مرسدس بنز

خداحافظی منهارت با مرسدس C63 هشت سیلندر؛ 623 اسب بخار از موتور 4 لیتر!

در نسل جدید مرسدس AMG C63 خبری از پیشرانه ۸ سیلندر نیست و به همین خاطر منهارت می‌خواهد با معرفی پکیج تیونینگ جدید برای C63 نسل قبل خداحافظی باشکوهی با این خودروی اسپرت داشته باشد.

این تیونر مشهور دستی بر سر و روی W205 C63 S کشیده و آن را با نام CE 600 معرفی کرده است. خودروی موردبحث در حالت استاندارد اصلاً کند نیست و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن که با کد M177 شناخته می‌شود ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما منهارت توانسته ۱۰۰ اسب بخار بیشتر را از دل این نیروگاه آهنین بیرون بکشد. البته باید گفت تیونر موردبحث قبلاً نسخه‌های قوی‌تری از C63 را نیز معرفی کرده بود.

از جمله تغییرات رخ داده در قوای محرکه C63 منهارت می‌توان به کیت توربو پرفورمنس شامل توربو و اینترکولر بهتر، برنامه‌ریزی دوباره ECU و… اشاره کرد. خودروی موردبحث هم‌اکنون ۶۲۳ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتون متر قدرت تولید می‌کند. نرم‌افزار جدید گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز باعث می‌شود گیربکس توانایی بهتری در انتقال قدرت بیشتر پیشرانه داشته باشد. در بحث طراحی ظاهری باید گفت منهارت خیلی وارد جزئیات نشده و ظاهری تمام مشکی را با حداقل قطعات افترمارکتی در نظر گرفته است. جلوپنجره پانامریکانا مشهور مرسدس نیز تیره رنگ بوده هرچند رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی خودرو ظاهری پولیش خورده دارند و توسط لاستیک‌های میشلن احاطه شده‌اند.

اگرچه سیستم ترمز مرسدس AMG C63 منهارت ارتقا نیافته اما نام و نشان این تیونر روی کالیپرها دیده می‌شود و مشتریان می‌توانند برخی تغییرات مدنظر خود را نیز برای بخش‌هایی همچون کابین در نظر بگیرند. منهارت همچنین سیستم تعلیق را با نصب فنرهای پیچشی قابل تنظیم ارتفاع ارتقا بخشیده است. به این لیست باید دو سیستم اگزوز سفارشی را اضافه کرد که یکی از مبدل‌های کاتالیتیک سود می‌برد و دیگر فاقد آن‌هاست.

نسل جدید AMG C63 بجای پیشرانه ۸ سیلندر از قوای محرکه هیبریدی استفاده می‌کند هرچند از نظر قدرت کم و کسری ندارد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو به همراه پیشرانه برقی و باتری باعث تولید ۶۷۱ اسب بخار قدرت می‌شود. گشتاور این مجموعه پلاگین هیبریدی نیز به ۱۰۱۹ نیوتون متر می‌رسد. به این ترتیب تیونری همچون منهارت سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای برای ارائه محصولی پرقدرت‌تر در اختیار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    طراحی های بی ام و افتضاح شده ولی حداقل یه کار خوب که بی ام و کرده اینه که این مسخره بازی ها را در نمیاره قشنگ هم داره رو برقی کار میکنه هم دورنسوز ها
    شاید همین باعث برتری کامل فروش بی ام و در آینده بشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  2. مردیم از خوشی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    طراحی های بی ام و افتضاح شده ولی حداقل یه کار خوب که بی ام و کرده اینه که این مسخره بازی ها را در نمیاره قشنگ هم داره رو برقی کار میکنه هم دورنسوز ها
    شاید همین باعث برتری کامل فروش بی ام و در آینده بشه

    موافقم 7
    مخالفم 34
  3. R/T

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    به به

    موافقم 19
    مخالفم 3
  4. mo$tafa

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    گنگ خالص

    موافقم 21
    مخالفم 3
  5. Daruosh

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بنز هست میفهمی بنزززززززززززززززززز 😍

    موافقم 28
    مخالفم 5
  6. Hamilton1970

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    فقط اون کلاستر و فرمون…

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Hesam

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هرکی کامنت گزاشته یروز پشت فرمونش پدالو گازو تا ته بچسبونه توجاده بااونی که دوستش داره بره جایی که دوست داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. پیام

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1601 ديدگاه)

    با این موتور فسقلی تموم اسبای دنیا رو جمع کرده 😂😂😂😂

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Amir

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    علت این حجم کج بودن چرخ هاش چیه؟
    میدونم برای هندلینگه ولی ب ام و با چرخ های صافتر هندلینگ بهتری داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا