هفته نامه

5 دلیل عمده که خریداران از برخی خودروها فرار می‌کنند!

شگفت‌زده نمی‌شویم اگر دلیل شما برای نخریدن یک خودرو ظاهر زشت آن باشد.
جی دی پاور و چندین موسسه‌ی تحقیقاتی دیگر نتایج ارزیابی‌های خود از خودروها در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده‌اند که این نتایج دلایل عمده و اصلی خریداران برای دوری از برخی خودروها را مشخص می‌سازد. این مطالعه ۱۳ سال است که صورت می‌گیرد و به دلایل خرید، برگشت دادن و دوری جستن خریداران از برخی خودروها می‌پردازد.


در لیست زیر ۵ دلیل عمده برای عدم خرید خودروهای غیر لوکس را برایتان آماده کرده‌ایم.

۵. عدم دوست داشتن تصوری که خودرو ایجاد می‌کند

۱۶ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند اظهار داشته‌اند که تصور و ذهنیت ایجادشده توسط خودروی ذکرشده را دوست نداشته‌اند. شاید برخی خریداران این ایده را دوست ندارند که خریدن یک تویوتا پریوس یا شورولت ولت تصویر “سبز” بودن را ایجاد می‌کند یا مثلاً قرار گرفتن در پشت فرمان مزدا میاتا این نکته را گوشزد می‌کند که شما به بحران میان‌سالی دچار شده‌اید!

۴. قیمت گران

این مورد ممکن است که شگفت‌آور نباشد اما ۱۷ درصد خریداران گفته‌اند که به خاطر قیمت خیلی گران برخی مدل‌ها از خریدشان منصرف شده‌اند. بسیاری از خریداران مطمئناً این رؤیا را تجربه کرده‌اند که در حال امضای برگه‌ی خرید یک خودروی خاص هستند اما در واقعیت تنها از پشت شیشه‌ی نمایشگاه به آن مدل می‌نگرند. دسته‌ای هم وجود دارند که قیمت خودرو را نمی‌دانند و آن مدل خاص چشمشان را گرفته اما وقتی قیمت خودرو را می‌فهمند سریعاً محل را ترک می‌کنند.

۳. نگرانی در مورد قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان یک خودرو روز به روز اهمیت فزون‌تری را در موقع خرید خودرو می‌یابد. در مطالعه‌ی امسال، ۱۷ درصد افراد گفته‌اند که دلیل دوری جستن آن‌ها از یک خودروی خاص وجود نگرانی‌هایی در رابطه با کیفیت و قابلیت اطمینان آن مدل است. این خبری است که مطمئناً برای گروه فیات-کرایسلر خوشایند نخواهد بود چرا که این گروه خودروسازی در پایین جدول میزان اطمینان جی دی پاور جا خوش کرده است.

۲. دوست‌نداشتن طراحی و نمای داخلی

گاهی اوقات مهم نیست که ظاهر بیرونی یک خودرو چقدر خوب است، بلکه عناصر معینی وجود دارند که با قرار گرفتن در کابین متوجه دوست‌نداشتنشان می‌شوید. ممکن است که نمای داخلی خیلی بی‌مزه و یا خیلی زرق‌وبرق دار باشد. گاهی اوقات هم این عدم علاقه به خاطر برخی دکمه‌ها و اهرم‌ها است که جایی که باشند نیستند. هر چه که باشد، ۱۸ درصد خریداران اعلام نموده‌اند که از یک خودروی خاص به خاطر اینکه نمای داخلی جذابی نداشته‌اند دوری جسته‌اند.

۱. عدم علاقه به طراحی و نمای خارجی

و اولین و اصلی‌ترین دلیل خریداران برای عدم خرید خودروهای معین این موضوع ساده است که این افراد طراحی خارجی آن مدل را دوست نداشته‌اند. ۳۱ درصد خریداران این موضوع را برای عدم خرید خود بیان کرده‌اند که نشانگر اهمیت زیاد مبحث طراحی در صنعت خودرو می‌باشد.
و شاید همین دلیل توضیح می‌دهد که چرا پونتیاک آزتک هیچ‌گاه موفق نشد و لقب ” بدترین خودروی فروخته‌شده در آمریکا” را گرفت.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من سه دلیل دارم برای نخریدن یک خودرو که به نظرم فوق العاده مهم هستن
    1- ساخت ایران خودرو بودن
    2- ساخت سایپا بودن
    3- مهمترینش ساخت یا مونتاژ ایران بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      جوووونم پونتیاک آزتک به عشق هایزنبرگ کبیر !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Erfan

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      فک کنم پس پیاده میری اینور و اونور…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خیلی هم خوب

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دلیل بر نخریدن ایشون صرفا تنها دلیل برای نخریدن نیست بلکه تنها دلیل برای خریدن اینه که گزینه ای دیگر نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ahmad

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    یه سری از ماشینا اینقدر طراحی زشت و کسالت باری دارن که واقعا حتی خود مالکانشونم جرعت سوار شدنشونو ندارن و گذاشتنشون گوشه پارکینگ و فقط بعضی وقتا نصف شبا که همه جا تاریکه و کسی رخ ماشینشونو نمیبینه قایمکی میارنش بیرون یه چرخی باهاش میزنن! :)
    باور کنید دیدم که میگم! :)

    البته بعضی وقتا هم یه ماشین زشت و فاجعه اینقدر توی بازار با تیراژ بالا عرضه میشه که به قول معروف چشما به زشتیش عادت میکنه و همه مجبور میشن یه جوری با زشتی اون به صورت جبری کنار بیان. (مدیونید اگر فک کنید تولیدات شاهکار مونتاژکاران داخلی و این بنجل شرقی هارو میگم! :) )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    تو بخش دوست نداشتن طذاحی داخلی تصویر عکس
    هوندا رو گذاشته بودن
    اون عکس کجاش زشت بود ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      فکر کنم بخاطر اینکه ادمو سردرگم میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. پرهام

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    من از آزتک بدم نمیاد :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI . TUNING

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    تو ایران رنگ ماشین یا اسم دار بودن ماشین جز 5 مورد اصلی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو کشورمون ایران ملاک اول ظاهر و دوم بزرگی ابعاد ماشین هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    من همیشه دلم برای اونایی که تو ایران خودروی سیناد رو خریدن میسوزه،بندگان خدا هیچکس ازشون نمیخره،صاحب اول و آخرش خودشون هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهين

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    تو ایران برند ماشین و کشور سازنده ماشین و سانروف داشتن و نداشتن و اتوماتیک یا دنده ای بودن خیلی تاثیر دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Honda

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نمیشد به جای طراحی داخلی هوندا (من داخلش رو خیلی دوست دارم)، داخل یاریس رو نشون داد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا