پارس خودرو

تست و بررسی برلیانس H330 / اچ ۳۳۰ دنده‌ای دست دوم

آنچه در مقاله تست و بررسی برلیانس اچ ۳۳۰ می‌خوانید:

 

مقدمه

قرارداد شرکت چینی برلیانس اتو در سال ۲۰۰۳ با بی ام و، بعد از ۱۱ سال این شرکت را در کانال خودروسازی سبک انداخت. برلیانس در سال ۲۰۰۳ با مونتاژ برخی از خودروهای برند محبوب بی ام و، بخش خودروهای سبک خود را راه انداخت. رفته‌رفته برلیانس دست از مونتاژ خودروهای شرکت‌ها برداشت و تصمیم گرفته تا خودش شروع به تولید خودرو کرد. این شرکت دولتی آن‌قدر پیشرفت داشت که در سال ۲۰۱۳ ششمین خودروساز بزرگ چین معرفی شد. به نقل از برخی منابع بعد از سال ۲۰۱۶ کم‌کم اوضاع مالی این شرکت خراب شد، در سال ۲۰۱۸ میزان سهام بی‌ام‌و در جوینت ونچر به ۷۵ درصد رسید و نهایتاً در نوامبر سال ۲۰۲۰ این خودروساز به‌پایان عمر ۲۸ ساله خود رسید. اما هنوز هم در سایت رسمی برلیانس برخی از محصولات جدید این کمپانی به نمایش گذاشته می‌شود.

برلیانس اچ ۳۳۰ H330 دنده‌ای

اما داستان سری اچ ۳۰۰ (H300) در ایران از سال ۹۳-۹۴ شروع شد. برلیانس اچ ۳۳۰ در چهار نسخه ۱.۵ لیتری دنده‌ای، ۱۰۵ لیتری اتوماتیک، ۱.۶۵ لیتری اتوماتیک و ۱.۶۵ لیتری دنده‌ای در بازار ایران توسط پارس‌خودرو مونتاژ شد. البته نسخه‌های ۱.۶۵ لیتری فقط در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مونتاژ شدند. در واقع تفاوت این نسخه‌ها فقط به امکانات رفاهی و مشخصات فنی محدود می‌شد. البته نسخه هاچ‌بک اچ ۳۳۰ با نام اچ ۳۲۰ و C3 به بازار ایران عرضه شد و به‌جز نداشتن صندوق و چند تفاوت ظاهری بسیار کم هیچ فرقی با اچ ۳۳۰ نداشت.

در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال مجله پدال به سراغ برلیانس اچ ۳۳۰ ۱.۵ دنده‌ای رفته‌ایم تا ارزش خرید آن را در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری برلیانس اچ ۳۳۰

جلوپنجره کلیوی که به تقلید از محصولات بی ام و روی این خودرو استفاده شده بیش از هر چیز توجه بیننده را به برلیانس جلب می‌کند. احجام پف کرده در همه جای طراحی این خودرو مخصوصاً قسمت جلویی آن دیده می‌شود. قاب مه شکن‌ها در طرفین سپر قرار گرفته‌اند. دو خط مورب از ستون‌های A شروع شده و رفته‌رفته جلوتر می‌آیند و به هم نزدیک‌تر می‌شوند. این سبک طراحی کاپوت باعث می‌شود زمانی که در جایگاه راننده قرار می‌گیرید حس عضلانی بودن خودرو به شما دست دهد.

عکس برلیانس اچ ۳۳۰ H330 دنده‌ای

نمای جانبی برلیانس اچ ۳۳۰ مانند اکثر خودروها ساده و بی‌پیرایه نیست و رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی و خط شانه پف کرد که از ابتدای گلگیر عقب شروع شده و در میانه گلگیر جلو پایان یافته به زیبایی این بخش افزوده‌اند. البته از نقش طراحی گلگیرهای پف کرده که در کمتر خودرویی دیده بودیم در افزودن زیبایی به نمای جانبی اچ ۳۳۰ نمی‌توان گذشت.

نمای جانبی برلیانس اچ ۳۳۰ H330 دنده‌ای

بلافاصله بعد از اینکه به قسمت انتهایی خودرو توجه کنید یاد نیسان تیانا میافتید. طراحی این بخش شاید مانند باقی قسمت‌های خودرو هماهنگ به نظر نرسد اما آن‌چنان هم ناامیدکننده نیست. چراغ عقب‌های کوچک و نبود کروم کاری در هیچ‌کدام از قسمت‌های این خودرو کمی ما را از طراحی این خودروی ۳۰۰-۵۰۰ میلیون تومانی ناامید می‌کند.

عقب برلیانس اچ ۳۳۰ H330

کابین برلیانس اچ ۳۳۰

طراحی کابین این خودرو تا حدودی شبیه به برخی از محصولات قدیمی هیوندای و کیا است. خوشبختانه در کابین اچ ۳۳۰ از چند رنگ متفاوت استفاده شده و زیبایی کابین را دو چندان کرده. کیفیت متریال استفاده شده در کابین چندان رضایت‌بخش نیست و استفاده از پلاستیک خشک در بیشتر قسمت‌های این خودرو این موضوع را پر رنگتر جلوه می‌دهد. اما کیفیت روکش صندلی و پارچه‌ای که بر روی درها استفاده شده کمی ما را راضی می‌کند.

داخل کابین برلیانس اچ ۳۳۰ H330 دنده‌ای

برلیانس مورد تست ما تقریباً نو محسوب می‌شود و طبیعتاً بعد از حدود ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد افت کیفیتی در متریال استفاده شده در کابین به چشم نمی‌آید. دسترسی به ادوات داخل کابین نسبتاً ساده و بی‌دردسر است اما موقعیت قرارگیری دسته‌دنده کمی متفاوت و در ساعات اولیه استفاده از آن ممکن است کمی راننده را به دردسر بیاندازد.

داشبورد برلیانس اچ ۳۳۰ H330 دنده‌ای

فضای کابین برلیانس کمی بزرگ‌تر از پژو پارس و امثال آن است اما فضای صندوق عقب آن بسیار بسیار بزرگ‌تر از هم‌کلاسانش است. با این وجود موقعیت قرارگیری صندلی‌های جلو در برلیانس اچ ۳۳۰ به گونه بوده که سرنشین عقب به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند پای خود را زیر صندلی جلو ببرد و این موضوع ممک است در سفرهای طولانی موجب آزار سرنشینان عقب شود. البته تعبیه نشدن فضای کافی برای قرار دادن اشیا در کابین هم یک نقطه ضعف بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی برلیانس اچ ۳۳۰

متأسفانه برلیانس اچ ۳۳۰ دنده‌ای در بحث امکانات رفاهی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. برای مثال حتی بلندگوهای عقب، سنسور عقب و یا حتی استراحتگاه دست برای سرنشینان عقب هم در این نسخه به کار گرفته نشده. آینه‌های جانبی برقی،‌ کولر الکتریکی، ۴ شیشه برقی، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به‌صورت دستی، فرمان برقی و تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو تنها امکانات برلیانس اچ ۳۳۰ دنده‌ای محسوب می‌شوند.

اما داستان در نسخه اتوماتیک این خودرو کاملاً متفاوت است. شما در نمونه‌های اتوماتیک برلیانس اچ ۳۳۰ می‌توانید شاهد سنسور و دوربین دنده عقب، مانیتور، سانروف، سیستم ورود بدون کلید، تنظیمات سیستم صوتی از روی فرمان و ناوبری باشید. اما هنوز جای خالی تنظیم برقی صندلی راننده و یا آینه تاشو برقی در این خودرو احساس می‌شود.

امکانات ایمنی

متأسفانه ستاره‌های ایمنی که برلیانس در تست‌های بین‌المللی دریافت کرده مشخص نیست و حتی ممکن است روی این خودرو این تست‌ها صورت نگرفته باشد؛ اما هرچه باشد ایمنی آن از پراید بهتر است! ترمز ABS و EBD،ترمز دیسکی جلو (در نسخه اتوماتیک ترمز دیسکی عقب هم وجود دارد) و ایربگ راننده و سرنشین تنها امکاناتی ایمنی هستند که در اچ ۳۳۰ قابل تجربه است.

مشخصات فنی برلیانس اچ ۳۳۰

همان‌طور که می‌دانید سایپا در ابتدا نصمیم داشت شاهین را با موتور BM۱۶ برلیانس به بازار عرضه کند اما بعدها تصمیمش عوض شد و موتور M۱۵-T توربوشارژ را روی آن قرار دارد.

موتور و گیربکس اچ ۳۳۰ مطمئناً یکی از مزیت‌های بزرگ آن نسبت به رقیبانش محسوب می‌شود و این مورد در نسخه‌های ۱.۶۵ لیتری بیشتر نمود پیدا می‌کند.

موتور برلیانس اچ ۳۳۰ H330 دنده‌ای

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل نسخه ۱.۵ دنده‌ای اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید.

برلیانس اچ ۳۳۰ ۱.۵ لیتری دنده‌ای
حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۰۳ اسب بخار
گشتاور ۱۳۸ نیوتون متر
شتاب صفر تا صد ۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک سوخت ۵۵ لیتر
جرم خالص ۱۲۴۴ کیلوگرم

تجربه رانندگی برلیانس اچ ۳۳۰

نوبتی هم باشد نوبت تجربه رانندگی با برلیانس اچ ۳۳۰ است. موتور ۱.۵ لیتری برلیانس بسیار بی‌صدا و بی لرزش روشن می‌شود.  حرکت به‌آرامی شروع می‌شود. پس از کمی رانندگی با برلیانس متوجه می‌شوید که دید به اطراف به‌واسطه آینه‌های جانبی کوچک و داشبورد بسیار بزرگ کم است. سیستم تعلیق برلیانس به واسطه لاستیک‌هایی با فاق بلند قادر است به راحتی از پس چاله‌چوله‌های خیابان‌ها برآید.

رانندگی با برلیانس اچ ۳۳۰ H330 دنده‌ای

شتاب و کشش برلیانس در نسخه ۱.۵ لیتری تا حدودی شبیه به خودرویی مانند پژو پارس است و شاید کمی بهتر. اما مطمئناً شتاب نسخه ۱.۵ لیتری به‌پای بسترن B30 نمی‌رسد. البته اشتباه نکنید، قدرت برلیانس برای یک استفاده معمولی کاملاً مناسب و راضی‌کننده است. عملکرد کولر در اچ ۳۳۰ بسیار خوب است و به راحتی می‌تواند کابین را خنک کند.

اوضاع تقریباً برای برلیانس اچ ۳۳۰ خوب پیش می‌رفت تا به اولین پیچ در جاده رسیدیم. می‌توان گفت هندلینگ این خودرو فدای سواری نرم آن شده و نبود ESP هم این موضوع را تشدید می‌کند. عایق‌بندی کابین در سرعت‌های بالا نسبتاً مناسب است و مانند اکثر خودروهای این رده قیمتی خبری از شنیده شدن زیاد صدای لاستیک‌ها در کابین نیست.

عملکرد ترمزهای اچ ۳۳۰ زمانی که خنک هستند بسیار عالی است اما بعد از داغ شدن، عملکرد آن‌ها به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

هزینه‌های نگهداری برلیانس اچ ۳۳۰

پیش از هر چیز باید بگوییم که به گفته مالک هزینه تعویض روغن و فیلتر هوا و روغن این خودرو حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان می‌شود که رقمی منطقی برای خودروهای این رده قیمتی است. در جدول زیر نیز می‌توانید قیمت برخی از قطعات برلیانس اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید.

نام قطعه قیمت
لنت ترمز جلو ۵۰۰ هزار تومان
تیغه برف‌پاک‌کن (راننده) ۱۵۶ هزار تومان
شمع ۳۲۵ هزار تومان
زنجیر تایم ۲.۴ میلیون تومان
باتری ۸۰۰ تا ۱.۳ میلیون تومان
دسته موتور جلو ۱.۵ میلیون تومان
کمک‌فنر عقب ۱.۳ میلیون تومان
سپر جلو بدون رنگ ۲ میلیون تومان

جمع‌بندی

در کل باید گفت که برلیانس اچ ۳۳۰ دنده‌ای می‌تواند خودرویی مناسب برای یک خانواده چهار نفره باشد که چندان وابستگی به آپشن ندارند و بیشتر به کیفیت خودرو اهمیت می‌دهند. اگر بخواهیم این خودرو را با رقیبانش مقایسه کنیم باید بگوییم که مطمئناً از پژو پارس بهتر و به‌صرفه‌تر است اما ممکن است کمی از بسترن B30 عقب‌تر باشد. البته اگر نسخه‌های ۱.۶۵ لیتری اتوماتیک این خودرو را خریداری کنید ممکن است انتخاب بهتری نسبت به بسترن B30 باشد.

در پایان از جناب آقای حسن رضایی، مالک خودرو جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال تشکر می‌کنیم.

جداول مزایا و معایب

ویژگی‌های مثبت اچ ۳۳۰ دنده‌ای معایب برلیانس اچ ۳۳۰ دنده‌ای
موتور و گیربکس هماهنگ امکانات ناامیدکننده به‌خصوص در نسخه دنده‌ای
مصرف سوخت هندلینگ نه‌چندان مناسب
فراوان بودن قطعات یدکی کیفیت ساختی پایین‌تر از برخی رقبا (بسترن B30 و یا تندر نود پلاس)
بیمه بازار

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و اون اوایل که اومد فروش قابل قبولی رو تجربه کرد ولی الان به نظرم ارزش خرید زیادی نداره.

    یک راهنمایی میخوام از شما من الان یکماه هست که مزدا ۳۲۳ رو خریدم ولی توی این مدت اصلا ازش راضی نبودم و میخوام عوض اش کنم. دوست دارم پیشنهاد های شما تا محدوده ی ۵۰۰ میلیون رو بدونم. ممنون.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
    1. ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      ساندرو یا ال نود بگیرید خیلی بی آزاره

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۷
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (8188 ديدگاه)

        اما برام جالب بود که موتورش زنجیر تایم داره و این خودش یه نعمتِ !

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۱
      2. AMANTE

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1193 ديدگاه)

        خودم ام انتخاب ام ساندرو اتوماتیک بود ولی با طراحی داخل اش حال نمیکنم.
        تشکر.

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۰
    2. Erfan

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (523 ديدگاه)

      با سلام.
      فکر کنم نمونه های حدود ۱۰۰هزار کارکرد رنو مگان.چری آریزو ۵.
      و کم کارکرد ساندرو و چانگان cs35 گزینه های خوبی هستند.
      اگر مجرد هستید و خیلی به فضای داخلی نیاز ندارید پژو ۲۰۷هم هست.
      اگه خانواده هم هستید و ایرانی میخواید دنا پلاس.
      ولی به نظر من یه تمیز مگان یا آریزو ۵بهتره

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۹
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (801 ديدگاه)

        به هیچ کس چانگان CS35 به کسی پیشنهاد نکنید
        قدرت ماشین اونقدر کمه که حتی برای استفاده داخل هم شهر هم افتضاحه
        مسافرت و شیب جاده با خانواده که هیچ

        موافقم ۳۵
        مخالفم ۷
        1. ‌‌

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          (به هیچ کس چانگان CS35 به کسی پیشنهاد نکنید.قدرت ماشین اونقدر کمه که حتی برای استفاده داخل هم شهر هم افتضاحه.مسافرت و شیب جاده با خانواده که هیچ)

          درود جناب.بزرگترین مشکلی که چانگان cs35 درخصوص شتاب داره اینکه خطای کیلومتر کمی داره. کلا ۳ کیلومتر خطا داره. برای همینه همه فکر میکنن وای چقدر کند هست راه نمیره. اما باید بگم کیلومتر سرعت واقعی نشون میدن نه خطای ۲۰تایی مثل پارس!
          https://aspb26.asset.aparat.com/aparat-video/52f9a98c3264f5e2b47cc286ed7c848c30408836-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjUxNTdlOWNkNjdmMWY5ZDIyMGQ0Nzk0Y2Q1M2Y3MWZiIiwiZXhwIjoxNjYzMjcwMzE2LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.Q7l2JIK1UOfYf81WVIYucBhBu-QUTsSXw_6HVUqt3ww
          اگه چانگان خطای کیلومتر یه سری ماشینارو داشت الان تبدیل به سلطان میشد اما خب نداره و واقعیت رو نشون میده و البته سلطان هم نقطه میکنه در ویدئو هم کاملا مشخصه

          بزرگترین مشکل چانگان cs35 برای خانواده فضای صندوق عقبش هست که بسیاری از مالکان شکایت دارن خیلی کوچیکه. همچنین نبود صفحه نمایش چون سایپا حذفش کرده و باید جدا خرید نصب کرد. اینکه میگن شتاب نداره بخاطر اینکه خطای کیلومتر پایین هست البته با همین کندیش از بسیاری از تندها سریعتره!

          البته این داستان برای بسترن B30 هم هست میگن شتابش ۱۴هست و کنده.اما با همون کندیش از بسیاری از تند ها سریعتره.

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۳۳
        2. Bmw gg6

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (50 ديدگاه)

          بله،واقعا باید پدال گاز رو تا ته فشار بدی تا بتونی یه سبقت ریز بگیری

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
      2. AMANTE

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1193 ديدگاه)

        مگان یک مقدار برای من چهره ی قدیمی داره اما شنیدم خوب ماشینی هست ولی قطعات اش گرونه.
        آریزو پنج هم انتخاب خوبیه ولی میگن قطعات اش توی شهر من درست و درمون پیدا نمیشه.
        ماشین ایرانی هم نمیخوام بخرم.
        تشکر.

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۰
        1. Bmw gg6

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (50 ديدگاه)

          تو این رنج یا مونتاژی داریم یا نسخه فیس لیفت همون سمند و پژو و ال نود
          سراغ چینی کارکرده نرو که خرج میزاره رو دستت
          اگه ظاهر برات مهم نیست یه ساندرو بگیر اگر فضاش هم کمه یه ال نود خیلی عالیه که خیلی هر دو باکیفیتن

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
      3. Bmw gg6

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        این پول رو بدی ۲۰۷؟؟
        واقعا هیچ وقت درک نکردم اون موتور tu5
        و یکم زرق و برق چجوری بعضیا رو گول زده

        ادم ۲۰۶ بخره همون کارایی رو داره و ارزونتر هم هست ولی با موتور tu5

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    3. فرامرز

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      میتونم بپرسم از چه چیزیش راضی نیستید؟ من تجربه ای ازش ندارم ولی رو کاغذ به جز آپشن نسبت به مدل های جدیدتر هم قیمتش چیزی کم نداره

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (8188 ديدگاه)

      قطعاً ساندرو بگیر .

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۴
    5. M.Kkarimi

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (850 ديدگاه)

      حاجی خدایی چجوری از مزدا ۳۲۳ راضی نبودی؟!؟!
      :/

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
    6. دانیال

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (500 ديدگاه)

      برادر اگه بتونی یه کرولا ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ که اذیت نشده باشه ( معمولا نشده چون ماشینه که ظاهرش اسپرت نیست ) گیر بیاری بعد از یه هفته سواری گرفتن ازش ، دعام میکنی . ممکنه یه کم بالاتر‌ از ۵۰۰ تومن هم بگن ولی چک و چونه بزن صاحبهاشون آدمای‌‌ لوتی ای هستن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    7. وی

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (92 ديدگاه)

      میشه علت نارضایتی تو بگی اخه نشنیدم کسی ناراضی باشه از مزدا ۳۲۳

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    8. Bmw gg6

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      اگر در توان داری یک ساندرو اتوماتیک گزینه خوبیه هم با کیفیته هم سگش به چینیا شرف داره
      البته اگه اپشن برات مهمه مثل( دوربین و حسگر و پارک و نمایشگر و از این چیزا میتونی روش نصب کنی) اصلا رو کیفیتش شک نکن اگه بتونی یه صفرشو گیر بیاری راحت بهت قول میدم تا ۱۰۰ هزارتا فقط روغن و بنزین باید عوض کنی
      فقط اگه با خوانواده پرجمعیت هستی گزینه مناسبی نیست چون هم فضای صندوق کمه هم برا سرنشین عقب

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. بهراد

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (242 ديدگاه)

    هرچی نباشه حداقل ایربگش باز میشه و همین یعنی سگش شرف داره به ارابه های داخلی. البته با این قیمت ارزش خرید جالبی نداره.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
    1. Bmw gg6

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      بله واقعا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. آرین

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    به نظرم این مقدار قدرت و گشتاور برای وزن ۱۲۴۰ کیلوگرمی کمه.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. Royal Driver UK 70

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (838 ديدگاه)

      آرین این یک ماشین اقتصادی برای خانوادست . برای خانواده سرعت ملاک نیست همینقدر هم براش جوابه.

      موافقم ۵
      مخالفم ۶
      1. آرین

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (354 ديدگاه)

        اتفاقا برعکس. در استفاده خانوادگی بخاطر وزن زیادی که روی ماشین میاد به موتور قوی نیاز هست.

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
      2. Bmw gg6

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        میشه بگی این ماشین دقیقا چیش خانوادگیه؟ -)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. عمادی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من پنج ساله دارمش و ۱۸۳ هزار تا راه رفتم. کیفیت پلاستیک داخل خیلی جالب نیست. کیفیت موتور و گیربکس اتوماتیک خوبه و تا حالا خرابی نداشته. شتاب ماشین جالب نیست و در حد تیباست ولی تو جاده رو دور که بیفته خیلی نرم و خوب میره. در کل ماشین خوبیه ولی الان گزینه های دیگه ای برای خرید هست که کمی بهتره

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  5. Royal Driver UK 70

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (838 ديدگاه)

    ای کاش ما بجای پراید اینو داشتیم. ماشین راحتیه از نظرم از هیچی بهتره! قیمتشو نمیارزه اما درکل محبوب و موفق ظاهر شد تو ایران.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  6. Erfan

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    چند باری قسمت عقب این ماشین نشستم برای من با قد ۱۸۰واقعا جای کافی نبود و باید پاهارو جفت کنار هم میزاشتی و جا برای جلو بردن و استراحت دادن به زانو ها نبود که خیلی آزار دهنده بود حتی برای ۱۰دقیقه سوار شدن.
    کیفیت ادوات داخل ماشین هم تعریفی نیست.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  7. مانی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    نکته اول : در متن نوشته شد که این کمپانی در سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان عمر ۲۸ ساله خود رسید که اشتباه است چون اگر مبنای فعالیت کمپانی برلیانس را سال ۲۰۰۳ در نظر بگیریم این رقم میشه ۱۷ سال نه ۲۸ سال.در ضمن،طبق مندرجات ویکی پدیا انگلیسی،در سال ۲۰۲۲ میلادی،شرکت ب ام و ۱۰۰ درصد سهام برلیانس موتور و ۷۵ درصد از سهام جوینت ونچر برلیانس – ب ام و را در کنترل خودش گرفت و این به معنی کنترل اکثریت سهام این شرکت از طرف ب ام و هست.پس میشه گفت که شرکت برلیانس هنوز مشغول تولید خودرو هست اما با کنترل بیشتر ی از سوی شرکت ب ام و .
    نکته دوم : علاوه بر موتور ۱.۵ لیتری،یک موتور به حجم ۱.۶۵ لیتر هم بر روی سری ۳۰۰ تولید برلیانس در ایران نصب شد که شتاب و کشش بهتری داره و در ترکیب با گیربکس ۴ سرعته ساخت شرکت هیوندای پاور تک،رانندگی روان تری و هماهنگ تری رو ارائه میده.این همون موتوری بود که قرار بود روی خودرو شاهین سایپا هم نصب بشه که متأسفانه به دلیل تحریم ها این موضوع منتفی شد و سایپا به ناچار به همون موتور قدیمی رو آورد.
    نکته سوم : سری ۳۰۰ برلیانس از انتخاب های نسبتا خوب سایپا بودند و ماشین های بودند که حداقل طبقه متوسط قدرت خریدشون رو داشت و خیلی از حقوق بگیرها هم می تونستن این ماشین رو بخرن.(منظورم سال های ۹۳ تا ۹۶ هست).

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  8. فرامرز

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    با سلام به پدالی های عزیز
    یکی از دوستای نزدیکم مدل هاچ بک یعنی ۳۲۰ این ماشین رو داره
    مدل ماشینش ۹۶ و موتور ۱.۶۵ با کارکرد ۱۱۰ هزار کیلومتر
    بعد از حدود ۲۰ هزار کیلومتر اول فرمونش صدا میده و چندین بار برده درست کرده ولی نهایت ۵ هزار کیلومتر صدا نمیده و دوباره مثل قبل میشه اما واقعا فرمون نرمی داره ولی فرمونش به اصطلاح خیلی تیزه و انگار که به سرعت حساس نباشه توی سرعت بالا هم خیلی تیزه و نرمه
    ضمن اینکه صندلی های جلو خیلی بیش از حد پایینه
    جنس داشبوردش دقیقا جنس داشبورد ۲۰۷ هستش
    حالت گهواره‌ای سر پیچ داره و اونم بخاطر نرمی ماشینه که هندلینگ فدا شده‌
    صندلی های عقب هم واسه من برای مسافت طولانی یکم سخته
    اما انصافا از پژو پارس و امثالهم خیلی بهتره
    از لحاظ هزینه هم تا حالا جز مصرفی خرج دیگه ای نکرده و ماشین بی دردسری بوده برای دوستم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  9. بابک

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    برلیان با این شرایط بازار خودرو و لوازم یدکی ، لرزش خرید ندارد….
    دیگه تولید نمی شود و قطعات یدکی بازار گران است
    کف ماشین ، مخصوصا اگزوز به سرعت گیرها و رمپ ها گیر می کند
    سرنشین عقب جای پایش مثل ۲۰۶ کوچک و تنگ است
    مصرف لنت ترمز ش زیاد است
    در ارتباط با مقایسه با ماشین های داخلی به نظر بنده ساندرو ارزش خرید دارد اما فوق العاده داخل ساندرو خسته کننده است ،برعکس موتور و گیربکس بی نقص اش
    شاهین با توجه به قیمت و آپشن هایش و اتاق جاداره،
    و مصرف سوخت پایین، نسبت به قیمتش می ارزد
    بنده هم برلیانس داشتم هم شاهین و هم ساندرو…
    که این موارد را گفتم

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  10. پیگیر

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام و احترام به همه پیشنهادات و انتقادات
    حدود ۴ساله که برلیانس دارم چندسال قبلش پرشیا داشتم و حتی میتسوبیشی هم رانندگی کردم نرمی ماشین و فرمانهای برقی و بسیار نرم که حتی ۱۰۰۰کیلومتر رانندگی هم اذیتت نمیکنه برلیانسو حاضر نیستم با هیچی عوض کنم با ماشینهایی که مقایسه کردین خیلی فرق داره.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  11. محمدرضا

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تندرپلاس داشتم معامله کردم با h330 پشیمون شدم دوباره می خواهم ساندرو بگیرم یا اگه نشد همون تندر پلاس بگیرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  12. ارشک

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ایکس ۲۲ دنده ای اسپرت اکسلنت فول..

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. Bmw gg6

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      برا شماها متاسفم که فقط خوبی ماشین رو به اپشن درک میکنن هعی :/

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  13. Asheghi

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام،من سال ۹۶ گرفتم،ترمزش ضعیف بود که ازلنت جک استفاده کردم عالی شد ترمز دستی ضعیف، سرعت وشتاب عالی،بدون صدا،باتشکرازنظرات دوستان

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا