جدال هایپرکارهای الکتریکی و احتراق داخلی: ریماک در برابر ویرون

بوگاتی ویرون که سال 2005 معرفی و سال پیش بازنشسته شد همیشه در تاریخ به عنوان یکی از مهم‌ترین خودروهایی که از پیشرانه‌ی احتراق داخلی استفاده کرد باقی خواهد ماند. این هایپرکار در مولشایم فرانسه تولید شد و با پیشرانه‌ی 16 سیلندر 8 لیتری خود که 4 توربو نیز داشت طوفانی در دنیای خودرو به راه انداخت. پیشرانه‌ی یاد شده خروجی 1001 اسب بخاری داشت. بوگاتی در مدل جدید یعنی شیرون قدرت خودرو را 50 درصد بیشتر کرده و به 1500 اسب بخار رسانده اما این امر هیچ‌چیز از شایستگی‌های ویرون کم نکرده است. این خودرو هنوز هم سنگ محک خودروهای پرفورمنس به شمار می‌رود.

bugatti-veyron-meets-the-rimac-concept-one4
اما ازآنجایی‌که در حال ورود به عصری الکتریکی هستیم، دسته‌ی جدیدی از هایپرکارها تولید می‌شوند و ریماک کانسپت وان از کرواسی یکی از آنهاست. با قدرت 1088 اسب بخاری، این خودرو حتی قدرتمندتر از ویرون معمولی بوده و به‌طور قابل‌توجهی گشتاور بیشتری دارد (1600 نیوتون متر در برابر 1250 نیوتون متر). این گشتاور کوه جابجاکن (!) به لطف چهار پیشرانه الکتریکی به‌صورت آنی در دسترس است درحالی‌که پیشرانه‌ی 16 سیلندر ویرون تمامی گشتاور خود را از دور 2200 پیشرانه آزاد می‌کند.

bugatti-veyron-meets-the-rimac-concept-one8
اما باید گفت اعداد بازگوکننده‌ی تمام داستان نیستند مخصوصاً وقتی با دو نوع قوای محرکه‌ی بسیار متفاوت طرف هستیم. میت ریماک، مؤسس و مدیرعامل کمپانی ریماک اتومبیل کنجکاو بوده تا بدانید خودروی تمام الکتریک ساخت شرکتش در برابر هیولای 16 سیلندر بوگاتی چه عملکردی دارد. او با مؤسس شرکت کلاسیک و سوپرکار ویلتون که مالک ویرون است صحبت نموده تا این دو هیولای متفاوت را در راه‌های کرواسی تست کنند.

bugatti-veyron-meets-the-rimac-concept-one2

bugatti-veyron-meets-the-rimac-concept-one7
این خودرو الکتریکی نسبتاً ناشناخته پیش از این در برابر نام‌های بزرگی چون فراری لافراری و پورشه 918 اسپایدر عملکرد خوبی داشته است. همه‌ی چیزی که الآن نیاز داریم دوئل این خودرو با بوگاتی شیرون است؛ اما مشتاق شاخ‌به‌شاخ شدن ریماک با کونیخزگ One:1 نیز هستیم!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

15 دیدگاه

  1. الف.ی
    سوابق: (741 دیدگاه) ,

    خیلی انتخاب سختی نیست.100% بوگاتی

    پاسخ
      1. Bavaria
        سوابق: (556 دیدگاه) ,

        نظرسنجی 2 خیلی کلی بیان شده
        مثلا در خودروهای عمومی، لوکس، خانوادگی و شهری ترجیح به الکتریکی بودنه ولی سوپرکار یا هایپر فقط غرش پیشرانه

        پاسخ
        1. - A M I R -
          سوابق: (540 دیدگاه) ,

          فقط بخاطر رفت آمد های شهری اونم مسافت های کم حاضرم خودروی برقی سوار شم ، کیه که از صدای روشن شدن ماشینش لذت نبره ؟

  2. مجید.بهترین یا هیچ.
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    .
    این که خودرویی مثل Rimac concept One که در برابر پورشه 918 که محصول سال 2014 بود ، مبارزه کرد و شکستش داد ، و حالا داره با ویرونی مقایسه میشه که طراحی اولیش در سال 1999 انجام شده و در سال 2004 – 2005 به دنیا معرفی شد، نشون دهنده ی قدرت و سلطنت Bugatti هست.

    وقت دیدن این درگ رو ندارم، بوگاتی اگر در این رقابت شکست هم بخوره ارزش کارش خیلی بالاتر از Rimac هست.
    البته من Rimac رو خیلی دوست دارم، اما این ماشین ها 15 سال با هم اختلاف سنی دارند !

    .

    فولکس واگن دست روی بهترین برند ممکن گذاشت.

    پاسخ
    1. ونوم
      سوابق: (543 دیدگاه) ,

      مجید جون خوب کاری کردی درگ در کار نبود 7 دقیقه دو تا جوون حرف زدن بعضی مواقع هم سرعتشون به زور به هفتاد تا میرسید تو کلیپ ببینید ماشین داغون تو جاده تقریبا با سرعت اینا دارن میرن اخه عزیز بنزین نسوزون بشین با دوستت تعریف کن این کجااااا مقایسه بود

      پاسخ
      1. مجید.بهترین یا هیچ.
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        جدا ونوم جان؟!

        خوبه ! پس چندین مگابایت در حجم اینترنت صرفه جویی کردم !!

        الان ایرانسل داره از ناراحتی گریه میکنه !!

        پاسخ
  3. ارش
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    خیلی به اعداد و ارقام منتشره در مورد محصولات تازه واردی مانند ریماک و تسلا توجه نکنین.اینها نسل آینده خودروها هستن و هنوز جای خود را در دل مردم باز نکردن و نیاز دارن با تبلیغات اغراق آمیز و فراوان محبوبیت پیدا کنن. یه جوری این مسابقه هارو ترتیب میدن که انگار 918 و لا فراری و بوگاتی سوپر کارهایی متوسط و مربوط به دهه های 80 و 90میلادی هستن .بله میشه فیلم رو طوری ساخت که ریماک پرواز کنه.

    پاسخ
  4. 918
    سوابق: (163 دیدگاه) ,

    خبر خوب : مرسدس amg gtr نوربرگ رینگ رو توی 7:10 زد

    پاسخ
  5. یوسف
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    تولید یه هایپرکار به چند سال صرف زمان برای تحقیق و توسعه به منظور طراحی و مسائل فنی نیاز داره. از طرفی گفته میشه هایپرکارهایی مثل بوگاتی با ضرر فروش میرن و به خاطر پشتیبانی مالی فولکس واگنه که تونستن به زندگیشون ادامه بدن. اما تو این چند ساله شاهد معرفی هایپرکارهای متنوعی در گوشه کنار دنیا هستیم، آیا اونا پلتفرم و پیشرانه رو میخرن و فقط دستکاری میکنن ؟ چون بعید میدونم بتونن از صفر تا صدشو خودشون بسازن.

    پاسخ
  6. he
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    شیرون یه چیز دیگست رقیب نداره

    پاسخ
  7. faramarz
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    با اینکه ریماک رو خیلی دوست دارم اما بوگاتی حرف اول رو میزنه

    پاسخ
  8. Roozbeh
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    ویرون یا شیرون با اون عظمتشون باید صدایی غول آسا داشته باشن لامصبا اومدن صداشونو خفه کردن انگار خودروی برقی داری میرونی.۸لیتر حجم موتورته با اون قدرت اینه صدات؟ از عشقم آونتادور یاد بگیر

    پاسخ
  9. TSHDN
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    این کوچولوها باید مقابل سلطان سوپر اسپرت ها یعنی بوگاتی ویرون سر خم کنند(بوگاتی شیرون بماند فعلا به ویرون برسن )و بعید میدونم با این روند رو به جلوی بوگاتی کسی بتونه بش برسه البته نمیشه از agera one گذشت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x