۶ درصدی در جایگاه چهارم قرار داشت. بااینحال، بارا مطمئن است که جنرال موتورز این اختلاف را کاهش خواهد داد و از تسلا پیشی خواهد گرفت زیرا هرسال تعداد بیشتری از خریداران محصولات جنرال موتورز بهتدریج خودروهای درونسوز خود را با نمونههای الکتریکی جایگزین میکنند. به اعتقاد وی، دارندگان کنونی پیکاپهای شورلت و جیامسی در سالهای آینده پیکاپهای الکتریکی خواهند خرید.
AMANTE
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خانم مری بارا حرف شما قبول ولی نباید جنرال موتورز رو با تسلا مقایسه کنی چون جنرال موتورز یک شرکت با چند زیرمجموعه هست، یعنی عملا داره میگه با چند شرکت مختلف میخوام از تسلا پیشی بگیرم که اگه نتونه عجیبه.
کافر مقدس
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱شما فکر میکنی منظور مدیرجنرال موتورز از پیشی گرفتن یعنی چند نمونه و چند سگمنت خودرو ev داشتن؟ اینجوری که byd هم چندتا برقی داره کجا از تسلا پیشی گرفته؟
پیشی گرفتن از تسلا یعنی در تکنولوژی پیش بودن که خیلی ها از این نظر با تسلا فاصله دارن .لوسید ایر و ریویان هم رو به توسعه بیشتر هستن تا چندسال دیگه از کمپانی های بزرگ ازشون یاد خواهد شد وقتی اینقدر موفق بودن با یکی یدونه ماشین
AMANTE
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من براساس حرف ایشون عرض کردم و اصلا حرف تکنولوژی و… نیست.
ایشون مستقیما گفتن میخوان توی ساخت ماشین های الکتریکی و با قیمت مناسب از تسلا پیشی بگیرن که با وجود زیر مجموعه های جنرال موتوز این کار راحته و اگه نتونه عجیبه.
meysam
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱@کافر مقدس
تو صحبتهای خانم مری بارا اصلا به تکنولوژی اشاره ای نشده
فقط از قیمت حرف زدند
و قیمت دیگه این روزا فقط یکی از عوامل فروشه نه همش
اگه به قیمت بود که همین الان بولت ۳۱.۵۰۰ دلاری رو داره باید از مدل ۳ ۴۹.۰۰۰ دلاری بیشتر میفروخت.
قدرت رسانه رو باید جدیتر بگیرن
جنجال و هیاهو و سروصدا این روزا خیلی جوابه
امیر تتلو یه مقیاس کوچیک از این داستانه
چرت و پرتی که شده خدا واسه خیلیا
RezaRs
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱کاری به تسلا ندارم اما تو برقی جنرال موتورز خوب خودشو کشید بالا به نظرم البته یک نکته بولت یه اتش سوزی داشته اذهان عموم خیلی بهش خوب نمیشه بهتره یه مدل برقی دیگه هم با همون پلتفرم منتها با شکل متفاوت بسازن و اسم متفاوت قطعا سهم خپبی از بازار میگیره مدل ۳ واقعا گرونه الان به گپ مالی داره بازار برقی ها دقیقا بخش ارزونه هرکی زودتر بهش برسه برده
TML BN
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱منتظریم😂😂
Taha Malek
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بنظر من واسه شرکت بزرگی مثل gm افت داره بیاد در مورد تسلا حرف بزنه