موتورسیکلت

موتورسیکلت کی‌تی‌ام 1300 R، جدیدترین پروژه تیونینگ برابوس

درست دو روز پیش بود که یکی از منابع مطلع جزئیات مربوط به همکاری کمپانی‌های کی تی ام و برابوس آلمان را منتشر کرد. این تیونر نام‌آشنا محصولی جدید با نام ۱۳۰۰ R را معرفی کرده است. این موتورسیکلت جذاب هم‌اکنون به‌صورت رسمی پرده‌برداری شده است. ۱۳۰۰ R بر پایه کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر دوک R شکل گرفته است و اولین باری است که برابوس در بخش موتورسیکلت‌سازی حضور پیدا می‌کند. از جمله ویژگی‌های این موتورسیکلت ارتقا یافته می‌توان به رینگ‌ها، اگزوز، صندلی، مجاری هوایی، پوشش چراغ‌های جلو، اهرم‌های قابل تنظیم، جاپایی قابل تنظیم، فلاپ های کربنی و… جدید اشاره کرد.

برابوس یک تیونر مشهور است که به خاطر کار روی محصولات مرسدس بنز شناخته شده است. این شرکت جدای از ارتقای فنی خودروها روی لوکس‌تر کردن آن‌ها نیز کار می‌کند. این موضوع را می‌توان در پروژه تیونینگ ۱۳۰۰ R و به ویژه صندلی گرم شونده سفارشی مشاهده کرد. تنها ۱۵۴ دستگاه از این موتورسیکلت تولید خواهد شد و با دو رنگ مشکی یا قرمز در دسترس خواهند بود؛ اما خبر بد اینکه هیچ‌کدام از این موتورسیکلت‌ها روانه بازار آمریکا نخواهند شد.

از سال ۱۹۷۷ تاکنون نام برابوس با واژه‌های اشرافیت، دست‌ساز بودن و پرفورمنس مترادف شده است. این شرکت که در بین طرفداران صنعت خودرو به ارتقای محصولات سطح بالا و اسپرت شناخته شده است جزو برترین های بخش تیونینگ است. برابوس ۱۳۰۰ R جدید از طراحی سطح بالا، انحصاری و ظریف سود می‌برد و از نظر پرفورمنس نیز واقعاً چشمگیر است. این اولین باری است که موتورسیکلتی از برابوس را می‌بینیم. این بایک نیکد از جزئیات زیادی برخوردار است. از جمله ویژگی‌های خاص این موتورسیکلت می‌توان به زبان طراحی مشکی و برجسته برابوس شامل دو طرح رنگی خاص، رینگ‌های مونوبلاک Z فورج کاری شده، عناصر کربنی بدنه، صندلی سفارشی و… اشاره کرد.

پیشرانه V توئین این موتورسیکلت قدرت ۱۸۰ اسب بخاری در دور ۹۵۰۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متری را در دور ۸ هزار تولید می‌کند. پرفورمنس ۱۳۰۰ R همان چیزی است که از برند برابوس انتظار دارید. به منظور تولید محصولی خاص‌تر، برابوس ۱۳۰۰ R تنها با دو رنگ قرمز ماگما و مشکی سیگنیچر تولید می‌شود. از هر رنگ تنها ۷۷ دستگاه تولید خواهد شد. از نظر فنی، برابوس ۱۳۰۰ R دارای سیستم تعلیق نیمه فعال WP APEX است. این تنظیمات به سوارکار اجازه می‌دهد تا ۶ حالت مختلف کامفورت، خیابانی، اسپرت، پیست، پیشرفته و اتوماتیک را انتخاب کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. porsan

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چه اون عکس مرسدس بنز و کی تی ام جذاب بود

    موافقم 18
    مخالفم 0
  2. Taha Malek

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (914 ديدگاه)

    برابوس یکم بد باش

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. F15 Eagle

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام دوستان من تازه اکانت خودم رو ساختم امیدوارم اوقات خوبی داشته باشیم

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (4532 ديدگاه)

      سلام خوش اومدید 🌷

      موافقم 11
      مخالفم 0
  4. ARMAN

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چرا هر چی برابوس روش دست میزاره بی نظیر میشه؟

    موافقم 12
    مخالفم 0
  5. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    وای خدا این کی تی ام همینجوری بینظیره ببین دیگه ۱۲۹۰ سی سیش دیگه چیه تازه اگه برابوس هم روش دست بزاره که دیگه واویلا میشه من یدونه بنلی ۳۰۰ داشتم بعد یه کی تی ام ۲۰۰ دوک خریدم واقعا محشر بود صفر تا صدش ۷ ثانیس از بس سبکه بعد یه ۲۵۰ دوک خریدم واقعا توی شتاب تو ۲۵۰ سی سی ها رودست نداره به راحتی ۶ ثانیه صفر تا صد میرفت اما به خاطر ۱ سیلندر بودنش فروختم و کاوازاکی زد ۲۵۰ خریدم موتور خوبیه اما من شتاب کی تی ام و هندلینگشو ترجیح میدم یه جایی هم خونده بودم که بهترین موتور زیر ۴۰۰ سی سی هستش کلا فلسفه کی تی ام موتور کم سیلندر و وزن بسیار کم هست که در نتیجه شتاب خیلی بالایی میده البته باید قبول کرد که اصلا ابهت و صدای زیبایی نداره ولی صداش تو دور بالا خیلی قشنگ میشه و البته هندلینگ خوبی هم داره اصلا لیز نمیخوره و به نظرم از بنلی خیلی بهتره توی شتاب هم از کاوازاکی و یاماها بهتره ولی سرعت نهاییش کمتره ولی از بنلی خیلی سرتره من پیشنهاد میکنم اگر میخواید هم قیمت بنلی ۳۰۰ موتور بگیرید و عاشق شتاب هستید حتی شده کی تی ام ۲۰۰ هم بگیرید واقعا شتاب خوبی رو تجربه میکنید

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. S@M@N

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مرسی از اینکه اطلاعات و تجربیاتت رو انتقال دادی ، ای کاش پدال یه زحمت میکشید یه بخش مربوط به موتورهای ایرانی به وجود میاوورد و از هر کدوم از موتورهای موجود در ایران پست کامل و جامعی میزاشت که دوستانی که اون نمونه موتور رو دارن یا قبلا داشتن بیان تجربیات و اطلاعاتشون رو توی کامنت های همون موتور انتقال بدن و ماها که عاشق موتور هستیم بتونیم استفاده ببریم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        دقیقا اتفاقا من موتور های زیادی رو داشتم و تست کردم و واقعا بدون تعصب و واقع بینانه میتونم تجربیاتم رو درمورد موتور در اختیار بزارم البته من بعضی موتور ها رو مثل برند هیوسانگ و مگلی و اس وای ام رو فقط در حد سواری ۱ ساعته نشستم ولی باقی برند ها رو حداقل ۱ ماه داشتم چون من خیلی زیاد موتور عوض میکنم البته بنده سن زیادی ندارم فقط ۱۸ سالمه اما از ۱۳ سالگی موتور سواری میکنم البته بابا هم مقداری از پول خرید موتور رو میده

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. Carbonado Aventador

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4475 ديدگاه)

    خیلی خوب شده ولی اگه ادم دنبال موتور های خاص هست باید بره سراغ mv agusta نه برابوس_کی تی ام

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. Ehsan*EFMX*

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تووی شتاب در رده ی 250 رو دست کاوازاکی 250نیو فیس نیست،صفرتا صد 5ثانیه تاپ اسپید200 💪💪

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا