آئودی R8 V10 RWS، سوپرکاری برای ماشین بازها!

آئودی از عضو جدید خانواده R8 پرده‌برداری کرد. این خودرو تولید محدود نام RWS را داشته که مخفف سری خودروهای دیفرانسیل عقب است.


R8 V10 RWS در دو نسخه کوپه و اسپایدر عرضه خواهد شد و همان‌گونه که می‌بینید تنها به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهد بود. بدین ترتیب باید با سیستم چهارچرخ محرک کواتروی نسخه‌های استاندارد خداحافظی کنیم.


استفان وینکلمن مدیرعامل آئودی اسپورت می‌گوید:

مدل ویژه تولید محدود برای مشتریان دارای حداکثر لذت رانندگی است. با پیشرانه 10 سیلندر قرار گرفته در میانه خودرو و سیستم دیفرانسیل عقب، این خودرو به‌طور موفقیت‌آمیزی مفهوم رانندگی با خودروی مسابقه‌ای لمانز R8 LMS را به خیابان‌ها آورده است.


نیروبخش R8 V10 RWS پیشرانه تنفس طبیعی 10 سیلندر 5.2 لیتری مدل استاندارد با قدرت 532 اسبی و گشتاور 540 نیوتون متری می‌باشد. آئودی ادعا می‌کند شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت خودرو برابر با 3.7 ثانیه بوده که سه‌دهم ثانیه کندتر از مدل کواترو و یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل اسپایدر است. سقف سرعت این خودرو نیز تقریباً با مدل چهارچرخ محرک برابر است.


R8 V10 RWS همچنین 50 کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد کواترو است زیرا قطعاتی چون کلاچ چندصفحه‌ای و دیفرانسیل مرکزی حذف شده و هم‌اکنون 1590 کیلوگرم وزن دارد.


آئودی تنها 999 دستگاه از این خودرو را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد و بهای آن در بریتانیا از 110 هزار پوند آغاز خواهد شد.

پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 در پدال همراه شما هستیم…

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

15 دیدگاه

  1. الف.ی
    سوابق: (824 دیدگاه) ,

    این ماشین که خیلی عالیه اصلا شکی نیست
    ولی یه سوال از آقای احمد زاده
    مگه بقیه سوپرکارها برای ماشین باز ها نیستند؟
    بهتر نبود اسم بهتری برای مقالتون میذاشتین؟

    پاسخ
    1. SERIAL WINNER
      سوابق: (10288 دیدگاه) ,

      نه ، بعضی سوپرکار ها “بیشتر” برای جلب توجه ساخته شدن ، R8 ازوناش نیست !

      پاسخ
        1. SERIAL WINNER
          سوابق: (10288 دیدگاه) ,

          .
          به هیج عنوان.
          ویدئوی بررسی R8 توسط مت واتسون رو نگاه کن.
          مقدمه ی قشنگی داشت و یک جملش خیلی خوب در ذهن من مونده.
          جملش این بود :
          کسایی که سوار سوپراسپرت های ایتالیایی میشن میخوان بگن (( Ooh look at me ! I’m driving an expensive supercar))) ، اما R8 یک ورژن آلمانی از هوراکانه برای کسایی که نمیخوان خودنمایی کنن.

        2. SERIAL WINNER
          سوابق: (10288 دیدگاه) ,

          .
          نه عزیز ، هست ، ولی نسبت به سوپراسپرت های ایتالیایی و انگلیسی جلب توجه نمیکنه

        3. SERIAL WINNER
          سوابق: (10288 دیدگاه) ,

          .
          اصولا آلمانی ها ماشین رو برای جلب توجه نمیسازن ، نه با صدا و نه با تصویر. بیشتر پرفورمنس و کاربردی بودن براشون مهمه.
          نماینده ی سوپراسپرت های آلمانی رو 911 توربو در نظر بگیر با ظاهر و قیافه ی منحصر به فردش و موتور 6 سیلندر توربو . از طرف دیگه به 458 ، اوراکان ، 812 و اونتادور نگاه کن. رنگ قرمز و زرد ، موتور پرسر و صدای V12 ، V10 و V8 ، با قیافه ای که در جا خشکت میکنه.

  2. SERIAL WINNER
    سوابق: (10288 دیدگاه) ,

    .
    جانم ❤❤❤

    اینجاست که شاعر میگه !: ( وای وای دل من شده عاشق صداش /// وای که نمیدونستم میشم پریشون نگاش … ! )

    اگر قیمت رو در نظر بگیریم R8 به نظر من بهترین سوپراسپرت در حال تولیده.

    صدا برای من خیلی مهمه و صدای R8 و برادرش رو فقط در سوپراسپرت هایی با 2 تا 3 برابر این قیمت میشه شنید.

    نگرانم از روزی که صدای V10 خاموش بشه. خدا نکنه تولید این موتور متوقف بشه .

    پاسخ
    1. arash66
      سوابق: (395 دیدگاه) ,

      SERIAL WINNER موافقم شدید، به نظر من هم یکی از بهترین خروجی های صدا رو داره آر 8 …

      پاسخ
  3. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    هیچ پیشرفتی تو پرفورمانس دیده نمیشه پس وینکلمان این همه سال تو لامبورگینی چی یاد گرفته؟
    اصلا چه معنی داره مدل جدید معرفی کنی که همون اعداد و ارقام رو ارائه بده.
    فقط شاید گرونتر بدنش که هیچ ارزشی نداره.

    پاسخ
    1. Hamid...Audi
      سوابق: (408 دیدگاه) ,

      دکتر از اول هم قرار نبوده اعداد و ارقام تغییری کنن…این ماشین همون نسخه دیفرانسیل عقب آر8 هستش.

      پاسخ
  4. عطا
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال فنی من یه فیلم دیدم تو یوتیوب که ثابت میکرد کواترو بهتر از 4ماتیک عمل میکرد ایا این صحت داره؟ اصلا بین ایکس درایو ، 4 ماتیک و کواترو کدوم بهتهره؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x