موتورسیکلتهوندا

معرفی نسخه ویژه پنجاه‌سالگی هوندا گلدوینگ، نیم قرن شکوه و قدرت

هوندا با معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از گلدوینگ با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، پنجاه‌سالگی این موتورسیکلت مسافرتی جذاب را جشن گرفته است.

هوندا گلدوینگ، نامی افسانه‌ای در دنیای موتورسیکلت‌های تورینگ، پنجاهمین سالگرد خود را با نسخه‌ای ویژه جشن می‌گیرد. این موتورسیکلت که از سال ۱۹۷۵ تاکنون قلب عاشقان سفر را تسخیر کرده، با ترکیبی از نوستالژی و فناوری مدرن، همچنان پیشتاز است. گلدوینگ که در ابتدا برای سفرهای طولانی طراحی نشده بود، به‌سرعت به انتخاب اول موتورسوارانی تبدیل شد که عاشق گشت‌وگذار در جاده‌های آمریکا بودند. هوندا در سال ۱۹۸۰ با معرفی مدل گلدوینگ اینترستیت، با افزودن چمدان‌های بزرگ و فرینگ محافظ باد، استانداردی را تعریف کرد که تا امروز در نسل ششم این موتورسیکلت پابرجاست. نسخه ویژه پنجاهمین سالگرد، همانند مدل چهلمین سالگرد، بر ظاهر متمرکز است.

این نسخه با رنگ‌بندی ویژه طلایی با الهام از دهه ۱۹۸۰ همراه با دو گزینه دیگر یعنی قرمز بوردو متالیک و مشکی مات متالیک عرضه می‌شود. این نسخه همچنین شامل نشان‌های ویژه، یک کتاب نفیس رومیزی درباره تاریخ ۵۰ ساله گلدوینگ و یک مدل مینیاتوری از این موتورسیکلت است. از زمان معرفی نسل ششم در سال ۲۰۱۸، هوندا بهبودهای متعددی اعمال کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو اکنون به‌صورت بی‌سیم اشاره کرد. فضای صندوق‌عقب در مدل‌های گلدوینگ تور ۲۲ درصد افزایش یافته و زاویه و راحتی تکیه‌گاه سرنشین عقب بهبود یافته است. همچنین، سیستم صوتی ارتقا یافته و نورپردازی بهبود یافته، تجربه سفر را لوکس‌تر کرده است. نسخه بدون صندوق‌عقب به‌عنوان گلدوینگ استاندارد و نسخه مجهز به صندوق‌عقب به‌عنوان گلدوینگ تور شناخته می‌شود.

قلب تپنده گلدوینگ ۲۰۲۵، یک پیشرانهٔ شش سیلندر تخت با حجم ۱۸۳۳ سی‌سی است که حدود ۱۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و در شاسی به‌گونه‌ای نصب شده که مرکز ثقل را پایین نگه می‌دارد. هوندا در سال ۲۰۱۸ گیربکس هفت سرعته دوکلاچه را معرفی کرد که به‌عنوان آپشن در کنار گیربکس دستی شش سرعته عرضه می‌شود. گیربکس دوکلاچه با عملکرد نرم و بدون استرس، کاملاً با روحیه آرام و راحت گلدوینگ همخوانی دارد.

گلدوینگ با وجود وزن قابل‌توجه، به طرز شگفت‌انگیزی چابک و لذت‌بخش است. این موتورسیکلت در مقایسه با دیگر موتورهای تورینگ کروزر، رانندگی جذاب‌تری ارائه می‌دهد. راحتی بی‌نظیر صندلی‌ها، چه برای راننده و چه برای سرنشین، این موتور را به یک کاناپه متحرک تبدیل کرده که برای سفرهای طولانی ایده‌آل است. قیمت نسخه‌های ویژه پنجاهمین سالگرد از ۲۵,۲۰۰ دلار برای مدل استاندارد و ۲۹,۲۰۰ دلار برای مدل تور آغاز می‌شوند. اگر به نوستالژی علاقه ندارید، گلدوینگ تور استاندارد با قیمت ۲۸,۷۰۰ دلار در دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4486 ديدگاه)

    یعنیا انقدر که خود طراحی انجینش با قسمتهای فلزی و استیلش دل میبره بقیه قسمتهاش که از پلاستیکه نه .

    موافقم 10
    مخالفم 3
  2. Arash2009

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با این موتور جون میده بری مسافرت شمال، سیستم تعلیق نرم، صندلی‌های راحت، موتورشم که ماشاالله از همه ی شاهکارهای ویران خودرو و سایپا خیلی بهتره، چقدم رنگ سیاه و طلایی بهش میاد

    موافقم 15
    مخالفم 1
  3. Mohammad

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چقدر خفنه امکاناتش خیلی زیاده واو
    خوش به حال مردم امارات که بازارشون آزاده همه چی وارد میشه تعرفه هم نمیذارن بازار رقابتی هست

    موافقم 16
    مخالفم 1
  4. علی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا زیباست…

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. hosen

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (952 ديدگاه)

    امکاناتش از محصولات وطنی بیشتره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. Arash Kashani

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اسطوره به تمام معنای دنیای موتور سازی تا الان
    هوندا گلدوینگ

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. علی Shelby

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (744 ديدگاه)

    طراحیش که عالیه
    موتورش که از ایکس ۲۲ پرو هم ۳ سیلندر بیشتر داره
    حجم موتورش از ۲۰۷ بیشتره
    قدرت موتور هم از پراید بیشتره
    مثل همیشه حرف نداره

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. PURIYA

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (733 ديدگاه)

    من به این میگم موتور

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا