مرسدس بنز

نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020

در بین سدان های فوق‌العاده پرفورمنس این روزها، مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه 2020 یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. اگرچه نام این مرسدس کمی گمراه کننده است اما این خودرو بسیار سریع، خیلی راحت و فوق‌العاده چشمگیر است.

از زمان معرفی تاکنون ما GT های زیادی با رنگ‌های گوناگون و رینگ‌های جذاب را دیده‌ایم اما خودرویی که مشاهده می‌کنید کمی متفاوت بوده و قطعاً با دیدن آن نظرات گوناگونی ایجاد خواهد شد. از جمله ویژگی‌های بصری خودرو می‌توان به رینگ‌های 21 اینچی جنجال‌برانگیز، رنگ بدنه مشکی و کابین چرم ناپای بژ اشاره کرد. این GT 63 S قیمت 196625 دلاری داشته و بیش از 30 هزار دلار صرف سفارش آپشن های آن شده است. ظاهر خودرو باب میل همه نیست اما 63 چهار درب کوپه مناسب کسانی است که دقیقاً می‌دانند از این هیولا چه می‌خواهند. صرف‌نظر از مشخصات روی کاغذ، این مرسدس یک هیولای کامل است.

در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت


پرفورمنسی در حد سوپرکارها: استفاده از واژه‌ی سریع به معنی دست‌کم گرفتن این هیولا خواهد بود. با قدرت 660 اسب بخاری و گشتاور 900 نیوتون متری که از نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو حاصل می‌شود، GT 63 S شتاب گیری وحشیانه‌ای را نشان می‌دهد. اگرچه این خودرو فاقد سیستم الکتریکی EQ بوست است اما هنوز هم قدرت بالایی را نشان می‌دهد. در دورهای پایین قدرت و گشتاور زیادی در اختیار راننده بوده و وقتی توربوها وارد مدار شوند وضعیت بهتر هم خواهد شد. ما برهم‌کنش با این پیشرانه در تمامی محصولات مرسدس را دوست داریم اما شکی وجود ندارد که نیروگاه 8 سیلندر ای ام جی در چهار درب کوپه جایگاه ویژه‌ای دارد.


کابین درجه‌یک: اشرافیت کابین GT 63 S به حدی است که هیچ‌یک از محصولات غیر مایباخ مرسدس نمی‌توانند آن را تکرار کنند. آپشن های زیادی وجود داشته اما ما به برخی از شاخص‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. این آپشن ها عبارت‌اند از صندلی‌های جلوی فعال 1320 دلاری، صندلی‌های عقب گرم شونده 580 دلاری، چرم ناپای 2560 دلاری و…

خودروی حاضر در تست به صندلی‌های پرفورمنس ای ام جی مجهز بوده و در عین اینکه بسیار راحت است حمایت زیادی هم از بدن به عمل می‌آورند.

علاوه بر صندلی‌ها جزئیات جالبی همچون سیستم نورپردازی، سانروف پانورامای 2100 دلاری و استراحت گاه‌های دست گرم شونده وجود دارند؛ و البته نباید سیستم خالص‌سازی هوا را از یاد برد که باعث ایجاد هوای تازه و رایحه خوش در کابین می‌شود.

به همان اندازه که سواری خودرو جذاب و خشن است، سرنشینان در فضای آرامی حضور می‌یابند. اگرچه رقبا هم محصولاتی با کابین‌های لوکس عرضه می‌کنند اما تجربه نشستن در کابین GT 63 S یک پله بالاتر از بقیه است.


کاراکتر خاص رانندگی: جدای از قدرت زیاد باید به کاراکتر فوق‌العاده درگیر کننده GT 63 S با پرفورمنسی استثنایی اشاره کنیم. پیشرانه قدرت خود را به هر چهار گوشه خودرو می‌فرستد و بنابراین کنده شدن خودرو از زمین بدون هیچ‌گونه تعللی صورت می‌پذیرد. همکار این پیشرانه هم گیربکس 9 سرعته دوکلاچه پدیده است که تعویض‌های بسیار سریعی دارد؛ و همانند دیگر محصولات 8 سیلندر ای ام جی، صدای قوی و خشن از اگزوز به گوش می‌رسد.

مسیر تست ما فاقد جاده‌های پر پیچ و خم بوده اما هندلینگ بالای خودرو کاملاً مشهود بود. علیرغم وزن بالا، این خودرو چابکی فوق‌العاده‌ای در پیچ‌ها داشته که دلیل آن سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخ های عقب می‌باشد. تنها گزینه قابل تامل در این میان ترمزهای سرامیک کربنی 8950 دلاری است که شاید برای اکثر افراد خیلی ضروری نباشد.

  • نقاط ضعف


نبود MBUX: در این کابین بسیار زیبا حداقل یک‌چیز از یاد رفته است: GT چهار درب کوپه فاقد جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس یعنی MBUX می‌باشد. اگرچه این خودرو از دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی مشابه دیگر محصولات مرسدس سود می‌برد اما نرم‌افزار آن هنوز از نوع سیستم کامند است. به این ترتیب خبری از برخی ویژگی‌ها همچون ناوبری واقعیت مجازی و دستیار مجازی مرسدس نیست. واقعیت این است که MBUX برتری بسیار زیادی نسبت به کامند نداشته اما خب با خودروی گران‌قیمتی روبرو هستیم و باید جدیدترین تکنولوژی‌ها در آن وجود داشته باشد.


ارزش خوب؟ نه! سخت است درباره هر خودرویی که قیمت پایه فراتر از 100 هزار دلار دارد از ارزش خوب صحبت کرد؛ اما با این وجود هم رقبای GT 63 S ارزان‌تر بوده و فاصله برخی خودروها از نظر قیمت بسیار زیاد است. با بهای 161200 دلاری، این مرسدس گران‌ترین گزینه در کلاس خود است. در مقابل پورشه پانامرا توربو بهای پایه 153 هزار دلاری داشته و قیمت ب ام و M8 کامپتیشن گرن کوپه و آئودی RS7 به ترتیب برابر با 143 و 114 هزار دلار می‌باشد؛ و فراموش نکنید مدل قوی‌تر دیگر یعنی E63 سدان هم وجود دارد که قیمتش از 107350 دلار شروع می‌شود.


تنظیمات خشک: اگر به دنبال گیراترین نسخه از یک خودروی سریع باشید قطعاً انتظار کمی سفتی در سواری آن را خواهید داشت و GT 63 S این‌گونه است. اگرچه ما هندلینگ این خودرو و نبود تکان در بدنه را تحسین می‌کنیم اما خب این توانایی‌ها به قیمت کاستن از راحتی سواری به‌ دست‌ آمده‌اند. حتی با وجود صندلی‌های بسیار نرم و راحت این مرسدس نمی‌تواند دست‌اندازها و سرعت‌گیرها را پنهان کند. شاید تقصیر تا حدی متوجه رینگ‌های 21 اینچی و لاستیک‌های دیواره کوتاه باشد اما حتی بدون وجود آن‌ها نیز سواری خودرو سفت خواهد بود.

مشخصات مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب 2020

    • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو
    • قدرت/گشتاور: 630 اسب بخار/900 نیوتون متر
    • گیربکس: 9 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
    • شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.1 ثانیه
    • حداکثر سرعت: 314 کیلومتر در ساعت
    • مصرف سوخت ترکیبی: 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر
    • قیمت پایه: 161200 دلار
    • قیمت مدل تست شده: 196625 دلار

 

منبع
motor1
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. رزیتا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    این مدل یکی از سریعترین سدانهای کنونی دنیاست که حتی میتونه یه ماشین اسپرتو به راحتی شکست بده ولی مرسدس GT 63 S به جز سریع بودن ویژگی‌های جذاب دیگه ای هم داره

    1. GERMANY

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (369 ديدگاه)

      به به
      سلطانو…
      فقط یچیزیش تو ذوق میزنه
      رینگاش…
      که اونم حل میشه
      میشه عوض کرد…
      همچین حرف میزنم انگار میخوام بخرمش😂😂
      راستی یه چیزی کسی میدونه توی درگ
      تسلا رودستر برنده میسه یا amg one (کوارتر مایلو میگم)
      البته ببهشید که ربطی به موضوع نداشت ولی کنجکاو شدم

    2. فرید

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (42 ديدگاه)

      خیلی گرونه
      اصلا ارزش خرید نداره.
      رینگ هاش هم چنگی به دل نمیزنه!

  2. Zonda R

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1783 ديدگاه)

    با احترام و بدون توجه به قیمت بنظرم زیباترین سدان کوپه دنیاس
    با اون رنگ ابی ماتش و کابین بی نظیرش

    1. فرامرز

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1308 ديدگاه)

      البته بعد از سری ۸ گرن کوپه

    2. علیرضا

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      کلا این کلاس یه دهه بیشتر قدمت نداره و این gt خودش تازه وارده ولی واقعا بهترین گزینه در بین رقیبانه . درسته قیمتش بالاتره اما در ازای این قیمت داره خدمات میده . M8 comption تقریبا هم قیمته ولی هرچقدر میسنجم واقعا گرونه

      1. آریا ماشین

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (305 ديدگاه)

        هیولای مرسدس!!!
        بهترین سدان کوپه دنیاست…
        در برابر رقیبانش یعنی پانامرا توربو s e-hybrid و آئودی rs7 و بی ام و m8 کامپتیشن گرن کوپه واقعا چیزی کم نداره
        قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به رقباش داره و تو مسابقات درگی که تا الان برگزار شده سربلند خارج شده

  3. حسین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    برای کسانی که میخواهند پز بدهند گزینه خوبی است!

    1. مهرآیین

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (157 ديدگاه)

      اگر من باشم بیشتر از رانندگی با این ماشین لذت میبرم تا اینکه بخواهم به مردم پز بدهم ! مگر عقده دارم که بخواهم خودم را به رخ مردم بکشم!؟

  4. سینا BMW

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (401 ديدگاه)

    تنها نقطه ضعفش قیمت بالای اونه ، بی‌ام‌و M5 کامپتیتشن و E63 S ، گرند کوپهM8و .. قیمت های خیلی بهتری دارن.
    از خیلی نظرات بهتر از E63 به نظر میرسه که یکیشون طراحی داخلی زیبا و طراحی خارجی هیجان انگیزه

    1. MAHDI

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4228 ديدگاه)

      مرسدس E63 فیس لیفت قراره طراحی شبیه به GT63 داشته باشه بخاطر سبک جدید چراغ ها و سبک جدید جلوپنجره که همگی شبیه به GT63 هستش پس مرسدس E63 فیس لیفت هم این طراحی رو تقریبا خواهد داشت اگه تصاویر جاسوسی اش رو سرچ کرده باشیدکه طراحی اسپرت تر از E63 فعلی داره.

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    با هر بار دیدنش قلبم شروع به تپیدن میکنه .
    آخ چه خوبه این
    اصلاً اصل شرارت از صورتش میباره
    میگه من بچه شَرِ خانوادم
    میگه دست از پا خطا کنید سرویستون میکنم
    میگه من اصل مافیام
    میگه مادر نزائیده رو دستم بلند شه کسی
    فقط به رینگاش خیره بشید ، سادست اما یه دنیا احساس منتقل داره .
    اصل بنز اینه ، همونی که از بنز انتظار میره
    وقتی میگیم پکیج کامل خودرویی یعنی این
    لوکس ، اسپورت ، خشن ، فریبنده ، پرفورمنس باااالا
    فقط نیاز داره به چهارتا جااسلحه‌ای برای چهارتا گنگستر دیوانه .

    ای کاش قبل از اینکه دیر بشه ، به این هیولا میرسیدم .
    این بنز در آینده کلکسیونی میشه شدید .

  6. Malt hill

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    M8 گرند کوپه جذاب تره

  7. MAHDI

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4228 ديدگاه)

    اگه رقابت مرسدس AMG GT63S و آئودی RS7 و ب ام و M5 کامپتیشن رو دوست دارید مجله auto motor sport این رقابت رو انجام داده که این سدان های پرفومنس در شتاب گیری خط مستقیم و زمان گیری دور پیست و تست ترمز و در پایان جایگاه خودروی برتر به انتخاب این مجله به این شکل ثبت شده!!!!!

    جایگاه اول:: ب ام و M5 کامپتیشن
    ثبت زمان 0 تا 200 کیلومتر 10.5 ثانیه
    ثبت تست ترمز 100 به صفر 32.3 متر
    ثبت زمان پیست// 1:54.20 min
    امتیاز کلی::::::::::::::::::: 86 از 100

    جایگاه دوم:: مرسدس AMG GT63 S
    ثبت زمان 0 تا 200 کیلومتر 10.7 ثانیه
    ثبت تست ترمز 100 به صفر 33.0 متر
    ثبت زمان پیست// 1:53.40 min
    امتیاز کلی ::::::::::::::::::: 82 از 100

    جایگاه سوم:: آئودی RS7 اسپرت بک
    ثبت زمان 0 تا 200 کیلومتر 12.4 ثانیه
    ثبت تست ترمز 100 به صفر 33.6 متر
    ثبت زمان پیست// 1:57.30 min
    امتیاز کلی ::::::::::::::::::: 73 از 100

    مجله AUTO BILD SPORTSCARS هم با M5 کامپتیشن و آئودی RS7 اسپرت بک و مرسدس AMG GT63S هم در پیست زمان گیری کرده اما این مجله در پیست زاکسنرینگ این زمان گیری رو انجام داده که توسط یک راننده که در یوتیوب فیلم این رقابت رو تو کانال این مجله میتونید پیدا کنید. و زمان هایی که ثبت کردن به این شکله!!!!

    مرسدس AMG GT63S ثبت زمان // 1:33.20
    ب ام و M5 کامپتیشن ثبت زمان // 1:33.40
    آئودی RS 7 اسپرت بک ثبت زمان // 1:36.51

  8. Hamidreza

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (620 ديدگاه)

    چقدر رینگش زشته عه
    ماشین سیاهه!

  9. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خیلی زیباست

  10. Joker

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (179 ديدگاه)

    به زودی دو نسخه gt 73 amg و G 73 amg معرفی میشن،هر دو با قدرت ۸۰۰ اسب بخار! نسخه Gt 73 شتاب ۲.۵ ثانیه و تاپ اسپید بالای ۳۴۰ کیلومتر داره!!! یه سدان لوکس چهار در با پرفورمنس یه هایپرکار!!! ببینیم کدوم یک از کمپانی ها میتونن براش رقیب بسازن…

    1. سینا BMW

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (401 ديدگاه)

      احتمالا رقیب M5 CS باشه

  11. Hadi

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (323 ديدگاه)

    رنگش فقط تو اون عکسای آخر😍
    لامصب…

  12. meysam

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    این ماشین با این هیبت مصرفش با جک s5 برابره.

  13. حمید

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (89 ديدگاه)

    خودروی با پرفومنس بالا و هندلینگ خوب
    ولی پای خرید وسط بیاد مهمترین نکته قیمتش محسوب میشه که بنظرم میشه با ۱۱۲هزار دلار نسخه فول آپشن m5کامپیتشن خرید که فوق العاده هست تا جایی که چند تا درگ دیدم مرسدس amg حرفی واسه گفتن نداره پس دلیلی نداره پول بالایی رو داد
    هم چنین میشه به خود m8گرن کوپه کامپیتشن,e63s,rs7 گزینه های خوبی هستند
    در کل منکر خوب بودن مرسدس amg gt4 نیستم

  14. بی طرف

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    درسته که بنتلی فلایینگ اسپار کوپه نیست،ولی من اونو به این ترجیح میدم.

  15. رضا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    أصلا زیبایی و جذابیت نداره ، همه بنزا دارن شبیه هم میشن ، کلا بنز نیاز به یه تغییر اساسی تو طراحیش داره ، ٢٠ ساله همینه

  16. حسین دهمرد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (925 ديدگاه)

    اولین باره میبینم میگه بنز راحتی رو فدای پرفورمنس کرده. مبدع این کلاس پانامراست ولی مثه اینکه بنز میخواد کل کل کنه.

  17. JavaDehqaN

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    همیشه از مدل CL65 خوشم میومد تا این ماشین معرفی شد. واقعا تو صدر آرزوهای من هست ولی اولین نکته منفی نبود مدل ۱۲ سیلندر ماشین که فکر کنم موافق باشن دوستان و دوم از باله عقبش خوشم نمیاد، حس میکنم تاشونده بهتر بهش شکل و نما میداد. طبق همیشه این حرفا نظرات شخصی بنده بود و امیدوارم کسی ناراحت نشه و ما رو به اکانت ۱ روزه ربط نده😉⁦🇩🇪⁩

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن