فولکس واگن

شمارش معکوس رونمایی از فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپرت

فولکس‌واگن تیزر جدیدی از هاچبک تازه‌نفس گلف GTI کلاب اسپرت را منتشر کرد.


این خودرو قرار است به‌صورت رسمی در اواخر هفته آینده معرفی شود اما ژرمن‌ها قبل از رونمایی گلف GTI کلاب اسپرت تیزری از آن را منتشر کرده‌اند. اگرچه این تصاویر تیزرهایی رسمی محسوب می‌شوند اما از نظر بصری نمی‌توان به نتیجه‌ای قطعی رسید. باید دانست گلف جدیدترین هاچبک اسپرت فولکس تنها نسخه‌ای ارتقا یافته از GTI استاندارد با یک نشان متفاوت و سیستم تعلیق بازنگری شده نیست.

این خودرو از نمای جلوی جدید با چراغ‌های ارتقا یافته و نشان بزرگ فولکس‌واگن در جلوپنجره استفاده می‌کند. در بخش عقب هم اسپویلر بزرگی روی سقف نصب شده و چراغ‌ها و طراحی سایر عناصر عقب خودرو مشابه گلف R است هرچند در گوشه‌های سپر تنها یک خروجی اگزوز دیده می‌شود. این خودروی جدید از رینگ‌های ۱۹ اینچی برخوردار شده و به‌صورت آپشن می‌توان رینگ‌های سبک‌تر فورج کاری شده را نیز سفارش داد.

فولکس‌واگن همچنان از پوشش‌های استتاری روی گلف GTI کلاب اسپرت استفاده می‌کند اما می‌توان ایده‌ای کلی از ظاهر آن را به دست آورد. البته اطلاعات چندانی از تغییرات فنی در دست نیست هرچند ژرمن‌ها قول داده‌اند کلاب اسپرت قوی‌ترین GTI دیفرانسیل جلوی تاریخ خواهد بود. مدیریت قدرت پیشرانه بر عهده قفل دیفرانسیل جلو با کنترل الکترونیکی خواهد بود و کنترل شاسی تطبیقی نیز به عنوان آپشن عرضه خواهد شد. همچنین حالت رانندگی خاصی وجود داشت که فقط برای گلف GTI کلاب اسپرت تدارک دیده شده و هدف از آن کسب بهترین عملکرد در نوربرگ رینگ است.

با اینکه نمی‌دانیم قدرت تولیدی هاچبک جدید فولکس چقدر خواهد بود اما قطعاً خروجی بالاتری نسبت به ۲۴۱ اسب بخار GTI فعلی خواهد داشت. این برند آلمانی اعلام کرده نسخه تک ساخت GTI کلاب اسپرت مسابقه‌ای ۳۴۳ اسب بخار قدرت دارد اما انتظار نمی‌رود نسخه جاده‌ای هم به چنین رقم قابل‌توجهی برسد چراکه مدل مسابقه‌ای از سوخت E20 و برخی تغییرات دیگر سود می‌برد. شاید ژرمن‌ها برای رقابت با هوندا سیویک تایپ R که ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد خروجی بالاتری را در نظر بگیرند. تا چند روز دیگر خبر رسمی رونمایی از این هاچبک اسپرت و جذاب را در پدال مشاهده خواهید کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1391 ديدگاه)

    یادش بخیر یک زمانی در ایران از موتاژ کاران Golf بودیم چقدر اون زمان هاج بک لوکسی بود هیچ وقت یادم نمیره

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4273 ديدگاه)

      تا همین سال ۸۵ لوکس حساب میشد😭😭😭😭😢😢

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4562 ديدگاه)

      البته گلف نبود و گل برزیلی بود

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. رامتین

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3096 ديدگاه)

    بنظرم چون گلف R باید 335 اسب داشته باشه (نسبت به 320 نسل قبلیش) بنابراین کلاب اسپرت، حداقل 300 و حداکثر 320 توان خواهد داشت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. عارف

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (324 ديدگاه)

    هاچبک قابل احترام و مورد علاقه ی من .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    نسخه های قبلی اسپرت و خوشگل بودن فکر کنم این مدل هم همانطور اسپرت و خوشگل باشه گلف همیشه خوب عمل کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (112 ديدگاه)

    توی تمامی درگ ها بین گولف رقبا گلف بازنده بود تو ویدیو اخرین درگ متشر شده بین گلف ار و اکورا اینتگرال دفیرانسیل جلو گولف دو دیفرانسیل باخت از نظر فروش هم بشدت ضعیف عمل کرده از تمامی لحاظ سیویک ترجیح میدم قبلا مگان تروفی بود رقابت جذاب بود اما الان فقط گلف و سیویک مونده

    موافقم 1
    مخالفم 3
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (162 ديدگاه)

    اصلا ظاهرش خوب نیست خراب شد مخصوصا چراغهای جلوش.فقط اون نسخه vr6 هم رخ خوبی داشت هم انجین دیوانه.

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا