مرسدس بنز

مشخصات احتمالی مرسدس C63 جدید: ۵۵۰ اسب بخار قدرت، ۲ تن وزن

میدانیم که نسل آیندهٔ مرسدس C63 AMG نیمی از سیلندرهای خود را از دست خواهد داد اما حالا گزارش جدیدی از کار مگزین، جزئیات تازه‌ای در مورد قوای محرکهٔ موردانتقاد این خودرو منتشر کرده است. طبق گفته‌ها، مرسدس در نسل جدید C63 از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر A45 به همراه یک موتور الکتریکی در عقب و یک استارت ژنراتور یکپارچه استفاده خواهد کرد. این سیستم هیبریدی اما اضافه‌وزن قابل‌توجهی را به همراه خواهد داشت به‌گونه‌ای که به گفتهٔ این گزارش، C63 جدید نزدیک به ۲ تن وزن خواهد داشت که اگر این عدد درست باشد، یعنی نزدیک به ۲۵۰ کیلوگرم از نسل کنونی سنگین‌تر خواهد بود.

بااین‌حال نسل جدید این ماشین قدرت بیشتری هم خواهد داشت زیرا برآورد شده است که خروجی قوای محرکهٔ آن ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور باشد. برای مقایسه، این اعداد ۴۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر از نسل کنونی بیشتر هستند. هرچند C63 جدید سنگین‌تر خواهد شد اما با استفاده از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر که حدود ۶۰ کیلوگرم از موتور ۴ لیتری V8 کنونی سبک‌تر است، بار محور جلو کمتر شده و توزیع وزن ایده‌آل ۵۰-۵۰ را به همراه خواهد داشت. همچنین این قوای محرکهٔ هیبریدی، نسل بعدی C63 را به یک خودروی پرفورمنس چهارچرخ محرک تبدیل خواهد کرد اما خودرو همچنان طبیعت عقب سرکش خود را حفظ خواهد کرد.

C63 جدید با این قوای محرکه، نه‌تنها سه‌ونیم برابر کم‌مصرف‌تر از نسل کنونی خواهد بود بلکه در شتاب صفرتاصد هم نیم ثانیه سریع‌تر بوده و ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شتاب بیشتر نه‌تنها به لطف افزایش قدرت بلکه همچنین با استفاده از توربوشارژ الکتریکی برای از بین بردن تأخیر توربو به دست می‌آید. در قوای محرکهٔ این ماشین، پیشرانهٔ بنزینی ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد درحالی‌که یک موتور الکتریکی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. گفته شده این موتور الکتریکی به‌طور مستقل از گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک کار خواهد کرد زیرا این گیربکس قادر به تحمل گشتاور فوری موتور الکتریکی نیست.

در این گزارش به باطری‌های C63 اشاره‌ای نشده است اما ظاهراً در بهترین حالت می‌تواند تا ۶۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. گفته می‌شود نسل جدید مرسدس C63 AMG تا پیش از پایان امسال رونمایی شده و در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. مدت کوتاهی بعد نیز می‌توانیم شاهد عرضهٔ نسخهٔ استیشن باشیم اما ممکن است دیگر از C63 کوپه خبری نباشد زیرا مرسدس اخیراً اشاره کرده است که برخی از کوپه‌ها و کانورتیبل‌های خود را کنار می‌گذارد و به نظر می‌رسد بیشترین خطر مرگ متوجه این نسخه‌های C کلاس باشد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (153 ديدگاه)

    ٢ تن وزن؟؟؟ برای C کلاس!!!
    اونوقت یکی میاد میگه چرا درگیر تعداد سیلندر هستید؟ به خاطر مشکل قدرت یا وزن بالا!

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۲
    1. ماشین باز

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حالا با وزنش کاری ندارم چرا این آنقدر شبیه ای کلاس جدید هس یکم تنوع خوب بود دیگه

      موافقم ۶
      مخالفم ۸
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5276 ديدگاه)

    اینقدر تا خِرخِره آپشن و لوازم میچپونند تو ماشینای جدید که جدای از رفاه بالا ، استهلاکشون هم میره بالا و وزن بالا مثل آدم‌های چاق میمونه که هروز یه مریضی را به دوش میکشند !

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۶
    1. Porsche

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      نوید جان داخل مطلب نوشته که سه و نیم برابر مصرف سوخت رو کاهش دادن
      شاید واقعا وزنش خیلی بالا باشه ولی با این اطلاعاتی که نوشته شده
      نتیجه خوب از آب در میاد

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۴
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (5276 ديدگاه)

        درست میفرماید
        ولی ۲ تن وزن هم شوخی نیست برای چنین کلاس خودروئی کوچکی !

        موافقم ۹
        مخالفم ۲
    2. R@m!n

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      C 63 نسلای قبلی چقدر خوشگل بودن.

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۳
      1. Ahmedreza2002

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        خصوصا دو نسل قبل
        تو نسخه کوپه شاهکاره

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
    3. Hadi

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2161 ديدگاه)

      درسته وزنش زیاده ولی اون توربوی الکتریکی و هندلینگ بی نظیر مرسدس تا حد خیلی زیادی بالا بودن وزنش رو از بین میبره…
      ۵۵۰ اسب قدرت تو این کلاس عالیه ولی نسل قبلی واقعاً چیز دیگه ای بود و جسارت و خشونت و واقعا طراحی خیلی بهتری داشت…
      عکس اخر خیلی زیباست…
      اخرین C کلاس های v8 تاریخ……

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
  3. ماکان

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (379 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه هرچه زودتر نسخه ۱۲سیلندر نسل جدید مرسدس بنز مایباخ کلاس S را معرفی رسمی کنند . به اضافه خیلی از افراد دیگر ، بنده هم خیلی از نسخه ۱۲سیلندر بنز کلاس S مایباخ خوشم میاد .

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۶
    1. Ahmedreza2002

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      مگه تولیدش تایید شده؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. ماکان

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (379 ديدگاه)

        والا قبلاً تا جایی که من موقع معرفی نسخه مایباخ کلاس S در موردش خوانده بودم ، به نظر میامد که تایید شده .

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  4. شاهین

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (92 ديدگاه)

    این دیگه اسمش C63 نیست میشه همون CLA45 اون ابهت موتور ۸ سیلندر و صداش یه چی دیگه س خدایی ماشین سدان با این سایز و وزن ۲ تن یکم جالب نیست

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  5. ماکان

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (379 ديدگاه)

    خیلی ببخشید هرکس که در برخی از نظرات دیگران و یا کلاً صحبت های دیگران که بیشتر یا اینکه فقط سلیقه ای هستش و هیچ نیازی به هیچگونه مخالفت و دیس لایک ندارند اما آنها میایند و بدون دلیل منطقی دیس لایک می دهند ، باید بگویم که چنین افرادی کمبود افکار دارند .

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۵
    1. Ali

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      ولشان کن ناراحت نشو اینها پشت پرده دارند و یک هدفی دارند که درست نیست خواستی جوابشان بدهیم.

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
      1. ماکان

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (379 ديدگاه)

        بله جناب . ممنون . شما درست می گویید ، چون که برخی افراد فکر می کنند که فقط نظر خودشان درست و خوب است .

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
  6. Amir

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    مشخصات عجیبی هست ولی بنز تو این مسائل خوب میدونه چیکار کنه
    پدال دو ماه از سال جدید میلادی گذشته هنوز آمار فروش های برند ها و گروه هارو نذاشتین!!!! چرا واقعا؟؟!

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
  7. امین

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (123 ديدگاه)

    هرکسی که مدل پرفورمنس c63 را میخواد،باید دست بجومبونه همین الان نسل فعلی را بخره،با این توصیفات مدل پرفورمنس نسل جدیدش زیاد مالی نیست

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۰
  8. Roham

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    بعید می دونم این بنز دیگه مثل بنز کار کنه!

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۱
  9. Khosrow

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1939 ديدگاه)

    برای داشتن یه فاکتور خوب باید یه عامل خوب دیگه رو فدا کنی / تو دنیای اتومبیل اینجوری بوده همیشه / هر چقدر ۴ سیلندر خوب و الکتریکی و پاک و هرچی / ۸ و ۱۲ جایگزین ندارن ..

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  10. Ali_x76

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (951 ديدگاه)

    بهترین C تاریخ، C63 BLACK SERIES بود با موتور V8 6.3L 510HP

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  11. Sina10

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1442 ديدگاه)

    اصلا اون موتور ۴ سیلتدر هیچ مشکلی نداره چون واقعا بهترین موتوره ۴ سیلندره که میتونه ۸ سیلندر ها رو شبیه سازی کنه، مشکل اصلی این قیافه متوسط و این وزن بسیار بسیار زیادشه
    چرا سی،کلاس باید ۲ تن وزن داشته باشه؟؟
    یعنی یه سدان پرفورمنس که موتورش تازه ۴ سیلندره کلی از سدان بزرگ و متوسطی مثل M5 که خیلی بزرگتره سنگین تره
    نسبت قدرت به وزن فوق العاده ضعیف
    هندلینگش افتضاح میشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  12. رامتین

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    حس میکنم C کلاس در آینده حذف میشه و یا کلا الکتریکی میشه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. taha malek

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (113 ديدگاه)

      خدا نکنه ولی حرفت درسته

      موافقم ۱
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا