مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز CLE کوپه؛ جایگزین کلاس C و E دودر

کوپهٔ جدید مرسدس بنز CLE ترکیبی از مدل‌های C کلاس و E کلاس بوده و جایگزین نسخه‌های کوپه و کانورتیبل دو مدل مذکور خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانستیم، مرسدس بنز قصد ادغام نسخه‌های کوپه و کانورتیبل C کلاس و E کلاس را در یک مدل دارد و حالا این خودرو رسماً با نام CLE معرفی شده است. این خودرو از لحاظ اندازه بین دو مدل مذکور قرار می‌گیرد هرچند که با فاصلهٔ محوری ۲,۸۶۵ میلی‌متر، به E کلاس نزدیک‌تر بوده و از رقبای اصلی خود یعنی ب‌ام‌و سری ۴ و آئودی A5 کشیده‌تر است. CLE اما در ظاهر با جلوپنجره نسبتاً باریک و کاپوت برآمده، شباهت زیادی به C کلاس سدان دارد.

در داخل خودرو نیز شاهد همین داستان هستیم زیرا کوپهٔ جدید مرسدس در طراحی داشبورد با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی عمودی ۱۱.۹ اینچی، هیچ شباهتی با E کلاس جدید ندارد. بااین‌حال، CLE از جدیدترین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX بهره می‌برد که اولین بار در نسل جدید E کلاس ارائه شد.

CLE پیشرانه‌های خود را هم از E کلاس قرض گرفته است و همهٔ آن‌ها از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برند. مدل‌های پایه CLE220d و CLE200 هستند که از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی و بنزینی استفاده می‌کنند و به ترتیب ۲۰۰ اسب بخار و ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارند. در این دو مدل نیروی موتور به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود اما برای نسخهٔ بنزینی سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم قابل سفارش خواهد بود. CLE200 ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل بعدی CLE300 نام دارد که از نسخهٔ ۳۰۰ اسب بخاری همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و شتاب صفرتاصد را به ۶.۲ ثانیه می‌رساند. درنهایت هم به CLE450 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی می‌رسیم که ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

علاوه بر این، در سال ۲۰۲۴ نسخهٔ CLE53 AMG هم ارائه خواهد شد. این مدل از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی کراس‌اوور GLE53 استفاده می‌کند که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین در همان سال نسخهٔ کانورتیبل هم به بازار خواهد آمد. در همین حال، بعداً مدل پرچم‌دار CLE63 هم به این خانواده اضافه خواهد شد. هرچند هنوز نمی‌دانیم این مدل به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی چهار سیلندر C63 مجهز خواهد شد یا پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی شش سیلندر خطی مورداستفاده در نسل بعدی E63 اما به نظر می‌رسد گزینهٔ دوم محتمل‌تر باشد.

مرسدس بنز CLE در نوامبر امسال راهی بازار اروپا خواهد شد اما خریداران آمریکایی باید تا اوایل سال ۲۰۲۴ صبر کنند. نسخهٔ کانورتیبل هم همان‌طور که اشاره شد در اواخر سال آینده در هردو قاره عرضه خواهد شد. فعلاً قیمت این خودرو مشخص نیست ولی ازآنجایی‌که CLE باید با ب‌ام‌و سری ۴ رقابت کند انتظار می‌رود قیمت مدل پایهٔ آن در آمریکای شمالی که CLE300 خواهد بود از حدود ۵۵ هزار دلار آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. POUYAN

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    برای یکی مثل من که SLS براش زیباترین ماشین تاریخه این یعنی فاجعه این یعنی تهوع…
    .
    .
    .
    .
    البته با احترام به سلیقه بقیه دوستان

    موافقم 39
    مخالفم 185
    1. FC 12

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این که خیلی خوبه .
      اگه مدل برقیای بنز بود میشد از طراحی انتقاد کرد .
      اما این واقعا یکدست و زیباست .

      موافقم 135
      مخالفم 5
    2. Godfather orj

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (196 ديدگاه)

      به نظرم فقط e کلاس بنزه هیچ وقت نتونستم با بقیه اتاق هایه بنز ارتباط بگیرم

      موافقم 9
      مخالفم 60
    3. cyrus-az

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (80 ديدگاه)

      بنظرم خیلی خوشگله. هم داخل هم بیرون

      موافقم 20
      مخالفم 1
    4. پیام

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1627 ديدگاه)

      واقعا عالیه

      موافقم 14
      مخالفم 2
  2. امیر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    درد و بلای طراحان بنز بخوره تو فرق سر طراحان ب ام و

    موافقم 121
    مخالفم 24
    1. محمدهادی

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      خوششکله

      موافقم 32
      مخالفم 3
  3. PRPR

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    چی یهویی فکر کردم کانسپته😄

    موافقم 54
    مخالفم 3
    1. PRPR

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      اگزوز فیکه؟

      موافقم 6
      مخالفم 18
      1. ح.ع

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (240 ديدگاه)

        بله.فیک هست.

        موافقم 0
        مخالفم 2
  4. رامتین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    خودروی واقعا جذاب و البته مورد علاقمه. خصوصا ورژن CLE300 که موتور 2 لیتری داره. البته فکر میکردم تنوع موتورهاش متفاوت باشه و بیشتر از C کلاس تبعیت کنه که اینطور نبود. در کل شما این خودرو را E کلاس کوپه فرض کنید. در کلاس C، ورژن C43 داریم که 2 لیتری 400 اسبی هست اما نسخه 6 سیلندر و 3 لیتری توربوی این خودرو تحت نام CLE450 فقط 380 اسب داره! این نشون میده چقدر AMG متفاوت ظاهر میشه. شاید CLE63 بیاد و با M8 کوپه رقابت کنه، اما بنظرم این خودرو توان رقابت با گل سر سبد محصولات بیمر را نداره. بهمین خاطر سودای غلبه بر سری 4 را بیشتر خواهد داشت.

    موافقم 49
    مخالفم 2
    1. Hamilton1970

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (530 ديدگاه)

      احتمال رقابت CLE63 با M4 بیشتره فکر کنم

      موافقم 0
      مخالفم 3
  5. R@min

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1690 ديدگاه)

    بنظرم نسبت به بقیه مدل های نسل جدید مرسدس طراحی بهتری داره و زیباتر از رقبا هم هست اما مشخصه که توجه مرسدس رو پرفورمنس و رقابت با سری ۴ نیست و بیشتر یه مدل زیر 100k از SL هست.

    موافقم 56
    مخالفم 2
    1. دیا

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (113 ديدگاه)

      کجای این ماشین زیباست. یه نگاه کنید به طرحهای دو دهه پیش مرسدس بعد می فهمید که چه پس رفتی داشته.

      موافقم 8
      مخالفم 31
      1. R@min

        ۱۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1690 ديدگاه)

        نسبت به جفنگیات جدیدش بهتره و ۱۰۰% محصولات آلمانی امروزی جلوی نسل های قبلشون مثل یه زباله می مونن.

        موافقم 18
        مخالفم 3
  6. ارش

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    طراحی ساده و جذابی داره خیلی هماهنگه خطوط و اجزاش

    موافقم 44
    مخالفم 2
  7. MohammaD

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    اگه سخت نمیگیرین ، این یکی واقعا خوب شده . برا شخص من حتی تداعی کننده حس و حال S کلاس کوپه (c217) هست . همونقدر ملایم ، شیک ، موقر و لاکچری .

    موافقم 64
    مخالفم 2
  8. Alan.r

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    طراحیش خیلی عالیه از نظر فنی و کابین هم خیلی خوبه به نظرم جانشین لایقیه

    موافقم 37
    مخالفم 2
  9. amdbenz

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بعد از مدت ها یه طراحی خوب از مرسدس دیدیم فقط ایکاش یکم رو طراحی چراغای پشت ماشین کار میکردند .

    موافقم 34
    مخالفم 3
  10. Dariush

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    عجب طراحی زیبایی داره فقط یه ایراد داره اونم طراحی داخلی قسمت مانیتور
    می‌میرین از مانیتور با کیفیت استفاده کنین تا مجبور نباشین مانیتور و کج کنین؟
    این شیش درجه ست؟

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. شروین

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ای که کجه بخاطر اینه که دسترسی راننده بهتر باشه و موقع رانندگی راحت تر با مانیتور کار کنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. MC20

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1638 ديدگاه)

    نه اونقدر خوبه که بشه عاشقش بشی … نه اونقدر بده که بشه ازش ایرادی بگیری … در کل بنز چندین ساله افتاده به سری دوزی … اگه خودشون با این همه تنوع تکراری کلاس هاشون مشکلی ندارن ، من هم مشکلی ندارم … بنز عجول ترین خودروساز میجر در تاریخه … همیشه هم ضربه اش رو خورده ولی چون پولش از پارو بالا میره عین خیالشم نیست … دنیای خودرو هنوز کلاس های R و B رو هضم نکرده ، باز یه کلاس جدید … و این داستان همچنان ادامه دارد …

    موافقم 7
    مخالفم 20
  12. MC20

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1638 ديدگاه)

    کلاس A رو یادم رفت تازه … CLA و GLA هم که بماند … کلا بنز زاد و ولد دوست داره … 🤦‍♂️

    موافقم 7
    مخالفم 6
  13. HesamS500

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    چه عجب ی طراحی زیبا از مرسدس دیدیم
    زیبا ، جذاب ، قابل توجه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  14. نویدی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    دلش میخواد ادای bmw سری ۴ رو در بیاره!!

    موافقم 7
    مخالفم 33
  15. BMW

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1239 ديدگاه)

    خیلی خوبه طراحیش ولی عقبش یه خورده بد شده

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      اصلنم بد نشده
      این زبان طراحی مرسدس عالیه

      موافقم 16
      مخالفم 6
  16. *ALI*

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    عالی شده واقعا آدم لذت میبره فقط اگر چراغ های عقب به هم وصل نباشن بهتر میشه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  17. کیکاووس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    به جرأت میشه گفت بهترین طراحی مرسدس در چندسال اخیر!! همه جوره عالیه

    موافقم 18
    مخالفم 3
  18. محمدعلی کاشی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    از نمای جانبی بسیار زیباست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  19. mahdi911turbos

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بنز یهویی غافلگیرمون کرد

    انصافا طراحیش به نسبت خوبه و ایرادی بهش وارد نیست

    موافقم 18
    مخالفم 1
  20. JaMsHiD

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1018 ديدگاه)

    ایرادی نمیشه گرفت
    چون این یه بنزه
    واقعا زیباست واقعا هیچی در وصف این زیبای خفته ندارم بگم
    اصلا نفسم برید یه لحظه که تصور کردم برا من باشه😅

    موافقم 17
    مخالفم 1
  21. امیرحسین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (122 ديدگاه)

    بسه دیگه واقعا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. blackwing

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (912 ديدگاه)

    ماشین رو ولش کن ، تصویرهای پس زمینه چقدر vibe خوبی دارن 🫠🤌🏼

    موافقم 10
    مخالفم 0
  23. درود

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    با اون سفیده بری کالیفرنیا عشق و حال

    موافقم 8
    مخالفم 0
  24. مهرداد

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه اینکه زشت باشه نه، ولی چند سالی میشه ماشینهای بنزو توو خیابونا میبینی منظورم همین گذر موقتا که تک و توک هستن ،دیگه مثله قدیم پرایه آدم نمیریزه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. مهدی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    مرسدس از نظر کیفی عملا یه برند معمولی شده این هم از زمانی شروع شد که وارد تولید اتاق های مندراوردی شد که نه تنها تمرکز روی کیفیت از بین رفت بلکه خیلی از مدل هاش مدل های دیگه خودش رو تو زمینه فروش تحت الشعاع قرار میده. در کل به نظرم راهبرد مرسدس لنگ میزنه

    موافقم 2
    مخالفم 13
  26. Arshia m3csl

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1024 ديدگاه)

    چقدر باحاله بی ام و فنم ولی این جذابه میتونه سری ۴ رو تو فروش شکست بده

    موافقم 3
    مخالفم 2
  27. M.B.R.D.t.B.P.K.L

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم بنز چرا داره توی طراحی اینقدر گند میزنه منی که از بچگی بنز رو خیلی دوست داشتم دارم میگم حالا این بد نیست ولی بقیه طراحی هاش واقعا بده،اگه به طراحی های 10،20ساله پیش مرسدس بنز نگاه کنین میگیرین که چی‌ میگم

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا