چشم انداز

بهترین شاسی بلندها و کراس اورهای چینی در بازار ایران

انواع خودروهای ساخت چری، دانگ فنگ و دیگر برندهای چینی در کشورمان وجود دارند. مقایسه قدرت، امکانات و قیمت این محصولات برای مردم ایران دارای اهمیت است.

بازار خودروهای صفر کیلومتر ایران در بازه قیمتی یک تا سه میلیارد تومان، کاملا به شرکت‌های چینی اختصاص دارد. هرچند که غالب مردم کشور ما با درآمد پایین، نمی‌توانند خریدار این محصولات باشند؛ اما آمار فروش سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه برای مدیران خودرو، اهمیت مدل‌های چینی در بازار ایران را نشان می‌دهد. کرمان موتور نیز در سال ۱۴۰۲، حدود ۶۰ هزار دستگاه، تولید داشته است.

خارج از بحث قیمت و امکانات یک خودروی چینی که قطعا مهم‌ترین عوامل جذب خریدار در ایران هستند، بحث کیفیت فنی نیز وجود دارد. این موضوع در غیاب شرکت‌های مستقل خصوصی که فارغ از وابستگی به نهادها مختلف، بررسی خودروهای چینی را انجام دهند، معضلی برای مردم ما است. از یک سو، مسئله‌ی اعتماد به دانش رسانه‌های مختلف در تحلیل فنی خودروها وجود دارد و از سویی دیگر، فقدان سخت افزار یا نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای آزمایش یک خودرو، شامل پیست استاندارد و دستگاه‌های اندازه‌گیری دیده می‌شود.

به هر شکل، رسانه‌های مختلف از دیدگاه‌های گوناگون، اقدام به معرفی بهترین‌ها و بدترین‌ها می‌کنند. در پدال، ضمن اولویت قرار گرفتن مصاحبه با تعمیرکاران و مالکان خودروهای موجود در بازار، نهایتا نظر شخصی نویسنده به مخاطبان ارایه شده است.

فونیکس FX پرمیوم / چری اومودا

قیمت نسبتا بالا، یک نکات منفی برای فونیکس FX است. همچنین صندوق عقب کوچک و فضای نه‌چندان بزرگ برای سرنشینان ردیف دوم وجود دارد. از سویی دیگر، قدرت فنی بسیار خوب، امکانات نسبتا کامل از نظر آپشن‌های رفاهی و طراحی مدرن، فونیکس FX را در ایران مشهور کرده است.

موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دیگر نکته جالب برای فونیکس FX است.

امکانات رفاهی مشابه چری تیگو ۸ پرو برای فونیکس FX پرمیوم ارایه می‌شود. دو صفحه نمایش ۱۰/۲۵ اینچ برای پنل پشت فرمان و مانیتور لمسی ، ۸ بلندگو با سیستم صوتی سونی،  رابط اپل کارپلی و اندرویداتو،  رادار نقطه کور، هشدار خروج از خطوط، کروز کنترل هوشمند با افزایش و کاهش خودکار سرعت، هشدار برخورد از جلو،  ترمز خودکار اضطراری،  کنترل هوشمند نور بالا،  سه حالت رانندگی،  دوربین ۳۶۰ درجه،  دوربین داینامیک دنده عقب  و سنسور پارک جلو و عقب،  سنسور باران،  سیستم کنترل باد لاستیک ها  TPMS،  سانروف،  سنسور نور،  صندلی چرم، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سیستم فرمان صوتی، سیستم ورود بدون کلید، آینه الکتروکرومیک، استارت دکمه ای و سیستم‌های کنترل پایداری EBD   ESP   BOS   TCS   EBA   HAC   HDC در تیم پرمیوم  فونیکس FX وجود دارند.

دیگنیتی پرستیژ

قوی‌تری شاسی‌بلند مونتاژ بهمن موتور، قدرت مناسب در کلاس قیمتی زیر ۲ میلیارد تومان دارد. تیپ بدنه‌ی کوپه برای دیگنیتی پرستیژ، حس اسپرت خودرو را تقویت می‌کند؛ ضمن اینکه صندلی‌های چرم باکیفیت و امکانات الکترونیک متنوع ارایه می‌دهد.

موتور ۲ لیتر توربو برای دیگنیتی پرستیژ،  ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس ۶ سرعته خودکار، این خودروی دیفرانسیل جلو را در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت دیگنیتی پرستیژ، ۹ لیتر در صد کیلومتر است.

فونیکس چری تیگو ۷ پرو e پلاس / پلاگین هیبرید

مدل اصلی تیگو ۷ پرو، موتور و گیربکس مشابه X55 داشت اما به دلیل وزن بالا و ابعاد بزرگ‌‌تر، شتاب قابل قبول ارایه نکرد. ظاهرا مدیران خودرو تصمیم گرفته است برای سال ۱۴۰۳، نسخه‌ی بنزینی با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ را از خط تولید خارج و مدل پلاگین هیبرید را با حدود قیمت ۲/۵ میلیارد تومان عرضه کند.

صحبت از کیفیت فنی و استهلاک تیگو ۷ پرو e پلاس، به دلیل عدم تولید انبوه در ایران، فعلا بیهوده است؛ اما اگر این خودرو با قیمت وعده داده شده به دست مصرف‌کننده برسد، گزینه‌ای بسیار جالب خواهد بود. ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ، تیگو ۷ پرو e پلاس را در زمان ۷ تا ۸  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌ساند که بسیار بهتر از رکورد ۱۲ ثانیه برای نسخه‌ی تمام بنزینی است. همچنین میانگین مصرف سوخت ۱/۵ تا ۲  لیتر بنزین در صد کیلومتر با شارژ کامل باتری‌ها محقق می‌شود و به عنوان یک خودروی تمام برقی، می‌تواند مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. امکانات و تجهیزات تیگو ۷ پرو e پلاس، فونیکس FX خواهد بود.

دایون Y5

نباید توانایی فنی شاسی بلندهای میان‌رده‌ی ساخت چین را با خودروهایی مثل تویوتا پرادو مقایسه کرد؛ اما برای رانندگی در مسیرهای سخت خارج جاده، دایون Y5 گزینه‌ای بهتر نسبت به دیگر مدل‌های صفر کیلومتر چینی محسوب می‌شود. ابعاد بزرگ بدنه، سه ردیف صندلی و تجهیزات آفرود شامل قفل دیفرانسیل و چرخ‌های بزرگ، این خودرو را برای علاقه‌مندان سفر در طبیعت، جذاب کرده است؛ هرچند که طراحی قدیمی در ادوات داشبورد وجود دارد.

معرفی پرچمداران شرکت های داخلی دایون Y5

دایون Y5  از یک پیشرانهٔ ۲ لیتر چهار سیلندر توربوشارژ ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور می‌گیرد که از طریق یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این خودرو، ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۱ ثانیه زمان می‌برد. میانگین مصرف سوخت ۹  لیتر در صد کیلومتر و باک بنزین ۷۲ لیتر، دیگر مشخصات دایون Y5  هستند.

دایون Y5

 

چری تیگو ۸ پرو مکس

هرچند که مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸  نیز وجود دارد؛ اما نسخه‌ی پرومکس به جهت بهره‌گیری از سیستم دو دیفرانیسل، مشتریان زیادی را طی سال ۱۴۰۲ جذب کرده است. ابعاد بزرگ بدنه با صندوق عقب جادار، طراحی مدرن الهام‌گرفته از هیوندای سانتافه و حس بسیار خوب سرنشینان داخل کابین، قیمت ۲/۵ میلیارد تومانی تیگو ۸ پرومکس را توجیه می‌کند.

موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای محصول مدیران خودرو، ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. تیگو ۸ پرو مکس با وزن ۱۷۰۰ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ تا ۹  ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومترفراهم می‌کند.

ام وی ام چری X55 پرو ie

از دیدگاه ما، با توجه به قیمت، امکانات و کیفیت فنی، X55 پرو مدیران خودرو مدل ۱۴۰۲ بهترین انتخاب میان خودروهای چینی است. این محصول، ابعاد مناسب رانندگی روزانه دارد و البته هنگام سفرهای طولانی‌مدت بین شهری برای یک خانواده معمولی، فضای کافی فراهم می‌کند. پیشرانه نیز، قدرت مورد انتظار با وزن X55 را ارایه می‌دهد. همچنین، از نظر استهلاک و خرابی، محصول مدیران خودرو نسبت به بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار ایران، بسیار خوب عمل کرده است.

ام وی ام ایکس 55 پرو

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای کراس‌اور ۱۴۵۰ کیلوگرمی چری، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با گیربکس CVT جدید و قابلیت تعویض دستی ۹ سرعته تولید شده که نسبت به مدل اتوماتیک دنده‌ای دبل کلاچ قبلی، نرم‌تر و کم‌مصرف‌تر است. ام‌وی‌ام چری X55 پرو در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودرو با میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر، گزینه‌ای کم هزینه میان کراس‌اورهای چینی است.

معرفی ام وی ام X55 پرو، مشخصات، قیمت و مقایسه با رقبا | مجله پدال

مهم‌ترین تجهیزات X55 پرو ie عبارت‌اند از سامانه کنترل پایداری و حرکت در سراشیبی، استارت دکمه‌ای با امکان فرمان از راه دور، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی چرم با گرم‌کن، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ، پنل پشت فرمان دیجیتال، صندلی برقی راننده، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سانروف، ۴ ایربگ، کیسه هوای پرده‌ای، دسته دنده الکتریکی و نورپردازی کابین.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. کولول خودرو شناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک تنه تمام محصولات موجود در بازار رو نام بردید که البته بیشتر از شرکت سوگلیتون گذاشتید

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2383 ديدگاه)

      اینها سلیقه من بود دیگه طبق صحبت با رفقا و تجربه شخصی
      شرمنده تمام دوستان و آشنایان هستم

      موافقم 15
      مخالفم 7
      1. Avan

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (335 ديدگاه)

        میگم چرا آرم دایون با جک یکی است ؟! هر دو ستاره ۵ پر است.

        موافقم 2
        مخالفم 9
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2383 ديدگاه)

          شرکت ایرانی دوست داشته ستاره بزاره

          موافقم 14
          مخالفم 1
      2. FY

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (202 ديدگاه)

        همشون از هم بدتر ، یموش فرغون بی کیفت با طراحی های ۳۰ سال پیش تازه به دوران رسیده برای ما شدن ماشین …. آزرا ۴۰۰ هزار تا کار می ارزه به اینا!!!!!!!!!

        موافقم 8
        مخالفم 9
        1. Taha Ayoobi

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1445 ديدگاه)

          FY
          طراحی هاشون قدیمی نیتس اونقد، ولی به شدت بی کیفیتن
          مخصوصا اگه آزرا کالیفرنیا باشه…

          موافقم 4
          مخالفم 6
      3. دانیال

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام آقای اشتری لطفا نظرتون در مورد x33 کراس بگید اتومات ایا ارزش خرید داره ..؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. پیام

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1683 ديدگاه)

      با یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون میشه این لینکلن رو تو ایران خرید.

      https://divar.ir/v/%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%84%D9%86/QZg3H7_F

      موافقم 14
      مخالفم 7
      1. RIO

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        عالیه

        موافقم 3
        مخالفم 4
      2. ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فکر تعمیر و قطعات و فروشش هم کردی استاد ؟
        اینا به سختی فروش میرن و موقع تعمیرش هم از زندگی سیر میشی

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3473 ديدگاه)

          اول شما اسم منو بردار استاد
          بعد فکر تعمیرش هم هستیم یارو واسه ماشین چندمش اینو میخره
          بعد قطعشو هم از خود آمریکا سفارش میده

          موافقم 5
          مخالفم 4
      3. parhamiof

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (704 ديدگاه)

        V8 4،6 لیتری 250 اسب.
        دیفرانسیل عقب لوکس.
        عالیه واقعا،لذت بردم👌👍.

        موافقم 4
        مخالفم 5
      4. Taha Ayoobi

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1445 ديدگاه)

        عه پیام منم دیده بودم
        خیلی دلم میخواد داشته باشمش
        اصلا لینکلن یه ابهتی داره برا من

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3473 ديدگاه)

          ایشالا میخری

          موافقم 4
          مخالفم 1
      5. mercedes

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (327 ديدگاه)

        عالیه
        ولی قطعاتش گیر نمیاد

        موافقم 6
        مخالفم 1
      6. OM.01

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (416 ديدگاه)

        یکی از با دوام ترین بی آزار ترین محصولات لینکلن همین تاون کار نسل سوم هست. بدجوری عاشقشم
        نسخه های 30هزار کارکردش تو آمریکا زیر 20 هزار دلار قیمت دارن تو آمریکا بودم قطعا یه دونه کم کارش رو میگرفتم. این نسل لعنتی مرگ نداره

        اتفاقا من امروز صبح تو دیوار آگهی شو دیدم الان شما هم گذاشتید لینکش رو. احتمال خیلی زیاد این ماشین قدیم سفارتی بوده که پلاک شده. ولی خیلی کار کرده و کاملا مشخصه

        موافقم 7
        مخالفم 1
      7. Avan

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (335 ديدگاه)

        این خودروها ، خودرو کلکسیونی هستند و نمیشه برای استفاده روزمره از اینها استفاده کرد.

        موافقم 9
        مخالفم 3
  2. ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برای x55 حتما لاستیکا رو عوض کنید مثلا کومهو بندازید خیلی بهتر میشه . اگه هم مانیتور هنگ داره ببرید نمایندگی آپدیتش کنن . موتورشم موتور همون تیگو ۷ پروئه . بلندگوهاش یکم بی کیفیته که اگه خیلی مهمه براتون عوض کنید ‌.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2383 ديدگاه)

      شنیدم تعویض تایر باعث ابطال گارانتی می شه
      مطمئن نیستم، حتما از نمایندگی سوال کنید

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. Dark Knight

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (465 ديدگاه)

      ماشینی که از همون اول ( از صفر کیلومتری ) مانیتورش شروع به هنگ کردن بکنه ، جاش تو ضایعاتی بیش نیست

      موافقم 10
      مخالفم 11
      1. Mojtaba

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (15 ديدگاه)

        جناب شما نباید این آقا رو مسخره میکردی به خاطر ماشینی که داره اگه شما پول خرید ماشین خارجی داری خوشبحالت ولی ماشین مردم هم مسخره نکن وقتی که نمیدونی با چه سختی برای خرید همین ماشین چینی که بهش میگی ضایعاتی تلاش باید کرد

        موافقم 11
        مخالفم 4
        1. Dark Knight

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (465 ديدگاه)

          بنده خدا مسخره کردن کجا بود !! ماشین چینی آشغالی بیش نیست و این چیزیه که هر ماشین بازی میدونه و کسی که اینو انکار میکنه یا کلا هیچی از ماشین سرش نمیشه و خودشو جای ماشین باز جا زده یا پول بگیر اسباب بازی سازان چینی هست مثل همین پدال که جدیدا از هر ۱۰ تا پست ۸ تاش مربوط به زباله های یکبار مصرف چینی میشه ، دیگه حالا کی چقدر تلاش کرده و این چرت و پرت جهان سومی برام اصلا مهم نیست تو این کشور هیچکس حق خودشو نمیگیره پس الکی غیرتت برای مردم گل نکنه

          موافقم 3
          مخالفم 9
        2. mahdi etemadi

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          بابا خودش همون سمندش آرزوی دده باباشه

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. parhamiof

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (704 ديدگاه)

    به نظر من،اگه تو فکر خرید چینی صفر نیستید، و البته توان جور کردن قطعات و خدمات رو دارید،حتما حتما حتما به mg gs فکر کنید که یه گزینه بسیار بی دردسر و خوب هست.
    گیربکس خوبی داره و توان فنی مناسب در کنار 2 دیفرانسیل بودنش.
    امکانات مناسبی داره،بسیار سواری نرمی داره،از رقبای کره ایش بسیار پر شتاب تر و با کیفیت تره،استهلاک نسبتا معقولی داره.
    تنها مشکلی که داره به نظرم حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت و کیفیت کمی پایین کابین هست.
    حتما بهش فکر کنید که ماشین فوق العاده خوبیه.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. مانی

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (253 ديدگاه)

      با شما موافقم.MG GS یک شاسی بلند زیبا و قدرتمند هست که واقعا در بازار ایران به آن کم لطفی شد.

      موافقم 4
      مخالفم 4
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2383 ديدگاه)

      آمار خرابی موتور و خصوصا سیستم توربوشارژ MG GS بسیار بالاست

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. parhamiof

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (704 ديدگاه)

        خرابی موتور و توربوشارژر اکثرا به دلیل استفاده از بنزین بی کیفیت هستش.
        موتور ام جی به خاطر حجم معقولی که در مقابل قدرتش داره قطعا از چینی های روز ایران با دوام تره البته که باید بنزین با کیفیت داشته باشه و هر از گاهی هم اکتان.
        اکثرا این موضوع رو در نظر نمیگیرن که موتورای چینی هایی مثل فونیکس 1.6 و 2.0 اکثرا تو فشار کار میکنن بخاطر قدرت زیادی که با حجم پایین ارائه میدن و بعد 50 هزار تا کار یه ملاقات به صرف چای و شیرینی باید با آقای مکانیک داشته باشن.
        نکته دوم که به نظر من ارزش خریدشو بالا میبره دو دیفرانسیل بودنشه که بین کراس اوور هایی که الان داره عرضه میشه یه نکته مثبت به حساب میاد چون همین الانشم خودرو های دو دیفرانسیل چینی بسیار کمن دیگه محدود به تیگو 8 پرومکس(با قیمت کهکشانی) و دایون و قدیمی تر ها مثل فوتون و….
        به شخصه خودم زیاد جی اس دیدم که کارکرد بالای 200 داشته باشن و مشکلی براشون پیش نیومده باشه.

        موافقم 5
        مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5277 ديدگاه)

    به نظر من در حال حاضر فونیکس هم از نظر طراحی و هم از نظر رفاه و آپشن و همینطور از نظر فنی از بقیه بهتره

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. ارسلان

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      من شدیداً از طراحی فونیکس بدم میاد!! شایدم چشام زشت میبینه….من تیگو ۸ و ترجیح میدم

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (5277 ديدگاه)

        سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها متفاوته و این کاملاً طبیعیه

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3473 ديدگاه)

        نه زشت نمی‌بینه جدی جدی زشته

        موافقم 3
        مخالفم 2
  5. amir-mr

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    با یک میلیارد تومن خرید لیفان ۸۲۰ ارزش داره آقای اشتری؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2383 ديدگاه)

      تا جایی که براتون مقدور هست، ماشین چینی صفر کیلومتر بخرید
      مثلا آریزو ۵ حدود یک میلیارد تومن به نظرم از لیفان دست دوم بهتره

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Anti Tesla

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (649 ديدگاه)

        آقای اشتری شما میتونید یک پسر ۲۰ ساله رو راضی کنید از خر شیطون بیاد پایین و انقدر بخاطر خودرو های ژاپنی و لگن های کره مربایی که در حال یاتاقان زدن و شاتون زدن هستن نق نزنه و به چینی رضایت بده.
        هر روز داره مغزمونو … دیگه خسته شدیم، نمیدونیم چیکار کنیم.

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. mahdi etemadi

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          منظورت از ماشین بازی سوار شدن لگن ۴۰۵ هست یا پرشیا که فکر کنم قیمتش اندازه یه رینک اینا هست در ضمن از طرز صحبتت مشخصه ۴۰۵ سواری همون ماشینی که نصف قیمت پرایده و درضمن همون x22 آرزوی دده باباته

          موافقم 3
          مخالفم 1
  6. مانی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    اگر به دنبال یک شاسی بلند دو دیفرانسیل و صفر کیلومتر با طراحی جذاب و عامه پسند و با تجهیزاتی کامل و طراحی معقول در بازار ایران هستید فعلا چری تیگو 8 پرو مکس مناسب ترین گزینه برای خرید هست.چون این خودرو هر چه را یک مشتری میانه حال از یک شاسی بلند انتظار دارد را در اختیار او می گذارد.اما اگر می خواهید حدود یک میلیارد تومان یا بیشتر در بودجه خود صفر جویی کنید بی تردید بهترین و به صرفه ترین خودرو برای خرید ام وی ام X55 پرو هست.چون ام وی ام X55 پرو خودرویی با استهلاک کم و آپشن های فراون هست و این روزها به سرعت هم دارد در بازار ایران جا می افتد.مثلا من خودم ماه های اخیر در جاده ها و خیابان های شهرهای شمالی کشور شمار زیاد و قابل توجهی از این خودرو را به صورت صفر کیلومتر می بینم که اغلب هم در رنگ های سفید و تیره هستند.اما اگر خواهان خودرویی صفر کیلومتر برای آفرود هستید مستقیما سراغ دایون Y5 بروید.چون دایون Y5 خودرویی با زیرساخت قوی و مستحکم و جان سخت هست.جالب هست که نسخه پیکاپ دایون Y5 با آرم ماموت خودرو و با نام کلوت هم این روزها کمابیش در خیابان ها دیده می شوند.توصیه من به آن دسته خریداران محافظه کاری که به دنبال خودروهای خارجی در ایران این هستند،این هست که سعی کنید مدلی از خودرویی را بخرید که در خیابان های شهرتان آن را در تعداد بیشتری می بینید و نمایندگی آن هم در شهر یا استان شما فعال باشد اما چنانچه خودرویی خاص و کم تعداد را مد نظر دارید حتما از قبل برای خرید آن تحقیقات کامل کنید تا خدای ناکرده سرتان کلاه گشادی نرود.چون این روزها شاهد شمار قابل توجهی از شرکت های کوچک خصوصی خودروساز هستیم که سالهاست تعهدات را در قبال مشتریان اجرا نکرده اند.با توجه به این موارد،این روزها خرید محصولات مدیران خودرو برای خریداران معقول تر و به صرفه تر و رایج تر و نسبتا امن تر هست البته این به معنای نفی گزینه های دیگر برای خرید نیست.فقط قبل از خرید خودرو حتما تحقیق کنید.تحقیق و تحقیق و تحقیق….لطفا کمی برای خرید خودروی مورد نظرتان وقت بگذارید.شب تان بخیر.

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. حمید

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نسخه جدید دایونy5 که از مهرماه ۱۴۰۲ به بازار آمده ۲۴۰۰ توربو دایون y7

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. yaghoub

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (312 ديدگاه)

    دیگنیتی و فونیکس fx گزینه های خوبی هستند .
    هم انجینی با قدرت مناسب دارند هم طراحی جوان پسند .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. Dark Knight

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (465 ديدگاه)

    یه لاستیک کره ای ۱۰ سال پیش مثل توسان یا سانتافه میارزه به کل کمپانی ها اینا ! حداقل وقتی ماشین کره ای میخری خیالت راحته چیزی که داری سوار میشی تو کل دنیا امتحانشو پس داده و وقتی به مشکل هم بخوری قطعاتش تو ایران انقدر زیاد و به قیمته که تو حتی شهرستان های کوچیک هم مثل نقل و نبات قطعاتشون ریخته و تعمیرکارش هم از اونجایی که چندان پیچیده نیستن همه جا پیدا میشه ، فقط دوست دارم ببینم این چینی جدیدا مثل تیگو ۸ ، ۷ و این آشغالا به ۱۰۰ هزار تا کارکرد میرسن یا نه ! 🤣 و از اون جالب تر یکی از آشنایان دیگنیتی خریده بعد میگفت دیده ماشین صفر چراغ جلوش ترک داره بعد برده نمایندگی بهش گفتن : باید تو صف انتظار ۶ ماهه باشی تو برات قطعه بیارم و قیمت تعویض چراغش هم ۴۰ میلیونه !! ( برین قیمت بقیه چیزاشون مثل گیربکس یا همین چراغ ها رو ببینید تا پشماتون بریزه ) یعنی در واقعیت طرف سوار ماشین چینی میشه بهش میگن ماشین چینی سوار ولی باید اندازه صاحب بنز یا ب ام و برای ماشینش خرج کنه ( البته اگه بشه اسم ماشین روش گذاشت )

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Mojtaba

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      من خودم نه پول ماشین کره ای و نه حتی چینی به خاطر همین اهمیتی به هزینه نگهداری که دارن نمیدم وقتی که نمیتونم هیچکدوم رو بخرم ولی نمیدونم مشکل ماشین چینی ها چیه که خیلی بی روح هستن منظورم اینه اصلا نمیتونم باهاشون ارتباط بگیرم مثلا وقتی جنسیس کوپه یا موهاوی تو خیابان یه حس خوبی بهم دست میده انگار دارن ارتباط برقرار میکنن ولی در مورد چینی ها اصلا اینطوری نیست فرقی هم نداره ارزون باشن یا گرون چون هیچوقت نمیتونن لذت ناب رانندگی رو داشته باشن

      موافقم 12
      مخالفم 3
  9. *ALI*

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    بنظرم تیگو ۸ پرو مکس از همش بهتره مخصوصا از لحاظ قیافه

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. *ALI*

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (308 ديدگاه)

      فونیکس FX هم قشنگه و خوبه

      موافقم 6
      مخالفم 5
  10. JDM

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (634 ديدگاه)

    X55 انتخاب معقولانه‌ای هست طبق تحقیق و تجربه سواری تا بقیه ازبین اینا فقط دایون و دیگنیتی رو سوار نشدم ولی درکل x55بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 4
  11. Taha Ayoobi

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1445 ديدگاه)

    ((در پدال، ضمن اولویت قرار گرفتن مصاحبه با تعمیرکاران و مالکان خودروهای موجود در بازار، نهایتا نظر شخصی نویسنده به مخاطبان ارایه شده است.))

    به نظرم نباید مینوشتی نهایتا نظر شخصی نویسنده…

    چون وقتی نوشتید با مالکان و تعمیرکاران مصاحبه شده پس چرا نظر شخصی
    اگه نظر شخصی میخواین بگین پس چرا مصاحبه انجام دادین.

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2383 ديدگاه)

      جمع بندی براساس سلیقه شخصی

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. H2

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        من بفرض محال که بخوام ژاپنی و کره‌ای رو ول کنم و چینی بخرم با x55 موافقم
        ارزش خرید بالاتری داره نسبت به بقیه ولی ممکنه بازار فروش بعضیا بهتر باشه

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. Hesam Mohamadi

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          داداش من بهتون تیگارد x35رو پیشنهاد میکنم که تنها دارنده نشان۵ستاره کیفیت از اتحادیه اروپاست اونم باقیمتی حدودا یک و سیصد که یک لاستیکش میارزه به همه این آشغالهای بالا

          موافقم 1
          مخالفم 7
  12. Taha Ayoobi

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1445 ديدگاه)

    حیف که با این همه آپشن و قیافه دوام خیلی کمی دارن.

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوستان .والا من ۱۰ ساله mvm530 دارم هم سواری خوبی داره هم فقط بنزین و آب و روغن خرجشه. واقعا راضیم ازش.اوناییکه بد میگن یه چیزی شنیدن.عقل میگه ماشین صفر با ۵ سال گارانتی بهتر از ماشین کره ای ۱۰ سال کارکردس با خدا تومن هزینه .من که ۱۰ ساله دارم میگم زود قضاوت نکنید

      موافقم 5
      مخالفم 0
  13. نویدی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    به نظر من توی بازار ایران x22 pro با قیمت زیر یه تومن ارزش خرید بالایی داره،هم از شر لگن های ایرانی خلاص میشید،هم تا حدودی برای یه ماشین چینی یه مبلغ نجومی و غیرمعقول پرداخت نمیکنید.
    درسته انجینش کوچیکه ولی شتابش در حد یه tu5 ریمپ شده هست و کاملا کار آدمو راه میندازه.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  14. amirboss

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    کاش لگن سازهای ایرانی هم کیفیت چینیا رو داشتن.
    با توجه به این مقاله ی ناقص و چینی های موجود طراحی فونیکس رو دوست دارم.یه خودرو باطراحی به روز و تقریبا منطقی اما نه کامل.امکاناتش هم تو ایران خوبه.فنی هم رو کاغذ مناسب یه کراس اور شهریه.
    بدترین طراحی هم مربوط به دیگنیتی هست که یه طراحی عقب مونده داره که باعث سردرد میشه.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. هوشنگ بایی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بقول آقای نویسنده نظر شخصی هست !ولی جناب شما صاحب رسانه هستید نظر درست یا اشتباه شما ،بسیار در تصمیم گیری افراد که اطلاعات کمی دارند ،تاثیرگذاره حالا یا درست یا نادرست پس لطفاً با صداقت راهنمایی کنید .تشکر

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. Hesam Mohamadi

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تیگارد ایکس ۳۵ به نظر بنده بهترین گزینه هست باظاهر زیبا و کیفیت فوق العاده

    موافقم 3
    مخالفم 2
  17. احمد مبینی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم تیگارد خریدم حق باشماست واقعا اتومبیل فوق العاده ایه چون من ۶ ماهه که خریدم که خیلی خیلی راضی ام

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. علی جردن

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    بنظرم MG GS و Bogward BX5 بهترین و اصیل ترین چینی های تاریخ ایران بودند و هستند

    موافقم 4
    مخالفم 4
  19. مهردادکمال

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1843 ديدگاه)

    شما هم مثل من حس میکنین دایون از همه جوندارتر و بی دردسرتره… هر چند مطمئنم تو جذب مشتری به شدت شکست میخوره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. محسن

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    X55 و دیگنیتی واقعا ارزش خرید ندارند تو این رنج قیمت میشه هایما s7 یا جک s5 خرید که واقعا از دیگنینی و x55 بهتر هستند تازه و از دیگنیتی خیلی ارزون تر اند
    دیگنیتی مشخصات خوبی داره ولی تو عمل با ۲۲۰ اسب شتاب ۱۰ تا ۱۱ ثانیه داره که با این قیمت واقعا خوب نیست و بد ترین نقطه ضعف هم نبود قطعات و پاسخگو نبودن نمایندگی ها و گرون بودن قطعات هست
    X55 هم که اندازه ۲۰۶ جا داره شاید صندقش کوچیک تر هم باشه و به دلیل کم بودن فاصله چرخ ها و ارتفاع زیاد و تعلیق عقب ضعیف پایداری ضعیف و سواری خشکی داره و گیربکس cvt هم لذت رانندگی نداره هم خرابی زیادی داره نهایتا ۱۰۰ هزارتا کارکنه خراب میشه

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. مهدی

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      تیگو ۸ پرومکس به معنی واقعی یک شاسی بلند است ، دو دف با موتور و گیربکس قوی

      موافقم 4
      مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میگن دایون مشکل کیفی مثل دیفرانسیل و کمبود قطعات داره. آیا این درسته؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3473 ديدگاه)

      اره 😐

      موافقم 1
      مخالفم 1
  22. احسان

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    یه سوال byd s6 چطور ماشینه از بقیه چینی ها بهتره یا اینم مث بقیه ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2383 ديدگاه)

      ماشین چینی که نمایندگی درستی نداره و تعدادش در ایران خیلی کمه
      فکر می‌کنید مکانیک مناسب و قطعاتش راحت پیدا می شه؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  23. امیر مختار

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشینهای چینی از نظر آپشن ی حرفی واسه گفتن دارن ولی از نظر مقاومت و استحلاک ضعیف هستن وقتی بخوای ۲/۵ میلیارد بدی ی ماشین چینی بخری کاملا در اشتباه هستی و ی ماشین کره ایی ۲۰۱۷ بخر حالش را ببر اصلا نمی دونی تعمیرگاه چی هست و ب کجا ها میگن تعمیرگاه وقتی ی ماشین کره ایی بخری تازه متوجه میشی که اصالت ماشین یعنی چی .خودم ی سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۷ دارم و دوساله که خریدم و فقط روغن و بنزین هزینه کردم واسش الان ۲۵۰ هزارتا استفاده شده و هنوز لنتهای ماشین فابریک هست و تعویض نشده به این ماشین میگن اصالت نه ماشین چینی .

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. mahdi etemadi

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بابا هر مکانیکی پره از آزرا کره ای کی این چرت و پرت هارو میگه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  24. علی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لاماری و تیگو ۸ پرومکس از همه اینها برتره.
    که البته لاماری طراحی و موتور میتسوبیشی و گیربکس آلمانی که داره عالیه ولی امکاناتش کمتره.
    حق میدم گزارشتون سلیقه ای بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. mahdi etemadi

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام.اونایی که میان تو نظرات میگن چینی بده یا فلان همشون لگن سوار ایرانی هستن و آرزشونه دستشون به اینا برسه واقعا اونی که سوار ماشین ایرانی و چینی و کره ای شده میدونه که کره ای از چینی بهتره و چینی با فاصله یه کیهان از ایرانی
    اونایی هم که میگن قطعاتش پیدا نمیشه خود این فرغون های ایرانی که مثلا تولید ملی هست میبری نمایندگی میگه قطعش نیست چه برسه به ماشینای خارجی

    موافقم 6
    مخالفم 0
  26. sadra gholami

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اقای اشتری ترتیب ماشین هایی که در مقاله گداشتین به میزان علاقه خودتون به ماشین ها ربط داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2383 ديدگاه)

      متوجه نشدم سوالتون چیه
      کل مقاله نظرات من هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  27. مجید

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیشتر تبلیغ محصولات شرکت ام وی ام بود تا معرفی بهترین شاسی بلند های چینی

    موافقم 1
    مخالفم 2
  28. ممد

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان وجناب اشتری . من در مورد x22 اطلاعات میخام از مصرف سوخت و کیفیت . قصد خرید دارم ولی ۵۰۰م بیشتر ندارم آیا میشه به قیمت کارخانه صفرشو قسطی خرید . ؟ ممنون از دوستان گرامی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  29. امیر

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک مشت اشغال چینی .زاپاسشون فرغونیه وقتی عوض کنن ماشین ی وری میشه و باید با سرعت آهسته خودتو به نمایندگی برسونی .ماشین هایی که قطعاتش تو بازار نیست و هر قطعه سه برابر ماشین کره ای …..به نظرم پراید باکلاس تر باشه از این کپی های بزک شده

    موافقم 0
    مخالفم 4
  30. ایرانی

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آیا دولت روی فروش سهمیه ای در نمایندگی های مدیران خودرو خبر داره واصلا میدونه گیر کی میاد این خرید های قطره چکانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا