رقابت سالانهٔ ۱۰Best کارانددرایور برای یافتن ۱۰ خودرویی که با ارزش باورنکردنی در برابر قیمت و تجربهٔ رانندگی عالی، به هدف خود عمل میکنند برگزار میشود.
با پایان سال ۲۰۲۳، کارانددرایور بهرسم هرسال بهترین خودروها را تحت عنوان ۱۰Best معرفی کرده است. برای تهیه کردن این لیست، تمام خودروهای جدید بازار با قیمت زیر ۱۱۰ هزار دلار بررسی شدهاند. ویژگی متمایز رقابت ۱۰Best این است که برندگان سالهای قبل هم دوباره به میدان میآیند تا در برابر رقبای جدید از عنوان خود دفاع کنند. به همین دلیل، در لیست سال ۲۰۲۴ نهفقط خودروهای جدید بلکه بهترین خودروهایی که هماکنون به بازار عرضه میشوند حضور خواهند داشت. پس از دو هفته آزمایش تمام خودروها و امتیازدهی به آنها، نهایتاً ۱۰ مدل برتر سال انتخاب شدند.
آکورا اینتگرا تایپ S
یک خودروی پرفورمنس که بتواند آدرنالین در خون شما ترشح کند هیجانانگیز است اما خودرویی این کار را در کنار قابلیت استفادهٔ روزمره، مصرف سوخت مناسب، ظرفیت حمل چهار بزرگسال و فضای بار بزرگ انجام میدهد چه؟ البته هاچبکهای داغ مدتها است که در بازار حضور دارند اما بهندرت همهٔ این کارها را باهم انجام میدهند. آکورا اما با احیای نام قدیمی اینتگرا تایپ S نشان داده است که چطور میتوان یک هاچبک داغ را به خودروی اسپرت عالی تبدیل کرد.
کادیلاک CT4-V بلکوینگ
CT4-V بلکوینگ سه سال است که در لیست ۱۰Best حضور دارد و از دیدن پیروزی آن خسته نمیشویم. این سدان اسپرت یکی از بهترین خودروهای رانندهٔ حال حاضر بازار است. این خودرویی خوشچهره و خوشصدا است که در استفادههای روزمره مشکلی نخواهد داشت. این اعجاز با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی ۴۷۲ اسب بخاری آغاز میشود و هرچند گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی آن فوقالعاده توانمند است اما بهتر است قید این آپشن ۳,۱۷۵ دلاری را بزنید و CT4-V را با گیربکس دستی بخرید که درگیری رانندگی را بسیار بیشتر میکند.
کادیلاک CT5-V بلکوینگ
CT5-V بلکوینگ هم مثل برادر کوچکتر خود برای سومین بار به این لیست راه پیدا کرده است. این کار برای هر خودرویی یک شاهکار بهحساب میآید و CT5-V بلکوینگ ارزش هر ذره تحسینی که میشود را دارد. آخرین بار کی سدانی را دیدهاید که بتواند در سرعتهای بزرگراهی لاستیکهای عقب را دود کند؟ سوپرسدان کادیلاک با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ که ۶۶۸ اسب بخار قدرت تولید میکند توان چنین کاری را دارد هرچند که با قیمت ۹۷ هزار دلار، یک و نیم برابر گرانتر از CT4-V بلکوینگ است.
شورلت کوروت E-Ray
کوروت با امسال، ۲۵ بار به لیست ۱۰Best راه پیدا کرده و پس از هوندا آکورد دومین خودروی پرافتخار تاریخ این رقابت محسوب میشود. متأسفانه به دلیل افزایش قیمت کوروت طی سال جاری، نسخهٔ Z06 خارج از سقف قیمتی ۱۱۰ هزار دلاری ما قرار گرفت و نتوانست در رقابت حضور داشته باشد اما شورلت برگ برندهٔ دیگری را رو کرده است: کوروت E-Ray هیبریدی با قیمت پایهٔ ۱۰۶ هزار دلار. این نسخه یک موتور الکتریکی روی محور جلو را با پیشرانهٔ V8 باشکوه استینگری ترکیب کرده و ۶۵۵ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار داده است تا با شتاب ۲.۵ ثانیه، به سریعترین کوروت تاریخ تبدیل شود.
هوندا آکورد
آکورد مدتها است که نمونهای برجسته از مهندسی هوشمندانه و مصداق چیزی است که یک سدان خانوادگی بزرگ باید باشد. از آغاز رقابت ۱۰Best در سال ۱۹۸۳، این سی و هشتمین بار است که آکورد به لیست بهترینهای سال راه پیدا کرده تا پرافتخارترین خودروی این رقابتها لقب گیرد. دلیل موفقیت آکورد ساده است اما انجام آن برای دیگر خودروسازان سخت است: بهبود مستمر یک خودرو در طول چندین دهه. ارتقاءهای مختلف در هر نسل منجر به بزرگتر، جادارتر، چابکتر، قویتر، سریعتر، کممصرفتر، لوکستر، مجهزتر و لذتبخشتر شدن آکورد شده است.
هوندا سیویک
دوست نداشتن سیویک سخت است. خانوادهٔ این خودرو بخشهای زیادی از بازار را پوشش میدهد که همهٔ آنها در چارچوب مأموریت خود فوقالعاده هستند. آیا به دنبال یک سدان خانوادگی کممصرف و ارزان هستند؟ سیویک پایه LX با پیشرانهٔ ۲ لیتری گزینهٔ مناسبی خواهد بود. میخواهید کمی هیجان بیشتر بدون پرداخت مبلغ زیادی داشته باشید؟ تیپهای EX و تورینگ با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو را انتخاب کنید. یک هاچبک پنجدر را ترجیح میدهید؟ سیویک برای این نیاز هم پاسخی دارد. به دنبال یک سدان پرفورمنس با قیمت مقرونبهصرفه هستید؟ سیویک Si با ۲۰۰ اسب بخار قدرت اینجا است.
لوسید ایر
لوسید ایر این بار با نسخهٔ پایهٔ پیور به میدان آمده که هنوز هم چشمگیر است و حتی در پایینترین نسخه هم شعاع حرکتی بهتری نسبت به گرانترین و دوربردترین خودروهای الکتریکی تسلا، هیوندای، مرسدس بنز یا هر شرکت دیگری ارائه میکند. همچنین برد ایر پیور هنوز هم از مسافتی که برخی خودروهای بنزینی با هر بار سوختگیری میتوانند طی کنند بیشتر است. به این دلیل و دلایل متعدد دیگر، ایر پیور جایزهٔ ۱۰Best را کسب کرده است. این نسخه با قیمت پایهٔ ۷۹ هزار دلار، تنها چیزهایی را از دست داده که زندگی بدون آنها دشوار نخواهد بود. ایر پیور فاقد سقف شیشهای، در صندوق برقی، تهویهٔ صندلیهای جلو و گرمکن شیشهٔ جلو است.
پورشه ۷۱۸
هیچچیزی نمیتواند جلوی حضور پورشه کیمن و باکستر در لیست ۱۰Best برای نوزدهمین بار متوالی را بگیرد. این خودرو از زمان ورود به بازار در سال ۱۹۹۸ تنها دو بار نتوانسته به این لیست راه پیدا کند. البته نمیتوان انکار کرد که نسل کنونی ۷۱۸ سن بالای خود را نشان میدهد. باکستر و کیمن کنونی در سال ۲۰۱۷ به بازار آمدند و طراحی داخلی آنها به ۹۱۱ نسل ۹۹۱ نزدیکتر است تا ۹۹۲. این موضوعات اما اهمیت چندانی ندارند زیرا کیمن و باکستر هنوز هم بهترین خودروهای اسپرت بازار هستند.
سوبارو BRZ / تویوتا GR86
ازآنجاییکه شاسیبلندسازی در بازار خودرو بیوقفه ادامه دارد و خودروهای الکتریکی مگا اسب بخاری به جذابیت جدید بخش پرفورمنس تبدیل شدهاند، سوبارو BRZ و تویوتا GR86 بیشتر و بیشتر شبیه تافتهٔ جدا بافته به نظر میرسند. کوچک، سبک، تنفس طبیعی و با گیربکس دستی، این دو کوپهٔ آنالوگ لذتبخش در برابر بسیاری از رویههای کنونی خودروسازی ایستادگی میکنند. BRZ و GR86 در طول آزمایش ۱۰Best در قسمتهای چالشبرانگیز مسیر به همان اندازهٔ رقبای قویتر و گرانتر سریع بودند. این ماشینها با هندلینگ چابک، رفتار قابل پیشبینی و بازخورد فراوان، راننده را تشویق میکنند که بیشتر فشار بیاورد.
تویوتا پریوس
۲۰ سال پیش در سال ۲۰۰۴ تویوتا پریوس برای اولین بار وارد لیست ۱۰Best شد و پس از دو دهه تویوتا دوباره همان ترکیب خاص اولیه را به دست آورده و به آن چیزی برای جلبتوجه علاقهمندان به رانندگی هم اضافه کرده است: قدرت. در سال ۲۰۰۴ خبری از پریوس ۲۲۰ اسب بخاری نبود اما حالا پریوس پرایم چنین قدرتی را ارائه میکند و ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. شاید فکر کنید خودرویی که اینقدر سریع است و در ظاهر شبیه کانسپت به نظر میرسد قیمت گرانی دارد اما اینطور نیست زیرا قیمت پایهٔ پریوس از زیر ۳۰ هزار دلار آغاز میشود و در پریوس پرایم فول آپشن تنها کمی از ۴۰ هزار دلار فراتر میرود.
Kktos
۱ دی ۱۴۰۲این پریوس نسبت به ۲۰۱۶_۱۷کلا شفا گرفته
Mercedes-Benz
۱ دی ۱۴۰۲می خوام بدونم شورلت چقد بشوم پول داده😂😂😂
ابوالفضل
۲ دی ۱۴۰۲داری فشار میخوری مرسدس تو لیست نیست ؟🤣
حقیقت تلخه عزیزم
پ ن : با احترام به مرسدس و طرفدار های با جنبه اش
Ali
۲ دی ۱۴۰۲من به BMW و پورشه کاری ندارم چون خودم عاشق و فن این برندها بعلاوه برند های آمریکایی هستم ولی دیگه مرسدس رو خیلی گنده کردی ها تو 😂 داداش مرسدس بنز ، برندت غیر اعتماد ترین ماشین های جهان بعد از تسلا ی لعنتی رو میسازه
تو لیست car & driver نیست .
حالا تو بگو تو اون لیست هایی که مرسدس هستش ، مرسدس چقدر پول میده ؟؟؟
بابک
۱ دی ۱۴۰۲پراید 131
دوست نداشتن پراید سخت است. خانوادهٔ این خودرو بخشهای زیادی از قبرهای ایران را پوشش میدهد که همهٔ آنها در چارچوب مأموریت کشتن مردم خود فوقالعاده هستند. آیا به دنبال یک مرگ سخت و ارزان هستید؟ پراید ۱۳۱ گزینه مناسبی خواهد بود. میخواهید کمی هیجان بیشتر برای مردن بدون پرداخت مبلغ زیادی داشته باشید؟ تیپهای ۱۵۱ و ۱۳۱ را انتخاب کنید. یک هاچبک چهاردر را ترجیح میدهید؟ پراید هاچ بک برای این نیاز هم پاسخی دارد. به دنبال یک فرغون چهارچرخ با قیمت فضایی هستید؟ پراید بدون اسب بخار قدرت اینجا است.
yaghoub
۱ دی ۱۴۰۲همه عالی هستند.
ولی سیویک و پریوس دلبری میکنند .
در ضمن اینکه هیچ شاسی بلندی تو لیست نبود من رو واقعا خوشحال میکنه .
Kktos
۱ دی ۱۴۰۲اکورا خیلی ماشین باحالیه
بردیا
۱ دی ۱۴۰۲GR86 از هر لحاظ عالیه
Puriya
۱ دی ۱۴۰۲هوندا سیویک عالیه واقعا بهترین سدان مقرون به صرفه تو دنیا همین سیویک هست یه زمانی خیلی تو کَفِش بودم
لوسید ایر هم خوبه واقعا
فقط من کوروت قبلی رو واقغا بیشتر دوست داشتم خیلی زیبا بود خیلی دوس داشتنی بود ولی این نسل کوروت یجوریه یکم اغراق آمیز طراحی شده
بقیه هم عالی
Civic
۱ دی ۱۴۰۲آمریکا ژاپن
Siyavash
۱ دی ۱۴۰۲همشون عالی..💯💯
فرشاد
۱ دی ۱۴۰۲انتخابم 718-CT4و سیویک
ممدم
۲ دی ۱۴۰۲برات میخرم
سالار فصل
۱ دی ۱۴۰۲هاندا ۳
تویوتا ۲
سوبی ۱
برنده از نظر من: پریوس
CC
۱ دی ۱۴۰۲به به . چه لیست جذابی . پریوس اینجا هم انتخاب شد.
۶ تا از ۱۰ تا ژاپنی بودن !
Absurd Hero
۱ دی ۱۴۰۲پریوس جهش بزرگی تو این نسل داشته
blackwing
۱ دی ۱۴۰۲چقدررر CT5V جذابه خدایی 🤌🏼🤦🏻♂️
کوروت هم که حسابی گل کاشت ، کلاً GM از سال ۲۰۲۰ به اینطرف روی محصولات پرفورمنس خیلی کار کرد و نتیجه هم گرفته ، فقط کاش اون بلا سر کامارو نمیومد.. 😔
BMW
۱ دی ۱۴۰۲ژاپنی ها رو عشقه
حسن
۱ دی ۱۴۰۲جمع خوبان
حسن
۱ دی ۱۴۰۲خیلی از اکورد تعریف کرده .با توجه به خودروهای داخل کشور اگه هوندا نمایندگی قوی داشت اکورد یکی از انتخابهای من برای خرید بود
فندق
۱ دی ۱۴۰۲نام لیست
بهترین ماشین های آمریکا + یک پورشه و دو ژاپنی در سال ۲۰۲۴
کاش منم اندازه آمریکایی ها نژاد پ.ر.س.ت بودم
حسن
۱ دی ۱۴۰۲در اصل یازده تا خودرو هستند سوبارو و تویوتا مشترک اومدن
6 تا ژاپنی داره 3 تا امریکایی و یک عربستانی و پورشه
(لوسید ایر شرکت عربستانی هست که در امریکا تاسیس شده )
فندق
۱ دی ۱۴۰۲لوسید جالب بود!
آره درست میگی من اول سریع اسمارو دیدم کامنت گذاشتم آمریکایی خیلی به چشمم خورد بعد که خوندم دیدم کمتره
ولی خب واقعا نامردی هست هیچکدوم از محصولات مرسدس و بیمر نبودن
مثلا M4 میتونست باشه
ابوالفضل
۲ دی ۱۴۰۲اشکال نداره اسامی ماشین هایی که دوست داری رو بگو
بهشون میگم سال بعد اونا رو بذارن تو لیست
فندق
۱ دی ۱۴۰۲ولی جدا چقدر ct4 لعنتی خوشگله
از ct5 خیلی زیبا تره
حسن
۱ دی ۱۴۰۲من تو این لیست عاشق کوروتم اما کادیلاک برمیدارم
فرزاد افشار
۱ دی ۱۴۰۲فقط ژاپنی
پیمان علی یوس
۲ دی ۱۴۰۲هوندا آکورد همیشه بهترین ماشین باقیمت متوسط بهتر از تویوتا کمری بوده هرچند فروش وتبلیغات کمری بیشتر است با کمی پول بیشتر میشه ب ام و سری ۳خرید اما باز آکورد درکلاس هم از ب ام و کم ندارد مقاله واقعا درمورد آکوردبجا کاملا مطلب درست وبجایی نوشته
Arash IV
۲ دی ۱۴۰۲بنظرم بلک وینگ از ام ۳ جدید بی ام دابلیو بهتر باشه جلو پنجره خوشگل تری هم داره
Saman
۲ دی ۱۴۰۲چهار امریکائی ، پنج ژاپنی = بهترین ماشینهای جهان را امریکا و ژاپن میسازن
90s culture
۲ دی ۱۴۰۲ممنون از خودروساز های آمریکایی که هنوز هم به اصول ساخت یه خودرو امریکایی پایبند هستند…
نه متاسفانه مثل بنز و بی ام و که گرفتار ترند های روز بازار چین شدن! و برقی شدن و تولید خودروهای بدور از میراث نیاکان خود…