آلفا رومئو

گران‌ترین نسخه آلفارومئو جیولیا 2017 چقدر می‌ارزد؟

پیش از این تبلیغات فراوانی از درباره‌ی آلفارومئو جیولیا صورت گرفته و هم‌اکنون مصرف‌کننده‌ها می‌توانند به‌صورت آنلاین خودروی موردنظر خود را با تریم ها و آپشن های گوناگون مشاهده کرده و از قیمت آن باخبر شوند. مدل پایه‌ی جیولیا بهای ۳۸۹۹۰ دلاری دارد اما گران‌ترین نسخه یعنی کوادروفولیو با تمامی آپشن های ممکن بیش از دو برابر قیمت مدل پایه یعنی ۸۷۶۷۰ دلار برای مصرف‌کننده آب می‌خورد. این مبلغ دربردارنده‌ی ۱۵۹۵ دلار هزینه‌ی تحویل نیز می‌شود.

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-02

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-03
نسخه‌ی کوادروفولیو فول ترین مدل جیولیا بوده و با سدان های اسپورتی چون ب‌ام‌و M3 و مرسدس-ای‌ام‌جی C63 رقابت می‌کند. این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربو با قدرت ۵۰۵ اسب بخار استفاده کرده و می‌تواند ظرف مدت ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. جیولیا کوادروفولیو توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه و با تنها گیربکس ارائه شده یعنی نسخه‌ی ۸ سرعته ی اتوماتیک طی کند.

alfa-romeo-giulia-configurator

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-11
اما بهای پایه‌ی کوادروفولیو ۷۳۵۹۵ دلار بوده و افزودنی‌هایی که در ادامه خواهید دید بهای آن را بالا می برند. هفت رنگ بدنه قابل انتخاب است که گران‌ترین آن بهای ۲۲۰۰ دلاری دارد. علاوه بر رینگ‌های ۱۹ اینچی استوک، مصرف‌کننده‌ها می‌توانند با پرداخت ۵۰۰ دلار سه طرح دیگر با همان اندازه را انتخاب کنند. افرادی که خواهان کارایی بالاتر هستند با پرداخت بهای ۵۵۰۰ دلار می‌توانند ترمزهای سرامیک کربنی برمبو را سفارش دهند. این آپشن گران‌ترین بخش سفارشی جیولیا کوادروفولیو است.

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-12
اما در بخش داخلی خریداران می‌توانند صندلی‌های فیبر کربنی اسپارکو را با بهای ۲۷۵۰ دلاری انتخاب کنند. از میان دوخت‌های سبز و سفید و یا خاکستری تیره و قرمز نیز می‌توان یکی را سفارش داد. غربیلک فرمان فیبر کربنی آلفارومئو با بهای ۴۰۰ دلار در دسترس بوده و طرفداران موزیک نیز با پرداخت ۹۰۰ دلار دیگر می‌توانند از سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو لذت ببرند.

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-17
احتمالاً اکثر خریداران جیولیا کوادروفولیو بخش اعظم وقت خود را در جاده خواهند گذارند بنابراین پکیج دینامیک کمک‌راننده با بهای ۱۵۰۰ دلاری می‌تواند این سدان را برای کارهای روزمره آماده‌تر سازد. این بسته شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، هشدار برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، ترمزهای خودکار، هشدار خروج از خط و شیشه‌ی جلوی اینفرارد است.

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-04
در نهایت خریداران علاقه‌مند می‌توانند با پرداخت ۳۲۵ دلار برای کاور، خودروی خود را تمیز نگه‌دارند.

اگرچه بهای ۸۷۶۷۰ دلاری گران نیست ولی بد نیست نگاهی هم به بهای رقبا بیندازیم. ب‌ام‌و M3 تا بن دندان مسلح تنها اندکی گران‌تر از ۹۰ هزار دلار است و مرسدس-ای ام جی c63 با تمامی آپشن های ممکن حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. یکی از نویسندگان سایت Motor1 سدان آلفارومئو را این‌گونه توصیف می‌کند:

کم‌توان‌تر از M3، سرزنده‌تر از C63، زیباتر از ATS-V،حریص‌تر از لکسس RS F. سدان دیفرانسیل عقب آلفارومئو لذت رانندگی منحصربه‌فرد ایتالیایی را به راننده اعطا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    دوتا سوال
    اون نسخه های ۴۰ هزار دلاری فرق موتوری شون چیه و شتابشون چیه؟
    سوال دومم اینه که شتاب ماشین های نام برده ، چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3050 ديدگاه)

      ارزونترین نسخه 35000دلاره که موتور 2 لیتری 278 اسبی داره که به ایران هم میاد. شتابش هم 5.1 ثانیه است که بینظیره. این نسخه 3لیتری دقیقا 503 اسبه و شتاب 3.8 و تاپ اسپید 310 کیلومتر داره. با همین موتور در رقباش یعنی بی ام و یا بنز بهیچ وجه چنین شتابی را نمیتونید پیدا کنید. مثلا بی ام و 328 با توان 310 اسب شتاب 5.3 داره و خب کمتر از 5.1 آلفاست که 30 اسب هم توان کمتر از bmw داره. اما در کل بنده آئودی و در مرحله بعد بنز یا bmw را بدلیل کلاس بالاتر و کیفیت کابین بهتر، ترجیح میدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بنزما

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (505 ديدگاه)

        بی ام و ٣٢٨ عزیز من ٢۴٠ اسب بخاره نه ٣١٠ اسب اون که ٣١٠ اسب ٣٣٠ نه ٣٢٨
        شتاب ٣٢٨ هم ۵.٩ ثانیست
        ۵٠١ ثانیه شتاب هم مال ٣٣٠

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. حسین

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود
        ب ام و 328 قدرت 241 اسبی داره و موتورش هم دو لیتری توربو هستش.

        حسین آقا این آلفا هم از سری کوادریفوگلیو هستش که مثل بخش M ب ام و است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Armin

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کابینش شباهت جالبی با کابین مزدا 3 فیس لیفت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. alpha

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    من برای کیفیت پول میدم.
    اول کیفیت بعد سرعت.
    همینطور که همه میگن اول سلامتی بعد پول.
    تا وقتی آلفا زیر مجموعه ی فیاته ، خودروسازی که در کیفیت همیشه از آخر اوله ، هیچ وقت پولی رو که به لکسس RSF یا ب ام و M3 میدم ، نصفش رو حاضر نیستم به آلفا بدم.حریص تر بودنش هم یک سری برچسپ تبلیغاتیه که برای فروش بیشتر بهش میچسپونن
    برای آلفا احترام زیادی قائلم، ولی فیات داره حرومش میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      فقط کافیه عکسهای تصادف لکسوس و آلفارومئو رو ببینی و با هم مقایسه کنی
      تاکید میکنم :
      عکس های تصادفات واقعی نه تست تصادف فقط

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        بی هیچ شک و شبهه ای فقط بنز سی63.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارمان

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        علی جان یه سوال اصلا نمیدونم منظورت اینه که الفا تو تصادف بهتره یا لکسوس اما اگر من عکس تصادف رو ببینم چهطور بفهمم که کدومشون با چه سرعتی به چه مانعی و با چه سختی برخورد کرده؟
        پس مجلسی تره به تست ها در محیطهای کنترل شده و یکسان استناد کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. armin

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      برای فیاتم مهم نیست شما پول به چی میدی … هرکی آلفا رو دوس داره میشناستشو واسش پول میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alpha

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        فدای سرم که براش مهم نیست ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. alpha

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        من نظرم رو گفتم.
        بالا هم گفتم نظر من و سلیقه ی من.
        چندین بار گفتم.

        تو هم نظرت رو بده و خلاصصصص.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mohsen

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      فکر کنم فراریم مال فیات باشه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alpha

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نه نیست
        جدا شده.
        حتی زمانی هم که بود اصلا از فیات حرف شنوی نداشت.
        فراری هیچ وقت تحت تاثیر فیات نبوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          دیر آپدیت میشم
          ببخشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. ارمان

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      افرین واقع بینانه نظر دادی سر افرازمون کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فرشاد سجادیان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نظرسنجی 1

    مرسدس بنز C63 s AMG: لایک
    آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو: دیس‎لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ramin

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سؤال واقعا سختی پرسیدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      BMW M3 :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نظرسنجی 2

    ب ام و M3: لایک
    آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو: دیس‎لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون تو تاپ گیر سابق و گرند تور همیشه میگفت کسی که آلفا نداشته باشه ماشین باز به حساب نمیاد.من مدل بررا (که قبلا مدل 159 رو از روش زدن) رو خیلی دوست داشتم و هنوز هم پوسترش رو دارم تو اتاقم ولی در مورد آلفا های جدید یعنی این مدل و 4C خیلی خاص و خوشگل هستند اما به نظرم دو تا ایراد دارن : قیمت بالا و فضای داخلی کم که هر دو تاشو جرمی کلارکسون تو گرند تور نشون داد و میشه با بقیه مشکلات کنار اومد اما من طراحی این ماشین و آرم برگ مانند روی گلگیر ها و طرح رینگاشو خیلی دوست دارم و به اصالت ایتالیایش خیلی احترام میذارم و آرزومه که بتونم یه روز سوارش بشم حتی اگه نرونمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. متین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    الفا رومئو یه ماشین خاص هست و این جیولیا هم یه شاهکار از الفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم طراحی گیرا و صدای خفنی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ahmadreza

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (226 ديدگاه)

    در اینکه ماشین فوق العاده ای هست شکی نیست اما
    با اشتباهات خط تولیدی فیات که تازگی در موردش در مدل های لوکس مازراتی شنیدیم یکم آدم اعتمادش پایین میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا