معرفی آئودی SQ5 دیزلی با گشتاور ویرانگر!

برای کسانی که خواهان نسخهٔ اسپرت آئودی Q5 هستند، هم‌اکنون مدل SQ5 با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 بنزینی 355 اسبی در بازار وجود دارد اما بااین‌وجود حالا آئودی نسخهٔ دیزلی این کراس‌اوور اسپرت را هم معرفی کرده است. این مدل جدید که SQ5 TDI نام دارد، به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربودیزل مجهز شده است. این پیشرانه از سیستم هیبریدی خفیف و همین‌طور یک توربوشارژر الکتریکی برخوردار است که این ویژگی برای اولین بار توسط آئودی در مدل SQ7 دیزلی معرفی شد.

این توربوشارژر الکتریکی با از بین بردن تأخیر توربو، گشتاور را بلافاصله در اختیار راننده قرار می‌دهد و درعین‌حال دور موتور را پایین نگه داشته و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. پیشرانهٔ دیزلی SQ5 قدرتی برابر با 347 اسب بخار و گشتاور ویرانگری معادل 700 نیوتن متر تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. SQ5 دیزلی به یک دیفرانسیل مرکزی هم مجهز است که می‌تواند تا 85 درصد از نیروی پیشرانه را به اکسل عقب یا تا 70 درصد آن‌را به اکسل جلو منتقل کند اما در حالت رانندگی معمولی نیرو را با نسبت 40 به 60 بین محورهای عقب و جلو توزیع می‌کند.

سیستم تعلیق این کراس‌اوور اسپرت در جلو و عقب از نوع پنج اتصالی بوده و رینگ‌های استاندارد آن 20 اینچی هستند. برای محور عقب SQ5 نیز امکان سفارش دیفرانسیل اسپرت وجود دارد که به‌منظور افزایش پویایی خودرو در هنگام پیچیدن، گشتاور را به‌صورت فعال میان چرخ‌های عقب توزیع می‌کند. سیستم فرمان پویا، رینگ‌های 21 اینچی و سیستم‌های کمک‌راننده هم از دیگر آپشن‌های قابل سفارش برای این خودرو هستند. SQ5 دیزلی همانند همتای بنزینی خود در بیرون نیز از جلوپنجره با میله‌های آلومینیومی دوتایی و قاب مشکی‌رنگ، سپرهای اسپرت و نشان‌های SQ5 برخوردار شده است.

در این ماشین همچنین چراغ‌های جلو و عقب و راهنماها به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند. در کابین SQ5 فضای تاریکی ایجاد و ویژگی‌هایی چون رو رکابی‌های چراغ‌دار، صندلی‌های اسپرت با روکش چرم و آلکانترا و دوخت متضاد، نشان‌های منحصربه‌فرد SQ5، پدال‌های فولادی ضدزنگ، پدال‌های تعویض دندهٔ آلومینیوم مانند و… ارائه شده است. قیمت پایهٔ آئودی SQ5 TDI در آلمان از 67,750 یورو آغاز می‌شود و از تابستان آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1098 دیدگاه) ,

    این تکنولوژی آئودی و گشتاور فوق العاده به درد آفرودرها میخوره تا یک کراس اوور ولی بازم دمش گرم

    پاسخ
  2. M
    سوابق: (1987 دیدگاه) ,

    ای کاش یه خورده کورس پیستونو کوتاه تر میکردن !
    این دیگه خیلیه !
    700 نیوتون متر تو این کلاس؟واقعا نیازی نبود میشد گشتاورو 600 تا بزارن و از اون طرف
    اسب بخارو بالا میبردن

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (709 دیدگاه) ,

    وای چقد خوبه گشتاورش!!!!!
    حرف نداره
    اگه قرار باشه دنیای الکتریکی ها وارد صنعت خودرو بشه بهتره ک به این سبک وارد بشه
    هم مزایای الکتریکیو داره هم جذابیت سابق!

    پاسخ
  4. saeed13R8
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خیلی خفنه واقعا جای این برند بین خودروهای لوکس توی کشورمون حس میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.