ایران خودروایستگاه خبر

توضیحات ایران خودرو درباره حذف هواکش کاپوت پژو 207

شرکت ایران خودرو توضیحاتی در خصوص حذف هواکش روی کاپوت پژو ۲۰۷ ارائه داد.

به گزارش پدال، هواکش روی کاپوت (هود کاپوت) به عنوان یکی از المان‌های جذاب در طراحی خودروهای اسپرت بشمار می‌رود. جدای از بحث زیبایی این دریچه‌ها عموما به دلیل خنک کاری محفظه موتور خودرو و یا تأمین هوای داخل کابین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در روزهای گذشته تصاویری از خط تولید محصول ۲۰۷ منتشر شده که نشان می‌دهد نمونه‌های جدید تولید شده از این خودرو بدون هواکش روی کاپوت هستند. یکی از جلوه‌های تمایز خانواده محصول ۲۰۶ و ۲۰۷ نسبت به سایر خودروهای ایرانی استفاده از این دریچه بوده و حس اسپرتی را در نگاه اولیه به خودرو ایجاد می‌کرد. انتشار این تصاویر بازخوردهای منفی بسیاری ایجاد کرد و این شائبه پیش آمد که ایران خودرو در جهت کاهش هزینه‌های تولید اقدام به این کار کرده است.

ایران خودرو نیز در جوابیه‌ای نسبت به این اقدام توضیحاتی را ارائه کرده است. در توضیحات ایران خودرو آمده است: جابه‌جایی هواکش از روی درب موتور محصول پژو ۲۰۷ بر اساس الزامات استاندارد ۸۵ گانه و به منظور اجرای استاندارد حفاظت از عابر پیاده و حذف اجسام سخت و برآمده روی در موتور اعمال شده است.

در محصولات خانواده ۲۰۷، با اعمال استاندارد حفاظت از عابر پیاده، محل عبور هوا مانند محصول رانا به صورت شبکه‌ای بر روی حصیری زیر شیشه جلو در نظر گرفته شده است.

براساس استاندارد حفاظت از عابر پیاده، حذف زائده‌های روی سطح درب موتور الزامی است، زیرا فرض بر این است که در برخورد سپر جلو با پای عابر پیاده، عابر باید روی سطح درب موتور پرتاب شود و هر گونه زائده و برجستگی روی در موتور باعث‌ صدمه به ناحیه سر می‌شود و به همین دلیل دریچه روی درب موتور ۲۰۷ جابه‌جا شده است.

فرآیند اصلاحات طراحی در سایر محصولات ایران خودرو از جمله اصلاحات سپر خودروهای پارس و دنا نیز در حال پیاده‌سازی بوده و تا انتهای سال تمامی خودروهای تولیدی می‌بایست استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت نمایند.

نکته مبهم در چنین استانداردی این است که اگر صرف وجود یک هواکش روی کاپوت باعث کاهش ایمنی خودرو می‌شود، چرا چنین خودروهایی در دنیا هنوز تولید شده و امتیازات ایمنی خوبی نیز دریافت می‌کنند. به عنوان مثال سوبارو WRX باوجود هواکش روی کاپوت بالاترین امتیاز ایمنی یعنی Top Safety Pick+ در سال ۲۰۲۲ را از IIHS دریافت کرده است.

سوبارو WRX باوجود هواکش روی کاپوت بالاتری امتیاز از IIHS را دریافت نموده است
سوبارو WRX باوجود هواکش روی کاپوت بالاتری امتیاز از IIHS را دریافت نموده است

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۶ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    این که اینقدر ایمنی براش مهمه آیا فکر تصادف راننده و سرنشین هست که تو تصادف از جلو , تا شیشه ی عقب جمع نشه ؟!!!
    تست تصادفش کدوم سازمان جهانی تست شده و امتیازاتش کو ؟ (تست تصادف 206 فرانسه 100 سال پیش رو نگید که هیچ چیزش با این یکی نیست)

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. amirali

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (185 ديدگاه)

      کلا از استاندارد 85 گانه 84 تا را بی خیال شدن و چسبیدن به یک مورد که انهم حفظ سلامت عابر پیاده هست که باعث شده بدنه خودرو نازک تر بشه و قطعات سخت از روی کاپوت حذف بشه ! فقط یک سوال : سالانه چند تصادف خودرو به خودرو اتفاق می افته و چند تصادف خودرو با عابر پیاده ؟ چرا فکری برای ایمنی سرنشینان در تصادفات خودرو به خودرو نمیشه ؟ چرا فقط استاندارد هایی اجرا میشه باعث کاهش هرینه تولید مشه ؟! خودشون هستند هر انچه فکر می کنند مردم هستند.

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. میم میرسلیم

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    گروه خودروسازی ملی کشور به جان هم وطن ها اهمیت جدی میده ،همون طور که مستحضر هستید نه تنها فرقی بین 206 با لندکروزر نیست حتی دارای کیفیت بالاتری هست و من این رو به جرئت میتونم بگم که صنعت خودرو سازی ما و استاندارد های مربوطه در سطحی حتی بالاتر از استاندارد اروپا هست!

    موافقم 16
    مخالفم 3
  3. رحیم

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    اصلا هر کی این توضیحات ویران خودرو رو قبول نداره نیاد تو پیج من، مرسی ، اَه 😒

    موافقم 2
    مخالفم 4
  4. همایون

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (582 ديدگاه)

    امروز جواد کاظمیان یه استوری گذاشته بود که:به رونالدو و بنزما و نیمار بگید آیفون چهاردهشون تو ایران انتن نمیده به جاش ۱۳ بیارن تازه واسه اونم به فکر vpn باشن
    واقعا اینو به هرکی تو دنیا بگی خندش میگیره
    حالا انتظار دارید استاندارد ۸۵ گانه ما درست درمون باشه دنیا داره به سمت میره که نصب ایربک عابر پیاده و سیستم ترمز اضطراری و هشدار برخورد با عابر پیاده و رادارها رو خودروها اجباری میشن بعد ما هواکش رو کاپوت رو برداشتیم بعد اینهمه خودرو اسپرت تو آمریکا و اروپا و اسیا تولید میشه که هواکشهای ده برابر بزرگتر از ۲۰۶ دارن و سخترین استاندارهارو پاس میکنن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. سعید

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب احمقا جنس کاپوت از چیه؟
    اگر قرار باشه با ضربه خوردن سر به قسمت هواکش طوری بشه به کاپوت هم بخوره طوری میشه میفهمی چی میگم فرقی نداره اومدی حذفش کردی بیخود و بی جهت فلسفه میبافی خیلیم که شما حون مردم براتون مهمه با این حلبیا

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. محسن

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (190 ديدگاه)

    عوضش بوق داره صندلی هم داره که اونو از ماشین مشتی مندلی یک سر و گردن متمایز می‌کنه. دیگه چی می خواین؟
    بعدشم مگه لندکروزر از این ورودی هواها داره که 207 داشته باشه؟‌ عمدا حذف شده تا لندکروزر هم بتونه باهاش رقابت کنه (طرح صیانت از شرف و حیثیت تویوتا).

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا