اومودا ۵ که در ایران به نام فونیکس FX عرضه میشود، با مشکل شکستگی اکسل عقب مواجه شده است. مشکل مشابه چندی پیش برای یک دستگاه امویام X55 پرو در اتوبان کاشان-قم اتفاق افتاد.
همچنین بخوانید: اکسل یا محور خودرو چیست و خرابی آن چه نشانههایی دارد؟
شرکت مدیران خودرو فراخوانی را برای بررسی محور X55 اعلام کرده است. هرچند بسیاری مشکل شکستگی اکسل را مرتبط با کیفیت مونتاژ داخلی میدانستند اما ظاهرا این معضل در نمونههای خارجی محصولات چری (تولیدکننده محصولات امویام) هم رویت شده است.
به گزارش یکی از خبرگزاریهای کوالالامپور، پایتخت مالزی، خودروساز چینی چری بهدنبال رسیدگی به محور شکسته محصولات خود است و در این راستا با مشتریان زیاندید ارتباط برقرار کرده است. این شرکت شرقی در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که راهحلهای ایمن و قابل اتکایی برای مرتفعسازی این مشکل دارد و میخواهد تمام محصولاتش به حداکثر استاندارد ایمنی دست پیدا کنند.
خودروسازی چری مالزی با مشتریان تماس گرفته و با مشتریان ارتباط برقرار میکند. خودروهای مشکلدار به مرکز سرویس و تعمیر ما بازگشتهاند تا وارسی شوند. چری مالزی در راستای رعایت پروتکلهای ایمنی و کاهش احتمال وقوع دوباره این مشکل با مشتریان زیاندیده صحبت کرده است… .
در مالزی کراساوور کوچک اومودا (فونیکس FX) با مشکل شکستگی محور عقب مواجه شد. چری میگوید مالکان میتواند با تعیین وقت قبلی در نمایندگیهای این شرکت، به بررسی احتمال وقوع مشکل بپردازند. محصولات بازرسی شده با گزارش کامل از وضعیت خودرو به مشتری برگردانده میشوند.
jaghori
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی شبیه مالزی شدیم؟ خوبه که!
البته به نظر من لزومی نداشت. اونجا انتخاب جایگزین برای چری و … فراوانه، میتونن ماشینای. ژاپنی و کرهای بخرن. ولی خوب اینجا گزینه دیگری جز همین ماشین و یا کوییک نیست و اونم با تحویل چند ماهه و شرایط عجیب و غریب بسیار.
ممد ژانگولر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳حیف این شرکت نبود .من که از پذیرائیشون خیلی راضی بودم .هر بار میرفتم نمایندگیشون به اندازه نیاز یکسالم چایی کیسه ایی و شکلات بر میداشتم با کلی کاتالوگ . چیز خاصی نیست . چینیا لارژن با توجه به اینکه روز اول پول دوتا ماشینو ازتون گرفتن مطمئنا ماشینو ازتون میگیرن میدن به ثبت نام کننده بعدی یدونه نو به شرط خشک شده با سشوار صنعتی بهتون میدن .
داود
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳من که گفتم این ماشینهای رنگارنگ چینی دو سال دیگه معلوم میشه واقعا آلیاژ درست حسابی دارن یا نه .به دوسال هم نرسید.بعدش شرکت مدیران خودرو میاد درگ تیگو هشت هیبریدی با لکسوس nx هیبریدی و تویوتا پریوس میذاره بعدش میگه دیدین تیگو برنده شد بابا اکسل به اون ضخامت مثل پنیر راحت شکسته شده آخه این چه الیاژیه؟ که توی آدرس زیر قشنگ مشخصه.https://autobuzz.my/2024/04/29/chery-malaysia-omoda-5-broken-axle-case-under-investigation/
مجید
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳آنچنان پولی نداده و آنچنان آشی هم نخورده و طبیعیه.
البته تو اون قیمت ( نسبت به امکانات و مدل ) پایین نباید توقع بیشتری داشت.
کسی که اونقدر هزینه میکنه اولویتش دوام خودرو نیست، اولویتش آپشنه و به شانسش اتکا میکنه و سه چار سال اصن یه سال بعد هم اصلا اون رو نمیفروشه و میده اوراقی و هم یکی دیگه میخره ولی مدل روز با آپشنهای بیشتر میخره.
اگه ایرادی بخواهیم بگیریم باید به اون خودروساز اروپایی/آمریکایی بگیریم که ماشین ارزون با کیفیت بالا و آپشن بالا نمیفروشه که البته اون هم اگه بخواد رو یه ماشین ارزون، بیاد اون همه آپشن بذاره مجبور میشه از کیفیتش بزنه.
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳قطعا ماشینهای چینی عمدتاً از مواد بازیافتی هیچ ارزانی بی علت نیست
Mercedes
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳مشکل این نیست
چینی های با کیفیت هم تو مالزی به وفور پیدا میشه
اینجا فقط دوتا حق انتخاب داری
ایرانی
چینی بی کیفیت
چینی متوسط هم حتی واست نمیارن
یدونه هونگچی ۲ میلیاردی با کیفیت اوردن که همونم الان داره نقش سری ۷ فول رو ایفا میکنه با ۱۰ میلیارد قیمت ازاد 😂
SS
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا درسته
البته همون هونگچی که آوردن هم مدل رده بالای این شرکت نیست
مدل میانرده هست که حتی سواریش هم مثل مدلهای دیگر هونگچی نرم و راحت نیست و مثلا اسپرت (بخوانید خشک) هست
—
پ.ن. وقتی مافیا و دلال به جای حاشیه سود 2 درصدی شرکتهای خودروسازی واقعی به سودهای 200 درصدی عادت کرده هزینش رو باید مردم اینطور بپردازن
Joker
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی پدال میخواد ماستمالی کنه🤣اگه این اتفاق واسه یه کمپانی معتبر بیفته سهامش جوری میریزه که رسما ورشکست بشه،اما اینجا طرف کامنت میزاره به جاش اتاق محکمی داشت،والله به خدا که یه عده حقشونه نمیدونم چرا خیلی ها نمیخوان متوجه بشن…
ali_x76
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳این دیگه چه حرفیه؟
مگه با رسوایی تاکاتا، تویوتا و هوندا ورشکست شدن؟
همه خودروسازها گاف میدن و بعدا میان جمعش میکنن.
منتها تفاوت در تعداد گافها، و سرعت و نحوه رفع عیبه.
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳عزیزم شکستن. اکسل رو شما با ایراد فنی کوچیکه تویوتا مقایسه میکنی توی سرعت صدتا اکسل جدا بشه ۹۹ درصد مرگ تمام سرنشینان یعنی تمام اعضای خانواده بچه کوچک تا بزرگ سال شوخی نیست اون وقت شما داری از کمپانی مزخرف چینی دفاع میکنی
عدنان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳الان باورکن نظرات وبخون حتی ازلندکروزرومحصولات تویوتابالاترمیدونن دیگه نمیگن هرچی پول بدی آش میخوریعزیزان شایدمثلا باقیمت یه کره ای وژاپنی کارکرده درداخل میتونیدیه خودروصفرچینی بخرید ولی سیاست چینیها اینه که سودخودرو روفروش قطعه میکنن نه خودرو چشمتون به این قیمت نباشه دست مردم ایران میرسه این پولی که توایران بابت این پرداخت میکنی پول یه ماشین برندژاپنی صفرهست ویک نکته خیلی مهم قطعات خودروی چینی توبازارهم قیمت وحتی گاها بیشترازقطعات ولوازم خودروهای ژاپنی وحتی آلمانی میباشد خودم به شخصه میخوام برم یه لاستیک واسه خودروم بخرم حتی لاستیک چینی نمیگیرم چه برسه همش چینی باشه مگه توایران چه لاستیک چینی بالاستیک دانلوپ ومیشلن میشه نه نرمی نه هیچی دیگه اصلاقابل قیاس نیست ومهمترین چیز اینه که خودروهای کره ای ژاپنی آلمانی توبازارنگاه کنیدوسایتهای خریدوفروش خودرو ببینید که مدلهای خیلی قدیمی ۳۰تاچهل سال کارده هنوزخریدوفروش میره وکارآمدمیباشد چون اون خودروها واتاق خودرو عمری هست نه یکبارمصرف نه واسه دوسه سال
Mercedes
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اره دیگه دیدیم تسلا زنگ زد ساچهامش ریخت ایلان ماسک شد سومین ثروتمند دنیا
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ما اینجا شرایطمون اینجوریه ماشین چینی میخریم
چرا در کشور مالزی باید ماشین چینی خرید؟؟؟؟
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳چون با کیفیتن الکی گرون نیستن همه وضعشون میرسه
حسین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳چون ارزونه.
فک کردی اونام برا x55 یک میلیارد ونیم پول میدن؟
نه عزیز من به پول ایران نهایتا دویست سیصد میلیون میدن.
فرض کن طرف چند هفته مصرف گوشت و مرغشو کاهش بده میتونه از محل همون پس انداز ماشین چینی بگیره.
قیمت یک چینی در بازارهای رقابتی نهایتا ۳۰ درصد ماشینهای ژاپنی و اروپایی هست.اگه گرونتر باشه کسی نمیخره ازشون
Hadi
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اون از x55 و اینم از فونیکس fx
فقط ایکس 22، آریزو 6، تیگو 7 و تیگو 8 هنوز سوتی ندادن
یه احساسی به من میگه آقای اشتری از همه بیشتر اندوهگینه از این قضایا حتی از مدیران شرکت چری
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا اشتری بیاد هایما باز بشه مثل من طرفدار هایما بشه و آقای اشتری یه هایما x7 بخره بعد با همدیگه بریم عشقو حال💪💪
KAIZEN
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط اکسل نیست که
گیربکسهای اتوماتیکشون هم در کیلومترهای پایین مرخص میشن
عدنان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳متاسفانه دوتاکلیپ تویوتیوب واینستاگرام دیدن درگ باماکسیماوماشینهای ژاپنی که دیدن شتابشون بیشتره همون میبینن وهمون ملاک خریدشونه دیگه نمیدونن خودروژاپنی ببین چیه که بعدازگذشت ۱۵تا۲۰هنوز اون توانوداره که باخودروی صفر سبک وزن وتوربوخودروچینی رقابت کنه دیگه نمیدونن این خودروهابه ۵سال کارکردهم نمیرسه توایران خریدخودروبایدبرنامه ریزی بلندمدت کنی چون ازیه طرف جزوسرمایه وپس اندازه که ازبازاروزندگی عقب نمونه پس خودروی که میخری به چهارپنج سال نرسه چجوری میخوای به پول تبدیلش کنی حتی هم خودروهای بی کیفیت داخلی بعد۱۵سال کارباتورم روزبالامیادالان پراید۸۴ صدوسی چهل میلیون معامله میشه اینا چی بعدازگذشت سه چهارسال اینطورداغون بشه دیگه به دردبازاردست دوم هم نخوره که پول خودتوضررمیشه واین مشکلات پیش بیادواسه خودروها هیچ که پولت اضافه نمیشه بلکه مجبورباضرر اگه فروش بره امیدوارم روزی برسه همگی عاقل بشیم
Mr. gt c
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یادمه همین چند روز پیش بعضی دلالان و مالکان میگفتن این اتفاق ساختگی و تبلیغ منفی بر علیه این ماشینای چری بوده، سلام به روی ماهتون
Dark Knight
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی وقته که تو ایران آشغال های چینی دارن گند میزنن ولی متاسفانه چون هیچکس پیگیر نیست و اهمیت نمیده به خاطر همین این اخبار به گوش بقیه کشور ها نمیرسه ! اکثر چینی ها جدید تو ایران به خاطر این موتور ها و سیستم های حساس و ضعیفی که دارن به ۶۰ هزار کارکرد نمیرسن که اینو مدیون کیفیت ضعیف متریال و دقت مونتاژ پایین هستن یعنی چیز هایی که شرکت مادر ( چری یا هر چینی دیگه ای ) باید بابتش جوابگو باشه
علیرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳قسمت جالبش اینجاس که اکسل عقب فونیکس fx و تیگو ۷ تمامی مدل های تک دفرانسیل و تیگو ۸ تمامی مدل های تک دفرانسیل یکیه و این اتفاق برای این مدل ها هم به راحتی امکانپذیره
فاطیما
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳برای اریزو هم همین کیفیته؟
زیزیگولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳این موضوع دیگه داره ترسناک میشه😱
مهردادکمال
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳من یکی هیچ وقت نمیتونم به ماشین چینی اطمینان کنم حالا میخواد byd و ترامپچی و جیلی باشه یا هافی لوبو! خداشاهده من یکی حتی ندیدم یا نشنیدم اکسل پراید و تیبای 5-6سال کارکرد هم به اون داغونیشون اینجور بشه
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳فکر کن جای این یه پارس اکسل عقبش میشکست
ماشین نصف میشد
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳تقریبا ۹۰ درصد از هر چیز چینی که من در عمرم خریدم خیلی خیلی زود و بشکل باورنکردنی دچار مشکلات اساسی شد و عملا بی مصرف شد، از ساده ترین چیزها در حد یک اسکاچ ابری تا لوازم خانگی و ابزار پیچیده تر ، دقیقا همشون هم در زمانخرید بسیار ظاهر باکیفیت و فریبنده ای داشتن ، چند سالی هست که پشت دستمو داغ کردم که هرگز به خرید جنس چینی حتی فکر هم نکنم
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا منم همین طور. یه پلیر فیو چینی خریدم. قول مشخصاتش رو خوردم. لعنت به همه چینی ها
محمدرضا شیرخانی
۲۴ مرداد ۱۴۰۳داداش اگه تونستی برو به اجناس ایرانی روی بیار
چینی دوست نداری نخر
من نمیخوام دفاع کنم از محصولات چینی
ولی متاسفانه باتوجه به اوضاع بازار و اقتصاد کشور
اکثر مردم میتونن به اجناس چینی روی بیارن
من خودم عاشق تویوتا و لکسوس هستم
ولی با توجه به بازار مریض ایران
پنچ سال یه ماشین چینی دارم
ونتونستم عوض کنم
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳کیفیت محصولات چینی بخدا حتی از پراید هم پایین تره پراید توی سی سال گذشته یکبار هم اکسل نشکسته
امیر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳آره شماها تک تکتون راست میگید! ای بزرگان صدیق!!
تو ایران فقط تو یک سال بیش از ۱۰۰۰۰ تا fx فروختن یه دونه اکسلش به مشکل نخورده!
یه مشت دلال بی وجدان که آشغالای ۱۰ سال کارشون رو به چند برابر قیمت میندازن به ملت شدن دلسوز!!!!
مجید
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا این مشکلات باید به صورت آماری بررسی بشه که چند درصد به مشکل خوردن و این مشکل اجتنابناپذیر هست یا اجتنابپذیره.
امیرحسین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دقت کردین حداقل 90 درصد خرابی های ماشین های چینی مال چری؟ حتی تو فضای مجازی هم بیشتر خرابی هایی که از گیربکس و کیفیت مونتاژ و… میزان مال ام وی ام و چری پس چرا ولش نمیکنین هی دارین محصولای جدیدترشو میارین
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی یک شرکت انفدر در تنوع محصولات و تولیدات جدید تاکید داشته باشه قطعا ضریب دقت و کیفیت پایین میاد در همین 2 ساله فقط سه تا زیر برند در شرکت چری ایجاد شده و این واقعن مسخرس
پارسایی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳کپی چینی ها از خودرو های روز دنیا با آزمون و خطا و بصورت سنتی هست مثلا شما باید تناسب وزن خودرو و مقاومت آلیاژ ها رو در شرایط و سرعت های مختلف بتونی دربیاری پراید اگه شاسیش ضعیفه در عوض وزنی نداره که یجور تناسبه اما اینا فرت و فرت دارن خودرو های گنده میدن بیرون اصلا فرصتی نمیزارن که برن تست های تخصصی بگیرن نتیجش میشه ساخت خودرویی با وزن بالا روی شاسی ای با مقاومت پایین چینیا جدیدا به شدت به سمت آپشن گذاری رفتن تا از این طریق با ارتقا ظواهر فروش سریع داشته باشن غافل از اینکه این حوادث باعث میشه ترمزشون کمی کشیده بشه
حسن
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی اطلاعات ندارید این مدلی که اکسل سکون ه مال به شرکت تامین قطعه تو مالزی بوده و مال ایران اصلا ربطی ندارد و مشکل ندارن دوم اینکه این مدل اکسلنت آف ایکس بوده که تو ایران دیگه تولید نمیشه الان آف ایکس با تعلیق مولتی لینکه و مدل پرمیوم که اصلا اکسل نداره و تو تست تصادف یورو انکپ 5ستاره تمام رو گرفته
وحید
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳با سلام خدمت تمام عزیزان
من نه دلال هستم نه کارمند مدیران خودرو
نظر خودم رو مینویسم و اعتقاد دارم که باید منصفانه به موضوع نگاه کرد
اینکه خودروهای چینی همه بی کیفیت هستند رو قبول ندارم
اگه خاطرتون باشه یه زمانی پژو ۴۰۵ ها به خاطر نقص در سیستم سوخت رسانی یهو آتیش میگرفتن اما اینقدر تبلیغات منفی نشد در این مورد
در هر حال بی کیفیت ترین خودروی چینی از بهترین خودروی داخلی بهتره
مرسی از اینکه کامنت بنده رو مطالعه کردین