رانای جدید با فیس‌لیفت ملایم

خوب دیگر عادت کرده‌ایم که خودروهای ایرانی را بعد از مدتی طولانی با تغییراتی در چراغ و سپر و جلوپنجره ببینیم. رانا نیز از همین الگو تبعیت کرده تا با نونوار شدن بتواند یک دهه دیگر هم در بازار حضور داشته باشد.


به نظر می‌رسد یکی از دلایل این تغییرات، استانداردهای جدید ایمنی باشند که به عنوان مثال استفاده از چراغ‌های روزتاب را اجباری کرده‌اند.
در مورد رانا، ایران خودرو، آسان‌ترین راه را انتخاب کرده و حتی سپرها را نیز تغییر نداده است. در عوض چراغ‌های جلو و عقب و شبکه جلوپنجره دگرگون شده‌اند. افزودن چراغ‌های LED روزتاب، باعث به‌روز شدن نمای جلو شده‌اند. همچنین چراغ‌های عقب نیز برجسته و متورم شده‌اند و گرافیک آن‌ها نیز تغییر نموده است.


دیگر تغییر ظاهری به آینه‌های جانبی برمی‌گردد که شامل چراغ‌های راهنما نیز شده‌اند. زه و دستگیره درب‌ها نیز همرنگ بدنه شده‌اند. تغییر خاصی در چرخ‌ها نیز صورت نگرفته و تنها طراحی قالپاق‌ها کمی تغییر کرده است.

رانای فیس لیفت
هنوز تصویری از فضای کابین رانای فیس‌لیفت منتشر نشده اما احتمال اینکه فرمان آن مجهز به کنترل‌های سیستم صوتی شده باشد وجود دارد. البته انتظار داریم علاوه بر اصلاح طراحی داخلی، کیفیت این بخش نیز اصلاح گردد.


رانا عنوان دومین خودروی ملی ما را بر دوش می‌کشد و توقع است که به عنوان یک خودروی کامپکت نمونه، محصولی قابل افتخار و صادرات باشد بنابراین باید نسل جدید آن با تکنولوژی روز جهان و ایمنی بالا هرچه زودتر جایگزین نسل فعلی شود.

مطالب مرتبط

38 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    ایران خودرو فیس لیفت میکند و تویوتا هم فیس لیفت
    اما این کجا و آن کجا ….

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (543 دیدگاه) ,

      تویوتا رو بیخیال
      تویوتا همیشه عالی بوده و خیلی قدمت داره
      شما هیوندای رو بگو که با شروع کرده….

      پاسخ
      1. MAHDI CHEVROLET
        سوابق: (1432 دیدگاه) ,

        اقلا هیوندا به کنار
        جیلی رو ببین همین یکی دو پست قبل چی ساخته

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (5 دیدگاه) ,

          اقا جیلی را بیخیال ببین تاتا چه ماشینهایی تولید میکنه دوبار هم فیس لیفت شدند ، کم مصرف ، زیبا و آینده نگر از ته دلم میگم خوشا به حال کل مردم دنیا چه امنیت دار چه بی امنیت

      2. بهراد
        سوابق: (235 دیدگاه) ,

        تبریک میگم به سال بسیار بوق سه سوت مربع “حمایت از فیس لیفت های داخلی” خوش اومدین
        سمند و سورن و رانا هم دیلایت دار شدن، ٢٠٧ جدید و سلطاان دنا هه هم که از قبل داشتن، میمونه خانواده پراید اینا و ٢٠۶ معمولی و پارس و ۴٠۵ ، زود باشین که از استانداردا عقب نمونید یهو میبینید بنزو هیواندایی تو استاندارد ازتون جلو زدنا از ما گفتن بود

        دفعه ی بعد نوبت اضافه کردن لنز و حلقه به چراغ پراید و پژو و ایربگ های کناریو کروز و ترمز های عقب دیسکی هست بقیشم یه سانروفو و توربو چراغ هایی هست که تو پیچ ها نورشونو تغییر جهت میدن ،اینم یادتون باشه با هر بار فیس لیفت های الکی ١٢ میلیون اضافه بشه به قیمتش

        خوش به حال دلال هایی که فرم های سایتو زودتر از همه پر می کنن…

        پاسخ
    2. CNA
      سوابق: (216 دیدگاه) ,

      هرکی اینو بخره من یه وام میگیرم میفرستمش یه
      جزیره خالی از سکنه

      پاسخ
    3. Abadan
      سوابق: (304 دیدگاه) ,

      علت داره که فیس لیفت میکنه . به بهانه افزاریش قیمت ارز ایرانخودرو میخواد قیمت محصولاتشو افزایش بده چه بهانه ای بهتر از این که یکم تغییر بده و چند میلیونی قیمت و افزایش بده

      پاسخ
  2. datsun
    سوابق: (1069 دیدگاه) ,

    واقعا ایران خودرو ، رانا رو خودرو ملی میدونه
    فکر نکرده مردم از هر جهت نگاش کنن ۲۰۶ صندوق دار میبینن

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1549 دیدگاه) ,

      هزینه صندوقدار شدن ۲۰۶ رو ایرانخودرو داد و بهمین دلیل اون پلتفرم رو برای خودش میدونه!

      پاسخ
      1. نیما
        سوابق: (76 دیدگاه) ,

        داداش چرا اطلاعات غلط میدی به مردم
        206اس دی پنج سال قبل از اومدن به ایران تو برزیل تولید میشده
        قبل از کامنت نوشتن یه سرچ ساده بکن راه دوری نمیره

        پاسخ
        1. احسان
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          دوست عزیز به نظر شما باید اطلاعاتت رو ارتقا بدی. ۲۰۶ صندوقدار با همکاری ایران‌خودرو و پژو طراحی شد و در سال ۲۰۰۶ در ایران لانچ شد و در برزیل در سال ۲۰۰۸ لانچ شد یعنی دو سال بعد از ایران! بنده خودم در سال ۲۰۰۸ یکی خریدم!
          متن ویکی پدیا:
          A notchback sedan model was developed in Iran under the name Peugeot 206 SD, as of 2006. It was jointly designed by peugeot design center for Iran Khodro and is the fifth and last version of Peugeot models

          In 2006, Iran Khodro started exporting the 206 SD to other countries including Russia, Turkey and Algeria. In Brazil, the 206 SD will be produced starting at October 2008 and sold as the 207 Passion.

        2. احسان
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          ۲۰۶ سدان با همکاری پژو و ایرانخودرو در سال ۲۰۰۶ تولید شد و دو سال بعد در سال ۲۰۰۸ در برزیل فروخته شد. شما ویکیپدیا رو مطالعه کن!

    1. عرفان
      سوابق: (235 دیدگاه) ,

      دی لایت رو جزو الزامات میدونن درحالی ک فقط توی بعضی از کشور های اروپایی قانون اینه ک همیشه چراغ جلو روشن باشه
      اما ایمنی ک تو همه جای دنیا اصلی ترین و الزامی ترین بخشه رو بهش توجه ندارن
      انصافا کدومتون مطمئنید اگه خودرو های وطنی تصادف کنن فقط ایربگش باز شه، نمیگم دیگه اتاق مچاله نشه و در باز نشه و…

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (41 دیدگاه) ,

        اضافه شدن چراغ روز هزینه ش خیلی کمتر از تقویت بدنه ست و مطمئنا با تقویت بدنه مثلا پراید خریدش برای عده زیادی سخت میشه

        پاسخ
  3. ساسان
    سوابق: (342 دیدگاه) ,

    میشه از این خبرای مأیوس کننده دست بردارید…به اندازه کافی درگیری فکری داریم.
    خودروی ملی یا 206صندوقدار؟… دُم خروس نزده بیرون این خود خروسس . کسی باور نمیکنه! 😷

    پاسخ
    1. ساسان
      سوابق: (342 دیدگاه) ,

      ناراحت شدی؟ 11ساعت کامنتمو نگه داشتی!!..خب ازاین خبرهای مَسرت بخش بزارید!!!کامنتمم حذف کن تایید نکن…ولی یکم خجالت بکش

      پاسخ
  4. Aston martin
    سوابق: (1236 دیدگاه) ,

    زرتی نرین نخرین
    زرتی نرین نخرین
    زرتی نرین نخرین
    زرتی نرین نخرین
    زرتی نرین نخرین
    زرتی …

    پاسخ
  5. Love Cars
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    گرافیک چراغ های عقب رو از مرسدس A45 2016 کپی کردن.

    پاسخ
  6. Ghost
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    خاک تو سرتون با این ماشین و فیس لیفت
    جم کنین بابا

    پاسخ
  7. MAXIMUS
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    از بین ماشین های جدید ایرانخودرو باز تندر پلاس و دنا پلاس قابل تحمل ترن … اما هیچ وقت از رانا خوشم نیامد !! به مسخرگی همون 206 صندوق داره!!

    پاسخ
  8. حميد
    سوابق: (1205 دیدگاه) ,

    واقعا دیگه شورش رو در اوردنند حال آدم بد میشه با أین إفرایش دولا منتظر قیمّت شصت ملیونی همین اشغالها هم باشیم

    پاسخ
  9. Amir.z
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    مردم ما مشکلشون دی لایت نیست
    مردم ما مشکلشون قیمت ها و کیفیت
    اگه کیفیت نسبت به قیمت خوب بشه
    خب چرا تولید داخلی کشورمو نخرم؟
    چرا حمایت نکنم؟
    ما با این جوونای با استعدادمون قطعا توانایی تولید محصولات با کیفیت رو داریم
    پس چرا ازشون حمایت نکنم؟
    این دو مشکل اساسی کیفیت و قیمت حل بشه خیلی خوبه
    ایشالله با اینکار حمایت مردم دیگه از سر ناچاری نیست

    پاسخ
  10. ستار
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    کشوری با این همه سرمایه بعد اینهمه سال یک ماشین درست حسابی نساخت
    حداقل مثه چینی ها یک طراحی جدید یک گیربکس آیسانی چیزی موتور میتسوبیشی …سرهم کنین
    تو چین فک کنم یک تیم پنج نفره یک کارخونه میزنن یک ماشین طراحی میکنن

    پاسخ
  11. پرسپولیس
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    قرارداخلش توسط عکاسان خودروی حرفه ای دنیا شکار وبعددر تمام سایتها ومطبوعات خودروی جهان پخش کنند یکی از بزرگترین خبرهای تجهیزات وآپشن وتکنولوژی خودروی 2018رخ بدهد

    پاسخ
  12. فقط آمریکا فقط ماسل
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    اگه قیمت همون باشه یا نهایت 100تومن بالا یا پایین بشه خوبه اینم یجور پیشرفت به سمت و سوی عقبه دیگه
    از ماست که برماست

    پاسخ
  13. Sajjad
    سوابق: (957 دیدگاه) ,

    از فردا
    پیج سلطان رانا پلاس
    سلطان ال ممد پلاس
    سلطان سورن پلاس
    سلطان سمند پلاس
    سلطان دنا پلاس که از قبل بود.

    و پر از فیلم های درگ الکی و سوژه های تکراری…

    پاسخ
  14. MjM
    سوابق: (384 دیدگاه) ,

    همین تحقیق و توسعه چراغها و طراحی منحصر ب فرد قالپاقها میدونید چقدر زمان و هزینه برده!
    (حداقل 5 میلیون گرونترش میکنن!)
    به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…

    پاسخ
  15. حسین
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    با دیدن این تحول عظیم اشک شوق به چشمان هر ایرانی خواهد آمد.
    خدا قوت ایران خودرو

    پاسخ
  16. A.B
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    تو رو خدا فقط بگین کی سایت باز میشه پنجتاش بنویسم یکی واسه خودم باقی واسه اعضای خانواده یکیشم میمونه برا هروقت ازدواج کردم بدم خانومم خیلی خوشکل شده خیلی ماشین جذابی شده نمیتونم احساساتم کنترل کنم.
    عامو برین بذارین باد بیاد

    پاسخ
  17. قشر بدبخت
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تورو خدا نخرید این آشغالارو بخدا از ماشین چینی بیشتر اذیتتون میکنه
    این ایرانخودرو و سایپا رو باید تحریم کرد تا بفهمن مردم خر سوار نیستن ما ماشینای روز دنیارو میخوایم. گناهمون چیه که با بدبختی پول در بیاریم بعد حمایت هم بکنیم از این آشغال ساز ها که پولش بره جیب دولت…. دیگه دوت باید از مردم حمایت کنه ما 40 سال حامی بودیم بسه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.