مسابقات

نگاهی به رانندگان فرمول یک 2022

شمارش معکوس برای شروع فصل جدید مسابقات فرمول یک

فصل جدید مسابقات فرمول یک چند هفته دیگر آغاز خواهد شد و قلب عاشقان موتور اسپرت از هم‌اکنون هر روز که به اولین مسابقه نزدیک می‌شویم تندتر می‌تپد.

ترکیب راننده‌ها از مدت‌ها پیش مشخص شده و تیم‌ها یکی پس از دیگری در حال رونمایی و معرفی ماشین‌های فصل ۲۰۲۲ خود در مقابل دوربین خبرنگاران و لنز عکاسان از سراسر دنیا می‌باشند.

خانواده پدال نیز همراه با شما خوانندگان و دوستداران باوفای دنیای خودرو بی‌صبرانه منتظر آغاز این فستیوال جنون سرعت است تا یک‌بار دیگر از جمعه ۲۷ اسفند در پیست الصخیر بحرین تا یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در پیست ابوظبی امارات به تماشای آخرین و ناشناخته‌ترین سلاح‌های خودروسازان برجسته جهان بنشینیم و به معجزه مهارت رانندگی و سرعت و تکنولوژی ایمان بیاوریم.

با ما همراه باشید تا به معرفی اجمالی ده تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها بپردازیم و خود را برای میزبانی از فرمول یک ۲۰۲۲ در قلب‌هایمان آماده کنیم.

 

۱_ تیم مرسدس ای‌ام جی (دیو و دلبر)

رانندگان (لوییس همیلتون_جورج راسل)

درحالی‌که مثلث جادویی قدرت ماشین‌های مرسدس، تیم فنی و مهندسی بی‌نظیر و رانندگی فوق حرفه‌ای همیلتون چهره و وجود یک دیو را در پیست مسابقه و برای حریفان تداعی می‌کند، اما چهره جذاب راننده جوان این تیم جورج راسل و محبوبیت و اطمینان خاص ماشین‌های مرسدس در دنیای مسابقات و خیابان و جاده دلبری‌ها و عشوه‌گری‌های مخصوص خود را به ما گوشزد می‌کند.

نبرد دیو و دلبر شاید جذاب‌ترین و کشنده‌ترین رقابت درون تیمی این فصل باشد و چه‌بسا پادشاه به‌وسیله شاهزاده جوان از اسب به زیر کشیده شود.

 

 

۲_ تیم ردبول ریسینگ (این گروه خشن)

رانندگان (مکس ورشتاپن_سرجیو پرز)

Max Verstappen Sergio Perez

مکس شیردل فرمانروای بی اعصاب جدید فرمول یک پس از برتری در واپسین ثانیه‌های فصل پیش بر همیلتون جان‌سخت بی‌صبرانه منتظر آغاز فصل جدید است تا برتری‌های خود را با کمک ماشین جدید ردبول بیشتر و سریع‌تر به رقیب دیرینه دیکته کند و لازم به توضیح نیست که امسال هم روی کمک‌ها و جان‌فشانی‌های جسورانه و رقابت‌های چرخ به چرخ چکوی سرسخت با حریفان حساب ویژه‌ای باز کرده است تا بار دیگر این گروه خشن و نترس آدرنالین را در رگ‌ها به مرز انفجار برسانند.

 

 

۳_ تیم فراری (پرنده‌های قفسی)

رانندگان (کارلوس ساینز_چارلز لکرک)

Charles Leclerc Carlos Sainz

در میان عاشقان فرمول یک چه کسی است که از مهارت‌ها و توانایی‌های فوق‌العاده این دو راننده جوان و خوش‌تیپ تیم فراری بی‌اطلاع باشد؟ هر دوی این استعدادهای نوظهور بارها کیفیت خود را در مسابقه و پول پوزیشن به اثبات رسانده‌اند و اگر امسال طبق وعده فراری و پیش‌بینی کارشناسان ماشین سریع و قابل رقابتی در اختیار این آتش‌های زیر خاکستر قرار گیرد آن‌وقت قطعاً گرمای تنور رقابت امسال پرهای هر پرنده تیز پروازی را در پیست خواهد سوزاند و همگان خواهند دید اوج پرواز این تیز پروازانی که فصل پیش اسیر قفس تنگ فراری بودند چقدر است.

کلاه‌ها و تی‌شرت‌های قرمزتان را بدون خجالت و ترس آماده کنید؛ چراکه امسال فراری وعده تقدیم اسب بالدار به رانندگان خود داده است.

 

 

۴_ تیم مک‌لارن مرسدس (ویتامین C ها یا پرتقال‌های طناز)

رانندگان (لندو نوریس_دنیل ریکیاردو)

Daniel Ricciardo & Lando Norris

در هر نقطه از جهان که زندگی می‌کنید اطلاع دارید که ویتامین سی باعث برطرف شدن بی‌حوصلگی و بدخلقی و داشتن خلق‌وخو و حس و حال مثبت می‌شود و این دقیقاً همان کاری است که رانندگان شوخ‌طبع و دوست‌داشتنی تیم پرتقالی پوش مک‌لارن با فرمول یک و طرفدارانش می‌کنند و اگر طنازی جوکرهای این تیم را از مسابقات بگیریم انگار مرکبات را از دنیای میوه‌ها گرفته‌ایم و دنیای بدون ویتامین سی را چه کسی می‌تواند تحمل کند؟!

دیدن رقابت تیمی که در آن گورکن به هماهنگی و آشنایی بیشتری با مک‌لارن رسیده و نوریسی که فصل پیش از چارلز لکرک امتیازات بیشتری کسب کرده قطعاً تماشایی خواهد بود؛

آرزو می‌کنیم امسال هم حسابی ما را بخندانید و رقیبانتان را بگریانید.

 

۵_ تیم آلپاین رنو (سفیران فیفا یا اسکاری‌ها)

رانندگان (فرناندو آلونسو_استبان اکون)

Fernando Alonso Esteban Ocon

حضور رانندگان تیم آلپاین در آخرین مراسم اهدای بالون دور و تعلق آخرین توپ طلای جهان به یک بازیکن تیم پاریسن ژرمن حسابی تیم فرانسوی آلپاین و راننده فرانسوی آن استبان اکون را مشهور و محبوب کرد و شهرت استبان را به نزدیکی محبوبیت فرناندو آلونسو کبیر رساند.

دو راننده کاربلد که فصل گذشته بارها معنای کار تیمی و همکاری را برای دیگر تیم‌ها و تماشاچیان فرمول یک تفسیر کردند و رقابت و رفاقت را به یک اندازه محترم شمردند؛ دو مبارز درجه یک و خوش‌تیپ که اسکار زیبایی رانندگان فرمول یک قطعاً متعلق به ایشان است.

 

 

۶_ تیم آستون مارتین مرسدس (شیرهای پلاستیکی)

رانندگان (سباستین فتل_لنس استرول)

Lance Stroll and Sebastian Vettel

رانندگان محجوب تیم آستون مارتین در فصل گذشته بسیار چراغ خاموش و بی حاشیه مشغول انجام وظیفه برای تیم بودند و با ثبت مجموع ۲۵۰ سبقت در بین تمام تیم‌ها مقام اول را کسب کردند اما در جدول امتیازات با ۷۷ امتیاز تیمی در جایگاه هفتم سازندگان قرار گرفتند و انتظارات از نام آستون مارتین، موتورهای مرسدس و آوازه سباستین فتل برآورده نشد و بر همگان ثابت شد که با شیرهایی پلاستیکی طرف هستند نه شکارچیانی بی‌رحم.

آن‌ها خوب شکار می‌کنند (سبقت می‌گیرند) اما قدرت از پا در آوردن طعمه را ندارند.

 

 

 

۷_ تیم آلفا تائوری (دو روها)

رانندگان (پیر گسلی_یوکی سونودا)

Pierre Gasly and Yuki Tsunoda

 

گسلی در فصل قبل بارها نشان داد که مرد مبارزه و نبرد است و اگر خودروی رقابتی و مناسب در اختیار داشته باشد نه‌تنها هم‌تیمی خود بلکه بسیاری از بزرگان پیست را سلاخی خواهد کرد، اما سونودا حتی یک‌سوم گسلی هم امتیاز کسب نکرد و شاید اگر امسال هم به همین منوال بگذرد باید به فکر شغل تازه‌ای برای خودش باشد.

این دو راننده در خارج از پیست بیشترین رفاقت و همدلی را با هم دارند و مدام در حال شوخی کردن و ورزش‌های دوستانه و بازی با هم هستند اما بارها در پیست با هم چرخ به چرخ و تنه به تنه شدند و تا آستانه بیرون کردن هم از پیست و قربانی کردن مسابقه خود و هم‌تیمی‌شان پیش رفتند و ما را مجبور کردند که آنها را ریاکار صدا کنیم و در باور رفاقتشان مردد شویم.

 

 

۸_ تیم آلفارومئو (شاهزاده و گدا)

رانندگان (ولتری بوتاس_گوآنی ژو)

Zhou Guanyu

هر زحمت و خوش‌خدمتی در این دنیا اجر و پاداشی دارد و بالاخره ولتری بوتاس هم مزد آن همه ازخودگذشتگی و حلقه‌به‌گوش بودن خود در تیم مرسدس را گرفت!!

او امسال بجای کیمی رایکونن دوست‌داشتنی در تیم آلفارومئو خواهد راند تا با ماشین ضعیف این تیم در پیست‌های مختلف دنیا به گدایی امتیاز بپردازد و باور کند از مهندسی و جادوی موتور مرسدس دیگر برای او ارثیه‌ای باقی نمانده است. راننده‌ای که اکنون بجای پادشاهی بنام همیلتون باید با شاهزاده ثروتمندی بنام ژو از چین که در حال تبدیل به قطب اول اقتصادی جهان است رقابت کند و البته که وجود راننده‌ای از کشور متمول یک و نیم میلیارد نفری چین در مسابقات امسال فرمول یک نعمتی برای برگزارکنندگان و احتمالاً سفارشی از پشت پرده باشد.

 

 

۹_ تیم هاس فراری (لاک‌پشت و حلزون)

رانندگان (میک شوماخر_نیکیتا مازپین)

Nikita Mazepin & Mick Schumacher

اینکه شما پسر میشاییل شوماخر افسانه‌ای باشید دلیلی نمی‌شود که در انتهای فصل صفر امتیاز کسب نکنید، همان‌طور که نام خانوادگی مازپین جلوی دادن لقب ماز اسپین را به شما نمی‌گیرد.

تیم هاس که از موتور و تکنولوژی تیم فراری استفاده می‌کند تنها تیمی بود که در انتهای فصل قبل هیچ امتیازی به دست نیاورد و رانندگان آن رقابت نزدیک و نفس‌گیری در اسپین شدن، تصادف، لپ شدن و قرار گرفتن در رده آخر در مسابقه و پول پوزیشن داشتند و همین دلایل باعث شد ما لقب لاک‌پشت و حلزون را به آنها بدهیم بخصوص مازپین که ازنظر ظاهری بی‌شباهت به حلزون هم نیست.

و البته با وضعیت میک شوماخر هر کسی هم جای پدرش بود فعلاً ترجیح می‌داد از شرکت در جمع کارشناسان مسابقات و حضور در بین خبرنگاران دنیای سرعت فاصله بگیرد و چه بهانه‌ای بهتر از بیماری برای پنهان ماندن از دستاوردهای مضحک پسر؟!

 

 

۱۰_ تیم ویلیامز مرسدس (فرشته مرگ یا الهه قهرمانی)

رانندگان (الکساندر آلبون_نیکولاس لطیفی)

Alex Albon and Nicholas Latifi

تیمی که در آخرین دورها و دقایق مسابقه آخر فصل پیش سرنوشت قهرمانی را تغییر داد و با تصادف جانانه لطیفی کاپ قهرمانی رانندگان از دستان همیلتون سر خورد و در آغوش ورشتاپن تسلیم‌ناپذیر افتاد‌ و حالا طرفداران مرسدس و لوییس همیلتون او را فرشته منحوس عذاب و هواداران ردبول و ورشتاپن او را الهه مهربان قهرمانی می‌نامند.

در دنیای سینما خیلی از منتقدان نیکولاس کیج را لایق دریافت اسکار نمی‌دانستند، درست همان‌طور که اکنون خیلی از اهالی فرمول یک نیکولاس لطیفی را شایسته شرکت در این سطح از رقابت‌ها نمی‌دانند، کسی چه می‌داند؟! شاید مشکل از نام نیکولاس است!

آلبون هم بار دیگر فرصت حضور در این میدان بی‌رحم را پیدا کرده است تا شاید ناکامی‌های گذشته خود با ردبول را به دست فراموشی بسپارد؛ البته اگر خودخواهی‌ها و لج‌بازی‌های همیلتون اجازه دهد و آلبون را مدام مثل توپ فوتبال به بیرون از پیچ شوت نکند، کاری که برعکس آن را همیشه ورشتاپن با او انجام می‌دهد.

سعی کردیم تا در کوتاه‌ترین حالت ممکن و با زبانی صمیمی و درون خانوادگی با خانواده محترم پدال به معرفی و پیش مقدمه مسابقات سراسر لذت و هیجان فصل جدید فرمول یک بپردازیم تا با مرور مختصر اتفاقات فصل گذشته، آخرین روزهای مانده به فصل ۲۰۲۲ را مشتاقانه، آگاهانه و حریص‌تر به انتظار بنشینیم.

 

نویسنده: احسان اعلامی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    چ القابی، پرنده های قفسی و شیر پلاستیکی😂

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. ماکسیمیلیان

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      😂👌🏻

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    عجب قلم بی نقصی ، کیف کردم .

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. ماکسیمیلیان

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      دقیقاً جناب فرزاد از جذاب ترین مقاله های عمر بنده بود😂
      لقب مکلارن و تیم هاس فراری بسیار طنز بودند🤣
      این مطلب را مدیون قلم شیوای جناب احسان اعلامی هستیم ، متشکرم از زحمات جنابعالی ، پایبند به مولا مهدی باشید.
      یا علی🌷

      موافقم 13
      مخالفم 0
    2. Rezi

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سطح ادبی و ایجاد جذابیت در متن خیلی فوقالعاده بود به حدی که حتی یک کلمه ی آنرا هم از دست ندادم. تشکر فراوان از این ذوق ادبی نویسنده

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. Scuderia Ferrari

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    فراریِ این فصل باید اقتدار و شکوه گذشته رو تکرار کنه
    تیفوسی ها امسال خیلی امیدوارن 🏎🏎 🏆🏆

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      حله
      شما کار رو تموم شده حساب کن

      موافقم 12
      مخالفم 0
    2. M.Kkarimi

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      تو تایم های بارسلونا هم مک لارن و فراری خیلی خوب عمل کردن

      موافقم 14
      مخالفم 0
  4. محمد امین

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    چه لقب های باحالی …. ویتامین سی … پرنده های قفسی 😅😅😅😅😅

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. ماکسیمیلیان

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      جسارتا جناب محمد امین ، مسابقات فرمول یک از شبکه ورزش پخش می‌شوند؟کدام شبکه ی فارسی زبان فرمول یک را پوشش می‌دهد؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        معمولا شبکه ی ورزش پخش میکنه ، البته بعضی مسابقات رو پخش نمیکنن ، به خاطر اینکه فوتبال داره یا …..
        ام بی سی پرشیا هم چند روز بعد از مسابقه با گزارش فارسی پخش میکنه
        اگر هم با گزارش انگلیسی بخواین f1livegp رو سرچ کنید و ببینید

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. الکترو

        ۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (9 ديدگاه)

        آره فصل شروع شه شبکه ورزش میزاره من یک فصل رو از این شیکه دنبال کردم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. پیام

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    فراررررری برگرد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. GMA

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    «👑The Best or nothing👑»

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. R@m!n

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم ساینز در حد فراری نیست. تیم لکرک و ساینز هم خوب عمل نکردن و تو خیلی موارد انگار از دو تیم مختلف بودن‌. برای مثال حمایت های پرز و ورشتپن از هم از دلایل قهرمانی ورشتپن بود.

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. محمد امین

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      خوب بود ساینز به نظرم …
      دقیقا مثل همتیمی اش امتیاز گرفت و خیلی سریع با ماشین مچ شد ، اخلاق خیلی خوبی هم داره

      موافقم 5
      مخالفم 0
  8. M.Kkarimi

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    فقط هاس ! لاک‌پشت و حلزون 😂😂😂

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. ۱۳

    ۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    با تشکر فراوان از تیم حرف ای پدال و جناب آقای عقیلی خاکی و با معرفت که نوشته بنده رو لایق چاپ در پدال دیدند و این افتخاری بود برای بنده
    با آرزوی موفقیت روز افزون برای تیم پدال و خوانندگان با صفای اون
    از نظر لطف دوستان درباره قلم و نگارش بنده هم عمیقأ و فراوان سپاسگزارم.

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا