تویوتا

حمله مدیرعامل تویوتا به خودروهای الکتریکی!

آکیو تویودا مدیرعامل شرکت تویوتا معمولاً نظرات خود را با صراحت لهجه خاصی بیان می‌کند. به عنوان نوه‌ی مؤسس تویوتا، این مدیر ارشد درباره تمامی جنبه‌های صنعت خودرو سخن می‌گوید و از تیزهوشی بالایی در تجارت خود برخوردار است؛ بنابراین زمانی که او نظرات متمایزی را درباره خودروهای الکتریکی بیان می‌کند نظرات به آن جلب می‌شود.

تویودا در کنفرانس خبری انجمن خودروسازان ژاپن گفته که خودروهای الکتریکی تجارت را خراب کرده و نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم و حتی آلایندگی دی‌اکسید کربن بیشتر نسبت به خودروهای درون‌سوز هستند.

آکیو تویودا گفته است:

مدل تجاری کنونی صنعت خودرو در حال فروپاشی است. خودروهای الکتریکی بیشتری می‌سازیم و وضعیت آلایندگی دی‌اکسید کربن بدتر می‌شود… زمانی که سیاسیون می‌گویند بیایید از شر تمامی خودروهای بنزینی خلاص شویم به این موارد دقت می‌کنند؟

موضوع جالب اینکه ما اخیراً خبر مربوط به معرفی باتری حالت‌جامد سرنوشت‌ساز تویوتا در سال آینده را کار کردیم. ظاهراً این باتری از زمان شارژ سریعی برخوردار بوده و شعاع حرکتی بیشتری نسبت به محصولات تسلا ارائه می‌کند. اگر واقعاً چنین تکنولوژی‌ای معرفی شود پس چرا تویوتا ناگهان به خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های ضروری آن حمله می‌کند؟

پاسخ شاید این باشد که برنامه احتمالی دولت ژاپن می‌تواند منجر به توقف فروش تمامی خودروهای درون‌سوز تا سال ۲۰۳۰ شود. هنوز مشخص نیست که این ممنوعیت شامل خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز می‌شود یا خیر. تویوتا اولین خودروساز تولید انبوه دنیاست که در سال ۱۹۹۷ خودروی هیبریدی پریوس را عرضه کرد. این خودروساز هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در قالب برندهای تویوتا و لکسس تولید می‌کند.

البته نسل دوم تویوتا میرای اساساً خودرویی تمام الکتریکی بوده اما بجای باتری‌ها از تکنولوژی قوای محرکه سلول سوختی هیدروژن استفاده می‌کند. تویودا به شرکت‌کنندگان در کنفرانس یاد شده گفته که اگر تمامی خودروها از قوای محرکه الکتریکی استفاده کنند ژاپن دیگر قادر به تأمین برق خود در تابستان نخواهد بود. مدیر ارشد تویوتا تخمین زده زیرساخت موردنیاز برای حمایت ۱۰۰ درصدی از خودروهای الکتریکی نیازمند بودجه ۱۳۵ تا ۳۵۸ میلیارد دلاری خواهد بود.

همچنین بخش اعظم برق ژاپن توسط سوخت‌های فسیلی همچون زغال‌سنگ و گاز طبیعی تأمین می‌شود بنابراین حذف این امر مفهوم خودروهای بدون آلایندگی را از بین می‌برد. آکیو تویودا چهره‌ای برجسته در ژاپن و صحنه بین‌الملل است. دولت‌ها نیز نباید سخنان تویودا را نادیده بگیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3918 ديدگاه)

    حرف دل همه عاشقان صنعت خودرو از زبان مدیر عامل بزرگ ترین برند دنیا زده شد ????
    زنده باد درون سوزها ، زنده باد لذت رانندگی

    موافقم 135
    مخالفم 134
    1. Hadi

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      دمت گرم آکیو تویودا…
      با واو به واو حرفات موافقم ?
      حرف خیلی ها رو زدی…
      واقعاً حرف حساب جواب نداره……

      موافقم 88
      مخالفم 73
    2. رهگذر

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (21 ديدگاه)

      تویوتا داره رو میرای و خودروهای هیدروژنی سرمایه گذاری می کنه که آلایندگی اون نزدیک به صفره . اگه ایشون حرفی میزنه نباید سوء برداشت کرد که خودرو های بنزینی قراره همیشه بمونن

      موافقم 67
      مخالفم 11
      1. ممد ژانگولر

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (3678 ديدگاه)

        به نظر من به مناسبت شب یلدا داره اشعار میگه تا حرف حقیقت
        اولا : این مشکلاتی که گفتی مشکل خود ژاپنه که نمیتونه برق تولید کنه و جوابگوی صنعت حمل و نقل خودش باشه با نداشتن زیر ساخت لازم

        دوما: ژاپن بیشتر تولیداتشو صادر میکنه تا مصرف داخلی پس باید جوابگوی صلیغه دنیا باشه تا خودش

        سوما: تصمیم خیلی وقته گرفته شده توسط تسلا و حتی شرکت معظم فولکس هم اقرار کرده باید خودمونو به تسلا برسونیم حالا این بابا از شیکم سیری ی چیزی میگه مشکل خودشه
        دو روز دیگه که فروششون کم شده مجبوره خودشو با استاندارهای ایلان ماسک پدر خودروسازی برقی جهان سینک کنه

        چهارم : چه شباهتی عجیبی بین عکس سوم نوه تویوتا با رییس بانک مرکزی ایران وجود داره ?

        موافقم 17
        مخالفم 44
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10284 ديدگاه)

      دوستان
      تقریباً دو سال پیش بود که در مقاله‌ای مربوط به تسلا S اومدم کامنتی گذاشتی در باب آلایندگی و استهلاک بیشتر برقی‌ها نسبت به درون‌سوزها که اون هم از یه وبسایت فارسی زبان خوانده بودم (( اس.. ، بخ.. )) ، اما بالای ۹۰٪ شروع کردن به تخریب کردن و مسخره کردن با اینکه حتی اسم سایت هم گفته بودم !

      میخوان اینو بگم که خیلی‌ها عقل و شعور ندارند و هدفشون تفرقه‌اَفکنی و جَوسازی هست که کاری ندارند طرف چی میگه حتی با دلیل و مدرک ، اما استاد حرافی و چرت‌گویی هستند !!!

      آقای تویودا درست میگه اما مهم اینه که باید به این سمت پیش بریم و با مرور زمان هزینه‌ی تولید برق هم برطرف میشه .
      یکی از دلایلی که اکثر کشورها مخالف این هستند که ایران به علم هسته‌ای دست پیدا نکنه ، اینه که انحصار انرژی هسته‌ای را ما از آن‌ها بخریم و رقیب نداشته باشند ، اصلاً و عبداً طرفداری از نهاد یا سیاستی نمیکنم و فقط حرف من اینه که آمریکا یا اروپایی‌ها و حتی روسیه و چین نمیخواهند ایران نقشی در انرژی آینده‌ی خاورمیانه داشته باشه و تمام این بامبول بازی و بمب‌هسته‌ای هم فیلمی هست مثل بهانه‌ای که برای نابودیه صدام و عراق کشیدند و دیدید که هیچ خبری از بمب نبود جزء داشتن بهانه برای حمله و جواب پس دادن‌های دروغین و عراقی که سال‌هاست ناامن و نابود شده !

      انرژیه آینده ، انرژیه هسته‌ایه که خیلی کارها میشه انجام داد چه در بخش کشاورزی چه هوا چه زمین چه حمل‌و‌نقل و …. اما این‌ها هدفشون کشوندن ایران و مردم ایران به جزئیات و ترساندن هست در حای که اصل را میخواهند مخفی کنند و تفکرات مردم را به سمت بمب و ترساندن بکشانند .
      اما اینو بدونید خودمون باید دلمون بسوزه و کاری انجام دهیم ، در غیر اینصورت باید زیر سُلطه‌ی دیگران باشیم و مثل یه مستاجرِ بدبخت مدام پول به مالک ثروتمند تامین انرژی بدیم که خودمان را هروز فقیر‌تر و مالک پولدار را پولدارتر کنیم .

      موافقم 33
      مخالفم 53
      1. بهراد

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (753 ديدگاه)

        نوید جان در سیاست بخوان بازی بدن یکی رو شیر می کنن و دیگری رو عذر میخوام ” خر ” می کنن. هر اتفاقی قراره بیوفته ولی نباید حیوان صفت شد!
        عراق یه کادو کوچیک از فرانسه دریافت کرده بود و به قدری حیاتی بود که برای محافظت از تاسیسات و پرسنلی که اونجا رو میساختن از سامانه پدافندی رولند اون هم نمونه صادراتی نه ، نمونه ی اصلی که واسه داخل فرانسه بود رو مستقر کرده بودن، ایرانیا یه روز یه سری به اونجا زدن نتونستن نابودش کنن ولی عکسشو گرفتن تو یه هتلی تو پاریس دادن به همسایه فلسطین که ایشونم از صدام خوشش نمیومد که طی عملیات اپرا ترتیبشو دادن ، و همون همسایه از اون بعد بعد به نوعی تحریم تسلیحاتی شد که دیگه عراقو تضعیف نکنه.
        یادمون نره همونایی که الان باهاشونیم با بمباران موشکی مناطق مسکونی چه بلایی سرمون نیاوردن. بهترین راه اینه که قوی باشیم و پیش بینی برای آینده داشته باشه تا صبح جمعه غافلگیر نشیم بینی مونم موقع حرف زدن بخارونیم.چشمک

        موافقم 5
        مخالفم 2
    4. SF90 STRADALE

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3918 ديدگاه)

      میخواستم چندتا نکته رو درباره این پست و کامنت ها بگم
      ۱. بحث علمی و عشقی دوتا بحث کاملاً جداست
      اینجا اومدیم درباره عشقمون بحث کنیم که محوریت اصلیش لذت رانندگی هست نه اینکه بحث علمی کنیم که لایه ازون تنگه یا گشاد
      اینجا بیشتر عشق و علاقه و احساس حرف اول رو میزنه تا علم و منطق
      ۲. هرکسی در حد خودش علم و سواد خودرویی داره حالا یکی کمتر ، یکی بیشتر
      اونایی هم که علم و سواد بیشتری دارن نباید خودشون رو بالاتر از بقیه بدونن چون هیچ چیز ۱۰۰ در ۱۰۰ نیست و شما قطره آبی از دریای علم هستین
      ۳. هیچوقت ، هیچوقت از دیدگاه و عقیده ای که دارین کوتاه نیایید و در مقابل کسی که فکر میکنه بیشتر از شما حالیشه و می فهمه عقب نشینی نکنید
      بازم میگم الکتریکی ها هیچ لذتی به آدم منتقل نمیکنن در رانندگی برعکس درون سوزها

      موافقم 13
      مخالفم 16
    5. Sina

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      چجوری فقط ظف چند دقیقه اینقدر لایک ها و دیسلایک ها تغییر کردن!!

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. pooriya.bmw.germany

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    درود به شرفتت
    درود به غیرتت
    درود به اون ذات مطهرت
    واقعاً عشق کردم دمت گرم تویوتا جان
    هرچند به خودروهای الکتریکی علاقه دارم ولی نه اینکه کلا منجر به نابودی موتور های درون سوز و خودروهای شاخص و پرفورمنس بشه

    به نظرم خودرو های الکتریکی می‌توانند به عنوان یک گزینه و هم زیستی مسالمت‌آمیز در کنار بقیه خودروها تولید شوند
    مثل خودروهای دیزلی خودروهای هیبرید خودروهای هیدروژنی
    نیازی به نابودی بقیه نیست
    بقول مدیر عامل تویوتا اگر همه خودرو ها برقی بشن در تامین برق شهر ها به مشکل میخورن
    و این یعنی ساخت نیروگاه‌ها اتمی بیشتر که خودش دشمن اول بشریت و محیط زیست هست

    موافقم 20
    مخالفم 6
  3. Elmiraj

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3118 ديدگاه)

    یعنی الان تمامی دانشمندان ، قانون گذاران ، کارشناسان ، سیاستمداران و مدیران دیگر خودروسازان همه و همه کودن تشریف دارن ، الا مدیر تویوتا….!!!!
    .
    این باتری solid-state هم اگر موفق بشن تا سال ۲۰۲۴ تولیدش کنند تازه اون روزا به شعاع ۵۰۰ کیلومتر به ازای ۱۰ دقیقه شارژ خواهد رسید…. روزگاری که تسلا به چگالی ۴۰۰ وات بر کیلوگرم رسیده ،،، یعنی پکی به اندازه کنونی باتری model S بیش از ۲۱۰ کیلووات ساعت ظرفیت خواهد داشت که منجر به تولید ماشین هایی با بُرد بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر خواهد شد…

    موافقم 106
    مخالفم 99
    1. R@min

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      تو خیلی از کشورا بجز قاره اروپا برقو از سوختای فسیلی به دست میارن برای همین تو آلودگی تاثیری نداره حالا معلوم نیست می خوان چیکار کنن این کشورا…

      موافقم 41
      مخالفم 5
      1. Elmiraj

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (3118 ديدگاه)

        اینکه ژاپن ۷۱ درصد برقشو از سوخت های فسیلی تامین می‌کنه مشکل از خودشه…
        ولی چرا دانمارک اینطور نیست ، چطوری ۱۰۰ درصد انرژی برشو از نیروگاه های اتمی ، توربین های بادی ، مزارع خورشیدی و امواج دریا تامین می‌کنه…؟؟!! (نروژ هم به ۹۰ درصد رسیده )
        دانمارکی ها خودروهای الکتریکی شان را هم با همین برق پاک شارژ می‌کند و مشکلی هم تا حالا نداشتن…
        .
        پس داریم می‌بینیم که اینکار امکان پذیره…
        « البته اگر مافیای سیاسی و نفتی اجازه بدن »

        موافقم 37
        مخالفم 69
        1. سامورایی از قله فوجی

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          دانمارک و نروژ دو تا کشوری هستن که جمعیتشون رو هم پنج میلیون نمیشه
          بیشتر کشورهای بزرگ و صنعتی برقشون رو از سوخت فسیلی تامین می کنن

          موافقم 63
          مخالفم 9
        2. Sina

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          میدونی جمعیت دانمارک و یا نروژی که میگی چقدره؟؟
          میدونی چقدر صنایع تو ژاپن هست؟؟
          اصلا غیر قابل مقایسه هستن
          چجوری میگی امکان پذیره
          نباید یه کشور کوچیک که صنایع کمی داره رو با یه قدرت اقتصادی مقایسه کنی
          نمیگم دانمارک و نروژ ضعیف هستن ، تازه کشور های پیشرفته ای هم محسوب میشن ولی جمعیت و صنایع بسیار کمتری نسبت به کشور های ابرقدرت و قدرت اقتصادی دارن
          جمعیت دانمارک و نروژ زیر ۱۰ میلیون نفره
          جمعیت ژاپن از ۱۲۰ میلیون نفر بیشتره!!!
          چجوری اینا رو با هم مقایسه کردی؟؟
          معلومه که نمیشه برای این جمعیت برق بدون سوخت فسیلی تهیه کرد

          موافقم 48
          مخالفم 8
        3. Sattar

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (23 ديدگاه)

          داداش حرفت درسته ولی موضوع این کشور هایی که هر کدوم این برنامه ها رو دارن مثل آلمان و… کشور های کوچکی هستند نسبت به بقیه کشور ها و اگر هم آلودگی تولید نکنند با توجه به اکثر کشور ها تاثیر چندانی بر کم کردن گاز های گلخانه ای کره زمین ندارند…
          همون دانمارکی که شما مثال میزنی جز کشور هایی هست که حدود ۳۰ در صد جمعیت خودرو شخصی نمیگیرند و با دوچرخه و حمل و نقل عمومی جا به جا میشن…. یکی از دلایلش هم مالیات بسیار زیاد برای خرید خودرو هاست…

          موافقم 23
          مخالفم 4
        4. M.A.S

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (820 ديدگاه)

          مافیای نفت پولش از راه تولید پلاستیک از نفت و نیروگاه ها درمیاد
          که خیلی بیشتر از این سوخته و با فراگیر شدن برقیا خیلی براش بیشتر هم سود داره
          مافیای سیاسی داره از برقی حمایت میکنه
          جمعیت کل این کشورایی که نام بردی چند میلیون نفره
          بعد کی میاد باتری اینارو بازیافت کنه
          انبوه چینیا اروپاییا و حتی امریکاییا جزحالا تسلا اونم درحد حرف ندیدم ادعای بازیافت باتریشونو بکنن
          بزارشون کنار هم ببینی چی در میاد
          ببین هیبریدی هایی که یه زمان پاک بودن الان طرفدارای محیط زیست دربارش چی میگن

          موافقم 8
          مخالفم 5
        5. Adn

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (5 ديدگاه)

          الان کشوری مثل عراق ،افغانستان ،صربستان، چک و… دریا دارن؟؟؟
          یا به نظرت نیروگاه های اتمی پسماند های خطرناکی ندارن؟
          یا همه کشور ها وضعیتشون برای مزارع خورشیدی (منابع و بودجه) اوکی هست؟

          موافقم 14
          مخالفم 5
        6. Joseph

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (135 ديدگاه)

          عزیزان برق با واحد نفر سنجیده نمیشه با واحدی بنام وات سنجیده میشه
          و کشور های مثل نروژ و دانمارک روهم نزدیک ۳۰۰ تراوات برق تولید میکنن یعنی اندازه کل برق ایران یا دو برابر برق پاکستان با جمعیت ۲۰۰میلیون یا بیشتر از کشور اندونزی با جمعیت ۳۰۰میلیون
          پس علمی صحبت کنید وقیمه ها رو توماستا نریزید
          در مورد الایندگی همین که راندمان ماشین الکتریکی بالاترهستش باعث کاهش الودگی میشه
          در مورد تولید سوخت که با اون هزینه تولید پالایشگاه به اون بزرگی هر کی باشه دوست نداره این پالایشگاه ها با اون عظمت بخوابه و هر کاری میکنن ، این بنده خدا هم چون یکی از بزرگترین تواید کننده های ماشین هست روش حساب کردن برای به تعویق انداختن قانون های کاهش الایندگی ، به هر حال ماشین برقی صدرصد برندست چه با باتری چه هیدروژن یا جایگزین باتری های فعلی

          موافقم 9
          مخالفم 13
        7. بهزاد

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2445 ديدگاه)

          عزیز آمار شما یک مقدار مشکل داره!
          میزان تولید برق ایران دو برابر نروژ و 10 برابر دانمارک هست.
          میزان تولید برق پاکستان و نروژ تقریبا هم اندازه میباشد.
          وقتی آماری از جایی دیده میشه کمی تعمل کنیم ببینیم تا چه حد واقعیه؟
          اگر دانمارک از ایران برق بیشتری تولید میکنه و با این مساحت و جمعیت میشه گفت مردمان دانمارک پرمصرف ترین ها روی کره زمین هستند و این همه برق را چیکار میکنند!

          موافقم 10
          مخالفم 8
    2. Hadi

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      Elmiraj جان
      شما کاری هم بجز کوبیدن بقیه خودروساز ها و بزرگ کردن خودرو سازای آمریکایی (بخصوص تسلا) کار دیگه ای هم بلدی؟؟
      از این همه تعصب دست بکش…
      عزیزم اینجوری فقط خودتو اذیت میکنی…
      من خودمم طرفدار تسلام ولی نه این که هر خودرو ساز دیگه ای کاری کرد یا چیزی گفت بگم نه کاملا اشتباه میگه فقط کار و حرف تسلا و آمریکاییا درسته…

      موافقم 58
      مخالفم 18
    3. حسین

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      این مدیر عامل تویوتا هیچی حالیش نیست. شما ببخشید

      موافقم 24
      مخالفم 13
    4. (JONATHAN (TESLA

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (302 ديدگاه)

      دوست من المیراج برای کی داری تعریف میکنی
      برای یه سری دوس دار دود و صدا ؟؟؟
      خیلی ببخشید این کسایی که دم از لذت رانندگی میزنن
      توی 10 سال اخیر چند تا تویوتا انجین 8 سیلندر توسعه داده ؟؟؟؟
      چند ال انجین 500 اسب بخاری ساخته ؟؟؟
      اگه طرف داران داج میگفتن ما هم میگفتیم راست میکنن انجین 800 اسبی درون سوز باید هم روش تعصب داشته باشن
      ولی تویوتا ؟؟؟؟
      اون زمانی همین شرکت تویوتا سهام تسلا رو خرید و ازش استفاده کرد این اقای چشم نخودی کجا بود مخالفت کنه
      تیوتا با این عدم علاقه ای که توی سال های اخیر به الکتریکی ها نشون داده شک ندارم مشکل از توانایی شونه نه از سر دل سوزی

      موافقم 54
      مخالفم 49
      1. M.M.A

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (24 ديدگاه)

        اگه سال ۲۰۱۰ تویوتا و دایملر سهام تسلا رو نمیخریدن که الان تسلا صد بار ورشکسته شده بود
        دوم اینکه تویوتا نوع جدید باتری های جامد رو ساخته که تو ده دقیقه فول شارژ میشه ماشین هیدروژنی ساخته تکنولوژی نداره ؟! همون تسلا که از نظر شما ته تکنولوژیه (?) تا دو سال پیش باتری هاشو از پاناسونیک می گرفت الانم با یه شرکت چینی برای ساخت باتری همکاری می کنه
        سوم اینکه مگه همون دوج چند تا انجین v8 توسعه داده ؟ کلا دو سه تا موتور داره رو همه ماشین هاش گذاشته
        خیلی از شرکت های دیگه هم همینن یک یا دو موتور هشت سیلندر دارن رو چند تا محصول میزارن

        موافقم 9
        مخالفم 23
        1. M.A.S

          ۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (820 ديدگاه)

          V8 سوپر چارجر 6200 سی سی در سه بازده متفاوت
          همی 426
          440 ماگنوم
          392(اسکات پک)
          360 بیگ بلاگ (فک کنم انجین چلنجر درگ پک)
          413،همی 5700 سی سی و…
          همین ها بس نیست؟؟

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. سامورایی از قله فوجی

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        اگه همین آقای چشم نخودی سهام تسلا رو نمی‌خرید که الان از تسلا چیزی نمونده بود

        موافقم 38
        مخالفم 34
    5. NAVID۰۰۹۸

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10284 ديدگاه)

      Elmiraj
      کاملاً به کامنت‌های شما آشنایی داریم که فقط از روی تعصب صحبت میکنید و نه دلیل و مدرک و مَنطِق !!

      میدونیم شما متصب تسلا و آمریکایی‌ها هستید ، اما دلیل نمیشه به خواب بزنی خودتون را !!!

      شما اصل حرف را متوجه باش و نه اینکه به جزئیات بکشانید به اسم دانشمندان و محققان !

      شما میدونی لیتیون یون چطور و با چه انرژیه فراونی تولید و ارائه میشه ؟! (( مطمئناً میدونی اما جوابی نداری چون مثل روز روشن هست ))

      قضیه برقی‌ها اینطور هست که تولید آلایندگیشون از نیروگاه‌ها و محل تامین مواد اولیه باطری‌هاست که یکجا صورت میگیره و چون ما نمیبینیمشون مثل دودی که از اگزوز خارج میشه ، پس فکر میکنیم خیلی پاک و تمیزه !!!

      پاک و تمیز یعنی هیدروژن !

      لطفاً با دلیل و مدرک و منطق کامنت بگذارید و نه از روی تعصب و مُتَهَم کردن !!!

      موافقم 38
      مخالفم 58
      1. (JONATHAN (TESLA

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (302 ديدگاه)

        خیلی ببخشید اقای مهندس نوید
        اللان جوابب بدید دانشگاه های اکستر و کمبریج نشون داد رانندگی با خودرو الکتریکی 95 در صد الودگی در محیط شهری رو کاهش میده و البته طبق اغلام این دو دانشگاه معتبر نشون داد به ازای هر کیلو متر راه رفتن با خودرو الکتریکی در صورتی که کل برق مورد نیاز از طریق سوزاندن نفت تولید بشه باز هم دی اکسید کربن کم تری نسبت به درون سوز ها تولید میشه
        این در حالی هست که الان که دارم این متن مینویسم فقط 60 درصد برق نیاز انسان ها از طریق سوخت فسیلی به دست میاد و این درحال کاهش هستش
        پروفسور گرگ مارسدن از موسسه مطالعات حمل و نقل در دانشگاه لیدز گفته برقی کردن ناوگان و همچنین تولید برق پاک لازم هست
        ولی کافی نیست چون لاستیک ها و ترمز ها همچنان باعث الودگی محیط شهری میشن
        در مورد استخراج مواد معدنی کم یاب مورد نیاز باتری ها باید بگم
        باتری ها قابل بازیافت هستن و همچنین دانشمندان در حال کار بر روی باتری های جدید هستن تا میزان نیاز به این مواد کم یاب همچنین استخراجش کم تر بشه
        در مورد هیدروژن باید بگم در حال حاضر تکنولوژی هیدروژنی بازدهی کم تر و پیچیدگی بیشتری از الکتریکی ها داره
        و دولت ها حاظر نیست روی اون سرمایه گذاری بکنن همچنین ایمن هم نیست در مقابل اکتریکی ها
        و نکته پایانی خودرو های الکتریکی در عصر حاضر کاملا پاک به نظر نمیرسن
        ولی تکنولوژی الکتریکی در حال توسعه و در اول راه هست
        در حالی که خودرو های درون سوز به نهایت تکامل خودشون رسیدن

        موافقم 40
        مخالفم 31
      2. Mazda3

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        0098 دیدگاه های شما از اساس اشتباهه.
        لیتیون؟؟؟؟!! اشتباه تایپی هم که باشه بازم مثل نظرات خودت دچار نقصان استدلاله.
        0098 شما از تعصب حرف نزن که با تعصب رو تویوتا خو گرفتی و وارد یه دور باطل شدی و تو اون غرق شدی طوری که خودت رو با این نوع کامنت ها شرطی کردی.
        هدف شما مشخصه من که دستت رو خوندنم.

        موافقم 16
        مخالفم 6
    6. Mohammadreza

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      @Elmiraj
      گل پسر ایشون نظر خودشو بیان کرده
      تو چرا اینقد زورت اومده؟
      حتی اگه سهام دار تسلا هم هستی فک نکنم لازم باشه به همه اظهار نظر ها واکنش نشون بدی مگه اینکه خدایی نکرده فن بوی باشی ! ؛)

      موافقم 37
      مخالفم 43
    7. Moein

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (895 ديدگاه)

      شما هم ما رو زخم کردی با آمار و ارقام روزانه
      بشین قشنگ ببین چه بلایی می‌تونه بیاره این خودروی برقی که اینقدر سنگش رو به سینه میزنی
      خیلی حرفه آدم کراشش ایلان ماسک باشه?

      موافقم 20
      مخالفم 11
    8. Elmiraj

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3118 ديدگاه)

      افراد زیادی با کمترین میزان مطالعه اینجان…!!!!

      بازم بهونه و بازم بهونه…..
      اینکه می‌فرمایید تولید انرژی برق پاک برای دیگر کشور ها غیر ممکنه و دانمارک کوچیک و کم جمعیت و فلانه…. بیایید دقیقا مقایسه کنیم با کشور ابرقدرت جهان….

      دانمارک :
      ٫٫٫ جمعیت ۵,۸۳۷,۲۱۴ نفر
      ٫٫٫ تولید ناخالص داخلی ۳۵۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹
      ٫٫٫ سرانه به ازای هر نفر ۶۰۸۱۶ هزار دلار
      ٫٫٫ مساحت ۴۲۹۳۳ کیلومتر مربع
      ٫٫٫ تراکم جمعیت در کشور ۱۳۶ نفر در کیلومتر مربع
      ⚫میزان تولید انرژی برق فسیلی ۰ درصد…!!!

      ایالات متحده آمریکا :
      ٫٫٫ جمعیت ۳۲۸,۲۳۹,۵۲۳ نفر
      ٫٫٫ تولید ناخالص داخلی ۲۰۸۰۷ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹
      ٫٫٫ سرانه اقتصاد به ازای هر نفر ۶۳۰۵۱ دلار
      ٫٫٫ مساحت ۹۸۳۳۵۲۰ کیلومتر مربع
      ٫٫٫ تراکم جمعیت در کشور ۳۳.۳ نفر در کیلومتر مربع
      ⚫میزان تولید انرژی برق فسیلی ۸۱ درصد…!!!

      (( لطفاً قبل replay کردن کامنت خوب به اعداد جمعیت ، اقتصاد و مساحت نگاه کنید و ببینید همه چی به نفع کدوم کشوره ))

      موافقم 28
      مخالفم 15
      1. Sina

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        مشخص شد واقعا با تعصب حرف میزنی
        تقریبا تو تمام معیار ها برتری با آمریکاست
        میخوای بگی تو مساحت کمتر دانمارک جمعیت بیشتری جا میشه ولی خب این موضوع چه ربطی داره؟؟
        بحث الان اینه که تولید برق پاک برای ۳۲۸ میلیون نفر خیلی خیلی سخت تر از ۵ میلیون نفره
        و اینکه آمریکا بدهی هاش و هزینه های که داره خیلی از کشوری مثل دانمارک بیشتره
        راستی همون دانمارکی که میگی برق فسیلی نیست
        بیش از ۴۰ درصد برقش از راه انرژی اتمی بدست میاد
        خب به نظر آیا این راه تجدید نا پذیر و کلی آلودگی های اتمی داره خیلی پاکه؟؟؟

        موافقم 14
        مخالفم 16
        1. Elmiraj

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (3118 ديدگاه)

          اعداد مثل روز روشن میگن که دانمارک راه سخت تری برای رسیدن به برق پاک نسبت به آمریکا داشته ولی موفق هم شده ، در حالی که آمریکا تازه اول راهه…!!!
          .
          .
          (( بجای گفتن تعصب و فلان ، بهتر بود خوب می‌خوندین بعد replay می‌کردین))

          موافقم 22
          مخالفم 8
        2. مانی

          ۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          منظور elmiraj اینه که آمریکا به ازای هر نفر پول بیشتر،زمین بیشتر و در کل از هر نظر منابع بیشتری داره
          پس فراهم کردن یک چیز خاص برای آمریکا باید راحت تر باشه

          موافقم 2
          مخالفم 3
      2. Me

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        Elmiraj عزیز اول کامنتت گفتی افراد زیادی با کمترین میزان مطالعه اینجان اجازه بده من این حرفت رو تصحیح کنم تا به بقیه دوستان هم توهین نشده باشه
        صحیحش اینه که بگی
        فردی اینجا هست که با مطالعه و دانایی کلا بیگانه ست

        موافقم 1
        مخالفم 10
  4. ??Amin_sto??

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    کاملا با حرف های آقای اکیو تویوتا موافقم، ایشون هم تایید کردند که خودرو های الکتریکی برای محیط زیست ضرر دارن

    موافقم 32
    مخالفم 19
  5. علی

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چه بخواهید چه نه
    هیچ فرقی نمی کنه
    چه مثل روانی ها فحش بدید چه مثل یک فرد عاقل قبول کنید
    هیچ فرقی نداره
    آینده اینه :
    خودرو ها برقی با شتاب های وحشتناک ۰ تا ۱۰۰ در ۱.۵ ثانیه یا حتی کم تر
    نسل جدید باتری ها یک بار شارژ بیش از ۳ هزار کیلومتر برد (این تخیل نیست چیزی که الان دارند روش کار می کنند )
    باتری های با شارژ ۰ تا ۱۰۰ در یک دقیقه
    تازه نیاز به سیم هم نیست ! به شکل بی سیم در یک جاده مجهز به شارژر در زیر خود زمین ، خودرو ها را شارژ می کنه
    و دیگه کم تر کسی رانندگی می‌کنه ، سیستم ها خودران به شکل عجیبی پیش رفت کرده اند
    و حال ما شاهد تاکسی ها هوای هم هستیم و اینجا ۵۰ سال آینده نیست ، تنها ۱۵ سال دیگه

    حالا یه عده مثل روانی ها می‌اند می گند مرگ بر فلانی که خودرو های برقی را آورد و …

    موافقم 28
    مخالفم 17
    1. R@min

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      با این چیزا خیلی فاصله داریم دوست عزیز مطمئن باش به عمر منو تو نمیرسه

      موافقم 23
      مخالفم 13
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        نه اقای R@min

        میرسیم.

        سال 2014 . تسلا s p85d شتابش 3.3 بود ( هرچند بعدا بروز شد شد 3.1)
        با هر بار شارژ هم 394 کیلومتر میرفت. درگ 400 متر هم تایمش 12.1 بود.

        بعد سال 2016 نسخه P90D اومد با شتاب 2.8 ثانیه ای و با هر بار شارژ 420 کیلومتر میرفت درگ 400 متر هم 11.5 بود.

        بعد 6 ماه بعد غول تسلا اومد. یعنی p100D شتابش 2.5 بود. با هر بار شارژ 500 کیلومتر میرفت و درگ 400 متر هم تنها تو 10.8 ثانیه بود.

        بعد 6 ماه بعد تو سال 2017 بروز شد. شتاب 2.4 ثانیه و با هر بار شارژ 568 کیلومتر میرفت. درگ 400 متر هم 10.5 .

        بعد هی بروز شد تا شتابش به 2.3 ثاینه رسید.

        بعد نسخه های S performance اومد. و نسخه s p100D ludicrous .
        ( کسی فرق بین این 2 تا را میدونه. تو گوگل هیچی نمیاره)

        بعد هر سال قدرت و میزان پیمایش بروز میشد.

        تا اینکه نسخه s plaid اومد با شتاب زیر 2 ثاینه و درگ 400 متر زیر 9 ثانیه
        و با هر بار شارژ 823 کیلومتر.

        تمام این اتفاقات تنها در 6 سال اتفاق افتاد.

        قطعا تا 15 سال دیگه به حرف اقای علی میرسن یا شاید ردش کنن

        موافقم 9
        مخالفم 13
        1. R@min

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          من به شتاب کاری ندارم با تکنولوژی شارژ بی سیم و شارژر زیر زمینو و تاکسی هوایی منظورم بود که حتی تو فیلمای هالیوودیم قفله. شاید یه سری کانسپت معرفی شده البته فقط تاکسی هوایی اما برای همه گیری خیلی خیلی خیلی زوده. مسائل شهرسازی این وسطه و یه موتور مخصوص مانور با این ها در شهر و هزاران مسئله دیگه. شتاب پایینم با ماشینای درون سوزم امکان پذیره اسمش پیشرفت نیست.

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. M.A.S

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (820 ديدگاه)

          من کاری به بحثای بقیه ندارم
          ولی تو نابود کردی کل سایتو با اس پلاید
          خفه شدیم هر چی میشه اس پلاید اس پلاید
          ای کاش داج انجین 440 ماگنوم رو به سوپر چارجر مجهز کنه یه 1100 تا ازش بیرون بکشه بیاد حال تو و اس پلایدو بگیره
          مغزمون برن اوت داره میزنه اینقد بعضیا متعصبن
          برقی خوب برقی بد اقا ده سال صبر کنید ببینید چی میشه
          فقط بگم زمانی که اتحادیه اروپا فروش کامیونای دماغ دارو ممنوع کرد یه عده همینجوری میگفتن به به دیگه دید راننده به اطراف بیشتره
          و خیلی جالبه بدونید اخرین مهلت کامیون سازا تو سال 2019 (نمیدونم به خاطر کرونا تاخیر خورد یا نه) برای حذف کردن بدون دماغا از بازار و تولید مجدد دماغ دار ها
          1 ژانویه 2021(یعنی ده روز دیگه) تعیین شده
          به مثال عمیق فک کنید خواهشا

          موافقم 6
          مخالفم 2
    2. Sattar

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      داداش ذات انسان پیشرفت های بزرگ رو دوست داره در آینده نزدیک ببینه در حالی که اینطور نیست … یادمه چند وقت پیش در اینترنت ی نقاشی دیدم که ی نقاش بزرگ در سال ۱۹۳۷ کشیده بود و داشت سال ۲۰۰۰ رو نشون میداد…. تو این نقاشی همه با خودرو های پرنده مانند حرکت می‌کردند به جای خودرو های زمینی….
      مثال دیگه اینه اگه شما ترمیناتور ۲ که در ۱۹۹۱ ساخته شده ببینی متوجه میشی که نابودگری که از آینده میاد از سال ۲۰۲۲ هست یعنی دوسال دیگه ولی تا اونجایی که همه می‌دونیم بهترین تکنولوژی امروزی هم نمیتونه همچین چیزهایی رو حداقل در این زمان درست کنه (حالا سفر در زمان بماند)….
      نتیجه حرفم اینه زیاد به مطالبی که در سایت ها و شرکت ها درباره آینده میگن مخصوصا دور توجه نکن…

      موافقم 5
      مخالفم 6
    3. Ahmedreza2002

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      ۱۵ سال؟
      بعید میدونم حتی50 سال دیگه هم به اینی که شما میگی برسیم

      موافقم 8
      مخالفم 9
  6. Reza

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5342 ديدگاه)

    بالاخره یکی پیدا شد که حرف دل مارو بزنه

    موافقم 5
    مخالفم 6
  7. R@min

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مطمئنا وقتی ژاپن گفته تا 2030 بساط درون سوزارو جمع می کنه حتما فکر آلایندگی هم هست به نظرم این حرفش از سر کلافگی و از دست دادن بازار ماشیناشون هست

    موافقم 13
    مخالفم 18
    1. Ahmedreza2002

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      به این فکر کردی که چی قراره اون موقع پروفایلت باشه؟
      هاپیر کار الکتریکی میاد سدان میاد کراس اوور و همه کلاس ها الکتریکی میشن
      اما ماسل ها چی؟
      کاش هیچ وقت منقرض نشن

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        داداش بخوایم نخوایم آخرین نفسای ماسل کارا تو دنیای مدرنه. من همیشه عاشق ماسل کارها بودمو هستم اما دنیای امروز جای این هیولاهایی که صدی 15 و بالاتر می سوزونن نیست یعنی نمیزارن که باشه. شاید ده سال دیگه ماستنگ و چلنجر الکتریکی ببینیم. خیلی مسخره میشه ولی خیلی محتمله.

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. Ahmedreza2002

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          اونو که خواهیم دید قطعا چون کمپانیا بیخیال این کوپه های خوش فروش نمیشن

          ولی یکم عجیبه

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. Sina

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        به نظر میرسه آینده بنزینی ها مثل اسب سواری میشه
        بعد از اومدن خودرو هم اسب ها شدن یه کار تفریحی و هنوز خیلی طرفدار داره

        موتور های بنزینی هم شاید به این آینده برسن که در تولید خیلی خیلی کم باشن
        اونطور که بسیاری از شرکت های بزرک اعلام کردن ، احتمالا همین آینده اشونه

        موتور های بنزینی شاید هم به کل منقرض بشن

        خلاصه آینده قابل پیش بینی نیست

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. Ahmedreza2002

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          سخن جالبی بود
          مثلا اسب الان افرادی دارن که نسبتا ثروتمندن
          مثل همون داستانی که ادیسون میگفت یه روزی میرسه که فقط پولدارا شمع روشن کنن
          شاید یه روزی برسه که همه اقتصادی ها الکتریکی بشن و تک و توک هایپر بنزینی

          موافقم 1
          مخالفم 1
  8. مهدی،:امید اینده

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    مدل تجاری کنونی صنعت خودرو در حال فروپاشی است. خودروهای الکتریکی بیشتری می‌سازیم و وضعیت آلایندگی دی‌اکسید کربن بدتر می‌شود… زمانی که سیاسیون می‌گویند بیایید از شر تمامی خودروهای بنزینی خلاص شویم به این موارد دقت می‌کنند؟
    قبول دارین ترسناک حرف زد؟

    موافقم 17
    مخالفم 3
  9. محمد

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    نکته جالب اینکه تویوتا قبلا قصد داشت مدل‌هایی را بر مبنای موتور و پک باتری تسلا توسعه دهد، اما بنا به دلایلی نامعلوم این امر هرگز عملی نشد. این شرکت پرطرفدار ژاپنی، در زمینه خودروهای پیل سوختی نیز سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده و چندی پیش نسل دوم میرای را با پیشرانه هیدروژنی معرفی کرد.

    با در نظر گرفتن همه موارد، به‌ویژه تجربه تویوتا در زمینه پیشرانه‌های هیبریدی، می‌توان گفت این کمپانی کمی از قافله خودروهای برقی عقب افتاده و باید با شتاب بیشتری توسعه این مدل‌ها را دنبال کند.

    ناگفته نماند تحقیقات مختلف ادعای آزاد شدن دی‌اکسید کربن بیشتر به واسطه تولید مدل‌های برقی را رد کرده‌اند. شاید اگر آقای تویودا به دلایل دیگری مثل ایمنی باتری‌های لیتیوم یونی، زیان‌های زیست محیطی یا شرایط کاری بسیار بد کارگران شاغل در معادن استخراج مواد اولیه مورد نیاز باتری‌ها متوسل می‌شد، کمتر اعتبارش را خدشه‌دار می‌کرد. البته شاید از آنجایی که تویوتا پیش از عرضه مدل‌های مجهز به باتری جامد، خودروهای برقی خود را با باتری لیتیوم یونی تولید خواهد کرد، آقای تویودا اشاره‌ای به دلایل فوق نداشته است!

    اما سایر ادعاهای آقای تویودا کمابیش درست هستند. فراگیر شدن خودروهای برقی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های عظیم است و از سوی دیگر روز به روز بر شمار کشورهایی که خواهان ممنوعیت مدل‌های درون‌سوز هستند، افزوده می‌شود. با توجه به مشکلات مربوط به آلودگی هوا و عزم کشورها برای رفع این مساله، شاید بخشی از سرمایه‌های لازم توسط دولت‌ها تامین شوند.

    نابودی صنعت خودرو در صورت ظهور مدل‌های برقی هم می‌تواند تا حدودی درست باشد، هر چند بهتر است بجای واژه نابودی از عبارت پوست‌اندازی و دگرگونی کامل استفاده کنیم. بشر در هر صورت نیاز به جابجایی دارد و خودروها همواره بخشی از این نیاز را برآورده خواهند کرد، حال اینکه تامین‌کننده نیروی خودروها در آینده چه نوع پیشرانه‌ای خواهد بود، بحث جداگانه‌ای است.

    آیا برقی شدن خودروها باعث حذف شغل‌های زیادی خواهد شد؟ در پاسخ باید گفت: حتما. اما این فرایند در مقابل شغل‌های جدید فراوانی را نیز ایجاد خواهد کرد و بیکاری برخی افراد نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای مقاومت در برابر پیشرفت باشد. برای درک بهتر این موضوع کافیست سرنوشت جنبش لادیت‌ها (Luddites) را مرور کرد.

    آنچه روشن است اینست جهان مدام رو به پیشرفت بوده و اگر شرکتی خود را با تکنولوژی‌های روز همگام نکند، محکوم به شکست خواهد بود. وقتی دوربین‌های دیجیتال راهی بازار شدند، هیچ‌کس برای حمایت از کداک یا دیگر شرکت‌های سازنده فیلم عکاسی از خرید آنها امتناع نکرد. مقاومت در برابر اندروید و نوکیایی که از عرش به فرش کشیده شد، دیگر مثال عینی در این زمینه است.

    اگر اجداد آقای تویودا توانستند کارخانه تولید ماشین‌آلات نساجی را به یکی از ارزشمندترین کمپانی‌های خودروساز تبدیل کنند، یقینا او نیز می‌تواند تویوتای کنونی را به برندی پیشتاز در زمینه تولید اتومبیل‌های الکتریکی تبدیل کند. هر چند حق اعتراض برای آقای تویودا محفوظ است، اما در آستانه انقلاب الکتریکی اعتراض مساله‌ای را حل نکرده و باعث پیشرفت تویوتا نمی‌شود.
    منبع:
    insideevs
    بهترین جواب رو این سایت داده

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. Sina

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      به نظرم این جواب هم مشکل داره

      بله این سایت درست میگه که آلودگی یه برقی نسبت به هم رده اش کمتره ولی هنگام تولید بیشتر آلودگی تولید کرده.
      ولی باز هم این فاصله خیلی زیاد نیست

      بله برقی ها پاک ترند ولی تاثیر زیادی ندارن و خب بعضی ماشین های بنزینی آلودگی و مصرف بسیار پایینی دارن
      خرید یه مزدا ۳ اسکای اکتیو بسیار پاک تر از برقی های دیگست و بیشتر به محیط زیست کمک میکنه

      موافقم 4
      مخالفم 6
  10. Sina

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    خوب شد بالاخره یه نفر واقعیت رو گفت
    حذف همه ی ماشینای بنزینی و جانشینی اش با برقیا مقدار برق مورد نیاز رو وحشتناک میبره بالا.
    همین الان توی تقریبا همه دنیا بجز چند تا کشور کوچیک سوخت های فسیلی برای برق استفاده میشن
    و توی خیلی کشور های بزرگ زغال سنگ همچنان مهم ترین راه تولید برقشونه
    بعد با بالا رفتن مصرف برق که توسط ماشینهای برقی بوجود میاد این نیاز بیشتر هم میشه
    اگه یه نگاهی هم به سوخت های زیست توده مینداختن مشکل آلودگی نسبتا حل میشد ولی خیلی سریعتر
    نیاز به زیرساخت های جدیدی برای زیست توده نیست برای همین خیلی سریعتر قابل تامینه

    موافقم 24
    مخالفم 5
  11. AMG/// که الان EQ شده

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    نمیدونم والا ولی دیگه حذف صددرصدی درون سوز ها هم درست نیست….
    فک کنید لامبورگینی برقی
    یا اتفاقی که داره پیش میاد m power برقی amg برقی حداقل یه نسخه بنزینی باید داشته باشن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. Reza

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    حرف حق

    موافقم 9
    مخالفم 3
  13. سامورایی از قله فوجی

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    شاید خودرو های برقی پاک باشن ولی اون ور تر برای تامین برق ماشین ها داره سوخت فسیلی میسوزه
    آکیو تویودا دمت گرم ?

    موافقم 16
    مخالفم 4
  14. علی

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    دوستان میگن برق خودش آلودگی داره چون سوخت فسیلی برایش استفاده میشه
    در حالی که میشه از روش پاک هم برق تولید کرد
    هر کشوری می‌تونه برقش را از روش پاک به دست بیاره اگه سرمایه گذاری کنه
    خلاصه که خودتون گول نزنید ??

    موافقم 11
    مخالفم 12
    1. Sina

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      عدد رو دیدی؟؟
      برای تامین برق ماشین ها ژاپن اگه بخوان همشون برقی بشن و کشورشون با بی برقی مواجه نشه و زیرساخت لازم رو داشته باشه پولی حدود ۱۳۵ میلیارد تا ۳۵۰ میلیارد دلار نیازه
      تازه این برق همه ی روش های چه پاک و چه آلوده رو شامل میشه
      اگه قرار باشه پاک باشه حتی بیشتر هم میشه
      تازه با این ارقام کشورشون فقط قدرت اینو داره که زیرساختش از برقیا حمایت بکنه و مشکلی میش نیاد
      بعدش این عدد برای کشور های بزرگتر مثل آمریکا بیشتر هم میشه

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. R@min

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        کشورای صنعتی مثه ژاپن و آمریکا مشکل سرمایه ندارن که بگیم نمی تونن

        موافقم 7
        مخالفم 4
      2. علی

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (164 ديدگاه)

        اره هزینش بالاست اما :
        ۱ .هر کشور به اندازه قدرتش صنعت داره و همچنین ثروت مثلا آمریکا سالیانه بودجه ۴۷۰۰ میلیارد دلاری داره !!!!
        ۲. قرار نیست یکباره اتفاق بیفته ، توی چند سال
        ۳.این هزینه یکبار میشه برای یک مدت طولانی !

        موافقم 8
        مخالفم 2
      3. Mohammad.khalili

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (14 ديدگاه)

        بهتره بدونید بایدن قراره طی چند سال 2 تریلیون دلار رو زیرساخت های انرژی پاک سرمایه گذاری کنه تا به تدریج تا سال 2050 انتشار کاز های گلخانه ای رو به صفر برسونه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  15. ارش

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    واقعیت اینکه جهان مدرن برای تحولات قرن جدید آمادگی نداره .پیشرفتهای علمی در حد و اندازه تبلیغات نیست در درمان بیماریها ناتوان و در تامین و مصرف سوخت پاک ناتوان و پرشتاب و توانا در تخریب کره زمین .

    موافقم 7
    مخالفم 3
  16. ATa

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    آقا اگر بده شما نساز تویوتا! همون هایلوکس و لکسوس رو هم دیزلی کن خلاص. اگر واقعا خروجی نداشت رو صنعت باطری سازی سرمایه نمی ذاشتن. هر کسی یه قیمتی داره و قانون خرچنگ همه جا هست گویا. تسلا داره محصول معرفی می کنه و برندهای سنتی مشغول ناله کردن.

    موافقم 14
    مخالفم 8
  17. Ãbţìň

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    درود بر شرف آکیو تویودا ??????
    حرف دله خیلیا رو زد،خصوصا عشق بنزینی ها،من یکی که بشدت از این هیبریدی و برقیا بدم میاد،توی کشور های صنعتی هم برق از راه سوزاندن سوخت فسیلی تامین میشه برای همین هم چه ماشینها برقی باشن چه بنزینی فرقی نمیکنه….
    مثل داستان ماست تو ایران که سازمان محیط زیست میگه پراید و پژو ها خیلی آلاینده ن و هربار باید آلایندگی رو پایین تر بیارین،اونا هم فرض بگیریم که کردن یورو ۶هم،اما وقتی که بنزینمون یورو ۳یا یورو۲هستش به چه دردی میخوره؟ همش مسخره بازی…

    موافقم 10
    مخالفم 6
  18. مازیار

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    تو بنزینی خودتو بساز بقیه هم برقی خودشونو
    گذشت زمان همه چی رو معلوم میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  19. Aryan kia

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    به نظر من تویوتا تعیین کنندست که ماشینا هیدروژنی باشن یا برقی چون هم اعتبار وسابقه قدیم رو داره هم سرمایه خوبی داره هم تکنولوژی مناسب
    و شخصا قکر میکنم آینده دست خودرو های هیدروژنی هستش

    موافقم 5
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا