لکسوس

امتیازات لکسس GX460 از جنبه‌های مختلف

امتیاز کلی: ۵ از ۱۰
لکسس 2018 GX460
آخرین به‌روزرسانی لکسسGX مربوط به سال ۲۰۱۴ می شود که در آن سال این خودرو به جلوپنجره دوکی شکل کنونی و برخی تغییرات دیگر مزین شد.
ظاهر این خودرو یادآور شاسی‌بلندهای بزرگ و سنگین وزن است که به پیشرانه ۸ سیلندر مجهز بودند. البته اخبار خوب هم در رابطه با این خودرو وجود دارد، از جمله می‌توان به دیفرانسیل قفل شدنی مرکزی، زوایای حمله و فرار تهاجمی و سیستم کنترل حرکت در سرپایینی اشاره نمود. اگرچه لکسس GX قابلیت بیشتری در آفرود، به نسبت سایر رقبایش ازخود به نمایش می‌گذارد اما از سوی دیگر فقدان بسیاری از تکنولوژی‌های مدرن در این خودرو در قیاس با رقبا، می تواند موجبات ناراحتی شما را فراهم آورد.

قیمت: ۶.۵ از ۱۰

لکسس 2018 GX460
قیمت نسخه پایه این اتومبیل برابر۵۱ هزار و ۸۵۵ دلار است که برای یک شاسی بلند لوکس هفت‌سرنشین، در ابتدای کار کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. البته خودروی مورد بررسی در این مقاله ۲۲۵۵ دلار بیشتر هزینه در بر دارد. در مقام مقایسه، نسخه پایه اینفینیتی QX80 حدود ۱۴ هزار دلار بیشتر قیمت دارد. اما لازم به ذکر است که گرانترین نسخه این خودرو پیش از نصب هرگونه آپشن، در حدود ۶۳ هزار و ۴۰۰ دلار قیمت خورده است و با نصب آپشن‌ها و تجهیزات سفارشی، حتی بهای نسخه پایه نیز بسیار افزایش خواهد یافت.

طراحی ظاهری: ۵ از ۱۰

لکسس 2018 GX460
در اینجا با یک شاسی بلند بزرگ جعبه‌ای فرم مواجه هستیم که در قسمت جلو بسیاری از مشخصه‌های برند لکسوس را با خود به همراه داشته و اگرچه ظاهر خودرو چندان زشت نیست اما آنطور که باید و شاید نیز زیبا و مدرن به جلوه نمی‌کند. در کل نوعی عدم هماهنگی در میان اجزای طراحی خارجی و زمختی در شکل بیرونی خودرو مشاهده می‌شود که چندان شایسته یک شاسی‌بلند لوکس نیست.

فضای داخلی کابین: ۷ از ۱۰

لکسس 2018 GX460
در دو ردیف اول صندلی‌ها فضای کافی برای هریک از سرنشینان، فارغ از ابعاد بدنی ایشان به خوبی یافت می شود اما در ردیف سوم از صندلی‌های کوچک استفاده شده و فضای آن بسیار محدود شده است. اگر معمولا بیشتر از پنج سرنشین را سوار بر خودروی خود می‌نمایید، بهتر است لکسوس LX را انتخاب کنید. اگر صندلی‌های ردیف سوم را به طور کامل بخوابانید، حجم فضای محفظه بار بسیار گسترده می‌شود اما در غیر این صورت میزان فضای صندوق بار محدود و ناکافی خواهد بود.

لکسس 2018 GX460

لکسس 2018 GX460
درب محفظه بار نیز اگرچه بزرگ و مناسب به نظر می‌رسد اما نحوه باز شدن آن به یک سمت، در هنگامی که خودرویی پشت لکسس GX460 پارک شده باشد، می‌تواند مشکل آفرین باشد. باز شدن شیشه درب محفظه بار به صورت جداگانه، به منظور قرار دادن وسایل کوچک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

تکنولوژی: ۳ از ۱۰

لکسس 2018 GX460
در هنگام مواجهه با مبحث تکنولوژی، خودروی مورد نظر ما قدمت خود را نشان خواهد داد. نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی از گرافیک بسیار ضعیفی برخوردار بوده و کارکرد آن در سطح متوسط ارزیابی می‌شود. برقراری ارتباط از طریق بلوتوث، پخش آهنگ، رادیوی ماهواره‌ای و سامانه مسیریابی از جمله قابلیت‌های آن محسوب می شود. تنها دو عدد پورت usb در خودرو پیدا خواهد شد که برای یک خانواده پرجمعیت کافی نبوده و در ضمن اثری از اندرویداُتو و اپل کارپلی ‌در این خودرو مشاهده نمی‌شود. صفحه نمایشگر کامپیوتر سفری نیز اطلاعات محدودی را به نمایش گذاشته و گرافیکی بسیار ابتدایی در آن لحاظ شده است.

در ضمن نسخه پایه از بسیاری امکانات مورد انتظار یک خودروی شاسی بلند لوکس، محروم شده به طوری که گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو هزینه ۴۶۰ دلاری در برخواهد داشت. دوربین دید عقب تنها تکنولوژی ایمنی موجود در نسخه پایه است. به منظور دستیابی به امکانات گسترده‌تر، بایستی به سراغ نسخه پریمیوم با بهای ۵۶،۳۰۰ دلار و یا تریم لاکچری به قیمت ۶۳,۵۳۰ دلار بروید.

هندلینگ و پرفورمنس: ۶.۸ از ۱۰

لکسس 2018 GX460
پیشرانه ۴.۸ لیتری V-8 این خودرو قادر است تا نیرویی معادل ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۴۶ نیوتن متر را تولید نماید. متاسفانه گیربکس شش سرعته اتوماتیک در قیاس با انواع هفت تا ده سرعته، بر روی کارایی پیشرانه اثر نامطلوب داشته اما حداقل هنگام شتابگیری، فورا دنده معکوس کشیدن را انجام خواهد داد. کیفیت سواری این خودرو به سمت و سوی آسایش،نرمی و راحتی متمایل بوده و از فرمان‌پذیری مناسبی نیز برخوردار گشته است.


لکسس GX مورد نظر ما به لطف سیستم چرخش هیدرولیکی از پایداری کافی به هنگام انجام مانورهای گوناگون، بهره‌مند گشته است. سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ارتفاع ۸.۱ اینچی از سطح زمین و ترانسفر-کیس برد کوتاه، مواردی هستند که زمینه را برای عبور از مسیرهای آفرود فراهم نموده‌اند.

 تجهیزات ایمنی: ۲ از ۱۰

لکسس 2018 GX460
متاسفانه خودروی مورد نظر ما در این بخش بسیار ضعیف عمل نموده و به جز یک دوربین دید عقب که آن نیز به زودی برای بسیاری از خودروها اجباری خواهد شد، نسخه پایه این خودرو از هیچگونه تکنولوژی مدرن ایمنی بهره مند نشده و سایر نسخه‌ها نیز بسیاری از این گونه امکانات را به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافه در دسترس قرار داده‌اند. مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر در قالب یک آپشن ۸۰۰ دلاری ارائه شده و تنها در تریم لاکچری به صورت استاندارد ارائه شده‌اند. حسگرهای پارک نیز ۵۰۰ دلار هزینه دربرخواهد داشت. همچنین بسته ۴,۳۴۰ دلاری در نظر گرفته شده برای نسخه لاکچری در بردارنده موارد ذیل خواهد بود:
هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار اتوماتیک، هشدار پیش از برخورد، دوربین دید جلو و اطراف و کروز کنترل تطبیق پذیر.

مصرف سوخت و هزینه نگهداری: ۲.۷ از ۱۰

لکسس 2018 GX460
میزان مصرف سوخت این خودرو معادل ۱۵.۷ لیتربرصد کیلومتر در سطح شهر بوده و ۱۳.۱ واحد نیز در مسیرهای بزرگراهی سوخت مصرف می‌نماید. در مقام قیاس می‌توان به مصرف سوخت ۱۸.۱ و ۱۲.۴ واحدی اینفینیتی QX80 اشاره نمود. به طور کلی مصرف سوخت لکسس تقریبا همتراز با رقبا بوده اما به هر حال، میزان مصرف سوخت این خودرو بالاست و با توجه به نیاز آن به سوخت گران‌قیمت، هزینه نگهداری لکسس GX460 نسبتا زیاد خواهد بود.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. maximus

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مصرف سوخت بسیار بالا
    تجهیزات ایمنی بسیار کم و همه به صورت آپشن
    تکنولوژی قدیمی
    ایراداتش به نظر من همین 3 مورده در کل ماشین بدی نیست اما اگر 50 هزار دلار داشته باشم GX جزو پنجاه انتخاب اولم هم نیست چون رقبای خیلی بهتری در بازار حضور دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. maximus

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    طراحیشو خیلی دوست دارم

    طراحیش درسته نسبت به سلیقه ی مشتری قدیمی شده و واسه 10 سال پیشه ، اما خیلی باوقار تر و شکیل از طراحی اسباب بازی مانند ، شلوغ و پر از خطوط و گوشه های تیزی هست که در مدل UX و حتی RX جدید استفاده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pool

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    از پونتیاک ترنس ام و بیوک ویلایت 6 خیر یزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    یعنی از این در به داغون تر و بی درو پیکرتر و قوزمیت تر نداریم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      بزرگوار شما چی سوار میشید که لکسس GX در محضرتون تا این حد لایق توهینه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    پیر و خسته بنظر میرسه
    دست به عصا شده اما خب بهرحال یه لکسسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    احتمال میدم با ساخت RX سه ردیفه و همچنین عرضه LX دو ردیفه GX پیر و قدیمی هم مث GS دوست داشتنی بازنشسته بشه.
    لکسس به حرف G الرژی گرفته !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرزان

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من این ماشین رو تو منطقه ازاد دیدم و سوار شدم خیلی قدیمی شده و از محاسنش فقط بزرگیش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یوسف

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (939 ديدگاه)

    واقعا حیف پول این چیه خجالت هم خوب چیزیه
    پراید از این بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Sina

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (811 ديدگاه)

    از اون دسته ماشینهاست که میشد با بها دادن بهش خیلی موفق باشه ولی به خاطر سو مدیریت شکست خورده شده
    میتونست یه مینی LX با یک موتور ۶سیلندر چهارلیتری باشه واسه خودش و کلی محبوب باشه

    فقط بخاطر ارم لکسوسشه که یکم به چشم میاد وگرنه میشه با پولی کمتر یه پرادو کاکادو خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ماشالا پدال کاملا در زمینه شستشو مغزی دادن به مخاطبینش تبحر پیدا کرده
    یجا میاد همه رو متقاعد میکنه که کوییک خودرو بسیار با ارزش و مطمئنی هست
    یجا هم میاد جوری GX رو نقد میکنه که مخاطب میاد میگه پراید از این بهتره
    الحق که کارتون رو خوب انجام میدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یوسف

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (939 ديدگاه)

    خدایی خیلی زشت و بی ریخته
    از بغل و پشت که خوده پرادو هست و نمای جلو به عقب نمیخوره و حالت مسخره گرفته
    از اون طراحی های عجولانه هستش
    داخل خودرو هم که ده سال عقب تره
    واقعا زشته در سال 2018 یه همچین ماشبنی تولید بشه.
    به نظر من پرادو ی سال 2005 از این برتره خصوصا طراحی بدنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارمان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    خوب جالبه همه تحت تاثیر موتور وان دارن به این ماشین انتقاد میکنن
    اما ..
    اما اگه یه( اس یو وی) میخواید که تو شهر و همراه خانواده راحتی رو داشته باشینو تو افروود با یه ظاهر شیک و مجلسی خودی نشون بدید این راه حل ژاپنی هاست. در واقع نمیشه تو هیج منظری این ماشین رو زیر سوال برد به نظرم حتی با این ابعاد و قابلیت کمتر ماشینی رو میشه مثال ضد ( البته پرادوش به صرفه تره ) با این همه باید ببینید از ماشین چی میخوای؟!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. achtung

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (423 ديدگاه)

    مسئولین تویوتا اینا رو میسازن و با مارک لکسوس گرون میفروشن تا تو اتاق فکرشون به ریش مصرف کننده بخندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    تو امتیاز دادن خیلی سختگیری کرده ادم احساس میکنه مثلا داره یه خودروی چینی رو بررسی میکنه.این خودرو همون پرادو لوکس هست و واقعا هرچقدرم قدیمی باشه بازم یه خودرویی هست که تو همه شرایط راضیتون میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا