پورشههفته نامه

10 راز مهم که مالکان خودروهای پورشه به شما نخواهند گفت!

خرید یکی از محصولات پورشه تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است اما برخی رازها وجود دارند که تنها مالکان خودروهای برند پورشه از آن خبر دارند و ما می‌خواهیم آن‌ها را برای شما بازگو کنیم!

پورشه یکی از نمادین‌ترین خودروسازان دنیاست و هر فردی که خواهان یک خودروی مهندسی شده، اسپرت و جذاب باشد بی‌شک در لیست خرید خود این برند را نیز قرار خواهد داد. محصولات محبوبی همچون ۹۱۱ در سراسر دنیا شناخته شده‌اند و ماشین بازها به آن احترام می‌گذارند. طراحی همیشگی ۹۱۱ قلب افراد زیادی را تسخیر کرده است و به همین خاطر پورشه را می‌توان جزو موفق‌ترین اسپرت سازان تاریخ دانست.

جدای از ۹۱۱، این خودروساز محصولات جذاب دیگری همچون ۹۵۹، ۳۵۶، کیمن، باکستر و ۹۲۸ را ساخته است که همگی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند؛ اما ژرمن‌ها برای افزایش جذابیت سبد محصولات خود و سوددهی بیشتر در کلاس شاسی بلندها نیز حضور یافته‌اند و چند سالی هست که ماکان و کاین جزو پرفروش‌ترین خودروهای پورشه به شمار می‌روند. به لیست خودروهای پورشه می‌توان سدان اسپرت و چهار درب پانامرا را نیز افزود. خودروی پورشه پر از تجهیزات لوکس و تکنولوژی‌های مدرن هستند و تمامی این فاکتورها باعث می‌شوند مالکیت یک پورشه امری هیجان‌انگیز به نظر برسد که این‌گونه نیز هست اما درست همانند هر خودروی دیگری برخی نکات وجود دارد که شاید مالکان پورشه علاقه‌ای به افشا کردن آن‌ها نداشته باشند ولی ما می‌خواهیم ۱۰ راز مهم آن‌ها را فاش کنیم پس همراه ما باشید!

هزینه سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری

پورشه تولید خودروهای پرفورمنس را دوست دارد و فرقی هم نمی‌کند این خودرو یک محصول اسپرت و کوپه باشد یا شاسی‌بلندی سنگین‌وزن. البته باید دانست پرفورمنس بالا هزینه‌بر است و زمانی که بحث سرویس‌های دوره‌ای مطرح شود خودش را نشان می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید پورشه محصولات خود را با کیفیت بالایی می‌سازد تا از دوام آن‌ها در زمان رانندگی اسپرت مطمئن شود. به همین خاطر هزینه سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری این خودروها می‌تواند بسیار بیشتر از خودروهای دیگر باشد. مجله ادموندز در تست بلندمدت خود هزینه‌های نگهداری روتین پورشه ۹۱۱ کابریولت ۲۰۱۳ در یک سال را ۱۱۶۳ دلار اعلام کرده است. اگر بخواهیم هزینه نگهداری ماکان ۲۰۲۲ را با یکی از رقبا یعنی آئودی Q5 مقایسه کنیم باید بگوییم هزینه نگهداری پورشه بالاتر است و به حدود ۱۱۹۲ دلار در سال می‌رسد که ۸۳ درصد بالاتر از میزان متوسط صنعت خودرو خواهد بود. ژرمن‌ها همچنین توصیه می‌کنند خودرو را برای بررسی و سرویس هر ۱۶ هزار کیلومتر به نمایندگی ببرید اما اگر به کرات در پیست حضور پیدا می‌کنید زمان مراجعه به نمایندگی‌ها نیز کاهش خواهد یافت. به همین خاطر است که مالکان پورشه همواره هزینه‌های نگهداری خودروی خود را جزو رازهای کوچک می‌دانند.

توجه مداوم

مالکیت یک پورشه کار راحتی نیست چراکه نگهداری از آن توجه زیادی را می‌طلبد. خودروهای پورشه با بهترین کیفیت رنگ تولید می‌شوند و کابین آن‌ها نیز دارای بهترین متریال همچون چرم، آلکانترا، فیبر کربن، آلومینیوم و حتی چوب است. به همین خاطر همه این مواد نیازمند توجه ویژه هستند تا شرایط مطلوب خود را حفظ کنند. از جمله راه‌های حفظ وضعیت مطلوب خودروهای پورشه می‌توان به کارواش با دقت بدون آسیب رساندن به رنگ، تمیزکاری کابین و بررسی‌های منظم فنی اشاره کرد. واضح است که تمامی این اقدامات زمان‌بر و هزینه‌بر هستند و اگر ماشین باز واقعی نباشید شاید نتوانید از عهده آن‌ها برآیید.

منحنی یادگیری ویژگی‌های پیشرفته خودرو

پورشه تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های مدرن زیادی را در خودروهای خود بکار می‌رود اما شاید یاد گرفتن برخی از این تکنولوژی‌ها برای مالکان در عرض چند روز میسر نباشد. یادگیری ویژگی‌هایی همچون لانچ کنترل پیشرفته، حالت‌های رانندگی، داده‌های پرفورمنس و… می‌تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. به همین خاطر اگر خواهان استفاده از ظرفیت کامل خودروی خود به ویژه محصولات اسپرت پورشه هستید شاید نیازمند یادگیری تکنیک‌های رانندگی پیشرفته باشید. این تکنیک‌ها فقط در پیست‌ها آموزش داده می‌شوند و برخی مالکان در تنظیم تمامی این تکنیک‌ها و ویژگی‌ها به مشکل برمی‌خورند و به همین خاطر چیزی درباره آن‌ها نمی‌شنوید.

گردهمایی‌های ویژه در پیست

از آنجایی که اکثر محصولات پورشه به‌صورت فابریک آماده حضور در پیست هستند بنابراین اکثر مالکان دوست دارند راهی چنین مکان‌هایی شوند. البته اگر مالکان فاقد مهارت‌های لازم باشند نخواهند توانست بهترین عملکرد را ثبت کنند بنابراین می‌بایست در برنامه‌های آموزش ویژه در پیست شرکت کنند که هزینه‌بر است.

قربانی شدن ویژگی‌های دیگر به خاطر لذت سواری

فرقی نمی‌کند که اولویت شما پرستیژ برند باشد یا پرفورمنس عالی چراکه مالکیت محصولات پورشه معمولاً به معنی قربانی شدن دیگر ویژگی‌ها خواهد بود. اگر خواهان یک خودروی اسپرت باشید باید از خیر برخی موارد بگذرید اما شاید شاسی بلندها از این نظر انتخاب بهتری باشند هرچند قدبلندهای این برند نیز دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته برای عبور بهتر از پیچ‌ها هستند و بنابراین سواری کاین ۲۰۲۳ کمی خشک خواهد بود. واضح است که چنین چیزهایی را از زبان مالکان خودروهای پورشه نخواهید شنید.

هزینه‌های مربوط به آپشن ها و شخصی‌سازی خودرو

مالکان محصولات پورشه علاقه زیادی به شخصی‌سازی خودروی خود دارند. آپشن های این برند می‌تواند از یک رنگ ساده بدنه شروع شده و به کیت‌های مجهز برسد. البته بهبودهای پرفورمنس قابل‌توجهی نیز وجود دارد. در حقیقت برندهای معدودی به اندازه پورشه چنین سطحی از شخصی‌سازی را ارائه می‌کنند. هرچند باید گفت این آپشن ها معمولاً قیمت بالایی دارند و خریداران علاقه چندانی به صحبت درباره هزینه آن‌ها نخواهند داشت. همچنین برخی مالکان به دنبال کیت‌های بدنه ارزان‌قیمت برای خودروی خود خواهند بود و این موضوع را نیز با شما مطرح نخواهند کرد.

رقابت میان مالکان

مالکان خودروهای پورشه به خاطر احترام و وفاداری زیاد به این برند به شدت از یکدیگر حمایت می‌کنند اما شاید رقابتی دوستانه بین برخی از آن‌ها وجود داشته باشد. برخی مالکان مشخصات خودروی خود و آپشن های منحصربه‌فرد آن را با دیگر افراد مقایسه می‌کنند و همچنین مسابقه دادن در پیست نیز امری معمول به شمار می‌رود. با این وجود تمامی مالکان به یکدیگر احترام می‌گذارند و در زمان گردهمایی‌ها نیز جو صمیمانه‌ای بین آن‌ها وجود دارد.

فضای کابین و بار محدود در برخی مدل‌ها

پورشه سازنده برخی از بهترین خودروهای پرفورمنس دنیاست اما خودروهای اسپرت برای فضای کابین یا بار زیاد ساخته نمی‌شوند و به همین خاطر خیلی مناسب استفاده روزمره نیستند. مدل‌های ۹۱۱، باکستر و کیمن منحصراً به‌صورت دو درب عرضه می‌شوند و بنابراین فضای بار و کابین محدودی دارند. همچنین پیشرانه ۹۱۱ در بخش عقب نصب می‌شود و به همین خاطر خبری از فضای بار عقب نیست. محدودیت‌هایی از این دست در واقع هزینه‌ای است که مالک برای خرید یک خودروی اسپرت می‌پردازد و اکثراً نیز درباره آن با کسی صحبت نمی‌کند.

لیست انتظار

خرید خودرویی از پورشه یک اتفاق استثنایی است اما برخی از محصولات این برند لیست انتظار طولانی‌ای دارند. چنین چیزی می‌تواند برای برخی خریداران که به شدت مشتاق راندن خودروی موردعلاقه خود هستند عصبی‌کننده باشد.

علاقه به تعمیر و نگهداری شخصی

بسیاری از مالکان خودروهای پورشه دوست دارند به‌صورت شخصی کارهای سرویس، نگهداری و تعمیر را انجام دهند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا زمانی که واقع نیاز نباشد روانه مکانیک یا نمایندگی نشوند و حتی گاهی اوقات پروژه‌های بازسازی و ارتقا محصولات کلاسیک را شخصاً شروع می‌کنند. شاید چنین اتفاقی برای افرادی که علاقه چندانی به خودرو ندارند قابل‌درک نباشد بنابراین تنها درصورتی‌که یک ماشین باز واقعی باشید خواهید توانست چنین داستان‌هایی را از زبان مالک یک پورشه بشنوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Enzo Ferrari 2008

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چون پورشه خاصه!!

    موافقم 68
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10320 ديدگاه)

      همیشه گفتم اگر جایی زندگی میکردم همچون اروپا آمریکا ، آسیا شرقی / اولین انتخابم آلمانی بود اونم اول بنز و سپس دیگران !
      اما متاسفانه جبر روزگار کاری کرده که بهترین انتخاب در کشورمان ایران اول ژاپنی باشد اونم تویوتا و سپس دیگران !

      یه زمانی استهلاک استهلاک میکردم و بقیه میخندیدند چون قیمت‌ها و هزینه‌ها پایین بود درآمدها بالا ، ولی امروز دقیقاً برعکس شده و شدیم کوبا !

      موافقم 68
      مخالفم 18
      1. Arshia m3csl

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        تویوتا های ایران هم آنچنان باحال نیستن حالا نه gr داریم و نه کمری TRD تویوتا های ایران روفور واقعا ساده و کرولا واقعا ساده هستن و لندکروزر که واقعا قیمتش مسخره هست و اینقدر گزینه المانی و حتی ژاپنی مثل rx200 و بی ام و x4 و بنز e250 و پورشه ماکان هست که واقعا ارزش خریدش رو پایین میاره فقط یک gt86 میمونه که هزینه نگهداریش بالاست تر از تویوتا های دیگست و وقتی gt86 بخری هم بخاطر مالک قبلی که باهاش بد بوده باید بالای ۱۰۰ میلیون خرج کنی درست بشه

        موافقم 24
        مخالفم 8
    2. فورد

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (859 ديدگاه)

      به نظرم بعضی ماشین ها رو باید ادم حداقل یکبار باهاش رانندگی کنه یکی از اون ماشینه ا پورشه ست

      موافقم 30
      مخالفم 2
  2. کولول خودرو شناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    بهترین جمله: قربانی شدن ویژگی‌های دیگر به خاطر لذت سواری

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. سامان اذری

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3199 ديدگاه)

      داداش شما تو پورشه میتونی حالت رانندگی رو انتخاب کنی
      اونجوری هم سفت نیست مخصوصا پانامرا

      موافقم 37
      مخالفم 1
  3. کرگدن باواریا

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    ده راز مالکان خودرو های آلمانی که به شما نخواهند گفت !!
    هرازگاهی یه f10 پلاسیده تو خیابون میبینم مالکش سیس دیوید بکهام گرفته ولی رگ صورتش از استرس اینکه دیروز ۱۲۰ تمن خرج سرویس دوره اییش بوده نکنه دوباره صدای ارورش در بیاد… ورم کرده به وضوع مشخصه
    من خوشم نمیاد الکی شعار میدن ؛ اینکه تو خارج هر کسی از کارگر گرفته تا دکتر و مدیر عامل ، همه میتونن آلمانی سوار بشن ؛ بله میتونن ! ولی اونی که جز طبقه بالای جامعه است لذت سواری آلمانی براش بیشتر از اون آدم معمولی هست
    خودروی آلمانی و بریتانیایی صاحبای واقعی‌شون همونان که درآمدشون جز یک درصدی های جامعه هستن.
    من خودم عاشق آلمانیم ولی برای آدمایی مثه من آلمانی خریدن یعنی معادل ۲۰ تا زن گرفتن که هر ماه باید خرجشون رو بدی تا برن روزایی رو که ندیدن رو با پولت تجربه کنن ؛ اینقدر پرخرجه ینی

    موافقم 51
    مخالفم 19
    1. JDM

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (636 ديدگاه)

      باهات موافقم اما این حرفت مربوط به مدل های خاص و … هست مثلا همین پورش کسی که عشق 911 داشته باشه باید پای لرزشم بشینه ولی خود پورش مدلی مثل کیمن یا آئودی و فولکس یا حتی bmw که برای قشر متوسط ساخته شدن به راحتی میشه یه M3 یا گلف سوار شد ولی آلمانی یا انگلیسی برای قشر پایین جامعه آرزو گرونیه

      موافقم 28
      مخالفم 1
  4. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوستان میخوام چیز های رو بهتون بگم که هیچ مالکی براتون نمیگه من f10 رو ۶ سال سوار بودم تا جایی که یادم میاد من ۳ سال پیش هزینه نگهداری چزی حدود ۱۰ الا ۱۲ ملیون برام تموم میشد برای اینکه سوالی هم نکنید نزدیک ۳۵ ملیون حقوق من بود تازه ۲ ملیون اکتان براش تهیه میکردم ولی چند باری هزینه سنگین داشت یک بار توربو مشکل داشت ( اون اوایل اوکتان نمیزدم ) نزدیک ۶۰ ملیون هزینه برداشت ولی ناگفته نماند که بی ام و من خیلی تمیز بود مجبور شدم ۳ ماه تاکسی سوار شم ولی با اندازه ای دوسش داشتم که اگر خودم چیزی نمیخوردم به این میدادم! یک بار هم دوربین از کار افتاد ۱۲دملیون پام افتاد این آخر هم یک بار رینگم شکست و ۲۰ ملیون هزینه به غیر ار اینا دیگه اونقدر زیاد و فضایی نبود برام اون اویل هم که گرفته بودمش براش کیت هامان اصل براش از دوبی آوردن نزیک ۶۷ ملیون ۵ سال پیش! خیلی هم تمیز روش پیاده کردن اون موقع جوان بودم و خام تر از الان باهاش سیس عقاب میگرفتم :) خیلی دوره جذابی برام بود ولی خوب روزگار بی رحمی خودش هم داره بقیه قضیه هم که میدونید

    موافقم 37
    مخالفم 4
    1. Arshia m3csl

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      پس این سری ۵ مشکی هامان جذاب مال شما بود؟ عالیه اون ماشین خیلی کیت خوشگلی داره عکس ماشینت رو دیدم واقعا عشق ماشینی امیدوارم یک بی ام و سری ۷ الپینا بخری یک روز

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. رومانی>چین>فرانسه

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1123 ديدگاه)

      داش ایشالا بهترش گیرت بیاد
      همیشه خدا از هزینه های سرسام‌آور نگهداری گفته می‌شد خوشحالم بالاخره یکی حقیقت را گفت

      موافقم 11
      مخالفم 2
    3. کرگدن باواریا

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (599 ديدگاه)

      امان از کنجکاوی… :)))
      جسارتا شغلتون رو میشه بگین؟

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (239 ديدگاه)

        باواریا عزیز من لیسانس ای تی هوش مصنوعی وطراحی دکل دارم توی مپنا خیلی وقته هستم

        موافقم 7
        مخالفم 6
  5. JDM

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (636 ديدگاه)

    پورشه دهنش سرویس انقدر خاصه که گردهمایی مخصوص خودشون تو پیست دارن.

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. Arshia m3csl

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      تو ایران با پورشه به جای گردهمایی پیست گردهمایی جذب جنس مخالف دارن متاسفانه پورشه سوار واقعی ۱۰ درصده تو ایران بقیه پورشه سوارا فقط بخاطر جنس مخالف دارن پورشه هاشون رو البته همشون اینجوری نیستن و پورشه واقعا عالیه ولی اینجا پورشه سوار عشق ماشین کمه پورشه سوارای ماشین باز کمی تو ایران هستن

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. Royal Driver

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1294 ديدگاه)

        هعی داداش متاسفانه اینجا ایرانه…

        موافقم 8
        مخالفم 3
      2. JDM

        ۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (636 ديدگاه)

        متاسفانه بله اینم نوعی سوءاستفاده هستش و اون جنس مخالف هم که به همچین حرکتی جواب رد نمیده ارزش خاک لاستیک پراید نداره .
        من به شخصه کسایی رو میشناسم تو ماشینشون جز عزیزاشون هیچکس رو سوار نکردن و ماشین هایی مثل جنسیس کوپه سری 2 تیون و غیره
        واقعا ماشین باز واقعی کمه همه بخاطر جلب توجه

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. Arshia m3csl

          ۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          دقیقا سری ۲ و جی تی ۸۶ برای تیونینگ کردن و لذت رانندگی و دریفت هستن ولی اینجا دست آدمای نا اهلش افتاده خیلیاش سری ۲ واقعا دوست داشتنیه ولی به جای جذب جنس مخالف با ماشین ادم باید جنس مخالف رو خودش با شخصیت خوبش جذب کنه نه با مادیات خودش

          موافقم 6
          مخالفم 1
  6. Royal Driver

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1294 ديدگاه)

    پورشه هیچی کم نمیزاره !!!

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. Arshia m3csl

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    تو خارج پورشه رو برای لذت رانندگی و دور زدن تو پیست میگیرن اینجا فقط پورشه رو برای این میخرن شماره دخترا رو از خیابون بگیرن ۹۰ درصد😂😂😂😂 پورشه عالیه هزینه های سفارشی پورشه برای رنگ و داخل کابین هم جالبه و مثل رولزرویس یا فراری آنچنان بالا نیست که خوبه و راجب هزینه نگهداری پورشه نصبت به فراری و لامبورگینی و مکلارن واقعا پایینه هزینه هاش البته تو ایران پورشه درحد همون لامبورگینی و فراری هزینه نگهداریش میشه که البته مالکان پورشه ثروتمند هستن و میتونن از پسش بر بیان

    موافقم 16
    مخالفم 2
  8. فرشاد

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    چی بگم؟بگم ماشالا؟
    ماشالا
    اما متن خودش گف که الماس نیاز به تعریف نداره

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. همایون

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (595 ديدگاه)

    علی بخردی یکی از عاشقان پورشه هست و معتقده کیفیتش حتی از لامبو و فراری بالاتره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. علی جردن

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    کلا خودرو باید بعد ۱۰۰ هزار کیلومتر فروخته و با مدل صفر یا نسل جدیدش عوض شه بهتره.
    بعد ۱۰۰ هزار کیلومتر زمینه برای زنگ زدگی و پوسیدگی و پارگی لاستیک های موتور فراهم می شه
    بعد ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر صندلی راننده حتی اگه برند رولزرویس باشه چروک و براق می شه و افت می کنه بوی نویی خودرو می ره و احتمال اینکه خودرو وسط راه بزارتتون هم بالا میره
    صفر سوار باشد

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. دانیال

      ۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (597 ديدگاه)

      اونی که ماشین رو از ما میخره تکلیفش چیه؟

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. علی جردن

        ۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        درستش اینه اسقاطی شه سفید سیاه پوست ترک لر فارس عرب انگلیس آلمانی نداریم ههمون انسانیم و انسان لایق جنس نو هست ماشین دست دوم مثل لباس تاناکورا می مونه بوی تانا می ده

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. Muty

          ۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1851 ديدگاه)

          ربطی به لباس نداره!
          یعنی از قدرت تحلیل و منطق بعضیا آدم خنده اش میگیره!!!
          میدونی تولید یه خودرو چقدر هزینه بره
          چقدر انرژی، آلودگی و نیروی انسانی هزینه اش میشه؟
          چقدر منابعی که جایگزینی ندارن بابت ساخت 1 خودرو نابود میشه؟
          یعنی از اینایی که فکر میکنی اروپا و امریکا و… ماشین رو بعده 5 سال میندازن تو خردکن یکی دیگه میخرن😂😂
          مثل این میمونه کسی خونه بخره بعده 2 سال تصمیم بگیره جابجا بشه(به هر دلیلی) بعد شمایی که میخری بگی بوی نو بودن خونه رفته بکوبم از اول بسازمش 😎
          البته همه اینا برمیکرده به اینکه شما دوست داری پراید صفر سوار بشی، اما خیلی دوستان پدالی خارجی کار کرده میپسندن😉

          موافقم 9
          مخالفم 1
  11. A.S.G

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    پورشه درسته پر خرجه ولی واقعا ارزشش رو داره و ماشین لوکس قطعا هزینه نگهداری بالایی داره و اگه سرویساش به موقع انجام بشه هزینش کمتر و رانندگیش هم بهتر میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. ADAK

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1851 ديدگاه)

    هر که طاووس خواهد جور هندوستون کشد

    والا بخدا…

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. ❤BMW❤

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    همش می‌ارزه ،
    چون پورشه سواری

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. misha

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (82 ديدگاه)

    مالکان پورشه اصلا با ما حرف نمیزنن، چه برسه بخان رازهاشونو به ما بگن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. Farhan

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خیلی برام عجیب بود😐

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا