تویوتا

مدرن‌سازی یک اسطوره: تویوتا لندکروزر FJ 1981

تویوتا لندکروزر FJ43 1981 به تازگی توسط شرکت FJ Company ژاپن بازسازی و مدرن شده و شاهد تزریق خونی تازه در رگ‌های این آفرودر نمادین هستیم.


این خودرو قبل از بازسازی در اختیار تنها یک مالک بوده و صاحب ۹۰ ساله آمریکایی که دیگر قادر به رانندگی نبوده خودرو را به کمپانی فروخته است.

کمپانی FJ نیز از فرصت استفاده کرده و بازسازی بسیار مفصلی روی FJ43 1981 ترتیب داده است.


سقف سخت سفید حذف شده و بجای آن شاهد نصب سقفی نرم و پنجره‌های جانبی و پشتی جداشدنی هستیم. اگرچه که رنگ قرمز اصلی خودرو هنوز هم در شرایط معقولی بوده اما FJ کمپانی استفاده از رنگ بژ Dune را که برای این خودرو بسیار محبوب بوده ترجیح داده است.


مه شکن‌های LED نصب شده حسی مدرن را به بیننده القا کرده و در روی سپر جلو نیز می‌توان وینچ تازه نصب شده‌ای را دید.
پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری ۱GR-FE لندکروزر که مدرن بوده قدرت ۲۳۹ اسب بخاری دارد. این قدرت تقریباً دو برابر بیشتر از قدرت پیشرانه ۴.۲ لیتری ۲F اصلی خودرو است.
پیشرانه یاد شده به یک گیربکس ۶ سرعته دستی جدید متصل شده و ترمزهای دیسکی تمام چرخ‌ها نیز از تویوتا ۴ رانر قرض گرفته شده‌اند.


در داخل کابین FJ43 نمادین می‌توانیم صندلی‌های چرمی ریکارو CS را ببینیم. آی پد بکار رفته در کنسول مرکزی و بین صندلی‌های جلو حس قرن بیست و یکمی را به بیننده تزریق کرده و همچنین پشت آمپرهای دیجیتالی نیز بر ایجاد این احساس تأکید می‌کنند.

کمپانی FJ در توصیف محصول جدید خود می‌گوید:

محصول ما نشان می‌دهد که اشرافیت هرگز از مد نمی‌افتد. متریال لوکس، طراحی مینیمالیستی و تکنولوژی مدرن کابین کلاسیک این خودرو را بازتعریف می‌کنند.

سه نسخه متفاوت برای FJ43 مدرن شده در دسترس هستند که شامل نسخه کلاسیک با بهای پایه ۱۱۲ هزار دلار استرالیا، نسخه اسپورت با قیمت ۱۵۸ هزار استرالیا و نسخه سیگنیچر با بهای بیش از ۲۶۳ هزار دلار می‌باشند. تنها ۲۴ دستگاه از مدل سیگنیچر در سال ۲۰۱۸ ساخته خواهند شد و کمپانی هم‌اکنون سفارش‌ها برای آن را قبول می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ایرانی

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    من که از این fj خیلی خاطره دارم… تو شاسی بلندا از ظاهر این و رجرور و پاترول و لندکروزهای دهه هشتاد خیلی خوشم میومد… الانم آدم را قلقلک مدیده…

    نمیدونم چرا تویوتا جدیش نمیگیره….!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    واقعا جای یه همچین شرکت های معتبری تو ایران خالیه تا اسطوره هایی مثل این از بین نرن .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. الهی

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    طرح و ترکیب خاصی داره واقعا
    زیبا نیست ولی خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. sina

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    دایی من هر موقع از این لندکروزها می بینه میگه اگه اینا نبودن معلوم نبود نتیجه جنگ با عراق چی میشد!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (612 ديدگاه)

      لندکروز انقدر مهم بوده که نتیجه جنگ را عوض کنه؟!!! ولی موشک آرامش مردم را به هم میزنه..!! جالبه.. البته نمیگم نظر کیاس ولی هر چیزی سر جاش خیلی مهم هست.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. الهی

        ۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (612 ديدگاه)

        هرچیزی سر جای خودش خیلی مهم هست
        از موشک تا پوشک.!

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. sina

        ۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        جایی میخوندم نوشته بود اختراع سیم خاردار هم رو نتیجه جنگ جهانی اول تاثیر بزرگی داشته.
        منم معتقدم هر چیزی سر جای خودش مهم هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    قیافش با چشم آدم بازی میکنه. طرحش خیلی حس خوبی به آدم میده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Sam

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    کاش تیوتا نسل جدید fj cruiser رو تولید کنه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. mohammad_FM 480

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    کار قشنگیه .این مدل هنوزم طراحی خوبی داره و میتونه جالب باشه…
    ولی سقف سخت یا همون ثابت بنظرم بهتره ولی خب سقف نرم هم یه چیز دیگست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. آرش آمریکایی

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (625 ديدگاه)

    یادش بخیر یکی از اینا سفیدشو داشتیم♥️

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. ارش

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این مدل واقعا اسطوره بود خودمم سابقه رانندگی باهاش رو دارم یه موقعی ماشینهای اداره و ارتش بودن یعنی اگه هرکسی در دهه شصت و هفتاد پدرش در اداره یا ارتش بوده سابقه رانندگی با این مدلها و لندرور و پاترول رو حتما داشته کمتر جایی گیر میکردن بارها شاهد بودم از مناطقی که ارتفاع برف به 60 سانتیمتر هم می رسید به راحتی عبور میکردن البته به جزنیسان پاترول به اندازه لندرور و تویوتا خوب نبودن الانم که فیلم کوردها با تویوتا fjهست فکر نکنم ماشینی این توانایهای تویوتا fj رو داشته باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. شهرام

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    شما در اینترنت گوگل تصاویر تویوتا LC47 را سرچ کنید اونو ببینید چی میگید
    چرا در ایران لااقل شاسی تویوتا LC79 تولید نمیشه چراااااااااا؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Jamshid

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (990 ديدگاه)

    دویست هزار دلار برای این؟
    تو ایران بخوای بهترین و با کیفیت ترین و معروف ترین قطعات بازسازی کنی تهش یک میلیارد پات در میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا