بی ام و

نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

ب ام و X7 اولین محصول این خودروساز در کلاس کراس اوورهای سه ردیفه کامل است. بزرگ‌ترین کراس اوور ب ام و با ابعادی قابل‌توجه، کابینی لوکس و پیشرانه‌ای قوی و سفارشی به شکل ۸ سیلندر توئین توربو عرضه شده است.

این خودرو در حقیقت برادر بزرگ‌تر X5 محبوب است؛ اما درحالی‌که X7 سه ردیفه از نظر طراحی، پرفورمنس و فضای سرنشین می‌درخشد در برخی بخش‌های کلیدی همچون فضای بار لنگ می‌زند. بزرگ‌ترین کراس اوور ب ام و همچنین با سفارش برخی آپشن ها فوق‌العاده گران‌قیمت می‌شود.

در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی به نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i بیندازیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

ظاهر اسپورت و با ابهت

این خودرو دوقطبی است مخصوصاً در کلاسی که کراس اوورهای با ابهت و مشهوری همچون آئودی Q7 و مرسدس بنز GLS حضور دارند؛ اما تریم های فول این خودرو دنیای دیگری دارند. پکیج M اسپورت ظاهری (قیمت ۳۵۵۰ دلار) که در خودروی حاضر در تست هم موجود بوده به همراه سایر عناصر شامل جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های LED، ورودی هوای مشکی و… باعث ایجاد ظاهری اسپورت و با ابهت شده‌اند. مدل پایه این خودرو که بیشتر از عناصر کرومی استفاده کرده جذابیت کمتری نسبت به این خودرو دارد. رینگ‌های ۲۲ اینچی M اسپورت هم جذاب‌تر بوده و زوایای عقب جذاب خودرو نیز باعث شده‌اند طراحی این خودرو دل‌چسب‌تر به نظر برسد.

پیشرانه‌ای خیال‌انگیز

پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ب ام و همچنان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این کمپانی از نیروگاه یاد شده در چندین محصول خود استفاده می‌کند اما این پیشرانه در X7 نشان داده که عملکردی پرقدرت و قابل تامل دارد. با قدرت ۴۵۶ اسب بخاری، X7 xDrive50i کاملاً گیرا عمل می‌کند. پیشرانه حتی در سرعت‌های بالا نیز می‌تواند بر سرعت خودرو افزوده و شما را راضی کند. این شاسی‌بلند ماموت مانند کاملاً سریع حس می‌شود.

پیشرانه X7 در شهر هم به اندازه بزرگراه خوب حس می‌شود. این پیشرانه آرام و نرم نسبت به جثه خودرو نیز مصرف قابل قبولی دارد. مصرف X7 بهتر از مرسدس بنز GLS مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر بوده و این نیروگاه همراه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ترکیب بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

تجهیزات ایمنی فعال احساس‌برانگیز

این ویژگی در اکثر ب ام و های مدرن دیده می‌شود اما بسته ایمنی فعال X7 تقریباً بدون نقطه‌ضعف است. دستیار حفظ خودرو بین خطوط به حرکت راحت‌تر خودرو بین خطوط بزرگراهی کمک کرده و کروز کنترل راداری نیز فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ کرده و ترمزها را به نرمی بکار می‌گیرد. تغییر خودکار لاین حرکتی نیز تنها در یک چشم بر هم زدن انجام‌وظیفه می‌کند.

بهتر از همه این‌ها اینکه تجهیزات یاد شده به‌صورت استاندارد در xDrive50i وجود دارند. پایش نقاط کور، هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد از عقب و هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابران پیاده بدون پرداخت هزینه اضافی در این خودرو وجود داشته و بسته ایمنی فعال یاد شده نیز در ۵۰i به‌صورت استاندارد نصب شده است. البته این بسته در مدل ۴۰i یک آپشن ۱۷۰۰ دلاری است.

  • نقاط ضعف

تکنولوژی غیرقابل‌اعتماد

ب ام و X7 با تکنولوژی‌های مدرن و استاندارد زیادی عرضه می‌شود. صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی مرکزی از جدیدترین نسخه iDrive استفاده کرده و از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی نیز چندین گزینه را در اختیار راننده گذاشته و استفاده از آن‌ها راحت است. تقریباً تمامی این موارد در خودروی تست شده به‌صورت استاندارد وجود دارند.

مشکل این است که اکثر سیستم‌ها غیرقابل‌اعتماد هستند. مشکلی در ارتباط اپل کارپلی بی‌سیم وجود داشت و سیستم ناوبری هم در برخی موارد خاموش می‌شد؛ و حسگرهای اتفاقی و هشدارها هم هر از گاهی خاموش می‌شد هرچند ما با خود خودرو مشکلی نداشتیم. این امر می‌تواند واقعه‌ای اتفاقی باشد که یک‌بار رخ داده اما تست سری ۳ هم برخی مشکلات مشابه را نشان داد که شاید حاکی از یک اتفاق معمول در ب ام و های مدرن باشد.

فضای بار محدود

خریداران یک کراس اوور سه ردیفه و بزرگ انتظار فضای زیادی را دارند؛ و با تا کردن ردیف سوم صندلی‌ها، فضای زیاد ۱۳۷۶ لیتری وجود دارد؛ اما وقتی از همه صندلی‌ها استفاده کنید تنها ۳۶۲ لیتر فضا خواهید داشت که کمتر از آئودی Q7 و مرسدس بنز GLS می‌باشد.

قیمت و آپشن ها

بدون هرگونه آپشنی، ب ام و X7 xDrive40i قیمت ۷۳۹۰۰ دلاری دارد. این قیمت پایه برجسته‌ای است چراکه ارزان‌ترین نسخه GLS حدود ۲ هزار دلار گران‌تر است؛ اما ب ام و برای مدل مجهزتر xDrive50i بهای ۹۲۶۰۰ دلاری طلب می‌کند که پس از سفارش آپشن ها به حدود ۱۲۰ هزار دلار هم می‌رسد.

خودرویی که ما تست کردیم قیمت ۱۱۷۹۴۵ دلاری داشت اما با وجود پکیج‌هایی مثل هندلینگ دینامیک ۴۷۵۰ دلاری، M اسپورت ۳۵۵۰ دلاری، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز ۳۴۰۰ دلاری، پکیج اجرایی ۲۱۰۰ دلاری و پریمیوم ۱۵۵۰ دلاری، اصلاً با خودروی ارزانی طرف نیستیم.

مشخصات ب ام و X7 xDrive50i جدید

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۶ اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۷۳۹۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۱۱۷۹۴۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Shirko

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (253 ديدگاه)

    واقعا محشرو با ابهته

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این عکس ها اصلا جذاب نیست. نسخه فول این ماشین.رو باید دید. با جلوپنجره مات و سپر جذاب تر که واقعا خیلی زیباست!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      نمیدونم چرا ناخداگاهم رفت به سمت مقاله ای که پدال در باب قیمت گران جنسیس G90 که آخه کی رقبا را ول میکنه و جنسیس میخره .

      نمیخوام بحث راه بندازم ، اما تا قیمت پایه x7 را دیدم و اینکه ارزانتر از جنسیس هم حتی هست یا حتی بنز gls با این جلال و جبروت کی میره جنسیس میخره ، واقعاً دوست دارم دلیل منطقی داشته باشه ، درسته همکلاس بنز s ، سری ۷ و لکسوس ls به حساب میاد اما بحث سر قیمت حدوداً ۸۰هزار دلاریست .

      X7 باید مشکی باشه با رینگهای مشکی ، تا ببینید چی هست لامصب ، اما برای من به شخصه GLS چیز دیگریست .

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۲۷ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        رقابت بین این دو SUV یعنی ب ام و X7 و مرسدس GLS انجام شده که مجله THE Straight Pips انجامش داده که در تمام قسمت ها این دو SUV رو بررسی میکنن که یصورت فیلم هستش که درپایان ب ام و X7 رو هردو مجری بعنوان پیروز رقابت معرفی میکنن!!!
        رقابت دوم رو مجله car and driver انجام داده بین ‌‌GLS و X7 که بازهم ب ام و X7 انتخاب کارانددرایو هستش اما در پلیان میگه اگه فضای بیشتری میخوایید میتونید GLS رو انتخاب کنید ولی پیروز رقابت ب ام و X7 هستش!!!!
        آخرین رقابت رو مجله AUTO EXPRESS انجام داده دو روز پیش که البته بین مرسدس GLS و آئودی Q7 هستش که نتیجه یکم عجیبه چون آئودی Q7 جایگاه اول قرار میگیره و مرسدس GLS در جایگاه دوم!!!!
        باید منتظررقابت های جدید موند.

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. کیان

        ۲۸ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        متاسفانه یکی از استراتژیهایی ک به ذهن کره ای ها خطور کرده بالا بردن قیمتشون برای ایجاد حس لوکس هست
        کاری که سامسونگ هم نسبت به گوشی های پرچم دارش کرد و با شکست مواجه شد، برای جبران توجیه قیمت هم اومد پک محصولاتش و غنی تر کرد و در کرحله بعدی قیمت و تعدیل کرد !!
        جنسیس اگر خیلی خوب بود همون قیمتهای ارزونترش فروش میکرد
        جی 90 ک حالا دیگر بالاترین کلاس خودروهای لوکس هست
        حتی جی 80 هم از بی ام سری 5 بیشتر قیمت میخوره و جای کلی بحث و اما و اگر میاره چرا اینجور قیمت میذارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان مطلب رقابت بین ب ام و سری3 و تسلا 3 و مرسدس CLA که برای شناخت بهترین خودرو در زمینه ایمنی و بهترین فناوری های امنیتی انجام گرفته رو بزار لطفا!!!!!که بهمراه فیلم هستش از مجله WHAT CAR
    میتونید پیداش کنید!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بعد از اینکه ب ام و سری 3 بعنوان ایمن ترین خودروی سال شناخته شد امروز یه گروه تحقیقاتی از موسسه Thatcham ب ام و سری 3 و
      تسلا مدل 3 و مرسدس CLA که اونا هم بعنوان ایمن ترین خودروهای سال 2019 انتخاب شده بودن بعد از سری 3 این گروه تحقیقاتی این 3 خودرو رو مقابل هم قرار دادن تا در این بررسی ایمن ترین خودروی سال اینگلیس رو هم معرفی کنن که در بحث ایمنی و بهترین فناوری های امنیتی که بازهم ب ام و سری3 بعنوان ایمن ترین خودرو معرفی میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!! امیدوارم پدال مطلب این رقابت رو بزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سجاد

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    گفتین کراس اووره!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Enzo

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    بابا این لامصب مگه نقاط ضعفم داره؟.آقا عیب الکی رو مال مردم نذارین .ارزش دونه دونه دلاراشو که میدی پاش داره این ماشین من بدون فکر به glsترجیهش میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Farzad

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به نظر من نقاط ضعفی که نوشته شده درست نیست .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. net

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چراغ عقب و چراغ باریک جلو قشنگه و جلوپنجره زشت بزرگی داره و سپر جلو باز شده بد هست و اگر طولش کمتر بود و دو ردیف صندلی داشت بهتر بود و اگر دو اگزوز عقب بجای مربعی دایره ای بود زیباتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مانی

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    جالبه میگه نقطه ضعفش اینه که فقط ۲۰۰۰ دلار ازGLS ارزونتره
    خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این مجله MOTOR 1 هستش که خیلی سخت امتیاز میده مجله ای که در تست لکسوس LC500 از کیفیت کابین LC500 ایراد گرفته بود وامتیاز در حد قابل قبول بهش داده بود.
    و الا سیستم اطلاعات سرگرمی ب ام و همیشه جزو بهترین های دنیاست که یکی از نقاط قوت ب ام و هستش که همیشه بهش اشاره میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدهادی

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    با شکوه و پر ابهت به تمام معنای کلمه…
    اقا مهدی بنظر منم دوستان قشنگ گفتن
    آخه کی میاد هیولاهای جواهرنشان اشتوتگارتی و باواریایی رو بیخیال بشه تازه به دوران رسیده های اسیایی رو اونم کره…
    باز با اصالتهایی مثل لندکروز یا خود پاترول یه چیزی
    از کارای ضایع این کره یی ها و چینی ها این بحث جدا شدن برندهاشون از برند مادره که حال آدمو بهم میزنه عین دومینو بین تمام شرکتاشون ادامه داره
    به هر قیمتی شده فقط میخوان اعتبار جمع کنن
    از نام هایی مثل آنر،اوپو،تو صنعت گوشی بگیر تا همین جنسیس تو خودرو
    بخدا هیوندا جنسیس خیلی قشنگتر و پذیرفتنی تر بود تا جنسیس خالی و دم بریده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا