پورشه

پورشه راه بوگاتی را دنبال نخواهد کرد!

علیرغم اوضاع وخیمی که در سراسر دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد، پورشه عملکرد بسیار خوبی از نظر فروش دارد. اولین محصول الکتریکی این برند یعنی تایکان از راه رسیده و محصولات الکتریکی بیشتری هم در راه است. تعداد اعضای خانواده پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ نیز همچنان افزایش می‌یابد. این خودروساز آلمانی حسادت بسیاری از رقبا را برانگیخته زیرا ترکیب موفقیت‌آمیزی از یک خودروساز نسبتاً تولید انبوه و البته باارزش را پیاده کرده است. در واقع محصولات این شرکت همچنان منحصربه‌فرد باقی مانده‌اند.

این موضوع با تأکید زیاد روی سنت سواری بسیار خوب محصولات و استفاده از تکنولوژی‌های جدید به دست آمده است. برای مثال پورشه یکی از اولین برندهایی بوده که از گیربکس دوکلاچه استفاده کرده است؛ اما اوضاع مدل‌های بسیار تولید محدود و خاص چگونه است؟!

این خودروها گزینه‌های پول‌سازی برای دیگر برندهای گروه فولکس‌واگن همچون بنتلی، بوگاتی و لامبورگینی هستند. آیا پورشه هم چنین کاری را انجام خواهد داد؟ نه! اتوبلاگ اخیراً با اولیور بلوم مدیرعامل پورشه درباره این موضوع صحبت کرده و البته پاسخ بسیار روشنی دریافت کرده است.

او گفته است:

فکر می‌کنم موفقیت محصولات تولید محدودی همچون ۹۱۱ اسپیدستر با سقف تولید ۱۹۴۸ دستگاهی مثال خوبی است. ما ایده‌های زیادی برای آینده داریم اما فکر نمی‌کنم خودروهای بسیار ویژه با تیراژ بسیار محدود و تک دستگاهی را بسازیم.

البته این به معنی عدم تولید پورشه ۹۱۱ اسپیدستر دیگر در اواخر عمر نسل کنونی این محصول نمادین نخواهد بود. البته پورشه می‌داند که نیازی به تولید خودروهای ویژه و تک ساخت به منظور تحکیم جایگاه خود ندارد.

ما می‌توانیم خودروهای هم سنگ ۹۱۱ R را ببینیم، خودرویی که قیمتش به حدود ۱ میلیون دلار یعنی ۴ برابر قیمت اصلی‌اش رسیده است. بازهم باید گفت پورشه درس ارزشمندی از تجربه تولید این خودرو به دست آورده است. ۹۱۱ R در دسترس وفادارترین مشتریان این برند بوده اما بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند در برابر سود بیشتر مقاومت کنند و خودروی خود را می‌فروشند.

پورشه در پاسخ به این کار مدل ۹۱۱ GT3 تورینگ را معرفی کرده که تقریباً مشابه ۹۱۱ R است. در واقع این خودروساز می‌خواهد قیمت ۹۱۱ R را پایین بیاورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    این نسل جدبد 911 چفدر جذاب شده!
    چطور ممکنه بدون اینکه در طراحی کلی یه خودرو تغییری ایجاد بشه تنها با تغییر جزییات تا این حد تفاوت ایجاد کرد، واقعا باید بهشون تبریک گفت.
    دیدن 911 نسل جدید وتقعا لذت بخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. King 918

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بابا لاکردار جانشین ۹۱۸ رو معرفی کن چقدر دیگه انتظار …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3901 ديدگاه)

      این هیولا همین الآن هم نفس همه رو گرفته
      وقتی به جانشین ۹۱۸ فکر میکنم مو به تنم سیخ میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohammad

      ۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      2024

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3901 ديدگاه)

    پورشه مقلد کسی نیست و فقط راه خودشو میره
    ?? Porsche ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GERMANY

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      gt2rs…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        یعنی GT2 RS نسخه جدید قراره چی موجودی بشه ؟؟؟ وای خدای من حتی تصورشم سخته برام .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. GERMANY

          ۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          واقعا تصورش سخته که اینا چطوری میتونن در هر نسل قوی ترش کنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3576 ديدگاه)

      باید گفت :
      بوگاتی بهترین دست نیافتنی ترین خودروی جهانه
      ولی
      پورشه بهترین دست یافتنی خودروی دنیاست

      خوب گفتم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    یادمه یبار مدیر عامل پورشه گفت اگه دنیا به آخر برسه و بشر بخاد آخرین خودروی خودش رو تولید کنه این آخرین خودرو قطعا یه کوپه اسپرته .
    نوع نگاه مجموعه پورشه به دنیا و بازار خیلی خاصه و البته واقعیت هم همینه . اینکه چرا همیشه سود میکنه و خاص هم میمونه بخاطر شناخت اونها از دنیا و اقتصاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. s.h

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (712 ديدگاه)

    بعد الان یکی میاد از اینجا میگه بوگاتی کوه مهندسی یا میگه انقدر فرق رو نمیبینی !!! ببین چی میگه میگه یه ماشین هم رده 911 یعین از نظر همه چیز رو 1 میلیون میدن دست مردم خیلی از یک میلیونی ها رو زیر سوال برد واقعا و کاملا هم درست میگه یه مشت برند نو پا و چندتا سابقه دار که نون سابقه میخورند یا برند .
    مثلا گنده الکی ( بوگاتی ) همون ویرون رو پوست روشو عوض میکنه میده مشتریا میگه بیا اینم ماشین جدید فقط به خاطر مهندسی خیلی پیچیده تر و دوتا خط رو بدنه 2 -1.9 میلیون پایه گذاشتیم روش , به قول برخی دوستان کوه منهدسی !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      شما اول یه جغجغه بساز بعد از برندهای دیگه ایراد بگیر. شما هنوز نمیدونی پورشه هرسال بیش از ۲۲۰ هزار ماشین تولید میکنه و بوگاتی سالی به زحمت ۲۰۰ دستگاه و برای سرپا موندن مجبوره مدلهای تک و خاص با قیمت بالا تولید کنه البته کسانی هم که میخرن ضرر نمیکنن دو سه سال بعدش با قیمت بیشتری میفروشن و این چرخه همینطور ادامه داره
      پورشه هم کار اشتباهی میکنه که برای پایین اوردن قیمت ۹۱۱ R مدل ۹۱۱gt3 تورینگ رو تولید میکنه این حرکت اعلان جنگ به مشتریان وفاداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s.h

        ۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (712 ديدگاه)

        اگر قراره من جغجغه بسازم ؛ تو که انقدر اقتصاد دانی و مغز تحلیل گری داری زنگ یا ایمل بزن بگو اشتباه میکنند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد ملکی

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      بوگاتی شیرون اولین خودرویی بود که به کلاچ دوبل مجهزگردید. و مهندسی واقعا پیچیده ای داری. در این حد که بدون دیسک ترمز ازه سه الیاژ سرامیک تیتانیوم و کربن ساخته شده حال اگه توتستی علت این رو بکی بهت جایزه میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        بوگاتی شیرون اولین ماشینی بود که به گیربکس کلاچ دوبل مجهز بود؟!!؟
        میدونی چرا از چنین دیسک ترمزی استفاده میکنه؟ برای اینکه بتونه وزن اون موتور W۱۶ رو در هنگام حرکت متوقف کنه!!!!
        من دیگه حرفی ندارم…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Farzad

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اتفاقا بر عکس ، بیشتر خودرو سازا باید پورشه رو الگوی خودشون قرار بدن . چون داره میترکونه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Milad AMG

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    فقط اون عکس آخریه
    یه تنه اندازه کل بوگاتی میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آرمان

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    عشق چشم آدم رو کور میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. دوست

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید هر دو برند بوگاتی و پورشه و چندین برند معروف دیگه متعلق به گروه فولکس واگن هستش که با درنظر گرفتن این موضوع چنین تعصبی بنظرم خیلی عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا