هفته نامه

از حضور در خودروی خودران می‌ترسید؟!

این روزها همه درباره‌ی استفاده از خودروهای خودران صحبت می‌کنند اما مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که اوضاع در آینده‌ی نزدیک با آنچه انتظار داریم متفاوت خواهد بود.


با توجه به نتایج جدیدترین مطالعه‌ی انجام شده توسط انجمن خودروسازان آمریکا AAA، حدود ۷۱ درصد افراد حاضر در این نظرسنجی از حضور در خودروهای کاملاً خودران می‌ترسند. اگرچه نتایج مطالعه امسال تغییر چشمگیری در مقایسه با سال گذشته (۷۳ درصد) نداشته اما AAA می‌گوید احتیاط افراد در بحث خودروهای خودران بیشتر از سال پیش شده است.


این نظرسنجی به‌صورت تلفنی و با حضور ۱۰۰۸ نفر از افراد ۱۸ ساله و بالاتر انجام شده است و با ۴ درصد حاشیه خطا نشان‌دهنده‌ی وضعیت خودروهای خودران در آمریکاست.

بنا به گفته‌ی AAA، عدم اعتماد آمریکایی‌ها به خودروهای خودران شاید با حوادث مربوط به این دسته از خودروها در طول ۲ سال گذشته ارتباط داشته باشد. خب چگونه می‌توان میزان اطمینان به تکنولوژی خودران را افزایش داد؟


این انجمن معتقد است با پر کردن فاصله‌ی بین درک افراد از تکنولوژی خودران و واقعیت موجود در خودروها می‌توان این کار را انجام داد. یکی از مدیران AAA گفته است:

داشتن فرصت برای برهم‌کنش با تکنولوژی خودران به حذف برخی سؤالات مشتریان و پذیرش این تکنولوژی از سوی آن‌ها کمک خواهد کرد.

AAA اعتقاد دارد برهم‌کنش راننده با سیستم‌های کمک‌راننده‌ی پیشرفته همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و پارک هوشمند به‌طور قابل‌توجهی میزان راحتی مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد. این نظرسنجی نشان می‌دهد رانندگانی که با یکی از این تکنولوژی‌ها سر و کار داشته‌اند، ۶۸ درصد بیشتر از دیگران به تکنولوژی خودران اعتماد خواهند کرد.


متخصصان AAA همچنین فهمیده‌اند آمریکایی‌ها کاربردهای محدودتر تکنولوژی خودران را بیشتر قبول دارند. برای مثال ۵۳ درصد افراد با وسایل حمل نقل کم سرعت که در فواصل معینی اقدام به جابجایی افراد در فرودگاه‌ها می‌کنند احساس راحتی دارند درحالی‌که ۴۴ درصد افراد هم با خودروهای کاملاً خودران برای تحویل غذا و بسته‌ها راحت هستند.


شاید اکثریت افراد فعلاً آماده‌ی سپردن وظیفه‌ی رانندگی به خود خودروها نباشند اما خب خودروسازان و غول‌های تکنولوژی سخت در تلاش هستند تا آینده‌ای متفاوت بسازند. البته تا زمانی که این تکنولوژی خودش را اثبات نکند خبری از کاربرد گسترده‌ی آن نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    زمانی هم که ماشین اختراع شد یه عده حس خوبی بهش نداشتن
    قطعا به مرور برطرف میشه ایرادات و باگ ها
    آمار تصادفات خیلی کم میشه به خاطر خواب آلودگی، تنظیم میکنی راننده خودکار میخوابی
    افراد بیشتری هم میتونن استفاده کنن مثل معلول ها و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Worth

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تو ایران باشه کلا فرقی نمیکنه،حضور تو خودروها ترسناکه،خودران باشه یا با راننده…
    با آیت الکرسی سوار میشم!!
    اما اگه خارج باشه،بنظرم بعد یه مدت استفاده عادت میکنم ترسم میریزه
    چون اونجا دنبال رفع نواقص و کاستی ها میفتن،اما اینجا برعکسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    اقا اینا بیان ایران مشکل …… حل میشه خدا شاهده با استقبال شدید هموطنان روبرو میشن و خیلی فروش میکنن.میشن خونه ی دوم ملت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    عکس آخر نباید پا رو بالای داشبورد گذاشت……!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا