میتسوبیشی

میتسوبیشی رالی آرت از خودروی رالی تریتون رونمایی کرد

معرفی یک نسخه خاص از خودروی رالی میتسوبیشی تریتون/L200 نشان دهنده سیگنال‌های بازگشت این خودروساز به موتور اسپرت است. ظاهراً این بازگشت به شکل حمایت فنی از تیم میتسوبیشی رالی آرت با مالکیت شخصی انجام خواهد شد. همچنین در بیانیه معرفی این خودرو به برخی جزئیات از نسخه‌های رالی آرت وانت‌ها و شاسی بلندهای این برند ژاپنی اشاره شده است.

هیروشی ماسوکا که دو بار قهرمان رالی داکار شده است مدیر تیم میتسوبیشی رالی آرت است. این تیم در تملک شرکت تنت اسپرت تایلند است. ماسوکا با برجسته کردن تاریخچه غنی میتسوبیشی در مسابقات رالی جهانی و داکار اظهار داشته است:

شرکت میتسوبیشی موتورز در مسابقات به شکل حمایت فنی از تیم‌ها باعث تقویت محصولات ما به ویژه خودروهای استراتژیک شامل وانت‌ها و شاسی بلندها در منطقه آسه آن خواهد شد. تیم میتسوبیشی رالی آرات آماده برآورده ساختن انتظارات طرفداران است و بنابراین خواهشمندیم منتظر روزهای آینده بمانید

این اظهارات می‌تواند به نسخه‌های پرفورمنس آتی از محصولات قدبلند میتسوبیشی اشاره داشته باشد. ماسوکا نیز با روی باز می‌گوید چنین امری می‌تواند روی نقاط قوت تریتون/L200 و شاسی بلندهای این خودروساز تأکید کند. در معرفی خبری این خودرو آمده است:

میتسوبیشی موتورز بازخوردهای به دست آمده از رقابت‌های رالی را برای تقویت هرچه بیشتر محصولات بکار می‌گیرد و این امر به ویژه در بخش تقویت بدنه و شاسی، کنترل خودرو و عملکرد در آفرود صدق می‌کند

یک تریتون/L200 تقویت شده به همراه پیشرانه برگرفته از موتور اسپرت و شاسی ارتقا یافته می‌تواند رقیبی عالی برای فورد رنجر رپتور یا تویوتا هایلوکس GR اسپرت باشد. تریتون آماده رالی دارای سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر، لاستیک‌های آفرود، اسنورکل، گل پخش‌کن، قلاب‌های بکسل، رول کیج، لاستیک‌های زاپاس در محفظه بار و پوشش ویژه بدنه با رنگ‌های خاکستری، قرمز و مشکی است.

خودروی دیگری که می‌تواند با نسخه رالی آرت معرفی شود اوت لندر پلاگین هیبریدی است که در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۲ پیش‌نمایش کانسپت میتسوبیشی ویژن رالی آرت به آن اشاره کرد. این شاسی‌بلند دارای کیت بدنه گیرا، رینگ‌های ۲۲ اینچی و قوای محرکه تیون شده با قدرت بیشتر، تنظیمات اسپرت تر سیستم چهار چرخ محرک و ظرفیت باتری بیشتر است. رالی AXCR از ششم تا دوازدهم آگوست در جنوب شرق آسیا به ویژه تایلند برگزار خواهد شد. این رالی شامل مسیرهای آفرود در جنگل‌ها و کوه‌هاست.

جدای از کانسپت یاد شده و حضور بیشتر در موتور اسپرت، بازگشت رالی آرت منجر به ارائه برخی برچسب‌ها و وسایل جانبی برای محصولات کنونی میتسوبیشی شده است. این برچسب‌ها برای تریتون و پاجرو اسپرت در تایلند عرضه شده‌اند و در ژاپن نیز می‌توان آن‌ها را برای محصولاتی همچون اوت لندر پلاگین هیبریدی، اکلیپس کراس و… سفارش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    تحریره عزیز سایت پدال لطفا مسابقات wrc و dtm رو هم پوشش بدین.٩٠ درصد مطالب موتور اسپورت که در سایت پدال بارگذارى میشه مربوط مسابقات به فرمول یک هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا