آئودی

همهٔ محصولات آیندهٔ آئودی RS هیبریدی خواهند بود

محصولات آیندهٔ آئودی RS از یک قوای محرکه استفاده خواهند کرد که این قوای محرکه از نوع الکتریکی‌شده خواهد بود. مدیر فروش و بازاریابی آئودی اسپرت «رولف میشل» در مصاحبه‌ای با اتوکار در مورد اهداف این شرکت برای آینده صحبت کرده که شامل هیبریدی‌های خفیف، پلاگین‌هیبریدی‌ها و تمام الکتریکی‌ها می‌شود؛ اما چرا آئودی می‌خواهد الکتریسیته را به خالص‌ترین محصولات پرفورمنس خود اضافه کند؟ هدف ساده‌سازی قوای محرکه است.

میشل دراین‌باره به اتوکار گفته است:

ما می‌خواهیم کار را برای خریداران ساده کنیم. ما یک خودرو با یک پیشرانه خواهیم داشت. منطقی نیست که ما پیشرانه‌های مختلفی را ارائه کنیم اما تلاش‌ها برای الکتریکی‌سازی شرکت گام‌به‌گام صورت خواهد گرفت

در حال حاضر آئودی اسپرت با داشتن سه مدل الکتریکی‌شده در سبد محصولات خود، هنوز در گام اول قرار دارد. این خودروها RS6، RS7 و RS Q8 هستند که همگی به یک قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف مجهز شده‌اند. این سیستم از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت تشکیل شده است. بااین‌حال، آئودی اسپرت با مدل‌های الکتریکی‌شدهٔ بیشتری به سمت آینده گام برمی‌دارد.

برنامهٔ گام‌به‌گام آئودی اسپرت شامل ارائهٔ مدل‌های RS پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی می‌شود که هردو باید تا قبل از سال ۲۰۲۳ با مدل‌های RS4 (پلاگین‌هیبریدی) و E-Tron RS عملی شوند؛ بنابراین ظاهراً عزم آئودی در حرکت به سمت الکتریکی‌سازی بسیار جدی است هرچند که علاقه‌مندان چندان مشتاق چنین آینده‌ای نیستند. البته به گفتهٔ میشل، تمرکز این شرکت همچنان روی ارائهٔ پرفورمنس و قابلیت استفادهٔ روزمره خواهد بود. الکتریسیته به لطف گشتاور فوری که توسط موتورهای الکتریکی تولید می‌شود برای پرفورمنس خودرو مفید خواهد بود. درهرحال باید ببینیم واکنش رقبا به این تصمیم آئودی چه خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه

  1. Joker

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    طراحی rs7 بی نظیره،rs6 هم که دیگه بماند…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (374 ديدگاه)

    چه بخوایم چه نخوایم متاسفانه ماشینها متاسفانه همه دارن یا هیبریدی میشن یا برقی

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1123 ديدگاه)

      هرچند که علاقه‌مندان چندان مشتاق چنین آینده‌ای نیستند…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. meysam

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (582 ديدگاه)

    تازه داره از خواب بیدار میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. sadegh

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برام سواله چرا ائودی تو ایران زیاد وارد نشد؟ حدود یک میلیون و ششصد هزار هر سال تولیدشه و تو ۱ کشور کارخونه داره
    بی ام و اما حدود دو میلیون و سیصد هزار عدد تولید میکنه و تقریبا اکثر مدلاش وارد شده و میشه. اختلاف تولیدشونم اونقدرا بالا نیست که بگیم ائودی کم تولید میکنه یا نایابه.

    خودم ائودی رو خیلی دوست دارم با باقی شرکتا. مخصوصا a6 allroad quatro رو .
    سیستم quattro که زبونزد خاص و عامه.

    به نظرم واقعا به بعضی برندها ظلم میشه. مثلا سوبارو فروش عالی داره و کلی طرفدار داره. ائودی. سئات. اشکودا. ولوو.
    البته ولوو وارد شد یه تعداد اما نمیدونم بعدش چی شد جلوشو گرفتن. اگه بلیط فرست کلاس ایران ایر به امستردام داشته باشین با یه ولوو میان دم هواپیما و میبرن اون سالن مخصوص cip. و با ولوو از سالن میبرن دم هواپیما. یکی از اعضای خانوادم ساکن هلنده اومده بود رفتیم دنبالش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. بی ریا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    آئودی به نظر من ازهرلحاظ از بنزوبی ام و بالاتره ولی متاسفانه نمیدونم جرا امار فروشش پایینتره از اونا ، البته احساس میکنم بیشتر با اسم بنز یا بی ام و درگیره تا خود ماشیناش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ماکان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که تمام مدل های آئودی قوی ترین نسخه ی شان در نسل بعدی از نوع الکتریکی شده باشد .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا