پورشه

استودیوهای پورشه، اپل استور صنعت خودرو خواهند بود!

خودروسازان به دنبال یافتن راه‌هایی برای ارائه بهترین تجربه خرید خودرو توسط مشتریان هستند و البته باید گفت با توجه به شرایط اخیر جهان، در آینده شاهد روش‌های فروش آنلاین بیشتری خواهیم بود. مشتریان انتظار دارند به‌محض چند کلیک خودروی خود را بخرند و خب برای اینکه بتوانید محصولات گران‌قیمت خود را به فروش برسانید باید انتظارات خریداران را برآورده نمایید. این شرایط برای فروش یعنی حذف نمایندگی‌های فروش سنتی و تأسیس استودیوهای بوتیک که مشتریان فعلی و بالقوه را هدف قرار می‌دهد.

این خودروساز آلمانی قبلاً استودیوهایی در آسیا و اروپا تأسیس کرده و حالا نوبت به آمریکا رسیده که به لیست رو به رشد استودیوهای پورشه بپیوند. انتظار می‌رود اولین استودیوی پورشه اوایل سال آینده در پورتلند اورگون تأسیس شود. مدیرعامل پورشه آمریکای شمالی درباره برنامه‌های این برند و ویژگی‌های این استودیوها صحبت کرده است. او می‌گوید عملکرد این استودیوها بیشتر شبیه اپل استور خواهد بود و متخصصان تولید پورشه در آن حضور خواهند یافت. این مدیر ارشد می‌گوید در استودیوهای پورشه خبری از فشار فروش نخواهد بود.

این اولین باری نیست که چنین فضایی برای فروش تأسیس می‌شود. تسلا فاقد شبکه نمایندگی فروش سنتی بوده و دیگر برندهای لوکس همچون پولستار نیز تلاش داشته‌اند محل‌های خاصی را که تجربه خرید منحصربه‌فردی دارند برای مشتریان مهیا کنند. این شرکت حتی از فضای رویدادهای عمومی، کلاس‌های خلاقیت، ورک شاپ های تولید و… استفاده کرده است. استودیوهای پورشه نیز فعالیت‌های جانبی مشابهی را انجام خواهند داد.

البته اتوموتیونیوز می‌گوید همه نمایندگی‌های پورشه از تصمیم این شرکت خشنود نیستند. مالک شرکت RDS اتوموتیو می‌گوید نگران محو شدن هویت برند پورشه با تمرکز صرف روی مشتریان جوان‌تر است. خودروسازان به خاطر مدل فرانچایز خود کنترل زیادی روی فرایند خرید خودرو ندارند اما تکنولوژی‌های جدید باعث شده این روند تغییر یابد و همین موضوع می‌تواند فشار مالی زیادی را روی نمایندگی‌ها وارد کند مخصوصاً اینکه خودروهای الکتریکی از نظر هزینه‌های نگهداری خیلی برای بخش سرویس نمایندگی‌ها سودآور نیستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. RKH7787

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    ما همون اپل استور هم نرفتیم!
    چه برسه به پورشه استور! 😒

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Navid_bivaN

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      همچی چیز خاصی هم از دست ندادی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    این ایده برای خود پورشه و برندش می‌تونه خیلی تاثیر گذار باشه…

    موافقم 10
    مخالفم 2
  3. Matin

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اونش قشنگه که بری تو با یدونه ۹۱۱ بیای بیرون

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. Porsche 911

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    یعنی چقدر میتونه یه برند خوب باشه!
    همینطوری هم واسه من اپل محسوب می‌شد برند دوست داشتنی💛❤💛❤💛❤
    😍😍😍🤩

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. ARMAN

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ایول خیلی باحال بود

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا