شورلتفوردهفته نامه

نیش گاز: فورد F-350 یا شورولت سیلورادو 3500؟!

نبرد سنگین‌وزن‌ها!
پیکاپ های هوی دیوتی هیچ کمبودی ندارند. کدام‌یک از این غول‌های آمریکایی را دوست دارید: فورد F-350 یا شورولت سیلورادو ۳۵۰۰؟ هر دو خودرو می‌توانند کوه‌ها را جابجا کنند… البته کمی تا قسمتی!

2017-Chevrolet-Silverado-3500HD-High-Country-front-three
خب کار را با قلب آهنین و حجیم شورولت آغاز می‌کنیم که دو نسخه است. پیشرانه ۸ سیلندر ۶ لیتری بنزینی این خودرو که به‌صورت پایه در نظر گرفته می‌شود قدرت ۳۶۰ اسبی و گشتاور ۵۱۵ نیوتون متری دارد.

silverado-3500
اما افرادی که خواهان چیز بیشتری هستند می‌توانند پیشرانه دیزلی دورامکس با حجم ۶.۶ لیتر را انتخاب کنند که خروجی ۴۴۵ اسبی و گشتاور فوق‌العاده‌ی ۱۲۳۴ نیوتون متری را ارائه می‌کند. به منظور بهبود مصرف سوخت و افزایش پرفورمنس یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با هر دو پیشرانه همکاری می‌کند.

ford_f-350
اما فورد نیز همانند رقیب با دو پیشرانه متفاوت در دسترس است. مشتریانی که خواهان حداکثر توانایی‌های F-350 هستند می‌توانند پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۷ لیتری ۴۴۰ اسبی و گشتاور ۱۲۵۴ نیوتون متری را انتخاب کنند.

ford_f-350

silverado-3500
طبیعتاً پیشرانه بنزینی نیز ارائه می‌شود که از نوع ۶.۲ لیتری با قدرت ۳۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۸۳ نیوتون متر می‌باشد.


اما یکی از مهم‌ترین دلایل خرید چنین پیکاپ های سنگینی قابلیت‌های حمل بار و یدک کشی بوده و البته که هر دو خودروی حاضر در این رقابت بسیار توانا هستند.


حداکثر وزن مجاز برای یدک کشی در فورد و شورولت بیش از ۱۳۶۰۰ کیلوگرم بوده و البته فورد زمانی که دارای حداکثر تجهیزات باشد کمی نسبت به رقیب دیرینه خود برتری دارد. طبیعی است که هر دو خودرو می‌توانند چندین تن بار را حمل کنند که بیشتر از نیازهای اکثر مشتریان است.

از تجهیزات این است فورد که دست برتر را دارد به گونه‌ای که F-350 دارای کابین بازطراحی با اکثر تجهیزات و اشرافیت دیده شده در F-150 و البته در ابعادی بزرگ‌تر است. البته نباید از سیلورادو نیز غافل شد زیرا این خودرو نیز تجهیزات و راحتی فراوانی دارد.

خب با این تفاسیر، شما کدام‌یک از این غول‌های آمریکایی را دوست دارید؟ کدام‌یک را برتر می‌دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    هر دو عالین ولی فورد جذابتره

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. فورد

      ۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (857 ديدگاه)

      یا حضرت وانت اینا رسما کامیونن

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (6819 ديدگاه)

        از کامىون هم گذشتن
        ترىلى هستن

        موافقم 4
        مخالفم 0
  2. Hosein

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    سیلورادو.گلگیرای مربعی به پیکاپ بیشتر میاد.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6819 ديدگاه)

      تو امرىکا به اون گلگىرهاى برجسته مىگن استپ ساىد

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Hosein

        ۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        عاشق این گلگیرام

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. M.us

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    سیلورادو رو دوست دارم اولن ظاهرش خیلی خوبه و منو یاد مدلای دهه 70شورولت میندازه ثانیا انجین معروفی به اسم دورامکس داره که بخاطر قابل اطمینان بودن بالا و مصرف و راندمان خوب تو بعضی از تجهیزات نظامی هم استفاده میشه البته برای ما امریکایی بازها هردوشون تو یه حد قرار میگیرن و هردوتاشو دوست داریم فقط سلیقه فرق میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. nissan

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    عجب قولایین…نویسنده هم مراعات حال مال رو نمیکنه اینارو نشون میده اعصاب ما خرد میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اصلا نمیتونم یکی رو انتخاب کنم!
    اصلا
    عظمت هردو رو دوست دارم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. Mohsen

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هنوز این مسعله رو درک نمی کنم چرا تقریبا تو هیج جای دنیا بجز امریکا و کانادا تراک ها فروخته نمی شن و بقیه مدم دنیا باید هایکوس و فورد رنجر و یه سری چیز های دیگه بخرن از نظر قیمت که تفاوت چندانی ندارن تنها مشکلشون بزرگی بیش از حده که به نظرم با توجه به برتری های خیلی زیاد تراک ها به نسبت وانت های معمولی (چه حجم بار چه امکانات چه قدرت و …) برای اینکه هایلوکس رو به تاکوما یا رنجر رو به f 150 ترجیح بدن کافی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (113 ديدگاه)

      بنظرم علتش وسعت بسیار کشور های آمریکا کاناداست جمعیت کم نسبت به وسعت سرزمینی زمین های کشاورزی بسیار بزرگ که هم استفاده برای آفرود میکنند هم وسیله جابه جا میکنند خانواده ام در این وانت های بزرگ راحت هستند بکارشون میاد مثلا فرانسه اکثرا خودروی هاچ بک هستند چون جای کمی دارند شهرهای با خیابان های باریک وانت سیلورادو نمیتونه حرکت کنه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. Kamran

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    شورولت طراحی گراتر و با ابهت تر و با نظم تری رو داره
    طراحـی کلاسیک دهه ۷۰ شورولت رو بیشتر میپسندم

    انتخاب من Chevrolet Silvardo 3500

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. مجتبی

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    من از ford بیشتر خوشم میاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. F۲۲RAPTOR

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    دوستان تازه این نسل جدید ۳۵۰۰ نیست و اینقدر جذابه،بعدشم اون دو تا نسخه جدید که قراره بیان چقد بزرگن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Fk

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    یکی تو ضیح بده اون دگمهای روی افتاب گیر واسه چیه !!؟؟؟؟
    مطلب قبلش راجب النترا بود
    بعد این چقدر حقیر شدیم
    ٢٠٠میلیون واسه الانترا
    در صورتیکه همینو میشه زیر ٢٠٠٠دلار پیش پرداخت و ماهی ٢٠٠ دلار سه ساله سوار شد
    ماهی ٢٠٠دلار حداکثریه
    فک کنم ١۵٠/١۶٠ دلار پرداخت ماهیانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (27 ديدگاه)

      9200=(200*36)+2000
      با شرایط شما باید قیمت ماشین 9200 دلار باشه که بشه خریدش ، که البته قیمتش بیشتر از ایناست. البته اگه بهره (ولو ناچیز مثلا سالی 3 درصد) رو هم حساب کنیم این شرایط بدتر میشه یعنی قیمت ماشین باید کمتر از 9200 دلار باشه تا با این شرایط بشه خریدش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ایمان

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3906 ديدگاه)

    فورد F_350 : لایک ????
    سیلورادو ۳۵۰۰ : دیسلایک ????

    موافقم 3
    مخالفم 2
  12. Mercede kaviani

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
    انتخاب ین دو بزرگوار غیر ممکن است
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هیچ خودرویی از فورد قبول ندارم جنرال موتور زیر مجموعه هاش قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. F-23

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خدایی پراید وانت ببری به اینا نشون بدی عزای عمومی میشه. من موندم آمریکا دیگه چیزی مونده که بهش نرسیده باشه. همه چیز داشته .لاکردارا تو همه چیز اولن به جز فوتبال . واسه همه چیز برنامه دارن. این برنامه ریزی آمریکایی فقط این پیروزی هارو رقم میزنه. اون موقع که تو جنگ 2 جهانی آلمان جت ساخت انگلیسا گفتن خیلی خب دیگه جنگ تموم شد. ولی آمریکایی ها گفتن تازه میخواد حال بده. من واقعا به دوستی با این ملت علاقه دارم. تا اروپایی ها. اروپایی ها خیلی منفعت طلبن . چیزی برای ما باقی نمیذارن. نمونش عربستان که غرق آمریکاس روز به روز پیشرفت میکنه ولی ایران که زیر چتر اروپاس عقب رفت داره. تاسف آوره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. Hemichan

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    “طبیعتاً پیشرانه بنزینی نیز ارائه می‌شود که از نوع 6.2 لیتری با قدرت 385 اسب بخاری و گشتاور 583 نیوتون متر می‌باشد.”
    کاش ازین موتور تو ماستنگ هم استفاده میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیرهمایون

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خیلی دل زیبایی دارید . دست هیچکس بهشون نمیرسه بعد با اعتماد به نفس تمام نظر خواهی در مورد اینکه کدومشون خوبه یا بده میدن .جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیرهمایون

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    8سیلندر و 6200cc و 385 اسب بخار مقایسه کنید با رنو مگان RS با 4سیلندر و 1800ccبا قدرت 296اسب و 400نیوتونی . واقعا این قدرتو چطوری از این حجم میکشن بیرون .البته با توربو ولی بازم عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PlymouthBarracuda

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (130 ديدگاه)

      استاد اینا یه عمر کار میکنن آخ نمیگن…
      عمر مفید رنو چند ساله؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      با ۲.۳ لیتری فورد مقایسه کن ۳۱۰ اسب قدرت داره اول ببین از ماشین چی میخوای بعد کامنت تولید کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. یاس ی

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    مگه میشه بین اینا انتخاب کرد، فقط باید حسرت خورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sami

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    تو نقطه ای از دنیا زندگی میکنیم که شورولت سیلورادو با رنو مگان مقایسه میشه و مگان برتر به حساب میاد.روز به روز بیشتر درک میکنم که چرا باید به جای ماشینهای فورد و شورولت و تویوتا و نیسان و بنز و ….پراید و پژو و سمند تو خیابونامون ببینیم.چون لیاقت داشتن اونهارو نداریم و نخواهیم داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      خدا حفظت کنه که زدی وسط خال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. حمیدرضا

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شوی به خاطر علاقه شخصی به چهرش ولی از نظر ظاهری اگر داج بود احتمالا به اون رای میدادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ford

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اخه شد مقایسه فورد شورولت اصلا شورولت در حد اندازه فورد هست تو طناب کشی فورد 5 تا سیلورادو هم زمان میکشه شورولت باید با دوج مقایسه کرد نه قویترین برند دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا