پژونیسان

دوئل پژو 308 و نیسان پولسار

سومین قسمت از دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه هاچ‌بک‌های کامپکت یا سگمنت C اختصاص دارد که دوئل قبلی آن بین سئات لئون و هیوندای i30 برگزار شد. در این رقابت مجموعاً تعداد ۱۱۸۳ رأی به ثبت رسیده که ۸۸۸ عدد از آن‌ها به لئون اختصاص یافته و بنابراین این هاچ‌بک اسپانیایی با کسب ۷۵ درصد از کل آراء پیروز دوئل می‌شود درحالی‌که i30 موفق به کسب تنها ۲۹۵ رأی شده است. امروز اما دوئل سوم گروه هاچ‌بک‌های کامپکت بین پژو ۳۰۸ و نیسان پولسار برگزار شده است.

فورد فوکوس

سیتروئن C4

سئات لئون

هیوندای i30

فورد فوکوس

سئات لئون

ام‌جی ۵

کیا سید

نیسان پولسار

پژو ۳۰۸

؟

؟

اوپل آسترا

تویوتا آیوریس

مینی کلاب‌من

فولکس‌واگن گلف

؟

؟

پژو ۳۰۸

پیشینهٔ محصولات سری ۳ پژو به سال‌های بسیار دور یعنی ۱۹۳۲ و مدل ۳۰۱ بازمی‌گردد که تا سال ۱۹۳۶ به تولید رسید و سپس جای خود را به مدل ۳۰۲ داد. بدین ترتیب نسل‌های مختلف این سری طی سال‌های بعد به بازار آمدند تا اینکه این خانواده به مدل ۳۰۸ رسید. این مدل برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ و به‌عنوان جایگزین ۳۰۷ به بازار آمد؛ اما پس‌ازاین، پژو تصمیم گرفت برخلاف گذشته نام مدل‌های خود را تغییر نداده و در عوض نسل جدید آن‌ها را با همان نام عرضه کند؛ بنابراین بر اساس این شیوهٔ جدید در سال ۲۰۱۳ نسل دوم ۳۰۸ معرفی شد و برای آن بجای نام ۳۰۹ از همان نام ۳۰۸ استفاده شد. نسل دوم ۳۰۸ همچنان در حال تولید است اما به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۷ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییرات ظاهری جزئی‌ای را برای آن به همراه داشته است. ۳۰۸ بزرگ‌ترین هاچ‌بک پژو بوده و در جایگاهی بالاتر از ۲۰۸ قرار می‌گیرد. این ماشین روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با طیف گسترده‌ای از محصولات این گروه مانند پژو ۳۰۰۸، پژو RCZ و سیتروئن C4 مشترک است. ۳۰۸ برای بازارهای جهانی در دو نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در و استیشن تولید می‌شود اما نسخهٔ سدان آن‌هم صرفاً برای بازار چین ارائه شده است. این هاچ‌بک فرانسوی با پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی گروه پژو-سیتروئن به بازار عرضه می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی است. این موتور در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود که نسخهٔ قدرتمندتر آن با ۲۷۰ اسب بخار قدرت صرفاً برای مدل اسپرت GTi در نظر گرفته شده است. ولی ما در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی نسخهٔ کم‌توان‌تر این موتور را انتخاب کرده‌ایم که ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. پژو ۳۰۸ تا پایان ماه نوامبر در اروپا نزدیک به ۱۴۷ هزار دستگاه فروش داشته است.

نیسان پولسار

نیسان برای اولین بار از نام پولسار برای یک خودروی ساب‌کامپکت استفاده کرد که در سال ۱۹۷۸ معرفی شد. این خودرو در مدل‌های گوناگونی چون سدان، هاچ‌بک سه‌در، هاچ‌بک پنج‌در، استیشن و… در نسل‌های مختلف به تولید رسید درحالی‌که از نسل پنجم که در سال ۱۹۹۵ معرفی شد، به خودرویی کامپکت تبدیل گردید. تولید نسل پنجم پولسار تا سال ۲۰۰۰ ادامه یافت و سپس در این سال تولید پولسار رسماً متوقف شد و برای چندین سال خبری از آن نبود. البته بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ نیسان از این نام برای عرضهٔ مدل Sylphy در تایلند، استرالیا و نیوزلند استفاده کرد و سپس از سال ۲۰۱۳ نیز نسل دوم هاچ‌بک تیدا در همین کشورها با نام پولسار عرضه شد اما هیچ‌یک از این خودروها، پولسار اصلی و رسمی نبودند تا اینکه نهایتاً در می سال ۲۰۱۴ نیسان نسل کاملاً جدید پولسار را معرفی نمود که همچنان در حال تولید است. این نسل روی پلت‌فرم CMF گروه رنو-نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان قشقایی، رنو کاجار و رنو مگان مشترک است. البته نسل کنونی پولسار برخلاف قبل صرفاً در یک نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در تولید و عرضه می‌شود. این هاچ‌بک ژاپنی در چین، روسیه و اسپانیا تولید می‌شود درحالی‌که در چین با نام تیدا عرضه می‌گردد. پولسار با چندین پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی مختلف به بازار عرضه می‌شود که در دوئل ما با قدرتمندترین پیشرانهٔ خود شرکت کرده است. این یک واحد ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. نیسان پولسار تا پایان ماه نوامبر در اروپا حدود ۲۴ هزار دستگاه فروش داشته است که بسیار کمتر از رقیب فرانسوی است.

مشخصات فنی

پژو ۳۰۸

نیسان پولسار

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۰۵ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر ۲۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۷.۵ ثانیه ۷.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر (ترکیبی) ۵.۸ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۲ لیتر ۴۶ لیتر
تولید آلایندگی ۱۳۰ گرم/کیلومتر ۱۳۶ گرم/کیلومتر
وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم ۱۳۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۲۵ متر ۴.۳۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۲ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۴۲۰ لیتر ۳۸۵ لیتر
قیمت پایه ۱۸,۵۷۰ پوند ۱۳,۲۷۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9912376]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (558 ديدگاه)

    همه چی داشتی به سویی می رفت که به پژو رای بدم چه از نظر طراحی
    پرفورمنسشون یکی تقریبا
    مصرفش پایین تره
    ولی قیمتش خیلی بیشتره
    با این حال پژو رو بیشتر دوست دارم.

    1. F۲۲RAPTOR

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2616 ديدگاه)

      پژو از لحاظ طراحی زیباتره ارگونومیش عالیه
      و از نیسان خیلی سره
      موتورش هم قویتره. مصرفش و آاایندگیش هم کمتره
      رای من پژو

    2. علی

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      اگه بخوایم قیمتو دخیل بدونیم
      باید اپشن ها و کیفیت تریم پایه رو هم در نظر بگیریم
      صرف اینکه بگیم چون پژو ۴۰ درصد گرونتره پس انتخاب خوبی نیس اشتباس

      1. علی

        ۱۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (225 ديدگاه)

        دوست عزیز فضای بار بزرگتر شتاب بهتر طراحی زیباتر طرح خلبانی داشبورد و برندی با پشتوانه زیاد هزینه میبره خوب
        پژو بکی از بهترین خودرو ساز های دنیاست
        ولی من همچنان منتظر 508. هستم

    3. شاهين

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دقیقا منم اومدم برای اولین بار به یه ماشین فرانسوی رای بدم ولی تا قیمتو دیدم دستم رفت سمت نیسان…

    4. محمد

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (631 ديدگاه)

      هجده هزارتا شش هزار تومن.. ضرب در یک و نیم تا دو.. خخ

    5. حسین

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (420 ديدگاه)

      شرکتی که هزینه بیشتر برای طراحی و ساخت و قوای فنی میکنه و آپشن پایه ی بیشتر رو خودرو میذاره خب معلومه گرون تره
      اینجا صحبتی از آپشن نمیشه ولی بی شک مشخصه که نیسان رو مدل پایه هیچ گونه آپشن خاص قرار نمیده و هزینه ی تولید بسیار پایین میاد.. ولی خریدار ( حتی اروپایی ) به آسایش و امنیت خودش ارزش قائله و پول به آپشن و سنسور و رادار میده شاید به اندازه یک قیمت پایه هم برای خودرو خودش آپشن سفارش بده .

      1. حسین

        ۱۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (420 ديدگاه)

        داخل عکس حتی ترمز دستی برقی و اتو هولد هم مشخصه . پس بحث قیمت هیچ گاه ملاک نیست
        مگر اینکه کروت رو با استون مارتین مقایسه کنید و بگید خب ۱۲۰ هزار دلار کمتر میشه ی ماشین با پرفورمنس مشابه خرید .
        ولی بازم میدونیم که استون تو اون اختلاف قیمت پول برند و لوکس بودن فوقالعاده کابینش رو میگیره که اینجا بهش بهایی داده نمیشه

  2. mahav

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    قیمتا رو دیدین رای دادین یا نه ؟

  3. مهر

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پژو یه سر و گردن بالاتره، مخصوصاً قیمتش

  4. Raha

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    از این که صفحه کیلومتر شمار پژو بالاتر از فرمان قرار گرفته حال نمیکنم!!!!
    فکر نکنم جالب باشه

    1. SAEED

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      تمرکز راننده تو رانندگی بیشتر میشه و نیازی نیست برای دیدن کیلومتر شمار پایینو نگاه کنه

  5. Mahdi Chevrolet

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    تفاوت قیمتو!!!!!!!!
    پول بیشتر بدی کیفیت فرانسوی سوار بشی برای ۲/. شتاب
    انتخابم بدون شک نیسان

    1. ORANGOTAN

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (51 ديدگاه)

      کیفیت فرانسوی هیچ ایرادی نداره عزیزم
      اون پژویی که ما سوار میشیم ایرانیزه شده و کیفیتش وطنیه
      اون رنویی هم که سوار میشیم داچیاس :)

      1. SAEED

        ۱۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (279 ديدگاه)

        اورانگوتان جان این حرفت به هیچ عنوان بین ما ایرانی ها جا نمیوفته منو خیلی از دوستان دیگه سعیمونو کردیم ولی درنهایت تلاش هامون فقط باعث ناکامی خودمون شد
        مرسی

      2. صداقت

        ۱۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (19 ديدگاه)

        ژاپن تو اصطحلاک کم زبانزده مگه ماکسیما ایرانیزه نشد مدل 80 هنوز مشتری داره
        فرق آمار بالا در صداقت آماره که فرانسویها و کلا اروپاییها ندارند مثل فولکس

        1. javad

          ۱۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (141 ديدگاه)

          تو بحثی کیفی قطعا نیسان از پژو سر تره
          ولی این درنظر داشته باش که پژو های ایران مونتاژ ایران خودرو بوده و ماکسیما مونتاژ پارس خودرو

        2. SAEED

          ۱۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (279 ديدگاه)

          اصلا ایران خودرو رو با پاس خودرو مقایسه نکنین
          شما همین الانم نگاه کنین میبینین کیفیت محصولات فرانسوی به اصطلاح ایران خودرو و پارس خودرو زمین تا اسمون فرق داره
          انصاف داشته باشین یکم

        3. orangotan

          ۱۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (51 ديدگاه)

          ماکسیما ایرانیزه نشد بلکه مونتاژ شد
          همون ایرانیزه شدنم درصدیه که واس ماشینای مختلف فرق داره
          پارس خودرو لوکس سایپاس خیره سرش??

    2. مبین پورمند

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      داداش خیلی خیلی باهات موافقم.نمیدونم چرا

  6. مجید

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من به نیسان رای دادم به دلایل زیر:
    قیمت پایین تر
    فاصله محوری بیشتر و اتاق جادارتر
    مشخصات دینامیکی بهتر با توجه به موتور و قدرت
    کیفیت و هزینه نگه داری پایین تر برند نیسان
    علاقه شخصی به محصولات نیسان

  7. ??GERMANY??

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    پژو بهتره و فروش بالاتری داشته

    1. شاهين

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      پرایدم فروشش بالاست…

      1. javad

        ۱۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (141 ديدگاه)

        هنوز نسل این آدما منقرض نشده؟!؟

  8. امیر

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    خداییش پژو خیلی خوشگله، فنیش هم بهتره و فقط با داخلش یکم مشکل دارم، بعد یه مدت خسته کننده میشه. به هر حال به پژو رای میدم

  9. سياوش

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    قطعا پژو سرتره هم طراحی هم فنی

  10. hosein

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    در اینکه نیسان شرکت بزرگ و کاردرستیه شکی نیست… ولی پژو هم به نوبه خودش مخصوصا تو هاچبک حرفای زیادی داری… در کل 308ماشین سال اروپا شده 2014… بعید میدونم این مدل نیسان بخواد رقیبش باشه حتی. با یه نگاه به بدنه و داشبورد و فنی فکر کنم نتیجه مشخصه… قطعا اگه کسایی که رای میدن ایرانی نبودن پژو با اختلاف اول میشد ولی چه کنیم که ایران فرقون خاطره بد جا گذاشته از شیر فرانسوی تو اذهان عموم

  11. حمیدرضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    پژو خیلی چشم‌گیر تر از نیسان بود البته قیمت نیسان خیلی قلقلک میده ادمو ولی حدس میزنم از اپشنا کم کرده باشن یعنی پژو راحتی بیشتری داشته باشه رای من پژو

  12. ارش

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    با احترام به مردم شریف و نجیب ژاپن که اقتصادی بر پایه تلاش و کوشش بنا نهاده بر عکس فرانسه که با اقتصادی مافیایی و کثیف ملقب به پدر خوانده افریقا غارت کردن کشورهای جهان سوم رو پس به نیسان رای میدم .

    1. AK_007

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      سری ب جنگ ژاپن و کره و ج ج دوم بندازین
      از یک کشور نباید بت ساخت!

  13. #ali.m#

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به پژو رای میدم
    ظاهرش عالیه

  14. نویدی

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    به پژو رای میدم به دلیل:
    سابقه خوب پژو در ساخت هاچبک.
    ظاهر و داشبورد زیباتر.
    موتور قویتر و شتاب بهتر.
    آلایندگی کمتر و مصرف سوخت پایینتر.
    وزن کمتر.
    صندوق بزرگتر.

    1. شاهين

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      همه اینا درست…قیمتشو چی میگی؟

      1. نویدی

        ۱۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (409 ديدگاه)

        همه این برتریها باعث شده که قیمت پژو بالاتر باشه.

    2. ابوالفضل

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منظورتون از شتاب بهتر همون دو دهم ثانیه هستش !!!!!

  15. lawyer hamid

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    انتخاب من نیسان هستش…
    بخاطر اینکه حسن سابقه ماشین های ژاپنی و اینکه کم خرج و بادوام هستن، تازه بگذریم از اینکه تو این مقایسه، نیسان هم قیمتش چند هزار پوند پایینتره و هم اینکه از لحاظ فنی چیزی کم نداره و تقریبا شبیه پژو هستش

  16. امیرحسین (Lion26)

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (256 ديدگاه)

    پژو عشق منه ??
    خداوکیلی به فرمون و عقب نیسان یه نگاه بکنید!
    برتری مشخصات فنی هم که مشخص هستش.

    Just France and Japan

  17. ali

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیفیت داشبورد پژو و موتورش(puretech)یک سرو گردن بالاتر از نیسان هستش

  18. ارش

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرگ بر پژو مرگ بر رنو لعنت بر خودرو سازی فرانسه.

    1. نوید جهرمی

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3789 ديدگاه)

      داداش یواش

      1. ارش

        ۱۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        داداش من از جایی دیگه می سوزم وگرنه مشکلی با پژو ندارم پژو یه شی بی جانه خوب یا بد گور پدرش ماشین بدیم نیست من با دولت فرانسه مشکل دارم کشور کثیفیه چشماتونو باز کنید خوب نگاه کنید متوجه میشید.

  19. امیر.عارف

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    قیمت، هزینه و افت کمتر . دوام، اعتماد و بازار دست دوم بهتر. همه اینها مساوی میشه با نیسان

  20. datsun

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3887 ديدگاه)

    تشکر آقایی دهقان ولی قویترین مدل پولسار مدل نیسمو بود

    1. امیر دهقان

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (736 ديدگاه)

      درود دوست عزیز
      نسخۀ نیسموی پولسار صرفاً بعنوان یک کانسپت معرفی شده و خبری از نسخۀ تولیدی اون نیست. بنابراین فعلاً همین مدل موردبررسی ما قوی‌ترین نسخۀ پولسار محسوب میشه.

  21. sevlan

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    متاسفم از اینکه شعارهای کلیشه ای نظام علیه سایر کشورها که دیگه از هر لحاظ لوث شده ، در سایت وزین پدال توسط یکی از دوستان ، علیه خودروسازهای فرانسه بکار رفت ، پژو و رنو اگه تقصیری در صنعت خودروی کشور داشتن همش به یمن زالوصفت بودن مدیران و دست اندرکاران مونتاژکاربی وجود داخلی بوده ،به امید روزی که واژه سخیف مرگ بر دیگران از ادبیات سیاسی کشور حذف بشه ، با مرگ گفتن ما رنو و پژو چیزیشون نمیشه و تحلیل کارکردشون در سال ۲۰۱۷نشون از موفق بودنشون میده!!!

  22. عشق ماشین

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من انتخابم نیسان چون تفاوت ها اینقدر نیست که ۵ هزار پوندبخوای بیشتر بدی برای پژو و در ضمن با این قیمت انتخاب های دیگه میشه داشت.

  23. نوید جهرمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3789 ديدگاه)

    ب نیسان رأی دادم. اختلاف قیمت نکات مثبت پژو رو کم رنگ میکنه.
    انتخابم توی این سگمنت گلفه.سنگ محک این گروه

    1. Mehdi TuRbO

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      منم نخونده به پژو رای دادم،شاید پژو خودروهای خارق العاده ای تولید نکنه ! ولی من تو زمینه هاچ بک و فست بک واقعن قبولش دارم هم طراحی هم مشخصات فنی،از نظر من حتی ۲۰۶ اون سالها نسبت به خیلی از رده های هم طرازش تو ایران طراحی بهتری داره،و غیرقابل انکار.

  24. سروش

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (228 ديدگاه)

    طراحی خارجی نیسان بهتره
    طراحی داخلی پژو بهتره
    با اینکه قدرت خروجی پژو بیشتره شتابشون تقریبا یکیه پس فرقی نداره! از طرفی دوام بیشتر و اصطهلاک کمتر با موتور نیسانه!
    قیمت نیسان ۵ هزار پوند کمتره و ارزش خرید بیشتری داره با این قیمت.
    انتخاب من نیسان

  25. power active

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    کسی که پژو رو میاد با نیسان مقایسه میکنه میگه فقط پژو قطعا ماشین شناس نیست

  26. بهزاد

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2532 ديدگاه)

    قیمت این دو خودرو با انتخاب این موتورها شروعش به این شکل هست؛
    پژو 25 هزار پوند
    نیسان 18 هزار پوند
    و با در نظر گرفتن چند آپشن قیمت ها بیشتر خواهد شد.
    در کل اختلاف قیمت در این کلاس یک کمی زیاده ولی پژو 308 در اروپا سال گذشته 194 هزار دستگاه فروش داشته در حالی نیسان پولسار حدود 32 هزار عدد فروخته که به احتمال زیاد هر دو خودرو در 2017 با افت فروش مواجه بوده اند.

  27. hosein

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اون دوستی که میگه مرگ بر رنو و پژو و از این حرفای بچگانه که دولتشون فلانه و… بابا ماشین یا وسیله دخلش چیه به سیاست. اگه اینطور باشه که آلمانیا و ژاپنیا تو جنگ جهانی دوم پدر کشورا اطرافشونو در اوردن… یا دولت الان امریکا…. پس در نتیجه نه ماشین ژاپنی خوبه نه آلمانی نه فرانسوی نه انگلیس استعمار پیر نه آمریکای جهانخوا :-D راستی ایتالیا هم زمان جنگ جهانی با موسیلینی بدجور جنایت میکرد… پس ایتالیا هم حذف شد. دوستان فقط ساعت سوییسی خوبه آخه کشور بی طرفیه… دیگه ندونستید از چیه 308 ایراد بگیرید زدینش به ناپلئون و گیوتین… خیلی باحالی پسر :-)

  28. حسین

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    همه بچه های کامنت بنویس از مهندس های شرکت پژو بیشتر میدونن و میگن این ماشین از نظر اصطحلاک (استهلاک) سطح پایینی داره و فلان …
    داداشا مگه ایران خودرو هست که ماشین با ۲۰۰۰ تا کارکرد واشر بزنه ….
    اروپا و بیشتر کشور ها سازمانی دارن به اسم حمایت از مصرف کننده و پدر شرکتی که کم کاری کنه رو در میارن .
    در ضمن یادمه ی زمان ماشین های ژاپنی تنفس طبیعی بود و اروپایی توربو و بچه های کامنت بنویس میگفتن تنفس طبیعی از نظر دوام بهتره ( شگفتا)
    الان که ژاپنم رو آورده به توربو
    میگن چون ژاپنه پس بهتره ( خب نظر شخصیه)
    … تو این چند سال من که ندیدم توربو یا قطعات ماشین توربویی آسیب ببینه حتی ( جک s5 ) مگر اینکه طرف به ماشبن نرسه و ۲۰ هزار کارکرد توجهی به ماشین نکنه که بلایی سهمگین سرش بیاد

    یکم واقع بین باشید . اول تست کنید بعدا نظر بدین

  29. ابوالفضل

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنده شش فاکتور اصلی برای مقایسه خودرو ها یعنی :طراحی خارجی ، طراحی داخلی ، مشخصه های فنی ، استهلاک ، کیفیت سواری و قیمت رو برای این دو خودرو اینگونه مقایسه کردم :
    از لحاظ طراحی خارجی و طراحی داخلی هر دو خودرو زیبایی های خاص خودشون رو دارند اما بدون شک پژو همانند سایر خودرو هاش طراحی خارجی و داخلی شیک تر ، عام پسند تر و جا افتاده تری ارائه کرده .
    از لحاظ مشخصه های فنی هر دو خودرو تقریبا در یک سطح هستند اما 308 با اختلافات جزئی از پولسار سر تره .
    از نظر استهلاک برند پژو با برند نیسان توان رقابت نداره چرا که به طور کلی کیفیت قطعات برند نیسان از برند پژو بهتره و در نتیجه استهلاک کمتری رو در خودرو های برند نیسان نسبت به خودرو های برند پژو در شرایط یکسان شاهد خواهیم بود
    از لحاظ کیفیت سواری همون طور که در عکسهای داخل کابین دو خودرو مشهوده پولسار فضای بیشتری رو نسبت به 308 به سرنشینان عقب اختصاص داده که همین عامل باعث رضایت بیشتر سرنشینان عقب در سفر ها بخصوص سفر های طولانی مدت میشه و همچنین اگر به پیشینه دو برند خودروساز در زمینه کیفیت سواری بپردازیم قطعا برند نیسان کیفیت سواری بهتری رو نسبت به برند پژو ارائه میده !
    اما اگر بخواهیم مشخصه قیمت رو بین دو خودرو مورد بررسی قرار بدیم انصافاً اختلاف قیمت پنج هزار پوندی بین مدل پایه ی هر دو خودرو اصلا پذیرفته نیست چرا که نسخه پایه 308 قطعا نسخه آپشنال اون نخواهد بود که حداقل به واسطه آپشن ها این اختلاف قیمت حدودا سی درصدی رو بشه توجیه کرد !!
    اما در آخر برای هر کدوم از ما از بین این شش فاکتور یه سری هاشون مهمترن
    برای بنده مشخصه های فنی و استهلاک و کیفیت سواری و البته قیمت مهمتره که نیسان پولسار رو انتخاب میکنم .

  30. ahmad

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (566 ديدگاه)

    واقعا برام جالبه بعضیا فقط منتظر هستند سایت پدال یه مطلب راجب خودروهای فرانسوی بنویسه یا یک خودروی فرانسوی رو با یه برند دیگه مقایسه کنه بعد یه سری از دوستان همیشه در صحنه اماده بیان و فرانسویا رو مستفیظ کنن بابا نخر فرانسوی نخر مجبورت که نکردن والا خود فرانسویا هم به زور به ما ماشین نفروختن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا