پژو 207 بخریم یا نخریم؟

رپورتاژ: یکی از خودروهای پرطرفدار در نزد ما ایرانی‌ها، پژو 206 است. اما توقف تولید پژو 206، توقعات بازار و ورود خودروهای جدید، مهندسین را برآن داشت تا خودرویی جدید را روانه بازار کنند.

پژو 207i
در ابتدا پژو 206 پلاس و بعد پژو 207 که شباهت زیادی با 206 داشت، در سطح خیابان‌های ایران دیده شد. در یکی دو سال گذشته خرید پژو 207 رو به رشد بوده، چراکه در کلاس قیمتی خود یعنی 48 میلیون تومان از خودروهای خوب محسوب می‌شود.

پژو 206 و 207 چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

بعد از توقف تولید 206 در سال 1391، رانندگان ایرانی با پژو 207 مواجه شدند، خودرویی پرطرفدار که شباهت‌های زیادی از نظر طراحی و فنی با 206 داشت. پژو 207 همان پژو 206 است که با تغییراتی در داخل چراغ‌ها و آیینه‌هایش به بازار برگشته است. یکی از دلایل بازار داغ خرید پژو 207 هم همین است. نمای جانبی خودرو کاملاً شبیه به 206 است، اما نقطه قوت و تفاوت پژو 207 در طراحی نمای جلویی‌اش است که فانتزی و به‌روز محسوب می‌شود.

پژو شریکی بود که بعد از سالها، و سرمایه و دانش فنی خاصی را به ایران نیاورد
هندلینگ 207 کاملاً شبیه به پژو 206 است و فرمان‌های راننده را در تغییر مسیرهای ناگهانی اجرا می‌کند. مصرف خودرو با توجه به موتورهای 207 که ECU چینی نیستند، بی‌شباهت به 206 های فرانسوی نیست و در سیکل ترکیبی حدود 7.5-8.5 لیتر می‌سوزاند. این عدد در نمونه اتوماتیک به 9.5 تا 10.5 می‌رسد. در حال حاضر با توجه به رکود نسبی بازار خودروهای داخلی، پژو 207 بین 35 تا 50 میلیون تومان بسته به گیربکس، سال تولید و همین‌طور وضعیت بدنه قیمت‌گذاری می‌شود. در سایت دیوار می‌توانید از آخرین قیمت‌های این خودرو مطلع شوید.

حسن‌های پژو 207

یکی از اولین حسن‌های 207 که بسیار مهم هم هست، موتور آن است.207 با داشتن موتور TU5یکی از پرقدرت‌ترین موتورها را دارد. موتوری که هم سریع است و هم کم‌مصرف. این موتور می‌تواند 105 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه تولید کند و بیشترین گشتاورش هم 142 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه است. درباره حجم موتور هم باید بگوییم که حجم موتور آن 1587 سی‌سی است.

peugeot 207i
اگر به دنبال خرید پژو 207 هستید بهتر است بدانید با خودرویی بسیار پرشتاب و کم‌مصرف روبه‌رو هستید. مصرف سوخت شهری، جاده‌ای و ترکیبی پژو ۲۰۷ به ترتیب برابر با ۸٫۸، ۵٫۴ و ۶٫۶ در هر صد کیلومتر است و نسبت به رقبایش یعنی تندر 90، دنا و ساندرو، وضعیت مناسب‌تری از این نظر دارد.

در مورد شتاب صفر تا صد این خودرو هم باید گفت که ۱۱٫۶ ثانیه است و ماکزیمم سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.

peugeot 207i
طراحی این خودرو هرچند که بسیاری چراغ‌هایش را نمی‌پسندند ولی یکی از نقاط قوتش است. در این بازه قیمتی 207 یکی از خودروهای جوان‌پسند بازار به حساب می‌آید. اگر دنبال هاچ‌بک کوچک شهری با بازار قطعات و لوازم خوب باشید که طراحی‌اش هم کمی متفاوت از بقیه است، 207 گزینه خوبی است. اگر شتاب بالا برایتان مهم است سراغ 207 اتوماتیک نروید، اما اگر راحتی در رانندگی اولویت اول شماست به این مدل هم فکر کنید.

از دیگر حسن‌های 207 ایمنی و امکانات فنی‌اش است. سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز عقب دیسکی توپر، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، استاندارد آلایندگی یورو چهار، فرمان MFC، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو و عقب ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، از تجهیزات ایمنی پژو 207 است.

تفاوت‌های 207 قدیم با جدید

مثل بیشتر خودروها، پژو 207 نیز نمونه جدیدتری به نام 207 آی دارد. این 207 جدید که طراحی جلویش مشابه طراحی نمونه قدیمی است، از لحاظ موتور یک 206 تمام عیار است. از دیگر حسن‌های این 207 جدید کیفیت مونتاژ و قطعات بهتر آن است. در این خودروی جدید امکاناتی مثل اضافه شدن چراغ دی لایت به جلو، کم شدن کمی از برآمدگی چراغ ۲۰۷ قدیمی، تلسکوپی بودن چراغ نور پایین، برجسته شدن چراغ عقب و تخم‌مرغی شدن شکل آیینه‌های بغل، سیستم صوتی تصویری (مانیتور ۷ اینچ لمسی)، سیستم پخش dvd، پدال گاز برقی و دوربین دنده عقب به چشم می‌خورد.


پژو ۲۰۷ آی با نوع جاده‌ها، سوخت و آب و هوای مناطق مختلف ایران خودش را خوب وفق می‌دهد و همین موضوع باعث خرابی کمتر قطعات آن و کم شدن هزینه‌ها برای خریدار می‌شود.

 

منبع خبر: ویرلن

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مرتبط

28 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (170 دیدگاه) ,

      جالبه که اوج برتریش استفاده از ECU فرانسوی بجای چینی هست به این حد از پیشرفت رسیدیم!!!!

      پاسخ
    2. Arash
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵٠میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ٨٠میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ٣٣٠داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ٣٠٠ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ٣٢ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ٣٣٠میلیون تومان ارزشی معادل ۵٢هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)

      پاسخ
      1. ایرانی
        سوابق: (456 دیدگاه) ,

        کیفیتش بهتر از ۲۰۶.. هست.
        اینا یه فروشنده که کارش خرید و فروش ماشین بود میگفت… میگفت ۲۰۷ بیشترش فرانسویه… و کیفیتش بازم خیلی از ۲۰۶ بهتر هست..گرچه هردوشون خیلی گرونتر از حد نرمال قیمت گذاری شدن…

        پاسخ
    1. Peyman
      سوابق: (527 دیدگاه) ,

      اصلا با چراغ بزرگ جلوش حال نمیکنم

      پاسخ
  1. King 918
    سوابق: (2176 دیدگاه) ,

    اقا نخرید با این قیمت اصلا نمی ارزه …..

    پاسخ
  2. E 36
    سوابق: (887 دیدگاه) ,

    15 میلیون بود می ارزید نه 50تومن!!

    پاسخ
  3. Pouya
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    دکمه های داشبود این جدیدا لقی دارن .

    پاسخ
    1. power active
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      یکی در میان مشکل برقی دارن و همه مینالن. از مشکلاتشم بنویسین. این مطلب بیشتر تبلیغاتی بود!!!

      پاسخ
  4. farzad
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    یعنی فقط حسن داره ؟ عیبی یا کمی و کاستی نداره ؟
    تا سایت های منابع خبری مثل شماها هست صنعت مزخرف چینی سازی ایران ادامه داره

    پاسخ
  5. F۲۲RAPTOR
    سوابق: (647 دیدگاه) ,

    اتفاقا یکی از بی بازدهان را دارد موتور کیا هیوندا
    با همین حجم ۱۲۸ یا۱۳۰ اسب قدرت دارن

    پاسخ
  6. احسان ولی نوری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    موتور ECU به نظر اشتباهه، موتور 207 همون TU5 نصب شده روی 206 است.
    ضمناً هیچوقت تو ایران 206 پلاس نداشتیم. نگارنده به نظر خیلی با این ماشین آشنا نبوده. بیشتر به نظر میرسه یک رپرتاژ آگهی برای سایت دیوار باشه تا یه مقاله قابل استناد و معتبر. لطفاً مطالب و مقالات را قبل از انتشار ممیزی نمایید.

    پاسخ
    1. ماتئوس
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      خودش نوشته که رپورتاژه 😐

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      پژو۲۰۷i که در ایران تولید میشه همون ۲۰۶پلاس فرانسه‌س ولی اینجا همه جوره میخوان سر مردم کلاه بذارن!!

      پاسخ
  7. سورنا
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    وجدانن چرا ما ایرانیا با خودمون این کارو کردیم آخه … 🙁
    محصولات از رده خارج شده اونا میشه بهترین واس ما …

    پاسخ
  8. ستار
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    دوستان اصلا فکرشم نکنین خودتونو اذیت نکنین
    دوباره ایران خودرو پیش فروشش و‌زده تحویل تابستون
    فقط موقعه ثبت نام سری به سایت بزنین در کمتر از سه دقیقه تکمیل ظرفیت میشه
    از ماست که بر ماست
    سی سال دیگم بسازن بازم ایرانیا میخرن

    پاسخ
  9. کسری
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    این رپرتاژ آگهی چند تا ایراد داره از قبیل اینکه ۲۰۷ نه چون ۲۰۷ یه ماشین دیگه ای که چراغای عقبش شبیه هیوندای i 20 نسل قبله ، که تو ایران بهش میگن ۲۰۷ i موتور tu5 نه ecu, بگذریم تو این رنج قیمت دو تا انتخاب بیشتر نمی مونه معمولا جوونا به خاطر ظاهر بهتر و امکانات بیشتر ۲۰۷ رو میپسندن ومسن تر ها یا محافظه کارا به خاطر کیفیت بیشتر قطعات و سواری نرمتر ساندرو میخرن سایر موارد تو این رنج قیمت ارزش خرید پایینتری دارند

    پاسخ
  10. Genius
    سوابق: (229 دیدگاه) ,

    207 رو شاید بخریم ولی 206+ رو باسم پژو207 نخواهیم خرید!,ویرانخودرو فکر کرده با دسته کورها طرفه که هر اسمی دلش میخواد رو خودروهاش میذاره؟!

    پاسخ
  11. شاهين
    سوابق: (649 دیدگاه) ,

    ۵٠ تومن سال ٨٩ یه سانتافه صفر خریدم…الان ٢٠۶ شده ۵٠ میلیون…خدا بدجوری داره ادب میکنه مردم مارو

    پاسخ
  12. Sajjad
    سوابق: (854 دیدگاه) ,

    چراغای جلوش اصلا قشنگ نیست
    خیلی بزرگ و زشتن

    پاسخ
  13. مهران
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    حالا که اینقدر موتورش به گفتشون قدرت منده میخواید از قدرتش کم کنید و بیاریدش زیر 100 اسب بخار این حجم از قدرت و شتاب و مصرف کم در جهان بی سابقست و چند تا تیمم تقاضا کردن از این پیشرانه روی ماشین هاشون واسه فصل جدید فرمول 1 استفاده کنن

    پاسخ
  14. Ahmad
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    جالب اینکه اصلا به نکته مهم اشاره نکردین اونم‌گیریبکس اتومات که دارن استفاده میکنن افتضاحه چینی اینقدر صدا داره نسبت به مدل پایینا خیلیا ناراضین.و نکته دیگه اکثر قطعات ایرانی هست مثل همین چراغ ها کار شرکت کروز واسه همینم قطعاتش ارزون شده

    پاسخ
  15. حمید ع
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    تو را خدا برین ببینین تو ی کشوری مثل رومانی و بلغارستان و گرجستان و … چه خودروهایی با چه قیمتهایی در دسترس مردمه!چه محصولاتی بررسی میشن..
    اونوقت تو کشور من هنوز خودروهایی که برای ۴۰سال قبله داره تولید میشه..نمونش وانت مزدا و نیسان گاوی !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x