دوئل هوندا سیویک و اشکودا اکتاویا

در ادامهٔ برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه سدان‌های کامپکت رسیده‌ایم که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان پژو 408 و ام‌جی GT بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد 1556 رأی به ثبت رسیده که پژو با دریافت 1188 عدد از آن‌ها یعنی کسب 76 درصد از آراء پیروز شده است درحالی‌که ام‌جی تنها 368 رأی دریافت کرده است. حال امروز در ششمین دوئل گروه سدان‌های کامپکت هوندا سیویک و اشکودا اکتاویا به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

مزدا 3

هیوندای الانترا

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

مزدا 3

میتسوبیشی لنسر

فولکس‌واگن جتا

سوبارو ایمپرزا

تویوتا کرولا

رنو مگان

؟

؟

شورلت کروز

نیسان سنترا

پژو 408

ام‌جی GT

شورلت کروز

پژو 408

سئات تولدو

فیات تیپو

اشکودا اکتاویا

هوندا سیویک

فیات تیپو

؟

هوندا سیویک

سیویک مطمئناً یکی از مشهورترین و البته محبوب‌ترین محصولات هوندا است. این ماشین برای اولین بار در سال 1972 به‌عنوان یک خودروی ساب‌کامپکت معرفی شده و در انواع گوناگون هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در، سدان و استیشن به تولید رسید. بدین ترتیب بود که حیات یکی از محبوب‌ترین خودروهای دنیا آغاز شد و طی سال‌های بعد نسل‌های مختلف آن یکی پس از دیگری راهی بازارهای جهانی شدند که نسل پنجم آن به کشورمان هم راه پیدا کرد؛ اما از نسل هفتم به بعد که در سال 2000 معرفی شد، سیویک رشد ابعاد را تجربه کرده و به کلاس بالاتر کامپکت منتقل گردید. سیویک هم‌اکنون در نسل دهم خود قرار دارد که برای اولین بار نسخهٔ سدان آن در سپتامبر سال 2015 رونمایی شد. سپس چندی بعد در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم معرفی گردید؛ اما در نمایشگاه پاریس 2016، هوندا برای اولین بار نسخهٔ لیفت‌بک سیویک را هم معرفی کرد که البته آن‌را می‌توان چیزی بین یک سدان و یک هاچ‌بک دانست. نسل دهم سیویک برخلاف گذشته خودرویی جهانی بوده و در تمامی کشورها با ظاهر یکسانی عرضه می‌شود درحالی‌که در نسل قبلی این‌طور نبود. سیویک هم‌اکنون با پنج پیشرانهٔ مختلف در بازارهای جهانی عرضه می‌گردد که کوچک‌ترین آن‌ها یک واحد 1 لیتری سه سیلندر است. همچنین در خانوادهٔ این خودروی محبوب ژاپنی دو نسخهٔ اسپرت و عملکردی هم به نام‌های Si و تایپ R وجود دارند. تایپ R پرچم‌دار خانوادهٔ سیویک است که به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 310 اسب بخار قدرت مجهز است. ولی برای این رقابت ما نسخهٔ معمولی سیویک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک یا CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

اشکودا اکتاویا

اکتاویا سابقهٔ بسیار کمتری نسبت به سیویک دارد به‌گونه‌ای که معرفی نسل نخست آن به سال 1996 بازمی‌گردد. البته اشکودا بین سال‌های 1959 تا 1971 هم از نام اکتاویا استفاده کرده بود اما پس مالکیت فولکس‌واگن این نام دوباره احیاء شد. نسل اول اکتاویا که در دو نسخهٔ سدان لیفت‌بک و استیشن تولید می‌شد، بر روی پلت‌فرم A4 گروه فولکس‌واگن ساخته شده بود که با خودروهای فراوانی از این گروه مانند آئودی A3، فولکس‌واگن گلف و سئات لئون مشترک بود. در مارس سال 2004 اما نسل دوم این ماشین رونمایی شد که پس از تجربهٔ فیس‌لیفتی در سال 2008، تا سال 2013 روی خط تولید بود درحالی‌که در ماه پایانی سال 2012 نسل سوم یا کنونی اکتاویا رونمایی شد. این نسل هم مانند اسلاف خود همچنان در دو نسخهٔ سدان لیفت‌بک و استیشن تولید می‌شود درحالی‌که این بار از پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن استفاده کرده است که البته همچنان با طیف گسترده‌ای از خودروهای این گروه خودروسازی مشترک است. نسل کنونی اکتاویا به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده که برای اولین بار در ماه ژانویهٔ امسال رونمایی شد و از مهم‌ترین تغییر آن می‌توان به دوتکه شدن چراغ‌های جلو اشاره کرد. اکتاویا هم‌اکنون با طیف بسیار وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزل و حتی CNG گروه فولکس‌واگن به بازار عرضه می‌شود که ما از بین آن‌ها موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 180 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG در نظر گرفته شده است. اکتاویا در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما برای موتورهای قدرتمند آن مثل نمونهٔ موردبررسی ما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد.


مشخصات فنی

هوندا سیویک

اشکودا اکتاویا

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر 1.8 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 180 اسب بخار 180 اسب بخار
گشتاور 240 نیوتن متر 250 نیوتن متر
گیربکس CVT 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 7 ثانیه 7.4 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر/ساعت 230 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.4 لیتر (ترکیبی) 6 لیتر (ترکیبی)
وزن 1325 کیلوگرم 1258 کیلوگرم
طول 4.63 متر 4.67 متر
فاصلهٔ محوری 2.70 متر 2.68 متر
حجم صندوق بار 425 لیتر 590 لیتر
قیمت پایه 18,890 پوند 17,195 پوند

*مشخصات ذکر شده در جدول متعلق به نسخۀ دیفرانسیل جلوی اکتاویا است.

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

57 دیدگاه

  1. Amir
    سوابق: (11055 دیدگاه) ,

    .
    اشکودا واقعا بهتره
    جدول کاملا گویاست

    پاسخ
    1. کارن
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      درود
      منم معتقدم اشکودا قوی تره و هوندا رو درسته قورت میده.
      اقایون توجه کنید که حجم صندوق اشکودا هم بیشتره.

      پاسخ
    2. ناشناس
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      داداش تو این مدت که تو این سایت هستم، متعصب غیر منطقی به اندازه تو ندیدم. اصن معلوم نیست فازت چیه. جدول چیرو میگه دقیقا؟ اشکودا واقعا بهتره؟!! آدم شک میکنه با این همه کامنتت که اصن ماشین باز هستی یا نه. اصن میدونی سیویک چیه؟ نه دیگه نمیدونی. نیازم نیست امثال شما بدونن. تو خواب غفلت و تعصب باقی بمونید.
      طبق جدول هوندا از حجم موتور کمتر قدرت یکسانی گرفته. اونوقت اشکودا بهتری؟!
      طبق جدول سیویک با حجم کمتر و گشتاور کمتر و وزن بیشتر در نهایت شتاب بهتری داره. اونوقت اشکودا بهتره؟!
      در مورد مصرف سوخت هم مطمئن باش هوندا تو عمل همون چیزیه که اعلام میکنه. درحالیکه اشکودا زیرمجموعه ی فولکس متقلبه. شما که از ماشین سر در میاری باید بدونی که این اعداد کاملا گول زننده هستن. چند وقت پیش مطلبی میخوندم راجع به اینکه خودروسازان چه مقدار مصرف سوخت اعلامیشون متفاوته با عمل. خیلی از ماشینای ژاپنی مثل هوندا و مزدا تقریبا همون چیزی بودن که اعلام میکردن. به خصوص مزدا که حتی تو عمل مصرفشون کمتر از اعلامیه کارخونست. در حالیکه بعضی آلمانی ها خیلی تفاوت داشتن تو عمل. بهت قول میدم این دو تا رو تست کنی مصرف اشکودا به مراتب بیشتر خواهد بود. بالاخره اشکودا زیرمجموعه متقلب ترین خودروساز تاریخه دیگه.
      برتری های اشکودا یکی ماکزیمم سرعتشه که اونهمه سرعت با این ماشینا به هیچ دردی نمیخوره. سیویک هم قطعا محدود کننده داره. فکز نکن نمیتونست سرعت بالاتری داشته باشه. یکی هم حجم صندوقشه که برعکس یه برتری قابل توجهه.
      این از جدول. اما شما که این همه کامنت و تجربه داری تو این سایت بهتره بدونی که همه چیز جدول نیست عزیز من. کیفیت اشودا رو با هوندا مقایسه میکنی؟ قابلیت اطمینان و دوام این دوتا رو با هم مقایسه میکنی؟ ارزش برند و وجهه و عظمت هوندا و به خصوص این مدلشو با اشکودا مقایسه میکنی؟ زیبایی این دوتا قابل مقایسست اصن؟ طراحی اشکودا کاملا قدیمی میزنه و هیچی نیست در مقابل هوندا. تو طراحی داخلی هم سیویک یکی از ده طراحی برتر 2017 شد. فروش و محبوبیت این دو قابل مقایسن اصن؟ ایمنی این دوتا رو باهم مقایسه میکنی؟ سیویک رتبه TSP+ از IIHS گرفته. بالاترین رتبه ایمنی. نه خدایی سیویک رو با اشکودا مقایسه میکنی؟ اصن ممکنه یه ماشین باز اشکودا رو ترجیح بده به سیویک جز شما؟ یا احتمالا متعصبین غیر منطقی دیگه؟
      دوست عزیز خیلی متعصب بی منطقی هستی. همینو بس. تا پای یه ماشین آلمانی یا یکی از زیرمجموعه هاش در کار باشه رقیبشو حتی اگه صد برابر بهترم باشه میکوبی. بعد جالبه به بقیه تهمت تعصب کورکورانه میزنی.

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (311 دیدگاه) ,

        دوست عزیز «ناشناس»
        اون دوستمون فقط نظرشو گفته، همین.
        در واقعیت هم اشکودا برتری‌هایی داره، مثلاً سیستم چهارچرخ محرک برای اکتاویا ارائه میشه که تیپ‌های معمولی سیویک از اون بی‌بهره‌ان. یا گیربکس دوکلاچه که اصلاً قابل قیاس یا گیربکس CVT نیست.
        شما خیلی اشکودا رو دست کم گرفتی، اشکودا یکی از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای فولکس‌واگنه و محبوبیت بسیار زیادی تو اروپا داره تا جایی که حتی فروش بعضی از محصولاتش از محصولات خود فولکس‌واگن هم بالاتره، اونم تو اروپا یعنی رقابتی‌ترین بازار دنیا.
        ضمناً تا کی میخواین دیزل‌گیت رو تو هر بحثی مطرح کنین؟ نمیخواین این بهونۀ کلیشه‌ای رو رها کنین؟ فکر میکنین فقط فولکس‌واگن تقلب کرده و شرکت‌های ژاپنی پاک و منزه هستن؟ جریان ایربگ‌های تاکاتا رو یادتون رفته که چندین نفر رو به کشتن داد؟ یا این رسوای اخیر شرکت فولاد ژاپنی رو چی؟
        طراحی هم یه یحث کاملاً سلیقه‌ایه، بنابراین چطور میشه حکم کلی داد که سیویک زیباتره؟ اتفاقاً بنظر من طراحی سادۀ اکتاویا از طراحی شلوغ سیویک بهتره.
        آمار فروش این دوتا ماشین رو بررسی کردی که میگی قابل مقایسه نیستن؟ بخاطر اینکه اشکودا تو آمریکا حضور نداره، باید آمار فروش اروپا رو مقایسه کرد یعنی جایی که اکتاویا سال گذشته 226 هزار دستگاه فروش داشته درحالیکه سیویک فقط 45 هزار دستگاه فروخته.
        با چه دلیلی ایمنی سیویک را قابل مقایسه با اکتاویا نمیدونی؟ هردو ماشین تو آزمون‌های یورو انکپ پنج ستاره رو گرفتن درحالیکه ایمنی کلی بزرگسالان در اکتاویا 93 درصد و در سیویک 92 درصد اعلام شده. ایمنی کودکان هم در اکتاویا 86 درصد و در سیویک 67 درصده.
        همۀ این حرف‌هایی که اینجا زدم با سند و مدرک رسمیه. البته من به‌هیچ‌عنوان منکر برتری‌های سیویک نیستم، این ماشین الان پرفروش‌ترین سدان آمریکا است. ولی این چیزها رو گفتم تا اشکودا رو اینقدر دست کم نگیرین و فکر نکنین که سیویک مثل رولزرویسه و اکتاویا پراید.

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (1445 دیدگاه) ,

          به بعضی دلایل شما به نظر من هیچ ایرادی وارد نیست ولی فقط نظرشو گفته که دیگه قرار نیست اینجا هر نظری به ذهن کسی رسید بقیه بگن نظرت محترمه و … به هرحال ممکنه بعضی مواقع باعث جبهه گیری هم بشه
          در ضمن میشه از بیشتر بودن آمار فروش اشکودا نسبت به فولکس لینک بدی؟ طراحی سیویک هم به هیچ وجه شلوغ نیست اتفاقا خیلی هم ساده است ولی طراحی اکتاویا نسبت به سیویک واقعا بده اشکودا اکتاویا رو مثل یه پیرمرد خواب آلود طراحی کرده
          همینطور اینکه چون اکتاویا تو آمریکا حضور نداره پس اروپا رو در نظر بگیریم که اصلا دلیل منطقی نیست هرکدوم بازار اصلی خودشون رو دارن

        2. ناشناس
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          آقای ((Amir Machine)):
          ۱- گیربکس این دو تا رو شما تست کردی که نظر میدی؟ نکنه باز مثل یه عده فکر میکنی این CVT ها CVT های چندین سال پیشن؟ نه خیر داداش. اول سوار شو بعد نظر بده. خودم سوار شدم که میگم. هر کدوم مزیت ها و معایب خودشونو دارن و اگه مطالعه کنی راجع بهشون متوجه میشی مزیت های CVT خیلی بیشتر و کاربردی تره. ضمنا شما برو تست های هوندا سیویک رو ببین که با همین CVT چه قدر از لذت و هندلینگش تعریف میکنن.
          ۲-از کی تا حالا اروپا شده رقابتی ترین بازار دنیا؟؟!! بازاری که مردمش رو برندهای خودشون تعصب دارن و دولت هاشون تعرفه های زیادی رو برندهای غیر اروپایی میذارن از کی تا حالا شده رقابتی؟ شما برو برندهای پرفروش رو ببین اونجا. رنو و پژو و … . پس باید بگیم رنو و پژو و … از تویوتا و هوندا و مزدا و… بهترن؟؟ نه خیر داداش. هم تعرفه بالاتر بقیه ماشین ها، هم تسهیلات بیشتر برای برندهای خودشون به همراه تعصبشون باعث میشه برن این دوتا برند به مراتب پایین تر رو بخرن. محض اطلاعت رقابتی ترین بازار دنیا همه میدونن که خود آمریکاست.
          3- بله. گندکاری های فولکس حالا حالا باید گفته شه. برندی که متقلبه و با تقلب مردم رو گول میزنه و الا… فرض میکنه، چه اطمینانیه که دو روز دیگه نگن یه جا دیگش مشکل داشته و تقلب کرده. کسی که همون اول به مشتریاش با تقلب دروغ میگه چه تضمینی هست بعدها بشه بهش اعتماد کرد. ضمنا ایربگ های تاکاتا موضوعش تقلب نبود داداش. اول شما برو معنی تقلب رو بدون بعد. بعدشم تاکاتا چه ربطی به هوندا و خودروسازای ژاپنی داره؟ مگه بحث ژاپن و آلمانه. بحث خودروسازیه. چرا یه دفعه بی منطق میشید آخه. رسوایی فولاد ژاپن هم با اینکه ربطی به خودروسازاش نداشت، همون یه مدت بعد خبرش گفتن که ماشینایی که از فولاداش استفاده میکردن هیچ مشکلی ندارن و بازم فراتر از استانداردهای لازم هستند. این تقلب به هیچ وجه قابل مقایسه با دیزل گیت نیست که به دست خود خودروسازی فولکس انجام شد.
          4- درمورد زیبایی حق با شماست نمیشه مطلقا گفت یه چیزی زیباتره. ولی شما برو تو خیابون این دو تا ماشینو به مثلا 100 نفر نشون بده. ببین چندتاشون میگن اشکودا زیباتره. ضمنا طراحی داخلی هوندا یکی از برترین طراحی های 2017 شد.
          5- اینکه اشکودا تو آمریکا نیست به هوندا چه آخه. خوب باشه هم میخواد چه غلطی بکنه؟؟ گنده تر از اونم نتونستن در مقابل هوندا و تویوتا دووم بیارن. چه برسه به این. ضمنا همونطور که گفتم بازار اروپا به هیچ وجه مناسب نیست برای مقایسه. لذا بازار اروپا برای اشکوا و بازار آمریکا برای هوندا. این به اون در. پس بریم آمار جهانیشونو ببینیم که دیگه نیاز به بحث نیست.
          6- درمورد ایمنی. آخه برادر من اون پنج ستاره یورو انکپ اوکتاویا واسه سال 2013 هستش که استانداردها مثل الان نبود. سال 2017 یا 2016 اصن تست و آماری از این ماشین من ندیدم که ندیدم. در حالیکه تست سیویک واسه 2017 هستش که تست ها فوق العاده سخت گیرتر شدن. تازه اونم سیویک هاچ بک پنج درب. نه این. IIHS از نظر سخت گیری به مراتب بیشتر از انکاپ هستش و تو اون سیویک بالاترین امتیاز ممکن رو گرفته. تازه سال به سال تست هاشو انجام میده. پس جای بحث نیست.

        3. sina
          سوابق: (1421 دیدگاه) ,

          امیرجان
          راجب یه قسمت از کامنت که در مورد دیزل گیت بود دو نکته:
          اینکه یه شرکت دانسته و عمدا بیاد و سعی کنه قوانین رو دور بزنه با اینکه یه شرکتی مثل تاناکا محصولاتش نقص داشته باشن کلی تفاوته.
          فولکس تعمدی بود کارش.
          دوم اینکه فولکس بایستی رو ب روی تویوتا قرار بگیره نه شرکتی تولید کننده ایربگ و فولاد.
          پ.ن: سیویک 2016 حدود 367 هزارتا فروش داشت که 5 امین خودرو و دومین سدان پرفروش دنیا بود و تو 2017 تا الان پرفروش ترین سدان دنیا بوده. جز کمری و کرولا هیشکی نزدیک هم نیست.

        4. ناشناس
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          سینا جان این آماری که دادی شما واسه بازار آمریکا هستش. تا اینجای 2017 پرفروش ترین ماشین دنیا کرولا هستش با اختلاف. در نه ماه اول 2017 تویوتا کرولا حدود 930 هزارتا فروخته و سیویک 612 هزارتا. کرولا اول و سیویک چهارم تو کل ماشینا.
          ضمنا اون 367 هزارتا هم واسه آمریکا هستش. تو سال 2016 تو کل دنیا سیویک 654 هزار تا فروخت.

        5. sina
          سوابق: (1421 دیدگاه) ,

          اره حق با شماست
          باس می نوشتم امریکا/
          ممنونم

      2. Amir
        سوابق: (11055 دیدگاه) ,

        .
        ناشناس :
        دوست عزیز
        من متعصب ،بی‌منطق ، بی‌سواد ،
        هرچی شما دوست داری فکر کن

        هزار جور بدبختی و کار دارم که کم اهمیت ترینش این نیست که بخوام خودم رو به شما ثابت کنم

        هر جور دوست داری فکر کن

        به نظر من اشکودا بهتر از هونداست

        نظر شما هم برام هیچ اهمیتی نداره

        منم می‌تونم بگم Mat Watson سه بار شتاب سیویک رو تست کرد هر چی روز زد نتونست اختلاف شتاب اعلام شده با نتیجه ی کار خودش رو به کمتر از یک ثانیه برسونه

        اصلا بی‌خیال

        پاسخ
        1. Amir
          سوابق: (11055 دیدگاه) ,

          .
          خیلی هم طولانی نوشته بودی ۳ خطش رو جسته گریخته خودم بیشتر حوصلم نکشید ادامه بدم

          اگر احیانا توهینی کردی که من نفهمیدم ، فقط سطح ادب و تربیت خودتون رو نشون دادید

          اگر توهین نکردی هم که هیچ چی ?

          در مورد فولکس هم هر چی بگی ، این واقعیت که فولکس فعلا همه ی خودروسازان رو از نظر آمار فروش کرده فرستاده قاطی باقالی ها هنوز محکم ترین سند بر درستکاری این شرکته.

        2. Amir Machine
          سوابق: (311 دیدگاه) ,

          ناشناس
          اصلاً همۀ برتری‌های اکتاویا نسبت به سیویک تو این دوئل یعنی گشتاور بیشتر، مصرف سوخت یکسان با وجود حجم موتور بیشتر، امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک، حجم صندوق بیشتر، وزن کمتر و قیمت کمتر به کنار، بریم سراغ آمار فروش
          دوست من تو بازار اروپا تعرفه کجا بود؟! اکثر کشورهای اروپایی عضو سازمان تجارت جهانی یا WTO هستند که اصل اولش حذف هرگونه تعرفۀ گمرکی و عدم تبعیض بین شرکت‌ها است. بنابراین اروپا بازاری کاملاً آزاده و تو همین بازار آزاد خودروسازان ژاپنی از لحاظ فروش حرفی در برابر آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها ندارن، همونطور که شرکتی مثل فولکس‌واگن تو بازار آمریکا حریف ژاپنی‌ها نمیشه (البته بحث ماشین‌های لوکس جداس).
          پس اگه بخوایم فقط فروش را ملاک قرار بدیم باید فروش جهانی رو مقایسه کنیم که اینجا یه مشکل بزرگ هست. هوندا تو سبد محصولاتش فقط سیویک رو بعنوان سدان و هاچ‌بک کامپکت داره که تو کل بازارهای جهانی عرضه میشه اما گروه فولکس‌واگن سدان‌ها و هاچ‌بک‌های زیادی داره که هرکدوم مخصوص بازارهای خاصی هستن مثل گلف، جتا، سئات لئون، همین اکتاویا، مدل‌های مخصوص بازار چین و… .
          پس برای مقایسۀ عادلانه باید فروش کل ماشین‌های کامپکت گروه فولکس‌واگن رو با سیویک مقایسه کرد که امکانش نیست.
          اگه هم بخوایم کل فروش گروه رو مد نظر قرار بدیم که فولکس‌واگن با وجود همین دیزل‌گیتی که شما چپ و راست ازش یاد میکنین، سال گذشته بزرگترین خودروساز دنیا شد یعنی هوندا که هیچ، تویوتا رو هم مغلوب کرد.
          تو بحث ایمنی هم تا وقتی که اکتاویا توسط NHTSA یا IIHS آزمایش نشه نمیشه قضاوت کرد.
          شما وقتی اکتاویا اصلاًٌ توسط سازمان‌های تست تصادف آمریکایی موردآزمایش قرار نگرفته از کجا میدونی ایمنیش پایینتر از سیویکه؟ از چیزی که اصلاً انجام نشده اطلاع داری؟
          از کجا معلوم که حتی اکتاویا نتونه نتایج بهتری از سیویک تو این آزمون‌ها کسب کنه؟
          پس ملاک قیاس ایمنی این دو ماشین فعلاً آزمون یورو انکپه که طبق اعلام این سازمان اکتاویا و سیویک ایمنی تقریباً برابری دارن.

        3. ناشناس
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          در مورد تعرفه وارداتی ها، همین چند روز پیش پدال تو یه مطلبی با عنوان ((چرا خودروهای آمریکایی در ژاپن موفق نیستند؟))آماری از تعرفه ها داده بود. ژاپن هیچ تعرفه ای نداشت. در حالیکه اتحادیه اروپا تعرفه 10 درصدی برای ورود خودرو وضع کرده‌. آمریکا هم فقط 2.5 درصد.

      3. بهروز
        سوابق: (45 دیدگاه) ,

        ناشناس :
        داداش شما از تعصب حرف میزنی اما کامنتت سرتا پا نشانگر تعصب بیش از اندازه است.
        من شمردم تو 8 مورد اشکودا بهتره و فقط تو 2 مورد شتاب و فاصله محوری عملکرد سویک بهتره.

        پاسخ
    3. الف.ی
      سوابق: (1445 دیدگاه) ,

      برتری نسبتا کامل با سیویکه
      هوندا با موتور کم حجم تر اسب بخار مساوی داره و گشتاور کم تر و وزن بیشتر و گیربکس کند تر و دف جلو بودن نسبت به اکتاویا با گیربکس دو کلاچش و چهار چرخ محرکش شتاب بهتری داره و صد البته اشکودا نیاز داره طراحیش رو تو این مدل خیلی بهتر کنه

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (311 دیدگاه) ,

        دوست عزیز الف.ی
        بنظر دوستمون امیر اشکودا ماشین برتر این دوئله و منم تاحدودی همین نظر رو دارم چون اکتاویا اصلاً ماشین دست و پا بسته‌ای نیست بلکه چون برای ایرانی‌ها شناخته‌شده نیست دست کم گرفته میشه.
        پس آیا ما نباید نظرمون رو بگیم چون ممکنه به مذاق خیلی‌ها خوش نیاد؟
        در مورد طراحی نظر شما اینه که سیویک شلوغ نیست و زیباتره که کاملاً محترمه اما من شخصاً طراحی سادۀ اکتاویا رو بیشتر میپسندم.
        برای مقایسۀ آمار فروش هم چارۀ دیگه‌ای نیست چون بازار اصلی اکتاویا اروپا و بازار اصلی سیویک آمریکا است اما این دو بازار از لحاظ میزان کلی فروش قابل قیاس نیستن که بخوایم فروش اکتاویا تو اروپا رو با فروش سیویک تو آمریکا مقایسه کنیم.
        اونی هم که گفتم فروش بعضی از محصولات اشکودا از فولکس‌واگن بیشتر شده، با توجه به این مطلب بود:

        https://www.pedal.ir/%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D9%88%D9%82%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D9%88%D8%AF%D8%A7/

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (1445 دیدگاه) ,

          دوست عزیز
          متشکر از این مسئولیت پذیری شما که مسئولیت حرفی که زدی رو می پذیری و بخاطرش لینک میدی
          کاملا منطقی پاسخ کامنت دوم من رو دادی نشون دادی از اون متعصب های غیر منطقی نیستی باز هم ممنون که فضای سایت رو آشفته نمیکنی
          راستی منظور من هم اون بالا این نبود که حرفمون رو نزنیم چون ممکنه بعضی ها خوششون نیاد
          از این بحث کوتاه بسیار خرسند شدم

        2. Amir Machine
          سوابق: (311 دیدگاه) ,

          دوست محترم «الف.ی»
          منم همینطور
          ممنون

      2. Amir Machine
        سوابق: (311 دیدگاه) ,

        دوست عزیز «sina»
        حرف شما در مورد دیزل‌گیت درسته اما حرف من اینه که تا هر بحثی تو این سایت مطرح میشه همه برای کوبیدن گروه فولکس‌واگن و بطورکلی خودروسازی آلمان سریع دیزل‌گیت رو مطرح میکنن.
        مطمئناً این یه تقلب و رسوایی بزرگ بود که خب همه متوجه شدن و فولکس‌واگن هم ضرر و جریمه‌ش رو داد، مثل متهمی که دوران محکومیتش تموم شده.
        ضمناً این رسوایی اسمش روشه: دیزل‌گیت، یعنی در مورد آلایندگی ماشین‌های دیزلی بود چه ربطی به بنزینی‌ها داره؟

        پاسخ
        1. sina
          سوابق: (1421 دیدگاه) ,

          Amir Machine
          امیر جان
          خودروساز المانی نه ولی این لکه ننگ حالا حالا ها رو پیشونی فولکس خواهد موند بنظرم و اجتناب ناپذیر هستش.
          این رسوایی مال فولکسه حالا بنزینی یا دیزلی فرقی نداره. کمپانی درگیر این مساله است.

    4. بهرام
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      مگه میشه تو این سگمنت « سیویک » رقیب داشته باشه ???????

      پاسخ
    5. رامتین
      سوابق: (1372 دیدگاه) ,

      جدول مهم نیست. سیویک فوق العاده است. پرفروشترین خودروی سال جهان در سدانها. البته آمار دوستان هم گواه است. 75 به 25.

      پاسخ
      1. ناشناس
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        پرفروش ترین خودروی جهان چه تو سدان ها و چه تو کل ماشین ها کرولا هست داداش. اونی که شما میگی یکی دو روز پیش مطلبشو گذاشت پدال بازار آمریکا بود اونم نه آمار یک سال. بلکه تا اینجای 2017.

        پاسخ
        1. رامین
          سوابق: (1372 دیدگاه) ,

          پس تا پایان سال صبر بفرمایید. در حال حاضر که کرولا واقعا عقب افتاده. موتور قدیمی با گیربکس cvt. تمام خودروهای رقیبش که در سگمنت سدانهای کامپکت هستند پیشرفت زیادی کردند. فولکس واگن جتا که نسخه GLI هم داره یک سر و گردن از هر نظر بهتر از کرولاست.

        2. امیرحسین
          سوابق: (102 دیدگاه) ,

          البته باید بگم مصرف سوختی که اینجا اعلام شده واسه کارخونه نیست و از سایت کار اند درایور گرفته شده
          من خودم اینجا به سیویک رای دادم ولی شما دیگه خیلی تند رفتی

        3. ناشناس
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          اصن تو سایت کارانددرایور اثری از برند اشکودا نیست. اگه شما چیزی پیدا کردی لینکشو برای ما هم بفرست.

    6. شندی
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      بهتره بدون تعصب رای بدیم، هردوتاشون خودروهای شایسته ی احترام و خوبی هستند. بنده احساس میکنم طراحی هوندا یکم پخته تر از اشکودا است برا همین به هوندا رای میدم.

      پاسخ
  2. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4837 دیدگاه) ,

    هوندا رو انتخاب مىکنم
    راستى رفقاى ژاپنى بازى که تهران هستن هر زمان گذرتون سمت شهر پردیس خورد قبل پمپ بنزین کمرد یه گاراژ هست کارش تىونىنگ وانتهاى ژاپنى هستش
    یه مرکز تىونىنگ دیگه هم توى کارخانه ازماىش سمت شهرک صنعتى اتحاد هست
    حتما سر بزنىد و حالش رو ببرید

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (915 دیدگاه) ,

      علی آقا آدرس اون تعمیرگاه جیپ که گفتید رو میدی بیزحمت؟

      پاسخ
      1. (Ali(Chevy Nova
        سوابق: (4837 دیدگاه) ,

        امىن جان
        برو مترو علم و صنعت به سمت اتوبان باقرى وسط خىابون یه بلوار هستش اونقدر برو که برسى به یه برىدگى
        وقتى رسىدى به برىدگى سمت راست چندتا تعمىرگاه هست و پشت اون تعمىرگاه یه کوچه که توش پر ماشىن امریکایی هست و اسم مکانىک هم جلىل هست
        ىدونه مکانىکى هم سمت طرشت هست که از زىر گذر طرشت باىد برى و زمانى که زىر گذر رو رد کردى مشخصه
        اما من از لحاظ انصاف قبول ندارم هىچ کدومشون رو

        پاسخ
  3. شهاب شورلت
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    ی نکته ای که خیلی وقته بش فکر میکنم
    شتاب ماشین های جدید هست که چقدر مناسب شدن

    الان این سیویک ارزان قیمت با موتور ۱۵۰۰‌ از ماشینایی که تو ایران پر شتاب حساب میشن مثله ازرا و اریون و ماکسیما پرشتاب تره و فوق العاده کم مصرف تره

    اگه وارد میشد با قیمت مناسب خیلی خوب میشد

    البته اینطور ک پیداس این اشکودا هم برند تواناییه

    پاسخ
    1. Reza nst
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      شما ماکسیما سوار شدی ک درمورد شتباش نظر میدی داداش؟ببخشیدا عذر میخام اگه سوارم شدی فک کنم مدل2002رو سوار شدی ک پارس خودرو منتاژ میکرد اونام تو زمان خودشون شاخ بودن الان این سیوک رو برو با ماکسیما٢٠١٧مقایسه کن بازم شتابش بیشتره؟گشتاور چی؟
      سیوک قدیمی هم از ماکسیما قدیمی ضعیف تر بوده تو سدان های هم رنج ماکسیما مث گرانجور و اپتیما و..ماکسیما از همه سره ماکسیما سوارا میفهمن من چی میگم شمام وقتی پشت ماکسیما نشستی بعد نظر بده مرسی♥️

      پاسخ
      1. AK_007
        سوابق: (534 دیدگاه) ,

        دوست عزیز این رفیقمون گفت مدل های جدید نسبت ب اونایی ک تو ایرانن پیشرفت داشتن
        ن نسبت ب مدلای جدید بالاترشون
        دارن قدیمی داخل و جدید خارج رو با توجه ب حجم موتور مقایسه میکنن
        ولی ماکسیما هم معایب خودشو داره

        پاسخ
      2. بهرام
        سوابق: (112 دیدگاه) ,

        آقا رضا این چه طرزه حرف زدنه ؟ اگه به ماکسیما سوار شدنت مینازی متاسفم برات بعدشم هر سگمنتی رو با خودش مقایسه میکنن کدوم آدم عاقلی ماکسیما ۲۰۱۷ رو با سیویک مقایسه میکنه

        پاسخ
        1. Rezanst
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          من چیزی سیویک رو با ماکسیما مقایسه نکردم شما برو خوب بخون بعذ بیا کامنت بذار این رفیقمون بحث ماکسیمارو کشید وسط من رو ماکسیما تعصب دارم تعصبمم بی جا نیست از نظر من ماشین تو سگمن خودش ب پاش نداریم وسلام

  4. #ali.m#
    سوابق: (1802 دیدگاه) ,

    سیویک کاملا برتری داره از هر نظر .
    چه فنی چه ظاهری .
    فاصله طراحی تو این دوتا خیلی زیاده و سیویک با اختلاف جلو تره مخصوصا داشبوردش .

    ?سیویک?

    پاسخ
  5. شاهين
    سوابق: (725 دیدگاه) ,

    تنها رقیب هوندا سیویک به نظرم مزدا ٣ هست. اشکودا که دست گرمیه

    پاسخ
    1. ُSaeed
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      به نظر من فینال زود هنگام بین مزدا 3 و سیویک رو برگزار کنید
      هم خودتونو راحت کنید هم ما…

      پاسخ
  6. آرش آمریکایی
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    قطعا هوندا رو انتخاب میکنم

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1802 دیدگاه) ,

      یه نکته جالب اینکه این سگمنت پر شده از ژاپنی های کم ادعا ولی کار درست .
      مزدا 3
      سیویک
      کرولا
      لنسر
      ایمپرزا
      اما به نظر خودم سیویک و ایمپرزا از همه بهترن .

      پاسخ
  7. حسین
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    توی این سگمنت بهترین ماشین همین سیویک میشه

    پاسخ
  8. sina
    سوابق: (1421 دیدگاه) ,

    سیویک یه ماشین نیست، یه سبک زندگیه!
    بهترین کامپکت دنیاست.
    تو همه این لیست ها حضور داره این نسل سیویک:
    ایمن ترین
    مقرون به صرفه ترین
    مورد اعتمادترین
    کمترین افت قیمت
    پرفروش ترین
    طراحی برتر
    خودروی سال

    پاسخ
  9. مهران
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    قطعا انتخاب من سیویک هست البته بماند که عاشق سیویک type r هستم

    پاسخ
  10. ابولفضل نصیری
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    با احترام به سیویک که از 1500 سی سی همون اسب رو گرفته ولی در آخر میبینیم که مصرفش بیشتره و این به نظرم مهم ترین ضعف سیویک میتونه باشه ولی واقعا اکتاویا یه سرو گردن بهتره و انتخاب من اکتاویاست

    پاسخ
  11. Mohamad
    سوابق: (688 دیدگاه) ,

    با تعصب هوندا
    بی تعصب هوندا
    بی منطق و با منطق بازم هوندا

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    هیچ جوره نمی تونم با طراحی اشکودا کنار بیام برام قابل حضم نیست.حداقل سیویک قیافش آشناتر و جذاب تره.

    پاسخ
  13. حمیدرضا
    سوابق: (1758 دیدگاه) ,

    به هوندا رای دادم چون از ظاهرش بیشتر از اشکودا خوشم میاد و اینکه به نظرم به مصرف و قدرت کارایی بیشتری داره

    پاسخ
  14. " swedish arrogant tiger"
    سوابق: (661 دیدگاه) ,

    اشکودا طراحی ساده در عین حال زیبایی داره و اگه حجم موتور رو ملاک قرار ندیم و نگیم سیویک بهتره، بنظرم اشکودا برتری داره نسبت به هوندا ولی سیویک واقعا جالبه مخصوصا تو نمای عقب و طرح چراغاش .طراحی داخلیش هم زیباتره…
    خیلی شک داشتم ولی به سیویک رای دادم و دلیل اصلیش چراغای عقبش بود..!

    پاسخ
  15. Saman
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    چی شد؟! هوندا سیویک و اششکودا؟ مثل مقایسه یه بازوکا با تفنگ بادی هستش 😀 هوندا سیویک رقیب نداره و نزدیک ترین خودرو در این سگمنت به سیویک مزدا۳ و شورولت کروز هستن اششکودا ترجیحن تشریف ببره قاطی فوولووکسها 😀

    پاسخ
  16. احسان
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    خداییش اشکودا اکتاویا خیلی ماشین خوبیه. اعداد و ارقام هم این رو تایید می کنه. اما اصلا هوندا سیویک روهم نباید نادیده گرفت هم از لحاظ تکنولوژی و هم از لحاظ طراحی
    هر دو عالی هستند و انتخاب خیلی خیلی سختیه! من سواری خودروهای گروه فولکس واگن رو خیلی قبول دارم. بدون اغراق یه سر و گردن از همرده هاش راحت تره و بی صدا تر، پرشتاب تر و بی نقص.
    اما من فکر می کنم هوندا از لحاظ طراحی جدید تره! گرچه اکتاویا هم اصالت و زیبایی خاصی داره. اکتاویا یه خودروی شیک برای میانسالها و هوندا سیویک یه خودروی عالی برای جوانها است.
    انتخاب من متاسفانه هوندا سیویک! اگرچه اکتاویا هم خیلی عالیه!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.