دوئل آئودی A5 اسپرت‌بک و آلفارومئو جولیا

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت سیزدهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت لوکس

دوئل‌های گروه سدان‌های کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

آئودی A5 اسپرت‌بک

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2016

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MLB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4.2 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 61,619 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 46,832 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 21,301 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 23,005 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 89 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 75 درصد

سیستم‌های ایمنی: 75 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: راحتی بسیار بالا در مسافت‌های کوتاه و طولانی، شاسی توانمند، صدای جذاب پیشرانهٔ V6

نقاط منفی: شخصیت بیش از اندازه جدی، پیشرانه با وجود صدای جذاب هنوز هم ساکت است

 

آلفارومئو جولیا

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: جورجیو فیات-کرایسلر

امتیاز از کاربایر: 3.9 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 24,679 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 14,999 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 8,904 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 9,734 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 98 درصد

حفاظت از کودکان: 81 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 69 درصد

سیستم‌های ایمنی: 60 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: استایل فوق‌العاده جذاب، فرمان‌پذیری سریع، بهترین عملکرد در کلاس خود

نقاط منفی: قطعات پلاستیکی داخلی می‌توانست بهتر باشد، فضای کابین و صندوق تنگ، عدم ارائهٔ گیربکس دستی در ایالات‌متحده

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی RS5 اسپرت‌بک

آلفارومئو جولیا QV

پیشرانه 2.9 لیتری V6 2.9 لیتری V6
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 450 اسب بخار 510 اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر 600 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا 96 3.9 ثانیه 3.6 ثانیه
مسافت 400 متر 12.4 ثانیه 11.9 ثانیه
حداکثر سرعت 280 کیلومتر/ساعت 310 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 12.4 لیتر (ترکیبی) 11.7 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 189 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 58 لیتر 58 لیتر
وزن 1837 کیلوگرم 1737 کیلوگرم
طول 4.75 متر 4.64 متر
فاصلهٔ محوری 2.82 متر 2.82 متر
حجم صندوق بار 340 لیتر 370 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 30,628 پوند 30,066 پوند
قیمت موردبررسی 61,456 پوند 60,683 پوند
قیمت پایه آمریکا 43,375 دلار 39,490 دلار
قیمت موردبررسی حدود 70 هزار دلار 75,295 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

26 دیدگاه

  1. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    الفا نه تنها در طراحی زیبا تره بلکه حتی با وجود فنی نزدیک به رقیبش عملکرد بهتر و مصرف سوخت کمتری داره خیلی خوبه این ماشین ولی برند ایودی باعث شده بیشتر بفروشه

    پاسخ
    1. wick
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      و لازم ذکر کنم طراح این ماشین طراح فراری 458 بوده
      سقف فیبر کربن کاپوت فیبر کربن
      این ماشین یه جورایی یه فراری حساب میشه با ارم الفا

      پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (675 دیدگاه) ,

    بدون شک آلفا،توی سدان های کامپکت هیچ ماشینی حتی تجربه و هیجانی نزدیک به اونچه که جولیا ارائه میده رو نداره،بهترین در گروه خودش.

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (2194 دیدگاه) ,

      پادشاه این کلاس بی چون چرا M3 هست .
      هر دو تا ماشین به طرز عجیبی خیلی خوبی و البته که این کلاس از اون کلاسایی هست که هر کدوم از نماینده های مطرح رو بخری پشیمون نخواهی شد واقعا همه خوبن !
      ولی برای این که یه ذره جلوی تندروییت رو بگیرم باید خدمتت عرض کنم که آلفا خودش به صلاح خودش یه تغییرات ریزی روی پیشرانه فراری اعمال کرده که باعث شده استهلاک موتور بالا بره (در ازای افزایش قدرت)و اتفاقا فکر کنم یه فراخوان هم دادن واسه استلویو و جولیا

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (675 دیدگاه) ,

        قبل اینکه بیای کامنت بذاری یه آرام بخش بخور پسرجون!چیزایی که گفتی از لحاظ فنی قابل بحثه اما از اونجایی که شما احترام خودت و کسی که نمیشناسی رو نگه نمیداری ترجیح میدم باهات دمخور نشم.

        پاسخ
        1. M
          سوابق: (2194 دیدگاه) ,

          ببخشید من توهینی کردم؟
          گه شما توهینی میبینی واقعا بدون که غیر عمد بوده و اینا اصلا نی ارزه که بخوام سر بحث کردن رو اینا به هموطن خودم توهین کنم و اگه توهینی شده من واقعا از شما عذر میخوام !
          اگرم خواستم حرفی بزنم فقط خواستم یه ذره گپ دوستانه طور حرف بزنم و باز میگم اگه توهینی شما توش میبینی من معذرت میخوام !
          حالا میریم سر فنی بسم الله …

        2. Amir
          سوابق: (675 دیدگاه) ,

          من خوشحالم که شما خواستی با من به شکل دوستانه گپ بزنی اما فکر نمی کنم اون جمله ی اول که شما گفتی در اندازه شئونات سایت بوده باشه از اونجایی که پدال هم حذفش کرد به هر حال منم از شما عذر می خوام…
          اما در مورد ماشین ها:جولیا در حال حاضر قدرتمندترین،سریع ترین و سبک ترین سدان کامپکت پرفورمنس دنیاست و سند این هم رکورد فوق العادش در نوربرگرینگه.موتور بی نظیرش هم که در اصل مهندسی شده توسط فراری و بهبود داده شده توسط خود آلفا هست توانایی دیوانه واری داره.به گفته بعضی های یکی از بهترین انجین های توربوی دنیاست که بدون هیچ مشکلی کار خودش رو انجام میده.به علاوه در حالت کامفورت هم این ماشین برجسته است و سواری متمدنانه و رضایت بخشی داره.

  3. حمیدرضا
    سوابق: (2344 دیدگاه) ,

    با احترام به ائودی ولی موتور مهندسی فراری یه چیز دیگست
    انصافا ایراداتی که به هر دو خودرو گرفته شده ایراد واقعی نیست بیشتر خواستن یه چیزی باشه که نوشته شده باشه

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    هیجان ماشین سواری تو آلفا خیلی بیشتره و کسی که میاد تو این کلاس خرید کنه پی لذته و اگر راحتی مد نظرش باشه باید اس کلاسو بخره یا سری هفت یا اینا دیگه اما این کلاس تخصص جولیاعه

    پاسخ
  5. Mehdopasha
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    با این که آئودی یک خودروی با کیفیت و با تکنولوژی بالاست…ولی آلفا جولیا نه تنها یک خودروی خاص و درجه یکی تو کلاس خودش و مهندسی برتر فراری داره، باید کلاهمون رو برای این مدل واقعا برداریم..تو کلاس خودش برترین خودروست فعلا….حرف نداره…

    پاسخ
  6. me84
    سوابق: (1541 دیدگاه) ,

    .
    انتخاب من روح ایتالیاییه.
    جالبه که یکی از ایرادات آلفا صندوق و کابین تنگ اعلام کرده
    ولی تو جدول صندوقش 30 لیتر بیشتر از آئودیه

    پاسخ
  7. فرامرز
    سوابق: (1291 دیدگاه) ,

    حجم صندوق آئودی ۴۶۵ لیتره که متاسفانه اشتباه درج شده.

    پاسخ
  8. Mad.z.Max
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    جالبه، حجم کم صندوق جیولیا رو به عنوان یکی از معایب نوشتن، ولی تو چارت پایینش اینطور که نوشته شده از حجم صندوق آئودی بزرگتر هست : )
    به قول دوستمون انگار فقط یچیزی نوشتن..
    آلفا یچیز دیگس واقعا، ژنرالیه واسه خودش

    پاسخ
  9. MAHDI
    سوابق: (3109 دیدگاه) ,

    انتخاب من بین این دو آئودی هستش.آلفا درسته که هندلینگ وپرفومنس بالایی داره اما مشکلاتی هم داره.اتاق تنگ وناراحت برای راننده هم.کیفیت نه چندان بالا وپایین تر ازرقبا.سواری نه چندان خوب در بیرون از پیست.خودروی عالی هستش که بهترین پکیج از همه موارد رو داشته باشه

    پاسخ
  10. MAHDI
    سوابق: (3109 دیدگاه) ,

    در این کلاسM3 بهترین وپادشاه این کلاسه.در این کلاسM3 وبنزC63 بهترین هستن.هم پرفومنس خیلی بالا.هم کیفیت خیلی بالایی دارن. هم بهترین عملکرد وراحتی در بیرون از پیست ورانندگی روزمره.وهم پیشرفته ترین امکانات.در اکثررقابت ها ازمجلات معتبرهم این دوجایگاه اول رو بدست آوردن در مقابل آلفا

    پاسخ
    1. Amin
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      برادر من رفتی از وبسایت مرسدس بلاگ! مقاله اوردی که مرسدس از الفا بهتره؟
      همین بس که الفا جولیا توسط موتور ترند به عنوان ماشین سال ٢٠١٨ شناخته شد

      پاسخ
  11. Omid622
    سوابق: (612 دیدگاه) ,

    دوستان تند نرین
    و سوتفاهم پیش نیاد
    با وجود M3 رقبا برای دوم سومی بابد بجنگن
    البته M3 بهترین ماشین دنیاست
    تمام ماشین های دنیا یه طرف M3 طرف دیگه

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3109 دیدگاه) ,

      دوست عزیز بعضی از دوستان فقط علاقشون رو میگن. و الا در اکثر رقابت هاM3 جایگاه اول رو بدست میاره.حتی در زمان گیری دور پیست که توسط یک راننده زمان گیری میکنن بازM3 سریع تر هستش که چندین بارپدال مطالبش رو گذاشت.حدودچند ده رقابت بین خودروهای این کلاس برگزار شده از مجلات مختلف که درچندتاش آلفا اول شده ولی در80درصدشون M3 جایگاه اول رو داره.سعی میکنم همشون رو بفرستم

      پاسخ
  12. فرهمند
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با اینکه آلفا سریعتره و طراحی خاص خودشو داره. ولی من شخصا طراحی خارجی و داخلی آئودی رو بیشتر میپسندم و حسی که تصاویر میدهد آئودی با کیفیت نیز به نظر میرسد. البته با خط شانه تو رفته موجدارش خیلی موافق نیستم ولی بازم با توجه به تصاویر آئودی رو میپسندم. حالا نمیدونم اگر بتونم جفتشونو از نزدیک ببینم آیا نظرم تغییر میکنه یا نه.

    پاسخ
  13. محمدرضا
    سوابق: (371 دیدگاه) ,

    جولیا مصرفش کم تره شتابش بهتره قدرتش بیشتره
    با اینکه کوتاه تره صندوشق بزرگ تره و…

    پاسخ
  14. MAHDI
    سوابق: (3109 دیدگاه) ,

    مجله اتوبیلدکه تمام خودروهای این کلاس رو بررسی کرده میگه آلفا هرگز نمی تواند ازM3 بهتر باشد.حالا این شما واین مجله اتو بیلد. خودتون برید ازشون بپرسید چرا این نظرو داره.واگه تعصب رو کنار بزارید ویه سربه دها مقایسه ورقابت های این کلاس سربزنیدمیبینید که چه تعدادرقابت روM3 پیروز شده. چه تعداد آلفا. وچه تعدادC63

    پاسخ
  15. Mahmood
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    چشم بسته آلفا😍😍😍
    اونم مدل خارق العاده ی جیولیا که یه سدان تمام عیار و کم نظیر هستش از هرجهت، مگه میشه عاشق سدان و لذت رانندگی باشی و عاشق آلفا جیولیا نباشی؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.