تیم «لولا» با پیشرانه برقی ساخت یاماها، وارد رقابتهای فرمول E میشود. این همکاری، نویدبخش فعالیت یاماها در صنعت خودروهای الکتریکی است.
یاماها بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ با ساخت پیشرانههای V6 و V8 و V10 در فرمول یک حضور داشت؛ اما هرگز نتوانست مشابه اسطورههای موتوراسپرت، شامل فراری و مرسدس عمل کند.
دو سال پیش یکی از رانندگان مسابقات استقامت IMSA به نام «تیل بچتوشمیر»، تیم انگلیسی و باسابقه لولا را خرید و دو سال روی آمادهسازی آن برای بازگشت به پیست مسابقه تلاش کرد. حال تیم لولا ورود رسمی خود به مسابقات را با معرفی یک پیشرانهی برقی ساخت یاماها اعلام کرده است تا بتواند با استفاده از آن در رقابتهای فرمول E شرکت کند.
به گزارش رسانه «The Race» در روز سهشنبه، مالک تازه شرکت لولا اعلام کرده است که قصد ورود به مسابقات فرمول E را دارد. البته لولا و یاماها بهعنوان تامینکننده پیشرانه یکی از تیمهای کنونی این رقابتها هم خواهند بود که در این زمینه تکوتنها مانده است؛ تیم احتمالی، «ABT» است که پیشتر با شرکت آئودی همکاری میکرد.
با آغاز این همکاری، مجموعه لولا-یاماها در زمین تولید پیشرانه برقی برای مسابقات یادشده، به خودروسازانی چون پورشه، ماهیندرا، جگوار و ERT میپیوندد. البته دو شرکت نیسان و مکلارن آپریشن هم تا سال ۲۰۳۰ در این رقابتها حضور خواهند داشت.
شرکت لولا در ابتدای حیات خود به ساخت خودروهای مسابقهای در سراسر جهان پرداخت و تعداد چشمگیری از آنها هم پیروز شد. این برند حتی به توسعه خودروهای فرمول ۱ و چرخباز آمریکایی هم پرداخت که نمونه دوم موفقتر عمل کرد؛ خودروهای لولا سه بار در مسابقات ایندی ۵۰۰ به پیروزی دست یافتند.
سالار جان فصل
۱۹ فروردین ۱۴۰۳اسم این اتومبیل من رو یاد این ضرب المثل میندازه که:
در همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه
Majisto
۱۹ فروردین ۱۴۰۳سفیر برند : حمید لولایی
بهنام
۱۹ فروردین ۱۴۰۳عاشق لوگو و فونت نوشتاری یاماها هستم.
JaMsHiD
۱۹ فروردین ۱۴۰۳میتونم بگم فقیر ترین ورزش موتور اسپرت دست ایرانیاس .
یه مقاله که فروش خودرو های داخل آمریکا رو مقایسه میکنه رو میذارن ، شصت تا کامنت میگیره . باز کاشکی مفید بودن . یه عده که LFA و هاچبک پلاستیکی رو با هم مقایسه میکنن ترول میکنن یه عده هم جواب میدن ! کل محوریت کامنت های اون مقاله همینه .
الان هم یه مقاله گذاشتن راجع بازگشت یاماها ، سه تا کامنت گرفته .
ای خدا
phonix
۱۹ فروردین ۱۴۰۳در همه جای دنیا چنین چیزی مورد پسند عامه ملت نیست … مردم همیشه دنبال حاشیه وچیزای حاشیه ای هستن … اونایی که دنبال اطلاعات ناب میگردن ( به خصوص برای موتور اسپرت واطلاعات فنی تر ) اصلا وارد این سایت نمیشن برای اون مورد واز جاهای دیگه با منابع دیگه وتخصصی تر کارخودشونو دنبال میکنن
مثل اینکه شما بری داخل اینستاگرام انتظار داشته باشی مردم درباره شکاف اتمی بحث تخصصی کنن.